Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Macboy

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Macboy » 25 jun 2013, 20:26

Zondag Superman: Man of Steal gezien !

Een erg goede film. Zit emotie in en genoeg brok in keel momenten. Actie over de top maar dat mag bij zon film over een superheld natuurlijk waar realisme ver te zoeken is. De effecten zijn werkelijk subliem.

Kan wederom niet anders dan een 9 / 10 geven. Uiteraard weer binnen dit genre bekeken.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 jun 2013, 21:16

Macboy schreef:Zondag Superman: Man of Steal gezien !

Een erg goede film. Zit emotie in en genoeg brok in keel momenten. Actie over de top maar dat mag bij zon film over een superheld natuurlijk waar realisme ver te zoeken is. De effecten zijn werkelijk subliem.

Kan wederom niet anders dan een 9 / 10 geven. Uiteraard weer binnen dit genre bekeken.
Wij ook. In 3D. Effecten, en we zijn wel wat gewend, waren uitmuntend. Maar soms zat er wat vertraging in alles en was 't allemaal wat te mooi en kunstzinnig. Dan mocht er wat meer vaart in imo.

Ik las 'n recensie in 't AD waar ie maar 2(!) van de 5 sterren kreeg: TE serieus , geen humor kortom. Da's wel 'n beetje 't geval, maar zeker 'n 8(dus 4 sterren)

Ik vond 't geheel wel origineel, voor wat Superman dan qua originaliteit kan zijn en hebben. Hij bestaat al >60(?) jaar ofzo.

Deze film is 'n opstap/pilot naar vervolgen(?) We weten nu hoe en wat ofzo.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 jun 2013, 00:26

Klopt Robin, komt zeer waarschijnlijk een nummer twee ook aan.

Ik geef hem overigens een 7; waren TEveel gevechten enzo, maar wel vette special effects. En ik kreeg het gevoel dat hij te lang duurde. Had ik bij Dark Knight Rises totaal niet..

De vetste film die er nu is btw; Now You See Me. Wow. Just wow. Awesome. 9,8/10.

Deze week naar Only God Forgives.

Macboy

Bericht door Macboy » 08 aug 2013, 11:15

"Now you see me" vond ik echt een kinderfilm. Typisch iets dat ik leuk had gevonden toen ik 16 was.

Wat ik wel helemaal geweldig vond gisteravond was The Heat met Sandra Bullock. Volle zaal mensen helpt op de lachspieren natuurlijk (geen grap, lachen is aanstekelijk) maar heb zelden zo hard moeten lachen om een film als The Heat gisteravond.

Verhoorkamer scene is instant classic en de kat aan het einde tranen in mijn ogen :)

Als je deze trailer niet grappig vindt, hoef je de film ook niet te zien en zal je het hoogstens een 6 geven. Als je deze trailer wél grappig vindt: go see the movie want die is nog veel en veel leuker (anders dan bij Ted want daar bevatte de trailer al de leukste grappen en viel de film heel iets tegen).

Ik ben een koning in het overdrijven ik weet het maar kan het niet anders dan een 10 / 10 geven !

Muziek is ook erg goed :thumbup:

Robin

Bericht door Robin » 08 aug 2013, 11:30

Now you see me vond ik ook minder Ilija.

The Heat heeft wel mijn aandacht.

Iemand al naar Red 2 geweest? Gewoon voor de lol en de supercast?

Grown Ups 2 zou me niet pakken na 1. Of valt ie mee?

Wolverine, is 't wat? Wel wat mijn soort film als 't om actie gaat.

Lone Ranger hoor ik negatiefs over betr 'n zeer slechte Depp...

Tom

Bericht door Tom » 08 aug 2013, 11:31

The Heat is dat die film niet met Sandra Bullock?

Macboy

Bericht door Macboy » 08 aug 2013, 11:50

:lollerdelol:

Robin

Bericht door Robin » 08 aug 2013, 11:59

De Tweede Wereldoorlog, was dat niet dat gedoe met Hitler enzo?

Heat was trouwens met De Niro en Pacino.

Wat 't woordje 'the' al niet kan doen:)

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 08 aug 2013, 12:11

Heat (zonder "The" dus) is ook een aanrader om weer eens te kijken :thumbup:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 08 aug 2013, 15:07

In twee weken tijd slechts naar 1 film geweest; Grown Ups 2. Slechte comedy natuurlijk, maar ik vond hem wel vermakelijk aan de andere kant, beetje een zaterdagavondfilmpje als je niks te doen hebt. :)

RVV

Bericht door RVV » 09 aug 2013, 10:44

Robin schreef:Gisteren naar Olympus has fallen geweest.

Beetje Die Hard actietoestanden, maar wel mooi gemaakt, interessant en bovenal SPANNEND vond ik.

Een beleving die ik de laatste jaren niet bij veel films/scenarios meer heb gehad. Een 9. Why not?

Koreaanse terroristen bestormen en bezetten het Witte Huis.

