Nederland gaat naar de haaien
- dvh
Re: Nederland gaat naar de haaien
Die alleenstaande moeder gun ik het wel. Als het daarom zou gaan.
Maar ik snap de onderbuikgevoelens ook.
En daar snap ik de politiek ook enigsinds wel. Je moet solidair zijn. En op deze manier is het mogelijk dat een alleenstaande moeder zich op deze manier kan redden.
Prima regeling.
Maar dat de hoogtijdagen voorbij zijn.. Dat geloof ik wel.
Mensen die het goed hebben hebben het nog steeds goed. Beetje minder wellicht. Maar nog altijd meer dan gemiddeld.
Voor de grote groep is het gewoon een stap , of twee, terug. Of dat erg is.. Geen idee.
Denk dat je dat pas over 10 - 15 jaar kan beoordelen.
Maar ik snap de onderbuikgevoelens ook.
En daar snap ik de politiek ook enigsinds wel. Je moet solidair zijn. En op deze manier is het mogelijk dat een alleenstaande moeder zich op deze manier kan redden.
Prima regeling.
Maar dat de hoogtijdagen voorbij zijn.. Dat geloof ik wel.
Mensen die het goed hebben hebben het nog steeds goed. Beetje minder wellicht. Maar nog altijd meer dan gemiddeld.
Voor de grote groep is het gewoon een stap , of twee, terug. Of dat erg is.. Geen idee.
Denk dat je dat pas over 10 - 15 jaar kan beoordelen.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Daar noem je ook wel een bijzondere categorie...laag opgeleid, vroeg moeder geworden en dan ineens alleen. Dan ben je redelijk kansloos. Dat was ze natuurlijk sowieso al door het gebrek aan opleiding en vroeg moeder worden, maar dat is een andere discussie.
Bekijk dit ook van de positieve kant, die kinderen van haar kunnen nog enigszins 'normaal' opgroeien...Als die het moet doen van €1.500,- p/m gaan ze honger lijden, stelen om aan geld te komen omdat ze het anders niet redden etc. Dan geef je ze dus maximaal de gelegenheid om te ontsporen...
Bekijk dit ook van de positieve kant, die kinderen van haar kunnen nog enigszins 'normaal' opgroeien...Als die het moet doen van €1.500,- p/m gaan ze honger lijden, stelen om aan geld te komen omdat ze het anders niet redden etc. Dan geef je ze dus maximaal de gelegenheid om te ontsporen...
- Martijn_bmw
dat is ook waar hoor en ik gun het diegene ook zeker wel ze heeft verder ook een zwaar leven maar opzich het gevoel dat er netto net zoveel binnenkomt als bij iemand die 50uur met stress en druk moet werken om die 3800 bruto binnen te halen is ook wel weer lastig vind ik 
verder met jullie beide eens zoals ik ook al in mijn eigen voorbeeld gaf met mijn bijgestelde woning wensen een stapje terug zetten is helemaal niet zo erg...
verder met jullie beide eens zoals ik ook al in mijn eigen voorbeeld gaf met mijn bijgestelde woning wensen een stapje terug zetten is helemaal niet zo erg...
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Klopt.Martijn_bmw schreef:Beide eens Robin!
Ik probeer het dus ook altijd zo positief mogelijk te bekijken en behoor qua salaris ook in de middengroep van NL
Die uitkeringen in de lagere klasse gaan ook nergens over... zo ken ik ook een alleenstaande moeder met administratief baantje van 32uur verdiend geloof ik 1500 bruto ofzo en krijgt aan toeslagen voor kinderbijslag, huurtoeslag, kindgebonden budget, kinderopvang toeslag, afkoop ER ziektekostenverzekering, zorgtoeslag enz meer binnen dan ze aan salaris binnen krijgt en heeft zo een totaal inkomen van 1250 netto salaris + 1300 uitkeringen = 2550EUR Netto... daar moet je met gewoon een baan voor hebben met 3800EUR bruto en dan krijg je geen enkele uitkering meer....
kortom bizar verschil! en dus gewoon legaal mogelijk in NL![]()
*En nu weer positief zijn*
Het positieve daaraan? Imho de koopkrachtversterking van die dame.
- dvh
Bram schreef:Daar noem je ook wel een bijzondere categorie...laag opgeleid, vroeg moeder geworden en dan ineens alleen. Dan ben je redelijk kansloos. Dat was ze natuurlijk sowieso al door het gebrek aan opleiding en vroeg moeder worden, maar dat is een andere discussie.
