Afgelopen donderdag wederom gemiste oproep van Dylan. Kom 's avonds wat later dan normaal ivm company BBQ thuis en vrouwlief zegt "Dylan was langs met z'n nieuwe auto maar helaas je was er niet"
Shit, shit, shit. Ik direct vragen "wat was het".
Vrouwlief: "Ja weet niet, een hele grote, dikke BMW"
Dus ik laat plaatje zien van e60 M5 want ik weet dat Dylan daar naar aan het kijken was.
Vrouwlief: "Nee dat is 'em niet" .
Dus ik laat plaatje zien van wat M3's (e46, e92)
Vrouwlief: "Nee ook niet. Hij wat grijs/blauw"

Ik laat plaatje zien van M6 V10
Vrouwlief: "Ja zoiets"
WTF, Dylan heeft dus 6-serie of zelfs M6 gekocht

's avonds elkaar even gesproken en alle details uitgewisseld. En idd een M6 V10. Wat een held. Stiekum heb ik een ernstige zwak voor e60 M5's en de M6 V10 vanwege natuurlijk dat blok. Heb het zelf enkel qua kosten en onderhoud nooit aangedurft. Kortom ik had de kriebels en was bijna 's avonds laat direct even langsgegaan om te kijken. Uiteindelijk na een lang telefoongesprek a.s. zaterdagochtend (vandaag dus) afgesproken.
Vanochtend vroeg op, ontbijtje bij de Hema gehaald en daarna auto's gaan wassen. En ja hoor ergens rond 10:30 hoor ik iets "brommends" achter m'n rug de straat in rijden. Kon niet missen. Dylan met een grijns van oor tot oor met zijn "nieuwe" M6.
Wat een presence heeft ie zeg. Dik, groot, glimmend. Eigenlijk de betere keuze tov de M5 V10 alhoewel die wel praktischer is natuurlijk. Originele M6 velgen eronder, zwart leer van binnen, luxe, etc. En een al beleving en emotie die auto, terwijl we nog geen meter hadden gereden.
Zitten en instappen als bijrijder geeft direct dat typische BMW coupe gevoel. Lekkere sport/kuipstoelen en een dashboard dat een beetje rond loopt samen met de deuren. Zwart hemeltje, dik M-stuur, etc., etc.
Starten en een diepe brom. Heerlijk. Dylan rijdt rustig in standje automaat weg en dat ding schakelt eigenlijk zijdezacht bij "normale" toerentallen. Paar keer gas erop maar met de regen van vanochtend wordt de V10 natuurlijk aan alle kanten afgeknepen door alle stumperhulpjes.
Toen was het mijn beurt. Powerknop aan om alle 507pk tot de beschikking te hebben, SMG3 bak op S5 en onderstel op zo sportief mogelijk. DSC uiteraard aan laten staan.
Wegrijden. He, geen koppeling. Ok even wennen, beetje gas en weg. Flipper en naar twee. Direct weer de SMG ervaring uit de e46 M3 CSL van Andre die ik heb gereden. Niet mijn ding. Haalt voor mij erg veel beleving weg. Voel me net achter een Playstation zitten.
Vervolgens na wat minuten aan de auto wennen even op de N11 terug naar 3 (van 7). Flipper, flipper, flipper, flipper en in een orgie van tussengas stijgt de V10 naar de 5 a 6000rpm. Brrrr. Heerlijk. Gas erop en de V10 stijgt nog verder in toeren, de achterkant zoekt naar grip en DSC grijpt in

Maar ondanks dat wat maakt zo'n ding stappen zeg. In een e46 M3 heb je nog door dat je wat hard rijdt maar dit absoluut niet. Beetje hetzelfde gevoel als in de e39 M5 van Knot/Rody waar ik in heb gereden. Maar dan in het kwadraat. Snel, snel, snel, maar je hebt het niet door.
Maar goed, in de regen moet je wat en "DSC uit" had Dylan vast niet gewaardeerd

[1]

[2]

[3]

[4]

[5]

[6]

[7]

[8]

[9]

Wat een fantastische zaterdagochtend! Dylan BEDANKT !
Mark.