Z3 Coupé S54 swap/6 bak + e91 320d
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Re: Floris op zoek naar een Z3 Coupé
Ben benieuwd wat je er van vind. Veel goedkoper vind je ze niet op dit moment.
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Ik kom net terug uit Amsterdam en het is hem geworden!
Goede prijs idd, moet wel even opgefrist worden en kan nieuwe olie gebruiken etc maar dat moet bij de meesten gebeuren!
paar kleine deukjes maar die laat ik er wel een keer uithalen! zaken als airco etc werkt perfect.
Enige wat net aan het licht kwam is dat het linkerraam niet meer open gaat en dus de deur niet netjes sluit! Er staat nog wel stroom op alleen hij gaat niet naar beneden.
Ik zag in de rekeningen dat juist vrij recentelijk dit motortje nog vervangen is in Reeuwijk bij AVVR.
Al met al erg blij en een erg nette kleur!
P.S. de velgen zijn ook net opnieuw gecoat en zien er zeer strak uit!
Groetjes Floris!
Goede prijs idd, moet wel even opgefrist worden en kan nieuwe olie gebruiken etc maar dat moet bij de meesten gebeuren!
paar kleine deukjes maar die laat ik er wel een keer uithalen! zaken als airco etc werkt perfect.
Enige wat net aan het licht kwam is dat het linkerraam niet meer open gaat en dus de deur niet netjes sluit! Er staat nog wel stroom op alleen hij gaat niet naar beneden.
Ik zag in de rekeningen dat juist vrij recentelijk dit motortje nog vervangen is in Reeuwijk bij AVVR.
Al met al erg blij en een erg nette kleur!
P.S. de velgen zijn ook net opnieuw gecoat en zien er zeer strak uit!
Groetjes Floris!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Mooi man! Plezier ermee.
- e30touring1990
Dankjewel! Ik heb zometeen nog tentamens maar zal zsm wat foto's maken en hier plaatsen! (wel eerst even grondig poetsen! haha)Arthur schreef:Mooi man! Plezier ermee.
Groetjes
- GTRene
gaaf man en welkom in de Z3 coupe familie

-
Niet bang dat die schade klote is gemaakt? Omdat de problemen links zitten?
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd!
-
Gefeliciteerd!
Schade was dus (redelijk) goed gemaakt? Geen roestplekje bij het achterlicht?
Stel die kar nu maar snel voor.
Schade was dus (redelijk) goed gemaakt? Geen roestplekje bij het achterlicht?
Stel die kar nu maar snel voor.
- e30touring1990
Dankjewel allemaal;)
Nee schade is netjes gemaakt, geen kleurverschil of iets dergelijks.
Dat wat je op de foto zag bij het achterlicht is schittering in de foto geweest want er zit helemaal niks bij het linkerachterlicht!
Nee schade is netjes gemaakt, geen kleurverschil of iets dergelijks.
Dat wat je op de foto zag bij het achterlicht is schittering in de foto geweest want er zit helemaal niks bij het linkerachterlicht!
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Top man! Afgelopen week ook in een 2.8 coupe gereden en dat rijdt echt fantastisch. Vele malen strakker dan de roadster, heerlijk!
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Uiteindelijk dus de ware gevonden. 
Gefeliciteerd en inderdaad...gauw wat meer info en foto's!