Dat is allemaal wel erg z/w
Een hoog opgeleid iemand die er opeens alleen voor komt te staan met 2 of meer kinderen heeft ook een probleem.
Want bij fulltime werken krijg je geen recht op subsidies ivm hoger loon.
En hoe ziet je leven er dan uit. Fulltime werken, kinderen fulltime opvang. En per saldo geen reet over houden om van te (over)leven.
Punt is. Dat je tegenwoordig als goed je best moet doen om je eigen boontjes te kunnen doppen.
De meeste werken fulltime , man en vrouw. En dan kopen ze een groter huis. Want het kan immers op basis van 2 salarisen.
En dan komen er kinderen.. En dan, problem. Dan klopt het financiele en of praktische plaatje niet meer.
Of als ze uit elkaar gaan. Nog groter probleem...
Beste is om wat minder gek te doen in je leven en wat marge te houden. Maar misschien ben ik wat te conservatief voor het moderne denkwerk
@robin, +1
Vorige week was Willum hier in de stad.
Een hoop commentaar want vrijwel elke gemeente spendeerde maar 30k gemiddeld voor deze aangelegenheid en DB maakte er 200k van.
De stad was afgeladen. De cafe's stampvol en de frietzaken totaal leegverkocht.
Ik bedoel.. Die 200k.. Als het op de bankrekening van de gemeente staat heeft helemaal niemand er iets aan.
Nu komt het terug aan bij het volk. Via horca, beveiligingsbedrijven, podiumbouwers, weet ik het wat.
Goed toch? Geld moet rond gaan.
Maar wat een bak met commentaar van de gemiddelde facebooker op de site van omroep Brabant.
" het is crisis, belachelijk" " daar hadden een hoop brabanders van kunnen eten" ect..
Mensen snappen het echt niet.
Laatst gewijzigd door dvh op 19 jun 2013, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
overigens ook bizar wat die kinderopvang kost, daar maakt ze maandelijks 1200EUR aan over... kortom haar hele netto salaris... dus in die zin zijn de toeslagen etc ook nodig anders is het gewoon niet te doenRobin schreef:Klopt.Martijn_bmw schreef:Beide eens Robin!
Ik probeer het dus ook altijd zo positief mogelijk te bekijken en behoor qua salaris ook in de middengroep van NL
Die uitkeringen in de lagere klasse gaan ook nergens over... zo ken ik ook een alleenstaande moeder met administratief baantje van 32uur verdiend geloof ik 1500 bruto ofzo en krijgt aan toeslagen voor kinderbijslag, huurtoeslag, kindgebonden budget, kinderopvang toeslag, afkoop ER ziektekostenverzekering, zorgtoeslag enz meer binnen dan ze aan salaris binnen krijgt en heeft zo een totaal inkomen van 1250 netto salaris + 1300 uitkeringen = 2550EUR Netto... daar moet je met gewoon een baan voor hebben met 3800EUR bruto en dan krijg je geen enkele uitkering meer....
kortom bizar verschil! en dus gewoon legaal mogelijk in NL![]()
*En nu weer positief zijn*
Het positieve daaraan? Imho de koopkrachtversterking van die dame.
-
OnlineBram
Zal zij geen stress ervaren dan? Werkloos, volledig afhankelijk van de overheid en verantwoordelijk voor de opvoeding van een paar kinderen?Martijn_bmw schreef:dat is ook waar hoor en ik gun het diegene ook zeker wel ze heeft verder ook een zwaar leven maar opzich het gevoel dat er netto net zoveel binnenkomt als bij iemand die 50uur met stress en druk moet werken om die 3800 bruto binnen te halen is ook wel weer lastig vind ik
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar zo werkt het gewoon in een verzorgingsstaat met als basis solidariteit
-
OnlineBram
Dat het systeem 'beter' werkt voor zij die zo goed als niets hebben klopt. Of dat niet klopt weet ik nietdvh schreef:Bram schreef:Daar noem je ook wel een bijzondere categorie...laag opgeleid, vroeg moeder geworden en dan ineens alleen. Dan ben je redelijk kansloos. Dat was ze natuurlijk sowieso al door het gebrek aan opleiding en vroeg moeder worden, maar dat is een andere discussie.
Dat is allemaal wel erg z/w
Een hoog opgeleid iemand die er opeens alleen voor komt te staan met 2 of meer kinderen heeft ook een probleem.
Want bij fulltime werken krijg je geen recht op subsidies ivm hoger loon.
En hoe ziet je leven er dan uit. Fulltime werken, kinderen fulltime opvang. En per saldo geen reet over houden om van te (over)leven.
- Martijn_bmw
jawel tuurlijk ook zat stress
maar dan op ander gebied... (niet werk gerelateerd maar wel zorg voor halen/brengen kind, huishouden en alles alleen moeten doen)
overigens betreft 1 kind en werkt wel 32uur administief baantje
overigens betreft 1 kind en werkt wel 32uur administief baantje
- Luco
Bram schreef:Zal zij geen stress ervaren dan? Werkloos, volledig afhankelijk van de overheid en verantwoordelijk voor de opvoeding van een paar kinderen?Martijn_bmw schreef:dat is ook waar hoor en ik gun het diegene ook zeker wel ze heeft verder ook een zwaar leven maar opzich het gevoel dat er netto net zoveel binnenkomt als bij iemand die 50uur met stress en druk moet werken om die 3800 bruto binnen te halen is ook wel weer lastig vind ik
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar zo werkt het gewoon in een verzorgingsstaat met als basis solidariteit
welke solidariteit??
Voor bepaalde groepen wel ja, degene die jaren veel heeft bijgedragen kan creperen als het een keer tegenzit
Trouwens vreemd, 32 uur werken en een uitkering?.
Dan 2250 euro per maand hebben?
Laatst gewijzigd door Luco op 19 jun 2013, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineBram
Ok, dan was ik even in de war met de alleenstaande werkloze bijstandsmoeder, dat is dan nog erger denk ik.
-
OnlineBram
Jij doelt op ondernemers?Luco schreef:Bram schreef:Zal zij geen stress ervaren dan? Werkloos, volledig afhankelijk van de overheid en verantwoordelijk voor de opvoeding van een paar kinderen?Martijn_bmw schreef:dat is ook waar hoor en ik gun het diegene ook zeker wel ze heeft verder ook een zwaar leven maar opzich het gevoel dat er netto net zoveel binnenkomt als bij iemand die 50uur met stress en druk moet werken om die 3800 bruto binnen te halen is ook wel weer lastig vind ik
welke solidariteit??
Voor bepaalde groepen wel ja, degene die jaren veel heeft bijgedragen kan creperen als het een keer tegenzit.
- Luco
Ja, daar draait wel de economie op en die betalen het meest, maar krijgen niks, zelfs geen bijstand.
Heel europa krijgt hier bijstand, zelfs diegene die te lui zijn om te werken, maar een ondernemer waarbij het tegenzit niet, nou wat zijn we solidair zeg.
Heel europa krijgt hier bijstand, zelfs diegene die te lui zijn om te werken, maar een ondernemer waarbij het tegenzit niet, nou wat zijn we solidair zeg.
- Martijn_bmw
geen uitkering maar allemaal toeslagenLuco schreef: Trouwens vreemd, 32 uur werken en een uitkering?.
Dan 2250 euro per maand hebben?
1250 netto salaris en nog een keer zo'n bedrag aan toeslagen.
overigens ook nodig omdat alleen de kinderopvang alweer 1200EUR kost.
Ik ben dan ook niet tegen deze subsidies omdat het anders gewoon onmogelijk is om te overleven voor deze groepen en dan krijg je vanzelf (nog) meer vandalisme etc...
Maar wat ik wel vind dat je inderdaad ook goed moet zorgen voor de groep die over het algemeen deze bedragen ophoest! als je die groep "weg pest" door maar te blijven belasten met steeds meer belasting en niet te helpen als het een keer tegen zit dan heb je over een aantal jaar als NL zijnde wel een probleem...
dan blijft de onderklasse over en is er niemand meer die de inkomsten genereerd...
- HJ2
Die situatie ken ik en het bijhorende gevoel ook.Luco schreef:Ja, daar draait wel de economie op en die betalen het meest, maar krijgen niks, zelfs geen bijstand.
Ineens begreep ik waarom er mensen zijn die met hun auto de gevel van een gemeente-instantie binnenrijden
Zo, ik ga nu weer verder lurken in dit draadje
- Riceaux
http://www.nu.nl/tech/3508073/nederland ... oeken.html
Bijna driekwart van de Nederlanders vind het geen probleem dat de overheid internet- en telefoonverkeer aftapt als dat is vanwege de strijd tegen het terrorisme. Ze zijn bereid privacy daarvoor op te geven.
