Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Luco

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Luco » 20 jun 2013, 14:06

KW schreef:
MParallel schreef:Ik ben het niet oneens met Luco, don't shoot the messenger.

Geef alleen aan dat mensen geen robots zijn.
Precies, voor mij iedem.

Je kan iig wel stellen dat als bepaalde regels massaal overtreden worden dat die regels feitelijk nergens op slaan. Regels die wel ergens op slaan worden immers niet of maar weinig overtreden. En of het terecht of onterecht is dat bepaalde regels overtreden worden laat ik in het midden, maar ik begrijp prima als sommige overtreden worden.
domme stelling, regels worden massaal overtreden omdat sommige mensen gewoon schijt aan iedereen hebben en denken dat ze alleen op de wereld zijn, en er geen financiele sanctie op staat.
Moet je eens opletten hoeveel mensen die regel nog zouden overtreden als er 500 euro boete op staat.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 20 jun 2013, 15:16

^^

Dat is natuurlijk een heel ander punt. Een regel handhaven zonder sanctie is sowieso kansloos.

Ook zo werkt de mens (helaas). Geen gevolgen, waarom zou je je er dan aan houden? Zolang men het niet voor zichzelf onveilig of onwenselijk acht, worden regels makkelijk overtreden.

KW

Bericht door KW » 20 jun 2013, 18:41

Luco schreef:domme stelling, regels worden massaal overtreden omdat sommige mensen gewoon schijt aan iedereen hebben en denken dat ze alleen op de wereld zijn, en er geen financiele sanctie op staat.
Moet je eens opletten hoeveel mensen die regel nog zouden overtreden als er 500 euro boete op staat.
Het is geen domme stelling maar een gegeven van hoe de mens in elkaar zit, ongacht of je het er mee eens bent of niet.
En een hoge sanctie zegt nog niks, kijk maar naar de belachelijke recordaantallen snelheidsboetes die nog steeds uitgeschreven blijven worden. Iedereen weet het en toch overtreden, ofwel, scheit aan de sancties, om in jouw verwoording te blijven. Een regel die nergens op slaat is al vervelend, maar die gaan handhaven met onrealistische sancties is nog kanslozer. Da's van precies dezelfde orde als een kind vertellen datie geen koekje mag, het koekje hem voorhouden, en zogauw hij het pakt een stomp op z'n neus geven :roll:

Trouwens, wat bedoel je met stilstaan is gevaarlijk? Als mensen al stilstaan om hun camera op te plakken/ana te zetten is het meteen na de pionnen, waar er 0,0 gevaar is omdat daar (relatief) niet harder dan stapvoets gereden kan worden.

Luco

Bericht door Luco » 20 jun 2013, 18:54

KW schreef:
Luco schreef:domme stelling, regels worden massaal overtreden omdat sommige mensen gewoon schijt aan iedereen hebben en denken dat ze alleen op de wereld zijn, en er geen financiele sanctie op staat.
Het is geen domme stelling maar een gegeven van hoe de mens in elkaar zit, ongacht of je het er mee eens bent of niet.
En een hoge sanctie zegt nog niks, kijk maar naar de belachelijke recordaantallen snelheidsboetes die nog steeds uitgeschreven blijven worden. Iedereen weet het en toch overtreden, ofwel, scheit aan de sancties, om in jouw verwoording te blijven. Een regel die nergens op slaat is al vervelend, maar die gaan handhaven met onrealistische sancties is nog kanslozer. Da's van precies dezelfde orde als een kind vertellen datie geen koekje mag, het koekje hem voorhouden, en zogauw hij het pakt een stomp op z'n neus geven :roll:

Trouwens, wat bedoel je met stilstaan is gevaarlijk? Als mensen al stilstaan om hun camera op te plakken/ana te zetten is het meteen na de pionnen, waar er 0,0 gevaar is omdat daar (relatief) niet harder dan stapvoets gereden kan worden.
Je kan proberen alles recht te praten wat krom is, maar het blijft een domme stelling.
Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar????? Nee zo zitten mensen als jij in elkaar die geen enkele regel van een ander respecteren omdat ze het een onzinregel vinden, wie ben jij om dat te bepalen????
Ik vind sommige regels ook onzinnig, maar je hebt je er wel aan te houden, en ik rij ook wel eens te hard, maar dan neem ik een bewust risico en weet wat de sancties zijn en die moet je dan ook zonder janken accepteren, dus sancties helpen wel degelijk, mensen denken er dan iig over na.
Stel jij hebt een cafe en ik kom elke avond aan de bar zitten met een eigen fles zuipen en gewoon lekker een peuk opsteek, want ja IK vind het een onzinnige regel dat ik bij jouw zuipen moet kopen en niet mag roken in een cafe.
Een bedrijf stelt regels op en als je bij dat bedrijf iets wilt afnemen, of in dit geval wilt rijden heb je je maar aan die regels te houden.
Dan kan je er natuurlijk allerlei niet relevante zaken bijhalen, feit blijft dat het gewoon een bedrijf is en als je het niet eens bent met de regels blijf je gewoon weg.

