Hartge

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Hartge

Bericht door Sander S. » 24 apr 2007, 23:41

Tijdens mijn zoektocht naar meer informatie over de Coupe van Rene ben ik zo'n beetje alle Hartge modellen tegen gekomen.

Van de BMW-Tuners heb ik altijd het meest gehad met Hartge, ipv Alpina of Hamann.

Maar het is net zoals de Z3 Coupe, Of je vind het helemaal te gek, of je vind het helemaal niets. Maar bij Hartge ligt dat niet aan je smaak, want die gasten krijgen het ook gewoon echt voor elkaar om de ene keer iets te produceren wat werkelijk nog lelijker is dan alle modellen van SyanSyon bij elkaar, en de andere keer iets te maken wat werkelijk nog mooier is als de lach van Cameron Diaz.

[img:450:338]http://auto.hangzhou.com.cn/images/2005 ... 15bmw1.jpg[/img]
Helemaal fout, de 6-serie

[img:370:250]http://www.g-lux.co.kr/image/car/comple ... 450-02.jpg[/img]
z4, ook lelijk

[img:438:292]http://www.planet-optical.de/mybimmer.o ... PR_01a.jpg[/img]
De 1, BOM van een auto, dat ie zwaar in de neus is, zal me worst wezen!

[img:1024:768]http://www.seriouswheels.com/pics-2006/ ... 24x768.jpg[/img]
De 3, in één kleur spuiten en af is ie!

[img:460:345]http://www.allcarwallpapers.com/wallpap ... 5-1264.jpg[/img]
De M5, mijn all-time favoriet, een must voor elke standaard M5.

[img:640:480]http://hamannn.free.fr/Hartge/25.jpg[/img]
[img:288:192]http://www.globalautoshop.com/images/bo ... bmw_z3.jpg[/img]
De Z3 cabrio en Coupé (Auto van foto is die van GTRene) Vind ik helemaal geweldig!

[img:270:202]http://www.globalautoshop.com/images/bo ... mw_e46.jpg[/img]
De E46 H50. Geweldige brute auto, ben opzoek naar de test tussen de Alpina, M3 en deze H50. Schitterend om te zien.

Wat mij erg aanspreekt van Hartge is dat ze hun auto's vooral erg bruut maken, niet altijd qua uiterlijk, maar vooral qua vermogen. Kijk naar de wagen van Rene, een kleine Z3 Coupe en hoppa, een 5.0 V8 erin, zelfde geld voor de H1. Maargoed, power hebben ze. En iedereen die Rene in real live heeft zien rijden kan dat beamen denk ik.

Doel van dit topic? geen idee. Genieten ofzo ?

Gr.

Sander 8)
Laatst gewijzigd door Sander S. op 24 apr 2007, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 24 apr 2007, 23:51


Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 25 apr 2007, 00:13

Dat drietje dat jij in een kleur wilt spuiten heeft de V10 met 7-speed SMG bak. Lekker karretje.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 25 apr 2007, 00:22

heeft Hartge ook een e46 M3 onder handen genomen ?

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 25 apr 2007, 00:23

Rico v Velzen schreef:heeft Hartge ook een e46 M3 onder handen genomen ?
The HARTGE program for the M3 (E46) :

>5.0 litre HARTGE engine conversion

http://www.hartge.de/html/e46m3uk.html

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 25 apr 2007, 00:37

Da's idd de E46 H50; een M3 waarvan het blok vervangen is door een 5,0L V8 blok

Een gewone E46 inleveren is ook een optie.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 apr 2007, 02:46

DDX schreef:
Rico v Velzen schreef:heeft Hartge ook een e46 M3 onder handen genomen ?
The HARTGE program for the M3 (E46) :

>5.0 litre HARTGE engine conversion

http://www.hartge.de/html/e46m3uk.html
Ja Hartge heeft er een paar leuke'auto's tussen zitten, die H50 E46 is er schijnbaar ook met 450pk...toch wel leuk he Rico :lol:
Eneuh die Hartge M5 in Blauw...wow, ook leuk :idea:

