Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Richardt. » 24 jun 2013, 15:05

Het zit echt diep hè Andre :lol:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 jun 2013, 15:09

Richardt. schreef:.

Ik ben echt niet tegen wat zwart werken en begrijp het ook zeker wel. Maar zo ken ik bijvoorbeeld een schilder die elke winter de ballen uit z'n broek lacht. Elke winter verplicht ontslag bij zijn werkgever en dus in de WW, maar ondertussen wel dik 50 uur in de week zwart bijbeunen. Dat vind ik niet kloppen.

Net zo min als dat een bouwvakker of stratenmaker standaard zes dagen in de week werkt. Vijf voor de baas en op zaterdag er zwart bij. Dat is gewoon structureel en dat klopt niet in mijn ogen.
Dit bedoelde ik dus ook en dit zijn echt geen incidenten maar gebeurd op grote schaal in de bouw

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 jun 2013, 15:10

Bert ///M3 schreef:
Robin schreef:
Bert ///M3 schreef:Antwoord op Hielke, kijk naar zo ongeveer elke opkomende economie.

In veel landen in ZO Azie betalen alleen de allerrijksten iets van belasting. 99% met een heel minimaal inkomen betaald niks. Er word wel wat BTW en wegenbelasting geheven maar als je niks hebt kan je ook niks betalen simpel zat.

Er word weinig gedaan richting de bevolking, zoals infrastructuur en sociale vangnetten. Kinderoppas word door familie geregeld, ben je langdurig ziek zwak of misselijk dan moet de familie het opknappen. Veel bouwen nog hun eigen huis en verbouwen en jagen op hun eigen voedsel. Ziekenhuizen voor acute gevallen zijn dan wel gratis voor het volk. Scholing is gebrekkig etc.
Kortom: We moeten niet zeuren met deze overheid.... :sealed:

:dood:
Ligt er maar net aan waar je staat in het systeem. In die landen doen ze niet aan de nanny state en werkelijk waar alles is mogelijk en te koop als je maar geld hebt.

Aan de andere kant, waarom moet ik hier 4x zoveel belasting betalen als mijn buurman terwijl we dezelfde rechten en plichten hebben. Is ook buitensporig Imho, sociaal stelsel ok maar de verboudingen zijn zoek.
Klopt. Het was ook min of meer sarcastisch bedoeld, want je zegt 't zelf al: Het is maar waar je in de maatschappij staat. Als kansloze ben je in Nederland in 't walhalla. Da's duidelijk. En als je 'n beetje meer doordenkt/risico's neemt/acties onderneemt kijken die kanslozen je hier raar aan van: hij wel en wij niet!

Tja...

Robertdj

Bericht door Robertdj » 24 jun 2013, 15:15

Luco schreef: Komt er ineens een vent aan met een kind van een jaar of vier met een ijsje in zijn hand (zonder hond in een losloopgebied) en loopt zo tussen de ravottende honden door, ja je raad het al, toevallig loopt Santo (ruim 60 kilo) tegen dat mannetje aan wat bijna valt en begint te krijsen.
Even voor de beeldvorming, zoiets?
Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 jun 2013, 15:16

Martijn_bmw schreef:

Ik ben echt niet tegen wat zwart werken en begrijp het ook zeker wel. Maar zo ken ik bijvoorbeeld een schilder die elke winter de ballen uit z'n broek lacht. Elke winter verplicht ontslag bij zijn werkgever en dus in de WW, maar ondertussen wel dik 50 uur in de week zwart bijbeunen. Dat vind ik niet kloppen.

Net zo min als dat een bouwvakker of stratenmaker standaard zes dagen in de week werkt. Vijf voor de baas en op zaterdag er zwart bij. Dat is gewoon structureel en dat klopt niet in mijn ogen.
Dit bedoelde ik dus ook en dit zijn echt geen incidenten maar gebeurd op grote schaal in de bouw

Tja, men moet zich dus afvragen waarom dat dan op grote schaal gebeurt etc.
Dit gebeuren is niet de basis van begrotingstekorten en andere lastenverzwaringen.
Als je dat denkt ben je gehersenspoeld door die lui in Den Haag:)

En als 't dan zo is dat buurman timmerman/schilder dit doet en 'zich de ballen uit z'n broek lacht, want meer inkomen (dan jij)', moet je je wat dingen afvragen:

a) Wat doe ik voor werk en wat verdien ik daarmee en kom ik daar aardig van rond/is het in proporties, ben ik er blij mee(wat Tom zegt)
b) Zo neen, dan moet 't ook maar op de timmerman/schilder manier...

Ik bemerk hier toch weer 'n het gras bij de buren is altijd groener' verhaal, beetje....

Luco

Bericht door Luco » 24 jun 2013, 15:26

Robertdj schreef:
Luco schreef: Komt er ineens een vent aan met een kind van een jaar of vier met een ijsje in zijn hand (zonder hond in een losloopgebied) en loopt zo tussen de ravottende honden door, ja je raad het al, toevallig loopt Santo (ruim 60 kilo) tegen dat mannetje aan wat bijna valt en begint te krijsen.
Even voor de beeldvorming, zoiets?
Afbeelding

nee joh dan had ik het krijsen nog wel begrepen, hij liep met zijn neus tegen de zij van het mannetje, mannetje viel niet eens, dus ging zachtjes.