En stilstaan is wel degelijk gevaarlijk, was hier zelfs nog een discussie over dat een aantal autos elkaar raakten tijdens het wegrijden op de baan.

Hielke

Bericht door Hielke » 20 jun 2013, 20:38

Luco, je kalkt hier nu een halve pagina vol over het opvolgen van regels, en hoe belangrijk dat wel niet is. Over hoe onzinnig je het vindt dat mensen bepaalde regels blijven bekritiseren.

Ik zeg: DF en de regel dat crashes van forummembers hier niet geplaatst worden, en ik denk direct aan jou. Gek he.

Luco

Bericht door Luco » 20 jun 2013, 20:48

Hielke schreef:Luco, je kalkt hier nu een halve pagina vol over het opvolgen van regels, en hoe belangrijk dat wel niet is. Over hoe onzinnig je het vindt dat mensen bepaalde regels blijven bekritiseren.

Ik zeg: DF en de regel dat crashes van forummembers hier niet geplaatst worden, en ik denk direct aan jou. Gek he.
Och spuit elf geeft modder.
Ik ben het inderdaad niet eens met die regel, maar je ziet mij hier geen crashes plaatsen van forumleden.
Handel van df respecteren en ik denk gelijk aan federal en jouw, gek he.
Ik dank aan rascisme, dan denk ik gelijk aan jouw, gek he.
Ik denk aan mensen die met plezier hun hobby uitvoeren en elke keer belachelijk gemaakt worden door jouw, gek he.

Knot

Bericht door Knot » 20 jun 2013, 22:22

Dejavu.... Hielke=Paco + Luco=Knot.... gummen.org :)

fluppie

Bericht door fluppie » 21 jun 2013, 10:00

Jongens toch, ik post 1 filmpje (in het daarvoor bestemde topic) en gelijk een heel salvo aan regels dit, dat en dat jongens die dit op YT posten idioten zijn... Nou, gezellig forum hier zo!

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 21 jun 2013, 11:51

Haha echt hè. Al die 100-en filmpjes hadden we dan allemaal niet gehad als niemand die regel had overtreden.

Ach ja, alles komt wel goed.

Net (pas) dat filmpje bekeken van die GT2 die er in Flugplatz (what's in a name?) uitvliegt.

Zo besef je maar weer, ik haal daar in de 328i misschien net de 170/180km/h als je de heuvel opgaat. Je lift daar en daarna heb je nog 100 meter ofzo om die bocht in te duiken. Ruimte genoeg in elk geval.

Heb je echt een snelle auto, dan is het echt wel heel anders en zit je direct na die heuvel al in de bocht.

Als ik dit jaar voor het eerst met de M3 de baan op gaat zal ik echt een sticker op me dash plakken om niet vol te gaan planken, want het wordt gewoon een compleet ander rondje.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 22 jun 2013, 16:51

Oh my... "
It has been a sad day today at the VLN Race.
Like "out of nowhere" the race had been red flagged. After a while, the sad news came through: Wolf Silvester, driver of a Opel Astra OPC Cup car suffered a deadly heartattack and crashed at Schwalbenschwanz.

hanske

Bericht door hanske » 22 jun 2013, 17:10

Hier het hele verhaal.

http://www.motorsport-magazin.com/vln/n ... sache.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wolf Silvester R.I.P. :(

GTRene

Bericht door GTRene » 22 jun 2013, 19:18

een hartaanval?
hm, dan kan het idd ook ophouden helemaal als je niet meer goed/veilig kan stoppen en nog vol in de vaart zat.

ErikS

Bericht door ErikS » 22 jun 2013, 23:11

Een natuurlijke dood 'in het harnas'......

Macboy

Bericht door Macboy » 23 jun 2013, 12:15

Deze mag hier wel op elke pagina worden gequote wat mij betreft ! Gaat over de GT2 crash.
Now I will make bullet-points of my main thoughts, in no particular order:

- Both driver and passenger escaped with their lives. Both have bumps on the head, the passenger has a broken arm. This is a great outcome, it could have been much worse. On Sunday one biker wasn't so lucky.

-Prompt action from other participants helped save the passenger's life (his airway was constricted as the roof had collapsed).

-Professional response from the experienced Rettungsdienst followed very quickly. These guys are so experienced, they deal with crap like this every week. We're lucky to have them here.

