Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door dvh » 26 jun 2013, 19:53

http://www.omroepbrabant.nl/?news%2F195 ... staan.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Gek dat mensen soms doorslaan en gemeentehuizen in brand steken.

PD power

Bericht door PD power » 26 jun 2013, 20:31

Tja ken de details niet, en snap welstands commissies vaak niet, maar snap deze man ook niet, waarom schilder je je dak groen, als je geen geld hebt, dus een beetje dubbel gevoel, maargoed, zoals gezegt, ken de details niet.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 jun 2013, 20:53

PD power schreef:Tja ken de details niet, en snap welstands commissies vaak niet, maar snap deze man ook niet, waarom schilder je je dak groen, als je geen geld hebt, dus een beetje dubbel gevoel, maargoed, zoals gezegt, ken de details niet.

'Waarom schilder je je dak groen'? Euh, omdat je dat mooi vindt en zelf wilt (ofzo /misschien/doh:))

Dan denk je niet aan welstandscommissies. Ik heb er heel veel te maken mee(gehad) en trust me, het zijn zeikers eerste klas en ze denken dat 't Rembrandts, Picasso's en Van Gogh's zijn, of voor mijn part Jan des Bouvries. Vreselijk irritant. Vreselijk zelfingenomen. (En dan druk ik me nog zeer netjes uit)

Ik heb zelf 'n pand met 'n gevel uit 1907, monumentaal/beeldbepalend. Ik ben vanalles, maar géén cultuurbarbaar. Ergo ik ben liefhebber. Die rooie kliek welstandshit heeft zelf in de 60/70/80 'roofbouw' gepleegd door 'met vooruitziende blik'veel in NL te vernielen en er 'rotzooi' (in MIJN ogen, net als dat 'n welstandscommissie dat ook 'mag' vinden) voor heeft neergestampt. Eeuwig zonde. Zelf zit de Gemeente hier(geen vrienden mee, understatement) in 'n nieuwe blokkendoos. Oerlelijk.

Maar smaken verschillen, klopt.
Het moest geen zootje worden in de wijken, daarom welstanscommisies. Maar komop hoe mooi zijn NL wijken en binnensteden nou vaak écht? Met een 2 handen vol mooie steden is 't toch grauw grijs eenvoudig kleinburgerlijk?

Je kent de details niet zeg je :)
Hiero en dan te bedenken dat 'n groen dak straks WEL mag. Dan breekt je klomp toch?
OSS - Dirk Kurzweg uit Oss mag het plastic dat zijn omstreden groene dak aan de Granietstraat sinds april bedekt, weghalen. Dat heeft de gemeente woensdag bevestigd nadat buurtbewoners over het plastic klaagden dat naar beneden dwarrelt. Voor Kurzweg dreigt wel een stevige dwangsom vanwege het groen verven van zijn dak.

Al sinds augustus liggen Kurzweg en de gemeente met elkaar in de clinch. De gemeente vindt dat het groene dak het straatbeeld aantast en gaf Kurzweg uiteindelijk tot mei de tijd om zijn dak zwart te verven. Deed hij dat niet voor die tijd, dan kreeg hij een boete van 6000 euro. Herstel van het dak zou ongeveer 3500 euro kosten. En dat is een stevig bedrag voor de man, die zonder werk zit.

Hulp kwam vanuit onverwachte hoek. De Osse horecaman Bob Vink liet het dak van Kurzweg eind april bedekken met zwart plastic. Op die manier zou hij de boete kunnen omzeilen. Maar intussen dwarrelt het plastic, dat door het weer vergaat, van het dak. Tot ongenoegen van zijn buurtbewoners, die bij de gemeente hebben geklaagd.

Boete alsnog betalen
Volgens de gemeente helpt het plastic niet om de boete te omzeilen. In een brief die de gemeente vrijdag naar Kurzweg heeft gestuurd en in handen is van Omroep Brabant, staat dat hij met zijn groene dak alsnog in overtreding is en daarom de dwangsom van 6000 euro binnen nu en zes weken moet betalen. Doet hij dat niet, dan volgt een invorderingsprocedure.