Luco

Bericht door Luco » 24 jun 2013, 15:28

Martijn_bmw schreef:

Ow, is dat zo?
Misschien 5% die dat doet, structureel, en dat is in ongeveer elke sector.

Je zou je ook kunnen afvragen waarom die schilder elk jaar in de winter wordt ontslagen?
Lekker kortzichtig weer.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 jun 2013, 15:31

Is maar een ding waar ik jaloers op ben bij de buurman...

en dat is voor welk bedrag hij zijn huis gekocht heeft :kikker:

20 jaar geleden voor 70K EUR waar ik dus 20 jaar later voor exact hetzelfde huis 230K moest betalen...

Dat is jammer maar helaas niks aan te doen ;-)

dvh

Bericht door dvh » 24 jun 2013, 16:21

Schitterend die dikke vrouwen verhalen. Doet 't altijd goed :D

SlowCo

Bericht door SlowCo » 24 jun 2013, 16:29

Martijn_bmw schreef:Is maar een ding waar ik jaloers op ben bij de buurman...

20 jaar geleden voor 70K EUR waar ik dus 20 jaar later voor exact hetzelfde huis 230K moest betalen...

Geen probleem joh, binnen de 20 jaar is jouw huis ook weer 70k waard.... :bag: :tooth:

P.S. Volgens mij valt Andre op dikke vrouwen :headbang:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 jun 2013, 16:35

SlowCo schreef:

Geen probleem joh, binnen de 20 jaar is jouw huis ook weer 70k waard.... :bag: :tooth:
:mrgreen: :mrgreen:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 24 jun 2013, 16:46

Martijn_bmw schreef:20 jaar geleden voor 70K EUR waar ik dus 20 jaar later voor exact hetzelfde huis 230K moest betalen...
Pak je salarisstrookje van 20 jaar geleden er eens bij, en reken eens terug naar euri's.
Ineens is 70k niet meer zo weinig.

edit:
70k /4.5 /12 = bruto maandsalaris van 1296.
Modaal salaris van 1993 was 1681.
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/inkomens-vanaf-1970.php" onclick="window.open(this.href);return false;.
Laatst gewijzigd door smiley op 24 jun 2013, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

dvh

Bericht door dvh » 24 jun 2013, 16:48

Salaris omrekenen naar guldens is wel grappig idd.
Weet nog goed toen ik een klein mannetje was dat het al behoorlijk was als je 2000-2500 gulden per maand verdiende. Dat was toen al bovenmodaal enzo..

Dat is nu 1100 - 1200 euro...

Snipe

Bericht door Snipe » 24 jun 2013, 16:52

SlowCo schreef:P.S. Volgens mij valt Andre op dikke vrouwen :headbang:
Big girls try harder, zeggen ze altijd. Maar misschien heeft Andre net die ene getroffen die roerloos bleef liggen als een aangespoelde walvis en uitsluitend mayonaise slikte. Het zit in ieder geval heel diep! ;-)

dvh

Bericht door dvh » 24 jun 2013, 16:54

Ik zie toch liever een mooi figuurtje :whistle:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 24 jun 2013, 17:01

Snipe schreef:
SlowCo schreef:Maar misschien heeft Andre net die ene getroffen die roerloos bleef liggen als een aangespoelde walvis en uitsluitend mayonaise slikte.
NSFW
http://www.dumpert.nl/mediabase/6531722 ... rrrrr.html" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jun 2013, 17:51

GVD;

http://www.nujij.nl/algemeen/eu-overwee ... 0634.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;

dvh

Bericht door dvh » 24 jun 2013, 17:54

Snel alles in een oude sok frotten..

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 jun 2013, 18:02

smiley schreef:
Martijn_bmw schreef:20 jaar geleden voor 70K EUR waar ik dus 20 jaar later voor exact hetzelfde huis 230K moest betalen...
Pak je salarisstrookje van 20 jaar geleden er eens bij, en reken eens terug naar euri's.
Ineens is 70k niet meer zo weinig.

edit:
70k /4.5 /12 = bruto maandsalaris van 1296.
Modaal salaris van 1993 was 1681.
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/inkomens-vanaf-1970.php" onclick="window.open(this.href);return false;.
Toen was ik 10 1 gulden zakgeld in de week?! :mrgreen:

van 1681 naar 2546 EUR per maand gemiddeld

Andre

Bericht door Andre » 24 jun 2013, 18:20

romo schreef:GVD;

http://www.nujij.nl/algemeen/eu-overwee ... 0634.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;

Haal dan maar gt3 op romo.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jun 2013, 18:48

Andre schreef:

Ik zou het haast overwegen idd, maar die bijtelling he :tooth:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 jun 2013, 18:58

romo schreef:
Andre schreef:

Ik zou het haast overwegen idd, maar die bijtelling he :tooth:
privé kopen :mrgreen:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 jun 2013, 19:00

Van al je zwarte geld :tooth:

romo

Bericht door romo » 24 jun 2013, 19:00

Dat zou een optie zijn , maar das mijn pensioen pot

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 jun 2013, 19:24

SlowCo schreef:

P.S. Volgens mij valt Andre op dikke vrouwen :headbang:
Met de huidige ontwikkelingen op de kredietmarkt kon dat nog wel eens eerder zijn als die 20 jaar.

Plaats reactie