-I do NOT believe in sweeping accidents like these under the carpet. We should see the broken metal, listen to the sirens and think about how we drive the track on our next lap.

-If you have a 600bhp car without a full roll cage, without racing tyres and without flag marshalls on every corner, then don't attack the track like you're going to set a new lap record. Because you're not.
And certainly don't do that with a passenger in the car.

-Drivers; Know your limits. The BEST place to push the limits is on specific training events and race meetings where every participant accepts this risk. I understand when a 20-year-old on €10k a year pushes too hard in touristenfahrten. It's the best he can afford. But if you have enough money to crash Ferraris, rebuild them, and nearly crash them again, then why not just go racing? Don't try to be a big fish in a little pond. The people you're impressing are only yourself and those who don't know any better.

- Passengers; PLEASE don't jump into fast cars without understanding the possibilities of what can happen next. Just because people can afford to buy fast cars doesn't automatically make them capable of driving them. There are many tales of woe and catastrophe that start with people jumping into supercars and end with brain-dead passengers lying in a hospital bed.

-We should all take a look at what happens when we f*ck up, because it will make us all better, safer drivers.

fluppie

Bericht door fluppie » 26 jun 2013, 19:27

GoPro filmpje nu met telemetrie :-). http://www.youtube.com/watch?v=lZ37RW5iZic&hd=1" onclick="window.open(this.href);return false;

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 26 jun 2013, 23:00

Ben net terug van een heerlijke trip naar de Nordschleife. Had Dolf Dekking naast me, instructeur, professioneel coureur en Ring ervaringsdeskundige van beroep. Is ook de drijvende kracht achter de Autovisie Drivers Academy. Ik plan jaarlijks een training bij hem. Heb enorm genoten en weer veel geleerd. Met name in het aanremmen van de bochten heb ik weer veel opgestoken en in de praktijk kunnen brengen. Ook ben ik te fanatiek in terugschakelen voor de bocht. Het hoogtepunt was natuurlijk de Nordschleife. Met de geweldige coaching van Dolf zie je elke ronde direct verbetering in de praktijk. Het was werkelijk prachtig om met mijn eigen bolide op heel aardig tempo de Ring over te knallen. Ik werd bijna overmoedig op het einde toen ik de strijd wilde aangaan met een Porsche 911 turbo ha ha ;).

Overigens heeft Dolf ook een rondje gedaan in mijn auto. Dat was werkelijk waar fenomenaal als je ziet wat een prof uit de auto kan halen, terwijl hij naar eigen zeggen nog niet op zijn eigen limiet reed. Had ik toch maar mijn GoPro meegenomen. Dat was BMW M3, Audi R8, Mustang Shelby, Porsche 911 pesten. Uiteraard zijn we die ronde niet ingehaald. Mijn laatste ronde was ook bijzonder, toen had ik de Nordschleife bijna voor mezelf.

Macboy

Bericht door Macboy » 26 jun 2013, 23:38

:thumbup:

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 27 jun 2013, 08:19

Fraai hoor Chris! Ben benieuwd of jet de virus te pakken krijgt.

Voor de liefhebbers van de 24H:

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 1991_n.jpg

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 27 jun 2013, 08:35

veejay schreef:Fraai hoor Chris! Ben benieuwd of jet de virus te pakken krijgt.

Voor de liefhebbers van de 24H:

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 1991_n.jpg
Yes, ik heb het gisteren op Facebook voorbij zien komen. Staat al in de agenda! :thumbup:

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 03 jul 2013, 20:25

Hier nog wat pics nav mijn trip vorige week.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fluppie

Bericht door fluppie » 06 jul 2013, 11:31

Rondje in een Subaru BRZ / Toyota GT86 http://www.youtube.com/watch?v=9MmMQFQy6ro&hd=1" onclick="window.open(this.href);return false;

hanske

Bericht door hanske » 06 jul 2013, 13:36

Crashen op de Northschleife tijden een trackday is nooit leuk, helemaal niet als de camera helikopters die de F1 (trainingen) op de Nurburgring op dat moment verslaan jouw crash live de ether in katapulteren!!!

Afbeelding

Hashiriya

Bericht door Hashiriya » 06 jul 2013, 20:15

fluppie schreef:Rondje in een Subaru BRZ / Toyota GT86 http://www.youtube.com/watch?v=9MmMQFQy6ro&hd=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een flut automaat :(

Gijs.

Bericht door Gijs. » 15 jul 2013, 13:35

Video van TF van gister .

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 15 jul 2013, 14:37

Volgens mij heeft die blauwe pimpreza nog een excursie koudstaalvervorming gehad @ schwedenkreuz. Was iig een NL-er

Plaats reactie