The Empire State
-
- cooldragon
Re: The Empire State
Vannacht na m'n eerste ervaring met Virgin Atlantic aangekomen in The Big Apple.
Nu 2 nachtjes in het Courtyard Marriott om de hoek bij Macy's, daarna 2 nachten in the Standard in the meatpacking district en als afsluiter een nachtje in the Peninsula.
Deze keer maar wat minder toeristische dingen doen naast het congres waar ik hier dus eigenlijk voor ben
Nu 2 nachtjes in het Courtyard Marriott om de hoek bij Macy's, daarna 2 nachten in the Standard in the meatpacking district en als afsluiter een nachtje in the Peninsula.
Deze keer maar wat minder toeristische dingen doen naast het congres waar ik hier dus eigenlijk voor ben
- ///Joost
Zo, da's een beste kick. 

-
Ik wacht op het verslag van Tom 
gr,

gr,
- ///Joost
Nou, dan houden we het maar effe levend tot ie komt.Shakes schreef:Ik wacht op het verslag van Tom
gr,

- Robin Hartog

Volgend jaar mei ook weer naar NYC. Zal er tegen die tijd "nog even op terugkomen".

- ///Joost
Ik mag over 2 weken weer een weekje naar SoCal...vervelend. Maar helaas is dit het East coast draadje, dus helaas pindakaas geen verslag.Robin Hartog schreef:![]()
Volgend jaar mei ook weer naar NYC. Zal er tegen die tijd "nog even op terugkomen".

-
- Auto: Porsche Taycan CT4 & BMW i3s
Ik ben van 20 - 22 oktober in NYC. Heb nog geen concrete plannen gemaakt, maar verblijf in Hyatt op Times Square. Zal wel goed komen 
Wilde in elk geval proberen om naar een show te gaan op Broadway, maar de meeste shows zijn van woensdag tot zondag en ik ben er dus maandag en dinsdag. Daarnaast Empire State Building, MOMA, Central Park, bij goed weer een boat tour en verder lekker eten!
Iemand nog specifieke tips voor Manhatten? Restaurants misschien?

Wilde in elk geval proberen om naar een show te gaan op Broadway, maar de meeste shows zijn van woensdag tot zondag en ik ben er dus maandag en dinsdag. Daarnaast Empire State Building, MOMA, Central Park, bij goed weer een boat tour en verder lekker eten!
Iemand nog specifieke tips voor Manhatten? Restaurants misschien?
- Tim N
Als je van Indian houd is Utsav nabij Rockefeller een echte aanrader. 

-
kijk even op menupages.com.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Kick. Mooie tips uit dit topic gehaald. Kriebelde al langer dus afgelopen weekend tickets geboekt, in oktober van zondag - vrijdag naar NYC met m'n vrouw.
Via AirBnB een verblijf geregeld bij een (hopelijk) leuk stel in Brooklyn, vlakbij Brooklyn Bridge. Weer eens wat anders dan een hotel, eerder dit jaar ook via AirBnB ergens een appartement gehuurd en dat is goed bevallen.
Megaveel zin in natuurlijk, eerste keer New York. Wel weer een lekker reisjaar zo
- Januari: wintersport Oostenrijk
- Maart: F1 Australië en paar dagen Singapore
- Mei: week Griekenland
- Juni: weekend Eifel Duitsland
- Juni: Goodwood Festival of Speed Engeland
- Juli: 2 weken Engeland/Wales en 1 week Frankrijk
- Oktober: New York
Nu nog wat bedenken voor december.

Megaveel zin in natuurlijk, eerste keer New York. Wel weer een lekker reisjaar zo

- Januari: wintersport Oostenrijk
- Maart: F1 Australië en paar dagen Singapore
- Mei: week Griekenland
- Juni: weekend Eifel Duitsland
- Juni: Goodwood Festival of Speed Engeland
- Juli: 2 weken Engeland/Wales en 1 week Frankrijk
- Oktober: New York
Nu nog wat bedenken voor december.

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
En dat allemaal door de besparing op de bijtelling?
Wel gaaf hoor, lekker lijstje met reisjes

Wel gaaf hoor, lekker lijstje met reisjes

- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Net terug uit Amerika. Road trip gedaan van 4 weken van NYC naar de Niagara Falls, Toronto en via Montreal weer terug. Een van de vele hoogtepunten was een rondje Manhattan op een waterscooter. Uniek uitzicht om de stad vanaf het water te zien en 57 mph voelt echt heel hard op het water. Je kan zonder vaarbewijs oid gaan varen. Had geboekt bij New York Harbor Jet Ski, echt een aanrader! http://newyorkharborjetski.com" onclick="window.open(this.href);return false; Vanaf Battery Park 10 minuten met de watertaxi.

