Heren ik heb een vraag over mijn e46 compact uit 2001 (325).
Ik gebruik deze wagen voornamelijk voor driften en heb er een platensper onder gezet. Heb dit diff laten bouwen en op advies van de bouwer een (volgens mij) 4.10 overbrenging hierin laten zetten.
Nu loop ik tegen het probleem aan dat deze overbrenging simpelweg veel te kort lijkt te zjin. Wagen trekt als een beer maar loopt bij de 180 km/h al de toerenbegrenser in. Ook voor driften is dit niet ideaal aangezien ik constant de toerenbegrenser in loop en bij opschakelen niet lekker uitkom.Nu is het geen probleem om het diff weer eronder uit te halen maar wat zou dan een goede overbrenging zijn?
Uit mijn E30 en E36 tijd heb ik ook 4.10 diffs gehad maar die waren niet zo extreem als deze. Is de eindoverbrenging van de E46 bak wezenlijk anders of heb ik misschien geen 4.10 diff erin zitten?
Hoor graag jullie mening!
Overbrenging diff E46 compact
- Ronnie
-
Re: Overbrenging diff E46 compact
Je kan het zo uitrekenen. dit zijn als het goed is je bak versnellingen
4.23
2.52
1.66
1.22
1.00
met standaard een 3.46 diff.
http://www.endtuning.com/gearratios.html" onclick="window.open(this.href);return false;
moet je even invullen bij welke snelheid je hoeveel toeren maakt.
Dan blijft er alleen nog de grootte van je achterwielen over. Hoe groter je wielen des te hoger word je topsnelheid. Dus mocht je hele kleine wieltjes hebben, dan ligt het waarschijnlijk daaraan
hehe, heeele kleine wieltjes.
4.23
2.52
1.66
1.22
1.00
met standaard een 3.46 diff.
http://www.endtuning.com/gearratios.html" onclick="window.open(this.href);return false;
moet je even invullen bij welke snelheid je hoeveel toeren maakt.
Dan blijft er alleen nog de grootte van je achterwielen over. Hoe groter je wielen des te hoger word je topsnelheid. Dus mocht je hele kleine wieltjes hebben, dan ligt het waarschijnlijk daaraan

- Ronnie
Re: Overbrenging diff E46 compact
dat is een handige site.
met een 4.10 diff in zijn 5de versnelling zou de snelheid net boven de 200 moeten liggen.
ik rij rond de 180 op de GPS, met 17 inch wielen eronder.....
het enige wat zou kunnen is dat er en 4.44 diff onderzit. dan kom ik op de 115mph uit, dat is 185 km/h.
Waarschijnlijk toch een foutje van de bouwer.
enige optie die ik heb is herbouwen naar 3.91, dan kom ik weer op normale snelheden uit.
met een 4.10 diff in zijn 5de versnelling zou de snelheid net boven de 200 moeten liggen.
ik rij rond de 180 op de GPS, met 17 inch wielen eronder.....
het enige wat zou kunnen is dat er en 4.44 diff onderzit. dan kom ik op de 115mph uit, dat is 185 km/h.
Waarschijnlijk toch een foutje van de bouwer.
enige optie die ik heb is herbouwen naar 3.91, dan kom ik weer op normale snelheden uit.