De gemeente schrijft verder dat alleen betalen niet voldoende is. Kurzweg moet ook zijn dak in een kleur schilderen die 'niet in strijd is met redelijke eisen van welstand'. De gemeente kan hem desnoods dwingen. In dat geval verhaalt Oss eveneens de kosten op de Ossenaar.

Gemeente handhaaft niet
Tot zover lijkt alles meer dan duidelijk. De gemeente vindt dat Kurzweg het plastic moet verwijderen en zijn dak moet verven, anders krijgt hij een boete. Maar er klopt iets niet. De gemeente Oss handhaaft namelijk niet, omdat er momenteel een overleg is over een nieuw welstandbeleid. Handhaven gebeurt alleen als er een excessenregeling in het nieuwe beleid wordt opgenomen. Dit betekent dat een groen dak binnenkort wellicht geen overtreding meer is.

Gemeentewoordvoerder Wilma Willemse omschrijft de gang van zaken als 'een tijdelijke pauze'. "Op dit moment wacht het gemeentebestuur met een nieuwe handhavingsprocedure omdat er in de tweede helft van dit jaar misschien een wijziging komt in de regels van het welstandsbeleid. In die zin kan het afwachten worden aangemerkt als gedogen."

Plastic blijft zitten
Er gebeurt dus niets als Kurzweg het plastic van zijn dak haalt, behalve dat hij daarmee volgens de gemeente een gebaar naar zijn omgeving maakt. Maar de dwangsom van 6000 euro blijft staan, aldus Willemse.

Kurzweg zegt dat hij de dwangsom niet kan betalen, omdat hij een uitkering heeft. "Ik heb voor zover ik weet helemaal niets verkeerd gedaan. Het gaat alleen om een groen dak", zo reageert hij aangeslagen.
PrintenCorrigerenEerste publicatie: woensdag 26 juni 2013 - 13:38

Om 'n gemeentehuis in de hens te steken, nou nee. Maar het punt lijkt mij duidelijk...

Nu eerst 'n Jupiler om me op 't niveau van Hanz te doen springen(dus niet dalen) :beer:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jun 2013, 20:57

vind dat groene dak (althans zo op de foto) zelfs mooi staan.

kan ook maar zo zijn dat iemand een hetse tegen hem/hen had/heeft en zo het hen moeilijk wilde maken?

anyway, mooi groen, mooi zo laten :D
wat een gezeur, laten ze fraudeurs oppakken en zaken onderzoeken en een vriendelijk klimaat creëeren :ongeveer als:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 jun 2013, 20:57

Ik heb hier nog een pallet Jupiler staan voor je. :beer:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 26 jun 2013, 21:00

Peric schreef:Dat is toch geen nieuws meer tegenwoordig?
Bijna elk project loopt uit de klauw qua kosten..
3 keer de tijd, en 5 keer het budget is de vuistregel zo'n beetje.
Overheid is dol op scopeverlegging (lees elke manager die er NA de start van het project zijn draai aan wil geven).
Softwarehuizen maken daar dankbaar gebruik van.

Robin

Bericht door Robin » 26 jun 2013, 21:06

Nou Hanz, omdat ik waarschijnlijk-áls 't kabinet gaat vallen- binnenkort PVV/Wilders ga stemmen, lijkt 't mij geen goed idee nóg meer buitenlands bier in huis te halen. :P

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jun 2013, 21:13

:mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 26 jun 2013, 21:14

De welstandscommissie :D
Omfg... hou op hou op..

:bag:

Robin

Bericht door Robin » 26 jun 2013, 21:21

Binnenkort op Kreta kijken hoe die 3000 jaar ouwe troep er bij staat. Hoezo welstandscommisie?

Wees blij. Een NL welstandscommissie had Knossos met de grond gelijk gemaakt en er 'n Ziggo dome voor in de plaats neergestampt.:)

We zouden naar Turkije(centenkwestie), maar 't werd buurland en grote vriend griekenland. M'n vrouw vond 't eng die gevechten op die pleinen in Turkije(pleinvrees lol) en de kids wilden naar Cherso.

Dus democratie heerst bij ons. Het werd dus Griekenland. Turkije kan altijd nog.

Als ik dood ben ofzo:)

DISCLAIMER: Kebap hou ik wel van!