- Fabian
Gaaf! Maar hoe zit dat verzekeringstechnisch als er iets gebeurd? Zou er voorzichtig mee zijn.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik was vorige week in New York met m'n vrouw. Stond al tijden op m'n bucketlist (was er nog nooit geweest, sowieso nog nooit in Amerika) en het viel niet tegen. 
Verslagje dan maar. De planning was om vorige week zondag met Lufthansa via Frankfurt naar JFK te vliegen. Helaas had onze vlucht vanaf Schiphol vertraging waardoor we de aansluitende vlucht naar New York misten. Dat begon al lekker. Verplicht nachtje in een hotel bij het vliegveld in Frankfurt dus en de volgende ochtend op een andere vlucht alsnog door. Dat kostte ons dus gelijk een dag NYC.
Nou ja, maandagmiddag lokale tijd aangekomen. Na dramatisch lang wachten (kleine 2 uur denk ik) in de rij bij de niet zo vriendelijke douaniers eindelijk door de douane en een taxi gescoord naar ons appartement in Brooklyn (via Airbnb geboekt, bij een Amerikaans jong stel thuis, leek me wel leuk ipv. zo'n standaard hotel). Door de drukke spits daar ook een dik uur over gedaan maar we waren er eindelijk, maandag eind van de middag.
Door de gemiste dag hadden we nog 'maar' zo'n drie en een halve dag over (vrijdagmiddag weer terugvliegen) dus tijd om die maximaal te benutten. Niels gaf het hier al eens aan en het is waar: je loopt je helemaal de t#ring.
Volgens de stappenteller op m'n iPhone vorige week 102 km gelopen in totaal... gelukkig zijn we beide vrij goed getraind dus geen groot probleem.
In die drie dagen het bekende rijtje wel gehad. Brooklyn Bridge lopend overgestoken, Ground Zero, het nieuwe One World Trade Center in geweest naar boven, fantastisch uitzicht natuurlijk. Staten Island Ferry om het vrijheidsbeeld ook wat beter te zien. Wall Street, Fifth Avenue, Times Square, het Intrepid sea and air museum (vliegdekschip uit WO2 met veel vliegtuigen zoals een SR71, F14 Tomcat en helikopters, wat mij dan weer erg interesseert), de High Line. M'n vrouw is gek van musicals dus een voorstelling op Broadway mocht ook niet ontbreken. Zijn we dus ook geweest donderdagavond. Central Park natuurlijk, fantastisch en vooral een groooot park. Als Apple gek natuurlijk even bij de Apple Store op Fifth Avenue kijken. Rockefeller center in geweest (Top of the Rock) en gewoon heel veel rondgelopen door voornamelijk Manhatten. Je ziet overal wel iets. Natuurlijk ook veel de subway gebruikt, anders is het echt niet te doen. We waren in ieder geval alle dagen van 's ochtends redelijk vroeg tot ver in de avond wel op pad, de tijd dus nuttig en vrij maximaal besteed.
Wat dingen die me opvallen. De eerste dag was ik bijna ietwat overdonderd. Het tempo, het lawaai, de drukte, de snelheid, de energie... wow.
Best extreem in alles deze stad. Eerste avond echt even bijkomen, hectisch dagje. Amerikanen vriendelijk maar ook oppervlakkig. Een stad met 2 gezichten: enerzijds trekt het ambitieuze mensen aan die het (willen) maken daar. Aan de andere kant ook veel zwervers en op veel plekken vrij armoedig. Afval op straat, amper een fatsoenlijke stoep, afgebladderde panden. Ik had op sommige plekken soms bijna het idee dat je in een tweede of derdewereldland rondliep. Het contrast is gewoon groot tussen verschillende gebieden. Wel heel fascinerend om te zien. Het lijkt me een harde maatschappij: of je slaagt, of je faalt. Dat stel waarbij wij in hun woning een kamer huurden hadden beide een goede baan (architect downtown). Erg lange werkdagen. Ze gingen 's ochtends rond 07:45 weg en 's avonds rond 20:45 thuis. Dan komen ze in Nederland aan met 32 urige werkweekjes.
Wil niet gelijk zeggen dat het een of het ander beter is maar qua arbeidsethos kunnen we daar hier soms nog wat van leren denk ik. Daar zal het soms (te) hard zijn, hier zijn we qua sociaal vangnet en werknemerbescherming soms wel erg doorgeslagen. Daar moet je in ieder geval top presteren, waar je het hier ook met een zesje kunt redden.
Ohja, wat ik ook wel grappig vond is toen we in Brooklyn op straat liepen in de eerste dagen. De meest wazige types op straat. Eerste waar ik aan dacht: het lijkt wel GTA.
In het begin het idee dat die verloren dag echt een gemis was. Was jammer maar uiteindelijk in die 3,5 dag wel enorm veel gezien en ervaren. Heel indrukwekkend en hier moet je inderdaad eens geweest zijn.
Op dit moment (enkele dagen later) heb ik nog niet het gevoel (zoals veel mensen die ik heb gesproken en ook in dit topic, die echt NYC verslaafd zijn) dat ik er elk jaar naartoe hoef maar ik vond het wel enorm fascinerend en cool om daar een midweek te verblijven. Zal er over een tijdje vast nog wel eens een keer komen. Aanrader dus.