Leuke toppic Sander 8) eneuh...de Hartge Z3 klinkt nu nog iets mooier met z'n nwe 1 dag te laat geleverde luchtfilter...echt meteen toen ik hem starte hoorde ik het al, yep dit is veel beter! iets sneller met adem halen nu vanwege nwe filter en langer on ook minder weerstand en een groter oppervlak om lucht naar binnen te zuigen wat vooral top speed ten goede komt en ook wat het geluid en sneller reageren op het gas volgens mij.

Kijk eens hier Rico...ow misschien beter ook niet :lol: dir is een
HARTGE H50 (E46) COMPRESSOR met 550 PK :shock:

http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=47&i=15168


Met dezelfde motor als die vanmij erin maar dan met compressor e.d.
[img:750:500]http://www.pistonheads.com/pics/news/15 ... 3-08-L.jpg[/img]

As for the powerplant, it’s hard to believe it started life as a traditional BMW 4.4-litre V8. Since then it’s been blown out to five litres and fitted with a clutchless Opcon supercharger running at 0.45 bars of boost, though. It all sounds reasonably straightforward, but the supercharger was the main reason why this car took seven months build time over the course of two years.

The H50 Compressor goes 200mph, a figure verified at the Nardo test facility, and could crack 60mph in less than four seconds, if it could lay that monumental power on the road. But it can’t, and that’s half the fun.

Dus officieel 200mph dat is in elk geval 322km/h echte KM :shock: [/img]

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 25 apr 2007, 20:30

Hartge is geweldig natuurlijk. Vooral de M5 door Hartge is een parel, maar ook de 3 met V10 en SMG. Fantastische filmpjes over te vinden online, super geluid.

@Rene: heb je tweede link verwijderd, want gooide de hele boel uit balans :)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 25 apr 2007, 20:40

Hey Rene

Niet eens shoppen voor een compressor dan :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 apr 2007, 21:19

Sander Spoolder schreef:Hey Rene

Niet eens shoppen voor een compressor dan :D
wel heel erg verleidelijk inderdaad :lol: :twisted:

Maarjah die centen heb ik niet helaas, maar als ik later de Hartge zou wegdoen en iets weer koop waar wel aan veranderd mag worden omdat die toch al niet origineel is, dan moet er wel zoiets opkomen inderdaad als je met die jongens van tegenwoordig mee wilt komen..of beter voorbij wilt komen :lol:
Maar als je zo'n monster hebt dan moet het wel een sterk chassis zijn en boven 300 wel goed aan kunnen...dus ook nog eens verdiepen in die matterie want er komen gigantische krachten op qua torsie and the wall of air... Terzijne tijd wel eens contact opnemen met wat mensen die racen met Z3 M coupe's op het Z3 forum raced er 1 met een Z3 V8 coupe :lol: maarja voor op lange rechte stukken en snelheden over de 300 heb je weer andere gegevens nodig, ik zal binnenkort wel eens beginnen met info verzamelen over zoiets.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 25 apr 2007, 22:15

[img:340:210]http://www.icar.com.ua/photo/full/tyuni ... 678589.jpg[/img]

Toch een serieus leuk altarnatief voor de M3 8)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 25 apr 2007, 22:20

De E92 op de Hartge velgen ziet er heel netjes uit... Als je hem onderhuids ook nog eens aanpast en dat Quaife LSD eronderzet heb je helemaal een leuke auto. 8)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 25 apr 2007, 22:22

Jah toch ??

Het lijkt me wel dat Hartge een lekkere V8 erin kan lepelen met 450 á 500 pk ofzo ? Desnoods een Z06 blok :lol:

Onderstel en remmerij aanpassen en bye bye M3 8)

Vind het wel wat hebben, net wat anders dan anders.

Ik zou ook liever een H50 dan een M3 hebben.