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2013, 21:31

Parkeer je al jaren zonder probleem bij het Zwembad. zwemmen met de kiddos.. Kom je bij je auto aan BAM prent van 90 euro. WTF .. Hebben ze een paar blauwe lijnen op de parkeerplaats gekalkt en ergens compleet buiten zicht een bordje opgehangen "parkeren met schijf max 3 uur tussen 9 en 17 uur" en dat terwijl notabene een parkeerschijf in het dashboard kastje ligt. Als ik het nou expres deed.. Gadverdamme

Ik voel me zo verschrikkelijk genaaid.

Luco

Bericht door Luco » 26 jun 2013, 21:37

dvh schreef:De welstandscommissie :D
Omfg... hou op hou op..

Volgens mij mag een welstandscommissie helemaal niet over een kleur oordelen, of het moet beschermd stadsgezicht zijn, een goede advocaat schoffelt die gemeente zo onderuit.

Robin

Bericht door Robin » 26 jun 2013, 21:39

Luco schreef:
Omfg... hou op hou op..

Volgens mij mag een welstandscommissie helemaal niet over een kleur oordelen, of het moet beschermd stadsgezicht zijn, een goede advocaat schoffelt die gemeente zo onderuit.
Ik denk niet dat die man een goeie advocaat kan betalen...

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jun 2013, 21:40

RVV schreef:Parkeer je al jaren zonder probleem bij het Zwembad. zwemmen met de kiddos.. Kom je bij je auto aan BAM prent van 90 euro. WTF .. Hebben ze een paar blauwe lijnen op de parkeerplaats gekalkt en ergens compleet buiten zicht een bordje opgehangen "parkeren met schijf max 3 uur tussen 9 en 17 uur" en dat terwijl notabene een parkeerschijf in het dashboard kastje ligt. Als ik het nou expres deed.. Gadverdamme

Ik voel me zo verschrikkelijk genaaid.

ze hebben de kleine dorpjes ontdekt waar nog veel bij hetzelfde was...zo gemakkelijk scoren ;-)

wel lullig idd, tis toch weer een soort aantasting van, dat soort veranderingen....Almelo ging jullie 25 a 30? jaar geleden? ofzo voor...
kon ergens bij de stad dichtbij het centrum altijd gratis parkeren (woonde nog in Nijverdal toen) en op een dag was het schijnbaar over hup...zat er een bon achter mijn raam, ik wist van niks en was des duivels :devil:

bleek aan het begin van die straat een blauwe lijn te zijn geschilderd en een bord bij het ingaan van die straat, nooit gezien (vaak druk daar en de bocht moest je om) maar was dus ineens een blauwe zone geworden, heb dat briefje verscheurd terplekke, ik was woest (omdat ik me van geen kwaad bewust was) :mrgreen:
moets wel gewoon betalen en ook gedaan als brave burger, maar toch, ff een verfrissende dag :ongeveer als:

Luco

Bericht door Luco » 26 jun 2013, 21:48

Robin schreef:
Luco schreef:
Omfg... hou op hou op..

Ik denk niet dat die man een goeie advocaat kan betalen...

Advocaat met bewijs van onvermogen moet te doen zijn, kostte me 130 euro :lol:

Robin

Bericht door Robin » 26 jun 2013, 21:56

Tja. punt is heb je de zaak kunnen winnen?

Luco

Bericht door Luco » 26 jun 2013, 22:07

Robin schreef:Tja. punt is heb je de zaak kunnen winnen?
yeps, ook goede advocaten moeten een aantal van deze zaken aannemen.

hanske

Bericht door hanske » 26 jun 2013, 22:43

Omfg... hou op hou op.. :bag:
Zo'n dak vol leggen met zonnepanelen!!!

Dat is pas mooi. :stom: :stom: :stom:

Luco

Bericht door Luco » 26 jun 2013, 23:28

hanske schreef:
Omfg... hou op hou op.. :bag:
Zo'n dak vol leggen met zonnepanelen!!!

Dat is pas mooi. :stom: :stom: :stom:
Daarom denk ik dat die man zich heeft laten overbluffen door de gemeente.

