Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Maar toch, toch was het een auto die je toen voor je gevoel eens gehad moest hebben Andre. En die ervaring is misschien wel onbetaalbaar 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Petrolhead Tom schreef:Ruilen ze die 1M nog een beetje in Romo?
Wie zegt dat ik die kar inruil

Gewoon d`r bij.......

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Andre schreef:Als je aan het naaien bent en het is zo lekker denk je nooit aan het idee dat je ook kinderen kan krijgen die tot hun 18e in ieder geval meer als een ton euro kunnen kosten.
Maw.
Kopen is 1 maar dan? Wat ga je ermee doen?
Ik reed die van mij alleen zondag ochtend een blokje minste risico op bekeuringen. In 3e versnelling rij je namelijk al meer als 180 km en dan begint het motortje zich lekker te voelen. Ik kwam er ook snel achter dat je met zo n auto op het circuit gaat rijden je van de stoel flikkert als je hoort dat je nieuwe remschijven en blokken nodig bent. Toen werd me verteld als je de hekken in gaat en die kans is aanwezig en je hebt een nieuwe klep met achter vleugel nodig je ca. 8500 kwijt bent. En om met 200.000 onverzekerd rond te rijden en de gt3 als pure trackday auto te gebruiken werd me eigelijk net wat te gek:)
Ik was blij dat ik hem met relatief weinig afschrijving weer kon verkopen.
Geheel waar, je kan er niet mee los natuurlijk, en alleen naar kijken is een beetje sneu voor de pecunia`s

Blijft wel een wereld kar, daar niet van. Het is al eerder opgemerkt hoe knap het feitelijk is dat de lat, wederom, hoger is gelegd, kuddo`s to Porker

- markk
Toch blijf ik erbij. Dit is hoe de 991 S had moeten zijn. Een gt3 zou geen satnav, airco, pdk etc. moeten hebben. Hoe goed ie ook is, het kan kaler, lichter, beter, spannender (met handbak)
Een gt3 die dagelijks bruikbaar is, gtfoh... Uit zo'n auto moet je na een uur heftig sturen doodmoe uitstappen, en zo voldaan en moe zijn dat je tegen vriendinlief zegt 'sorry schat ik ben kapot, vanavond ff niet, ga voor 1x ajb ff alleen spelen met je vriendin'.
Mark.
Een gt3 die dagelijks bruikbaar is, gtfoh... Uit zo'n auto moet je na een uur heftig sturen doodmoe uitstappen, en zo voldaan en moe zijn dat je tegen vriendinlief zegt 'sorry schat ik ben kapot, vanavond ff niet, ga voor 1x ajb ff alleen spelen met je vriendin'.
Mark.
- Joost
Haha. Kan er ook niets aan doen dat ze dat zo noemen. Maakt de auto wel af imho.Dat is toch wel de grootste grap. Een knalwitte en verre van onopvallende witte Porker GT3 aanschaffen en dan "privacy" glass erin
Goede vraag. Wil je zo´n auto echt rijden waarvoor hij gemaakt is, op de limiet en soms daarover, dan moet je een goed gevulde bankrekening hebben.Kopen is 1 maar dan? Wat ga je ermee doen?
Maar ik denk eerlijk gezegd dat als je dat niet doet je wel zeker enorm kunt genieten van zo´n auto. Uit de 2 reviews die ik tot nu toe gezien heb blijkt dat de auto goed geschikt is voor dagelijks gebruik. Ik zou me er, ondanks dat ik de auto niet zou gaan gebruiken als die hard trackday auto,prima mee vermaken denk ik.
- Macboy
Al zou je hem voor de deur neerzetten en niet rijden: dan vermaak ik me er nog prima mee 

- GTRene
kost ie in de UK iets van 100K pond?
dat is dan een grof verschil met NL
dat is dan een grof verschil met NL

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Betalen voor xenon, sportstoelen, vloermatten en een voetsteuntje?
Wat een gieren daar bij Porsche zeg, goeiendag
Wat een gieren daar bij Porsche zeg, goeiendag