[img:650:867]http://www.tunezine.co.kr/uploads/pre_m ... 030375.jpg[/img]

Filmpje:
http://videos.streetfire.net/search/Har ... f6ae11.htm

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 25 apr 2007, 22:42

Hartge H33 Compact
http://videos.streetfire.net/search/Har ... dfd24f.htm

Hartge Z4
http://videos.streetfire.net/search/Har ... 20bec6.htm

En tot slot dit prachtige filmpje, is al eens eerder gepost, MOET je gezien hebben.

M3 vs Alpina B3 vs Hartge H50 V8 M3
http://videos.streetfire.net/search/Har ... dd5132.htm

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 25 apr 2007, 22:46

Dat laatste filmpje blijft geweldig; laat mooi de verschillen zien tussen de diverse tuners/fabrikanten

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 25 apr 2007, 22:49


Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 25 apr 2007, 22:51

Ik zoek op verschillende sites naar tweedehands Hartge's. Kan er geen enkele vinden.

Wie kan me helpen ?

Tom
Berichten: 22223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 25 apr 2007, 22:55

Die E92 is strak!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 apr 2007, 23:13

Die H33 compact zou ook wel last krijgen als die over de 290 zou gaan, ja dat kan ie niet maar al, kijk maar eens tijdens die close up van de motorkap die steekt een eindje erover heen en vangt dus veel wind bij die snelheden lijkt me...

Die V8 Hartge's zijn gewoon heerlijk bruut :twisted: maar denk dat de V10 Hartge's weer wat subtieler zijn, ondanks dat ze meer vermogen hebben, en flippers aan het stuur, denk dat daar wel een mooie vorm van DSC op zit, wel uit te zetten denk ik, maar daar zal wel een klein hulpje opzitten denk ik.
Wou dat er hier ergens in de buurt een ruim echt vlak groot plein was waar je een beetje kon driften zonder teveel tire op smoken...en dan bij regen heerlijk wat veilig oefenen net als bij Top-Gear op zo'n vliegveld 8) daar kun je wat grenzen opzoeken zonder meteen je auto af te schrijven.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 apr 2007, 23:16

Sander Spoolder schreef:Ik zoek op verschillende sites naar tweedehands Hartge's. Kan er geen enkele vinden.

Wie kan me helpen ?
Een echte Hartge ook op kenteken is moeilijk te vinden, maar je hebt mail Sander, trouwens een H50 kun je wel kopen af en toe, daar zijn er wel een stel van gemaakt met 400 en 450pk dus die zijn wel te krijgen en ook erg leuk llijkt me...en net iets goedkoper dan mijn Hartge als ik die zou verkopen, maarja van deze is er ook maar 1, mar ik zal eens voor je kijen en stuur het dan in je pb anders gaan anderen er met de vangst vandaar :roll:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 apr 2007, 23:41

niet zo uniek als de mijne, maar toch maar 10x van deze Hartge H50 CSL gemaakt...en te koop :lol: met 460 pk
have fun
GTRene

[img:640:480]http://i15.ebayimg.com/04/m/000/7c/68/ac68_27.JPG[/img]

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 25 apr 2007, 23:44

Kan wel deze vinden (in Zwitserland), de 3er V10:

http://www.autoscout24.ch/cust/detail.a ... ge=ger&sc=

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 25 apr 2007, 23:56

Bij deze Zwitser is ook nog wel het een en ander te vinden (Hartge / Wiesmann):

http://www.daehler.com/index.php

Er staan trouwens ook redelijk veel plaatjes op de site.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9945
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 26 apr 2007, 12:15

Die 1 serie heeft een gewichtsverdeling van 50/50

Is dus niet zwaar in de neus!!

Btw Rene, diegene die jou auto gebouwd heeft he, daar ben ik al keer bij thuis geweest.
Gingen toen spruitstukken halen van een H50 voor in een E36.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 26 apr 2007, 15:36

Zo .. serieus intressant zo'n H50. Zal er eens een belletje aan wagen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten