Bedankt voor het meekijken. Ik ben inmiddels afgestapt van de 1serie. De problemen rond de distributieketting zijn mij te link. Ben twee auto's tegengekomen met een compleet nieuw blok. De ketting gaat na verloop van tijd uitrekken. Bij de dealer kost dit grapje minimaal 4000 euro. Heb geen zin erin om na een jaar tegen dit probleem aan te lopen. Vind het wel erg jammer, want blijf het een dikke auto vinden, maar ineens zo'n grote kostenpost heb ik geen zin in.
Ik heb mijn budget nu ook bijgesteld. Heb uren zitten kijken op internet en ben nu uitgekomen bij de VW Polo 1.6 TDi. Totaal een andere auto en rijbeleving dan de 1serie, maar zo'n auto komt in de toekomst vast nog wel een keer.
Vrijdag ga ik naar een VW dealer in Duitsland. Daar heb ik een Highline gezien uit 2010 met navigatie, parkeersensoren en verwarmde stoelen onder andere. Hoe kom ik bij een Polo uit?
Courante auto, nadeel is dat je hem op iedere hoek van de straat ziet zie staan. Maar de voornaamste redenen is de motor. Deze motor is te chippen naar 140pk en 320Nm (bron JD Engineering). De Polo weegt 1070 kg. Ter vergelijking, mijn Peugeot 207 had 130pk en 285 Nm en 1225 kg. Met die 140 pk op 1070 kg wordt het een best rap karretje.
http://youtu.be/OXArKZN3IWI" onclick="window.open(this.href);return false;
Standaard met 15 inch en enorm hoog op zijn poten is het geen porum. Maar geen enkele auto is bij mij standaard gebleven, dus ik zal hem wel weer gaan aanpassen.