Lijkt me voor toekomstige aanslagplegers nou net wél weer iets om het 'na te spelen' willen. Is weer minder...

En ik vraag me af hoe de presidentiele limo zo ongewild haaks kon op glad wegdek, dat wel. Zit er op zo'n Caddy geen DSC/ASC/ESP? :)
Gisteren ook deze film gezien, vond het ook wel een leuke en spannende film. In de basis wat ongeloofwaardig, maar goed als er van te voren een film over 9-11 was gemaakt met vliegtuigen die de twin towers in beukten en het pentagon zouden we dat net zo ongeloofwaardig vinden.

Toch zit er 1 grote onlogica in de film. Aan het einde ofzo als er 6 van die helikopters vol met SEALS aankomen vliegen, activeren die terroristen een of ander super kanon die uit het witte huis naar boven komt om die helikopters helemaal aan flarden te schieten.

Maar waarom schiet dat superkanon niet gelijk die C130 in het begin van de film uit de lucht? Toen die de aanval inzette op het witte huis?

Verder vond ik het laten gaan van de terroristen in de helikopter en het terugtrekken van de zevende vloot en de manschappen in Zuid Korea ten gunste van de president van Amerika vergezocht.

Achteraf was de hele film natuurlijk vergezocht, NSA/CIA/FBI propaganda. Maar eerlijk is eerlijk hij was wel spannend.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 09 aug 2013, 11:43

Gisteren RED2 gezien; ik heb RED1 nog nooit gezien, maar nummer 2 vond ik erg geslaagd IMHO! My kind of movie. :D 8/10!

Rupie

Bericht door Rupie » 10 aug 2013, 07:40

Macboy schreef:"Now you see me" vond ik echt een kinderfilm. Typisch iets dat ik leuk had gevonden toen ik 16 was.

Wat ik wel helemaal geweldig vond gisteravond was The Heat met Sandra Bullock. Volle zaal mensen helpt op de lachspieren natuurlijk (geen grap, lachen is aanstekelijk) maar heb zelden zo hard moeten lachen om een film als The Heat gisteravond.

Verhoorkamer scene is instant classic en de kat aan het einde tranen in mijn ogen :)

Als je deze trailer niet grappig vindt, hoef je de film ook niet te zien en zal je het hoogstens een 6 geven. Als je deze trailer wél grappig vindt: go see the movie want die is nog veel en veel leuker (anders dan bij Ted want daar bevatte de trailer al de leukste grappen en viel de film heel iets tegen).

Ik ben een koning in het overdrijven ik weet het maar kan het niet anders dan een 10 / 10 geven !

Muziek is ook erg goed :thumbup:
Ik had de trailer moeten kijken :bag: Chickflick!

Robin

Bericht door Robin » 14 aug 2013, 16:07

The Heat was inderdaad vermakelijk, Melissa McCarthy is grofgebekter dan wie dan ook. Lache:)

Sandra Bullock is 49 bijna en nog steeds hot.

Verder de muziek. Groove is in the Heart van Dee Lite. Leuk.

Leuker: Het Bostonian accent van McCarthy's familie.
D'r ma rijdt langs met op d'r autoradio 'More than a feeling'(rip Brad Derp natuurlijk) van de band Boston. Ha.

Verder naar Red 2 geweest. Lache en ook vermakelijk. Willis wordt maar niet ouder(tov de andere superhelden) en John Malkovich z'n smoelwerk is uitmuntend. Leuk. Wel 'n beetje nepgedoe met die 997 en met die Lotus Evora(?)

Beide 'n 8.

daNpy

Bericht door daNpy » 15 sep 2013, 00:01

Net White House Down gezien, goede film vind ik :)
Boeit ook gedurende de hele 132 minuten dankzij veel actie, nadat het wat traag op gang komt.

RED2 en The Heat ook gezien, wel vermakelijke films. Van TH had ik wel wat meer verwacht om een of andere reden.

Next to see zijn Rush, 2Guns, Escape en als het ff kan the Millers, Machette Kills :mrgreen: en Wolf.

Xave30

Bericht door Xave30 » 15 sep 2013, 00:20

daNpy schreef:......... en als het ff kan the Millers,

ALS??????? Doen.

Ik heb me gister kapot gelachen :clap:

daNpy

Bericht door daNpy » 15 sep 2013, 14:46

Vooruit dan, vanavond gaan we er heen :P

dvh

Bericht door dvh » 21 sep 2013, 23:02

Gaaf
Afbeelding
http://www.moviemeter.nl/film/82227" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie

Bericht door Rupie » 01 okt 2013, 13:33

Ondanks de slechte recenties door de Nederlandse media, gisteren toch besloten om naar Hoe duur was de suiker te gaan. Met 52 waarderingen op imdb en een 7,2, wilde ik het nog wel een kans geven. Ik moet zeggen, ik ben totaal niet teleurgesteld. Ik ben niet perse een fan van Nederlandse films en ook niet van drama, maar ik ben gewoon onder de indruk van de film en getuige de stilte bij de aftiteling en dat iedereen bleef zitten was ik niet de enige. Een aanrader wat mij betreft en zeker minimaal een 8 waard.