- Martijn_bmw
Ik heb daar ook geen probleem mee hoor 
Heb niks te verbergen dus wat is het probleem als daarmee je veiligheid kan worden verbeterd...
Heb niks te verbergen dus wat is het probleem als daarmee je veiligheid kan worden verbeterd...
-
Tom
Omdat mensen (terecht) pissig worden en zich aangetast voelen in hun privacy als je ze zichtbaar gaat filmen:
https://www.youtube.com/user/SurveillantCameraMan" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat er 10000 camera's in de stad en langs wegen hangen en de overheid telefoontjes en al het internetverkeer aftapt vinden we prima, want "niks te verbergen". Groter kan het contrast niet zijn met die filmpjes in het YouTube kanaal terwijl het op hetzelfde neer komt.
Het begon met terrorismebestrijding waarbij alleen mogelijke terroristen afgetapt worden, maar we inmiddels al een paar stappen verder... alle burgers (met info uit tig bronnen) zitten in die database. Bedrijven als Microsoft tippen de Amerikaanse overheid over bugs zodat ze daar gebruik van kunnen maken, bijv. bij andere overheden, nog voordat de bug gefixed is. Kijk het interview met Snowden eens, wat als we nog een paar stappen verder zijn. De oprichter van Xs4all riep het in 2006 ook al. Dat was zes jaar terug. Of kijk Das Leben der Anderen eens, om te leren uit het verleden.
Snowden is voor mij wel de held van 2013... je baan in Hawaii met salaris van 2 ton en complete leven(!!) opgeven voor zo'n doel.
https://www.youtube.com/user/SurveillantCameraMan" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat er 10000 camera's in de stad en langs wegen hangen en de overheid telefoontjes en al het internetverkeer aftapt vinden we prima, want "niks te verbergen". Groter kan het contrast niet zijn met die filmpjes in het YouTube kanaal terwijl het op hetzelfde neer komt.
Het begon met terrorismebestrijding waarbij alleen mogelijke terroristen afgetapt worden, maar we inmiddels al een paar stappen verder... alle burgers (met info uit tig bronnen) zitten in die database. Bedrijven als Microsoft tippen de Amerikaanse overheid over bugs zodat ze daar gebruik van kunnen maken, bijv. bij andere overheden, nog voordat de bug gefixed is. Kijk het interview met Snowden eens, wat als we nog een paar stappen verder zijn. De oprichter van Xs4all riep het in 2006 ook al. Dat was zes jaar terug. Of kijk Das Leben der Anderen eens, om te leren uit het verleden.
Snowden is voor mij wel de held van 2013... je baan in Hawaii met salaris van 2 ton en complete leven(!!) opgeven voor zo'n doel.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Helemaal mee eens Tom ! Absolute held die man en een zeer enge ontwikkeling. George Orwell had nooit kunnen vermoeden dat hij zo gelijk zou krijgen...
Het 'vrije' westen heeft een halve eeuw tegen het communistische spookbeeld gevochten maar de Stasi en KGB zouden hier natte dromen van krijgen...
Het 'vrije' westen heeft een halve eeuw tegen het communistische spookbeeld gevochten maar de Stasi en KGB zouden hier natte dromen van krijgen...
- Luco
Nee niemand heeft wat te verbergen, maar nog even en je krijgt automatisch een rekening en boete van de belastingdienst als je een keer je tuin, oprit, huis, badkamer, sleutelen aan je auto, noem het maar op, zwart laat doen.Martijn_bmw schreef:Ik heb daar ook geen probleem mee hoor
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Inderdaad Tom en Wouter en Luco.
Maar ik las even wat over dat PRISM systeem wat ons aftapt: Als er maar één aanleiding is om 'n criminele /organisatie of 'terrorist' (of hoe de VS 't ok mag noemen) hierdoor te pakken en ze lopen tegen de lamp: Weer 'n dreiging minder etc.
Alhoewel ik me dat met de politiek van de VS de laatste decennia wel afvraag : Wie is nu Wie. Wie is de goeie en wie is de boef? Dat verschil is bijna naar nul gedaald op momenten.
Moeilijk. We strijden tegen 'terrorisme' (let op de aanhalingstekens) mede dmv dit systeem, maaar we willen niet gecontroleerd worden(zie Luco) , maar 'we' smijten allerlei (non) informatie wel op alle sociale media...