- Sperdy
Nou ja, Andre klaagde ook over het behoorlijke onderstuur en 'plots overstuur' van de 997. Andre, zeg het maar zelf, maar je vond hem - afgezien van de financiële risico's - toch ook niet zo fijn rijden? Chris Harris memoreerde dit punt ook over de 997 GT3 toen hij de 991GT3 testte. Porsie weet dit zelf ook maar al te goed, omdat juist dit punt met man en macht is aangepakt in de nieuwe GT3. Rijdt maar eens in een 911 Robert, dat is echt wat anders qua balans als een mid-engine Porsie.romo schreef:...Andre schreef:Als je aan het naaien bent en het is zo lekker denk je nooit aan het idee dat je ook kinderen kan krijgen die tot hun 18e in ieder geval meer als een ton euro kunnen kosten.
Maw.
Kopen is 1 maar dan? Wat ga je ermee doen?
Ik reed die van mij alleen zondag ochtend een blokje minste risico op bekeuringen. In 3e versnelling rij je namelijk al meer als 180 km en dan begint het motortje zich lekker te voelen. Ik kwam er ook snel achter dat je met zo n auto op het circuit gaat rijden je van de stoel flikkert als je hoort dat je nieuwe remschijven en blokken nodig bent. Toen werd me verteld als je de hekken in gaat en die kans is aanwezig en je hebt een nieuwe klep met achter vleugel nodig je ca. 8500 kwijt bent. En om met 200.000 onverzekerd rond te rijden en de gt3 als pure trackday auto te gebruiken werd me eigelijk net wat te gek:)
Ik was blij dat ik hem met relatief weinig afschrijving weer kon verkopen.
Blijft wel een wereld kar, daar niet van. Het is al eerder opgemerkt hoe knap het feitelijk is dat de lat, wederom, hoger is gelegd, kuddo`s to Porker
Zelfs een prutsrijder zoals ik merkt het verschil in balans tussen die Porsie modellen, laat staan als je echt een potje kunt sturen.
O ja Markk, ben het niet met je eens hoor dat de GT3 de 911 standaard moet zijn. Koopt niemand meer zon ding. Die 911's zijn er toch voor je jetset van deze wereld, niet voor de rijder

- Sperdy
EenschMacboy schreef:Al zou je hem voor de deur neerzetten en niet rijden: dan vermaak ik me er nog prima mee

Is ook gelijk de goedkoopste manier

Laagste "Total costs of ownership"
-
Sperdy schreef:EenschMacboy schreef:Al zou je hem voor de deur neerzetten en niet rijden: dan vermaak ik me er nog prima mee
Is ook gelijk de goedkoopste manier![]()
Kosten per km sky high.
- Sperdy
Tov. wat? Door er niet mee te rijden, zijn de 'total costs of ownership' het laagst. Zo simpel is het. Wat, het is soms de beste investering die je kunt doen.ErikS schreef:Sperdy schreef:EenschMacboy schreef:Al zou je hem voor de deur neerzetten en niet rijden: dan vermaak ik me er nog prima mee
Is ook gelijk de goedkoopste manier![]()
Kosten per km sky high.
Volgens mij zijn er zelfs mensen die rete dure auto's kopen, alleen voor de garage. Na 50 jaar - met 200km op de teller - zijn die dingen miljoenen waard. Toch?
-
Mrb + verzekering omdat ie op straat staat....
Zal toch een paar 100 per maand kosten?! Afschrijving is minder hoog maar nog steeds hoog.......
Dus per km is hij dan top duur.... als je er niet mee rijd en hij staat wel 'op straat voor de deur'

Zal toch een paar 100 per maand kosten?! Afschrijving is minder hoog maar nog steeds hoog.......
Dus per km is hij dan top duur.... als je er niet mee rijd en hij staat wel 'op straat voor de deur'

- PD power
Staat ie alleen maar in de weg, zo'n ding wil ik mee rijden, voor de rest niks, heb auto's niet voor de show.Macboy schreef:Al zou je hem voor de deur neerzetten en niet rijden: dan vermaak ik me er nog prima mee
- Sperdy
Maar dat is toch altijd dik minder als dat je er mee zou rijden... kom ik weer 'total cost of ownership'ErikS schreef:Mrb + verzekering omdat ie op straat staat....![]()
![]()

-
Sperdy schreef:Maar dat is toch altijd dik minder als dat je er mee zou rijden... kom ik weer 'total cost of ownership'ErikS schreef:Mrb + verzekering omdat ie op straat staat....![]()
![]()
Ik had het over kosten per km.
Die zijn skyhigh als je er niet mee rijd, want geen km's.....
- Riceaux
Juist niet. Een getal delen door 0 is altijd 0. Dus de kosten per km, die je niet rijdt, zijn gewoon 0 als je er niet mee rijdt. Ga je er 1 keer in de week mee naar de buren, ja dan worden het dure meters.ErikS schreef:Sperdy schreef:Maar dat is toch altijd dik minder als dat je er mee zou rijden... kom ik weer 'total cost of ownership'ErikS schreef:Mrb + verzekering omdat ie op straat staat....![]()
![]()
Ik had het over kosten per km.
Die zijn skyhigh als je er niet mee rijd, want geen km's.....
Ben benieuwd of de GT3-RS zonder al die meuk komt.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- Sperdy
Soort van GT3 ...
p o r n o - g e l u i d

p o r n o - g e l u i d
- GTRene
wat een heerlijk geluidje 

- Sperdy
ook schitterend om te zien vind ik hoe mooi die 911 Le Mans instuurt.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Klinkt redelijk vergelijkbaar met het 24 uur materiaal wat op de Ring rond knalt

- Downforce Hans
Wat zie je dan?Sperdy schreef:ook schitterend om te zien vind ik hoe mooi die 911 Le Mans instuurt.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Kort gekeken, dat lijkt mij Monza toch?
- GTRene
475pk uit 3.8

http://www.auto-motor-und-sport.de/fahr ... 52376.html" onclick="window.open(this.href);return false;