Robin

Bericht door Robin » 01 okt 2013, 14:03

Ik vond als verhaal Hoe duur was de suiker zeker impressive(!) en gewoon goed overall, met inachtneming van het feit dat 't een NL film is:) Verhaal kan gewoon gebeurd zijn meerdere keren. Is niks fictiefs aan....
En ja een hoop gefcuk en tetten in overvloed. Het zal ook eens niet:)

8.5

2 Guns: Weer zo'n verhaal van 2 wetsdienaars tegen wil en dank. Boring? Neh. Wel geinig verloop van scenario en geinig/harde humor. Bill Paxton is uitmuntend vond ik en de tetten van Paula Patton(vrouw Robin Thicke) een leuke bijkomstigheid:)

7.5

White House Down: Ook 'n kloon van Olympus has Fallen:
http://screenrant.com/movies-copycats-s ... win-films/" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar tóch weer net 'n ander verloop. En ook weer 'n hoop gesloop, ook van de presidential Caddy die aardig driftwerk laat zien. Kortom GTA V is er niks bij:)

7.5

Edit: We're the Millers -natuurlijk- ook gezien.

Wel mijn type film. droge humor, niet te moeilijk, dagelijks gedonder. Hou ik wel van. Zaten mooie grappen tussen dat zeker, maar overall niet zo denderend als ik zou willen. Jennifer Aniston is 'n koningin, maar in dit soort films allerlei scheldwoorden schreeuwend vind ik haar niet zo passen. Lichamelijk wel strak en prima, maar d'r rondingen zijn minder rond dan ik 'zou willen':)

Omdat 't mijn type/genre film is toch nog 'n 7 vanwege toch wel lachen 'n paar keer.

Nu houdt dat niet in dat ik Hoe duur was de Suiker 1,5 punt BETER vindt tov We're the Millers. (8.5 vs 7= 1.5 duh)

--->Ik bekijkt 't vanuit 't genre. Dus dan is WTM wat te gewoontjes voor 't genre imho en HDWDS prima voor 't genre waar ik minder mee heb....

Maar all in als ik 'n filmmarathon 24h moet doen dan liever WTM achtige toestanden dan HDWDS, dat laatste wordt te 'zwaar' dan, zegmaar:)

Rupie

Bericht door Rupie » 01 okt 2013, 15:18

We're the Millers moet je misschien een tweede keer zien om alle grappen te vinden, er zitten een paar pareltjes in vond ik, maar ik merkte aan de zaal dat niet iedereen ze oppakte..

Ik kijk overigens uit naar 2 Guns, daar moet ik eerdaags maar eens heen :)

Oh en donderdag komt Gravity uit, schijnt ook erg goed te zijn.

KoenM

Bericht door KoenM » 01 okt 2013, 17:46

Afgelopen zaterdag naar 'runner runner' geweest.
Er draaide hier telkens een reclame filmpje van, en dat zag er best spectaculair uit.

Blijkbaar hadden ze alle actie in de promo gestopt :lol:
Uiteindelijk best leuk om te zien, maar zou niet mijn eerste keuze zijn.

Ohja, 2 weken terug 'The internship' gezien, vond het niet echt een hele goede film, maar was wel leuk om te kijken. Ondanks dat hij heel voorspelbaar was, toch wel leuk om gezien te hebben.

Naar aanleiding van de trailer lijkt Gravity me niet echt wat, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 01 okt 2013, 18:44

Van de week heb ik gekeken naar White House Down en Don Jon (voor premiere).

White House Down vond ik spannender dan Olympus has Fallen; leuke film imho! 7.

Don Jon is wel een wat apartere film qua beelden, maar alle beelden van Scarlett Johansson maken de hele film tot een 8. :love:

Van de week nog naar 2 Guns, ben ik toch wel erg benieuwd naar..

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 04 okt 2013, 11:10

Gisteravond in de Bios naar Rush geweest. De film over de F1 1976, Hunt vs Lauda.

Imo echt een geslaagde film. Zit genoeg humor in. (voornamelijk de zakelijkheid/nuchterheid van Lauda)
Verhaallijn is ook goed. Zowel als je het verhaal al kent, of juist niet. Ook al heb ik verschillende docu's gezien over Lauda vs. Hunt, dit was nog steeds interessant!

Cijfer dat ik deze film geef, is een 7.5. Niet een film die een ontelbaar aantal keren kunt kijken zonder dat hij verveelt, maar toch wel een must-see, voor een beetje F1 liefhebber.

Rupie

Bericht door Rupie » 04 okt 2013, 11:12

Iemand al naar Chez Nous geweest?

Plaats reactie