Ik ben ook geen fan van 'de overheid' en dat is 'n groot understatement, dus ja dan is Snowden wel 'n 'held' in die zin. Aan de andere kant moeten wij burgers wel 'beschermd en geholpen' worden, als 'n soort grote Moeder Overheid. Maar zo werkt 't niet in de realiteit. Het is eerder 'n schip met ons als slaven te roeien en de Moeder Overheid met de zweep als we niet doorrroeien. Even zwartwit.
Een quote van een van de grootste staatslieden in de Geschiedenis, Winston Churchill:

Maar ik las even wat over dat PRISM systeem wat ons aftapt: Als er maar één aanleiding is om 'n criminele /organisatie of 'terrorist' (of hoe de VS 't ok mag noemen) hierdoor te pakken en ze lopen tegen de lamp: Weer 'n dreiging minder etc.
Alhoewel ik me dat met de politiek van de VS de laatste decennia wel afvraag : Wie is nu Wie. Wie is de goeie en wie is de boef? Dat verschil is bijna naar nul gedaald op momenten.
Moeilijk. We strijden tegen 'terrorisme' (let op de aanhalingstekens) mede dmv dit systeem, maaar we willen niet gecontroleerd worden(zie Luco) , maar 'we' smijten allerlei (non) informatie wel op alle sociale media...
Ik ben ook geen fan van 'de overheid' en dat is 'n groot understatement, dus ja dan is Snowden wel 'n 'held' in die zin. Aan de andere kant moeten wij burgers wel 'beschermd en geholpen' worden, als 'n soort grote Moeder Overheid. Maar zo werkt 't niet in de realiteit. Het is eerder 'n schip met ons als slaven te roeien en de Moeder Overheid met de zweep als we niet doorrroeien. Even zwartwit.
Een quote van een van de grootste staatslieden in de Geschiedenis, Winston Churchill:
En hij heeft nog veel mooiere, maar bij dit thema paste dit wel dacht ik.If you have ten thousand regulations, you destroy all respect for the law.
-
Andre
Ja breng de kinderen maar naar de opvang. Ik had gisteren het verjaardag feestje van me zoon. Er waren naast de familie ook 2 kennissen van me vrouw. Elk met 2 kinderen. Het was ronduit verschrikkelijk. Die 2 veel te dikke wijven ploffen in de bank die kinderen trappen bijna me ramen uit me huis, breken letterlijk en figuurlijk bijna me hele huis af. Wat doen die wijfen helemaal niks. Ze bewegen alleen met hun arm de gebaksvork heen en weer om hun inmiddels volgevreten lichaam nog meer te vullen. Op gegeven moment ben ik naar de overloop gelopen waar stoelen door de lucht vlogen en heb ik ze gezegd dat ze bij moeder thuis de rotzooi maar moeten vernielen maar hier niet. Maar het is toch ronduit verschrikkelijk waar is de verantwoordelijkheid bij die vrouwen. Waarom nemen deze mensen uberhaubt kinderen? Alleen omdat de buurman ook kinderen heeft. Het lijkt allemaal zo leuk? Deze kinderen zitten dus ook meer in de kinderopvang dan thuis. En als de kinderen je dan in de weg staan, omdat je je baan wil houden na de zwangerschap en 2 auto s wil en 4 keer per jaar op vakantie wil en in te duur huis wil wonen en daarom 2 inkomens vereist. Tja neem dan geen kinderen en zeker niet als je met je onverzorgde dikke pens op de bank ploft en eigenlijk je kinderen geen aandacht/opvoeding wil geven. Echt zo verschrikkelijk dit. Als je toch zo n wijf thuis hebt zitten kan je toch beter vrijgezel zijn! hoe verschrikkelijk is dit. En uiteindelijk zijn de kinderen de dupe!
- Martijn_bmw
Dat moet je dus ook niet doen... Zwart werken helpt de economie naar de klotenLuco schreef:Nee niemand heeft wat te verbergen, maar nog even en je krijgt automatisch een rekening en boete van de belastingdienst als je een keer je tuin, oprit, huis, badkamer, sleutelen aan je auto, noem het maar op, zwart laat doen.Martijn_bmw schreef:Ik heb daar ook geen probleem mee hoor
die tuinman/aannemer/monteur betaald aan de ene kant niet zijn premie's maar aan de andere kant staat hij straks wel ze hand op te houden zodra ze lichaam versleten is en niet meer kan werken... en juist die slijtage gaat extra hard omdat hij teveel uren werkt...