Verslagje dan maar. De planning was om vorige week zondag met Lufthansa via Frankfurt naar JFK te vliegen. Helaas had onze vlucht vanaf Schiphol vertraging waardoor we de aansluitende vlucht naar New York misten. Dat begon al lekker. Verplicht nachtje in een hotel bij het vliegveld in Frankfurt dus en de volgende ochtend op een andere vlucht alsnog door. Dat kostte ons dus gelijk een dag NYC.
Nou ja, maandagmiddag lokale tijd aangekomen. Na dramatisch lang wachten (kleine 2 uur denk ik) in de rij bij de niet zo vriendelijke douaniers eindelijk door de douane en een taxi gescoord naar ons appartement in Brooklyn (via Airbnb geboekt, bij een Amerikaans jong stel thuis, leek me wel leuk ipv. zo'n standaard hotel). Door de drukke spits daar ook een dik uur over gedaan maar we waren er eindelijk, maandag eind van de middag.
Door de gemiste dag hadden we nog 'maar' zo'n drie en een halve dag over (vrijdagmiddag weer terugvliegen) dus tijd om die maximaal te benutten. Niels gaf het hier al eens aan en het is waar: je loopt je helemaal de t#ring.

In die drie dagen het bekende rijtje wel gehad. Brooklyn Bridge lopend overgestoken, Ground Zero, het nieuwe One World Trade Center in geweest naar boven, fantastisch uitzicht natuurlijk. Staten Island Ferry om het vrijheidsbeeld ook wat beter te zien. Wall Street, Fifth Avenue, Times Square, het Intrepid sea and air museum (vliegdekschip uit WO2 met veel vliegtuigen zoals een SR71, F14 Tomcat en helikopters, wat mij dan weer erg interesseert), de High Line. M'n vrouw is gek van musicals dus een voorstelling op Broadway mocht ook niet ontbreken. Zijn we dus ook geweest donderdagavond. Central Park natuurlijk, fantastisch en vooral een groooot park. Als Apple gek natuurlijk even bij de Apple Store op Fifth Avenue kijken. Rockefeller center in geweest (Top of the Rock) en gewoon heel veel rondgelopen door voornamelijk Manhatten. Je ziet overal wel iets. Natuurlijk ook veel de subway gebruikt, anders is het echt niet te doen. We waren in ieder geval alle dagen van 's ochtends redelijk vroeg tot ver in de avond wel op pad, de tijd dus nuttig en vrij maximaal besteed.
Wat dingen die me opvallen. De eerste dag was ik bijna ietwat overdonderd. Het tempo, het lawaai, de drukte, de snelheid, de energie... wow.

Ohja, wat ik ook wel grappig vond is toen we in Brooklyn op straat liepen in de eerste dagen. De meest wazige types op straat. Eerste waar ik aan dacht: het lijkt wel GTA.

In het begin het idee dat die verloren dag echt een gemis was. Was jammer maar uiteindelijk in die 3,5 dag wel enorm veel gezien en ervaren. Heel indrukwekkend en hier moet je inderdaad eens geweest zijn.
Op dit moment (enkele dagen later) heb ik nog niet het gevoel (zoals veel mensen die ik heb gesproken en ook in dit topic, die echt NYC verslaafd zijn) dat ik er elk jaar naartoe hoef maar ik vond het wel enorm fascinerend en cool om daar een midweek te verblijven. Zal er over een tijdje vast nog wel eens een keer komen. Aanrader dus.
- Hielke
Leuk verhaal Wouter.
- Joop
Leuk en herkenbaar verhaal Wouter...
...misschien een tipje als je niet hele einden wil lopen: huur een fiets. Werkt echt super en je verkent de stad in no-time.
Vijf jaar geleden waren we nog wel redelijk een toeristische attractie
, maar gezien het voornemen van NYC, zal het aantal fietspaden inmiddels wel toegenomen zijn.
De drukte viel me trouwens echt mee, ook op een doordeweekse werkdag. Had daar een hele andere voorstelling bij en me al ingebeeld wat voor een hel het zou moeten zijn ommdaar met de fiets doorheen te manoevreren. Ongegrond dus... Wel even opletten dat de gemiddelde Amerikaan het fenomeen fietsen nog niet echt snapt(e).
Wil zeker nog wel een keer terug...
...misschien een tipje als je niet hele einden wil lopen: huur een fiets. Werkt echt super en je verkent de stad in no-time.
Vijf jaar geleden waren we nog wel redelijk een toeristische attractie

De drukte viel me trouwens echt mee, ook op een doordeweekse werkdag. Had daar een hele andere voorstelling bij en me al ingebeeld wat voor een hel het zou moeten zijn ommdaar met de fiets doorheen te manoevreren. Ongegrond dus... Wel even opletten dat de gemiddelde Amerikaan het fenomeen fietsen nog niet echt snapt(e).

Wil zeker nog wel een keer terug...