Luco

Bericht door Luco » 27 jun 2013, 08:37

Ben trouwens benieuwd hoe lang ze het nog vol gaan houden (Partij van de A..... en de Vooral Veel Draaien)
Bijna elk voorstel wordt alleen door de coalitie gesteund (pensioen, bezuinigingen)
Maar in de eerste kamer hebben ze geen meerderheid :lol: :lol: :lol:

Je ziet ook steeds meer voorstellen die al door de tweede kamer zijn verdwijnen van de agenda in de eerste kamer omdat ze geen meerderheid bij elkaar geslijmd krijgen.

Dat kan nooit goed gaan, want ze kunnen gewoon bijna niks uitvoeren, sukkels.

dvh

Bericht door dvh » 27 jun 2013, 09:28

Je zou zeggen: ' mooi, dan kan de VVD z'n werk uitvoeren'.
Maar die doen ook weinig goeds voor NL

(Onderbuikgevoelens)

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jun 2013, 09:59

dan kan dit er ook nog wel bij...wat velen al dachten>>
Trage ambtenaren kosten miljarden aan belastinggeld'
Door slap bestuur holt de productiviteit van ambtenaren achteruit en dat kost de belastingbetaler miljarden. De overheid zou daarom veel meer als een bedrijf bestuurd moeten worden. Dat stellen onderzoekers van Roland Berger Strategy Consultants in een rapport dat vandaag aan Tweede Kamerleden wordt aangeboden.

Volgens de onderzoekers zou het jaarlijks 17 miljard euro kunnen schelen als het Rijk tegen dezelfde kostprijs – gecorrigeerd voor inflatie – zou werken als dik tien jaar geleden. Het kost de overheid veel meer geld om dezelfde hoeveelheid werk gedaan te krijgen, maar de kwaliteit van de overheidsdiensten is niet toegenomen.Slap bestuur
Grootste boosdoener is volgens onderzoeker Arnoud van der Slot, die elf jaar aan overheidsuitgaven bekeek, het bestuur. Er zijn weinig doelstellingen voor overheidswerkers en prestaties worden vrijwel niet gemeten. Dat kan een reden zijn dat er minder hard wordt gewerkt. Ook toegenomen regeldruk bevordert de productiviteit niet.

In het bedrijfsleven zou dat volgens Van der Slot ‘onmogelijk’ zijn; daar steeg de productiviteit sinds 2000 flink. Als de overheid net zo bestuurd zou zijn als een gemiddeld bedrijf de afgelopen jaren, zouden we nu 22 miljard per jaar minder kwijt zijn aan overheidsuitgaven, betogen de onderzoekers.

Tot 2018 moeten er 15.000 ambtenaren uit en dat kan volgens de onderzoekers prima, mits de rest beter wordt aangestuurd.
Afbeelding

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... astinggeld" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 27 jun 2013, 10:05

GTRene schreef:
Trage ambtenaren kosten miljarden aan belastinggeld'

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pleonasme" onclick="window.open(this.href);return false;

en:

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 27 jun 2013, 10:55

dvh schreef:http://www.nu.nl/economie/3510569/vvd-z ... keren.html

"Opbrengsten extra belasting valt tegen sinds invoer 21% btw"

Joh, gek hè.
Als het bij mij minder gaat en ik maak alles duurder, dan gooi ik ook mijn eigen ruiten in.

Ondernemer Nederland bv moet eens gaan begrijpen dat zij enkel consumering op kunnen wekken door comsumering aantrekkelijk te maken.
Omlaag dus met die btw. Onderneem iets.. Maak er 14% van en de consumering zal toenemen.

Loop een risico maar ontvang je beloning ervoor als land.
Maar dat wordt niet begrepen door onze Nederlandse regering. Daar ontbreekt het gevoel van een aantrekkelijk aanbod kunnen doen aan de Nederlandse bevolking.

De Nederlander heeft geld. Ze geven het alleen niet uit. Ze wachten op een kans, een prijspakker en of goede zin bij een zonnige dag. Daarna wordt er weer opgepot.

Verlaag die btw en de consumering wordt booming.
Wedden?

:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 27 jun 2013, 10:58

Inderdaad. Ik riep dat in oktober ook al...

Wat 'n ongelovelijke mongolen daar in Den Haag.

Plaats reactie