- Luco
Ow, jij bent roomser dan de paus 
- GTRene
@Dre, idd Andre...dat soort zaken zie ik ook gebeuren, of ze schoppen hun kids maar op straat zodat ze er zelf geen last van hebben...hier naast ook, sturen ze de kids maar naar Oma en dan spelen ze hoofdzakelijk hier tussen die 2 huizen op straat (Turken) en schreeuwen dat die doen!! echt niet normaal...
Voetballen...elke keer boink boink boink en schreeuwen en ruzie maken onder elkaar en bal tig keer over de schutting omdat het natuurlijk steeds harder moet gaan (zijn toch kids he) maar ik wordt er soms helemaal
van!
Ik wil rust, heb zelf geen kids, bepaalde periodes van het jaar gaat het helemaal los...en dan niet een uurtje of 2 of 3 of 4, vanaf 14u begint het vaak
raak er gestrest van en kan me dan absoluut niet meer ontspannen
en dan kan je wel wat diplomatiek tegen ze zeggen (wat al vaak gebeurd ofcorse) maja kids en ouders die niet echt ingrijpen, natuurlijk als ik boos wordt en toevallig zien ze dat dan wel weer ff, maja kids he...dus vergeten vaak weer en gaan weer door...en ze grijpen niet vaak genoeg in, magoed begrijp ik ook wel wat omdat ze er zelf ook erg moe van zijn, maar neem dan niet of niet zoveel kids
Terwijl je aan de overkant hier een super mooi speelveld hebt, maar nee lekker hier tussen die 2 huizen op straat want lekker makkelijk en de bal kregen ze wel weer terug...nu dus niet zo snel meer en soms helemaal niet meer en sommige van die klimapen klimmen ook overal op/over
en dan denk je (vanaf ik hier woon 2000)...nog 10 jaar volhouden Rene dan zijn ze groter...en ben je er van af...jaja, ze krijgen weer kids er bij of die kids wat destijds al groter waren krijgen weer kids die ze naar Oma jagen want daar kan je mooi spelen/herrie maken/ruzie voetballen enz en dan gaat het weer van voor af aan
En ik woon hier (voor mijn doen) zo mooi...lekker rustgevend uitzicht en vrij huisje e.d. maar bij die turkse winkel buren met die kids van hun kids en of vriendjes is het regelmatig
en
zo...ben ik ff kwijt
Voetballen...elke keer boink boink boink en schreeuwen en ruzie maken onder elkaar en bal tig keer over de schutting omdat het natuurlijk steeds harder moet gaan (zijn toch kids he) maar ik wordt er soms helemaal
Ik wil rust, heb zelf geen kids, bepaalde periodes van het jaar gaat het helemaal los...en dan niet een uurtje of 2 of 3 of 4, vanaf 14u begint het vaak
en dan kan je wel wat diplomatiek tegen ze zeggen (wat al vaak gebeurd ofcorse) maja kids en ouders die niet echt ingrijpen, natuurlijk als ik boos wordt en toevallig zien ze dat dan wel weer ff, maja kids he...dus vergeten vaak weer en gaan weer door...en ze grijpen niet vaak genoeg in, magoed begrijp ik ook wel wat omdat ze er zelf ook erg moe van zijn, maar neem dan niet of niet zoveel kids
Terwijl je aan de overkant hier een super mooi speelveld hebt, maar nee lekker hier tussen die 2 huizen op straat want lekker makkelijk en de bal kregen ze wel weer terug...nu dus niet zo snel meer en soms helemaal niet meer en sommige van die klimapen klimmen ook overal op/over
en dan denk je (vanaf ik hier woon 2000)...nog 10 jaar volhouden Rene dan zijn ze groter...en ben je er van af...jaja, ze krijgen weer kids er bij of die kids wat destijds al groter waren krijgen weer kids die ze naar Oma jagen want daar kan je mooi spelen/herrie maken/ruzie voetballen enz en dan gaat het weer van voor af aan
En ik woon hier (voor mijn doen) zo mooi...lekker rustgevend uitzicht en vrij huisje e.d. maar bij die turkse winkel buren met die kids van hun kids en of vriendjes is het regelmatig
zo...ben ik ff kwijt