Gefeliciteerd en inderdaad...gauw wat meer info en foto's!
- Aerschtuner
Cool om te zien dat je uiteindelijk de juiste auto hebt gevonden. Gefeliciteerd en veel plezier ermee!
- e30touring1990
Ik krijg de foto's niet geupload omdat ze groter zijn dan 1mb?! Ik heb ze geprobeerd als bijlage toe te voegen maar daar zijn ze dus te groot voor.
Iemand ervaring met deze olie, heb gelezen dat deze olie zeer geschikt is voor o.a. de 2.8 en de 3.0 motoren.
standaard gaat er 5w40 in en dit is dus 0w40.
http://www.ebay.nl/itm/Castrol-EDGE-FST ... 000wt_1037" onclick="window.open(this.href);return false;
ik ga uitzoeken hoe ik de foto's er op krijg en plaats ze uiteraard zo snel mogelijk!
Alvast bedankt
Iemand ervaring met deze olie, heb gelezen dat deze olie zeer geschikt is voor o.a. de 2.8 en de 3.0 motoren.
standaard gaat er 5w40 in en dit is dus 0w40.
http://www.ebay.nl/itm/Castrol-EDGE-FST ... 000wt_1037" onclick="window.open(this.href);return false;
ik ga uitzoeken hoe ik de foto's er op krijg en plaats ze uiteraard zo snel mogelijk!
Alvast bedankt
- Niels
- Auto: Prius+
Castrol is altijd goed. Het moet gewoon aan LL01 eisen voldoen.
Foto's eerst op google picasa, Imageshack oid zetten en dat linken tussen de Img functie.
Foto's eerst op google picasa, Imageshack oid zetten en dat linken tussen de Img functie.
- e30touring1990
Ok super, dankjewel;)Niels schreef:Castrol is altijd goed. Het moet gewoon aan LL01 eisen voldoen.
bij deze wat snel geschoten foto's, niet super maar het geeft even een indruk!

Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Zelf vind ik de kleur erg goed staan icm de velgen.
In de toekomst (wanneer ik weer wat heb kunnen sparen:P) wil ik misschien de velgen zwart coaten en eventueel een bilstein/eibach b12 kit.
Nu leg ik eerst de focus op een grote onderhoudsbeurt en wat uiterlijke zaken als nieuwe embleempjes, een paar kleine deukjes eruit laten halen etc.
Groetjes
Edit; gister al ijverig bezig geweest met het goed reinigen van de auto (buitenkant, binnenkant, onder de motorkap, achterklep en de deuren).
Wanneer het weer het toelaat wil ik hem in de was zetten, dit is naar mijn idee al enkele jaren niet meer gedaan namelijk.
- GTRene
zover ik zo van de foto's kan zien ziet ie er goed uit
heb je toch weer mooi voor elkaar.

- e30touring1990
Dankjewel! ben er erg blij mee:)GTRene schreef:zover ik zo van de foto's kan zien ziet ie er goed uit![]()
Misschien is er al een antwoord op mijn vraag, maar is het een idee om op een centrale plek in Nederland een keer af te spreken met Z3 coupés? Of wordt dit al gedaan of iets? Kon het zo even niet vinden op het forum namelijk
- Martijn M
Ziet er netjes uit, erg mooi kleurtje! 

-
Ziet er knap uit!
Velgen gewoon in het zilver houden. Zwart staat alleen maar goed onder lichte kleuren. Verlaging was 1 van de eerste dingen, na het reguliere onderhoud en wat optische opsmuk, dat ik heb gedaan.
Nu snel een lederen handgreep erin en de houtinleg wrappen. Maakt het geheel een stuk frisser.
Maak nu maar snel een nieuw topic aan.
Velgen gewoon in het zilver houden. Zwart staat alleen maar goed onder lichte kleuren. Verlaging was 1 van de eerste dingen, na het reguliere onderhoud en wat optische opsmuk, dat ik heb gedaan.
Nu snel een lederen handgreep erin en de houtinleg wrappen. Maakt het geheel een stuk frisser.
Maak nu maar snel een nieuw topic aan.

-
OnlineMarcH
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
Gefeliciteerd. Mooi kleurtje ook. Stond als tweede op mijn lijstje tijdens mijn zoektocht.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
^ Hij was voor mij op korte termijn iets te ver rijden.
-
OnlineMarcH
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3

Voor de duidelijkheid. De kleur stond als tweede op mijn lijstje (na zilver). Ik heb mijn Coupé al weer een paar jaar.
-
Congrats! De Z3M coupe is toch echt een beest! Love the looks! 

- e30touring1990
Dank voor de positieve reacties!:)
@ Jussi: De houtinleg (plastic) is inderdaad niet super maar ik stoor me er eerlijk gezegd ook niet aan.
Verlagen in inderdaad als eerste aan de beurt met natuurlijk een grote beurt. Ik zat te denken om eventueel bilstein/eibach B12 te monteren, dit is 30mm verlaging. Lijkt mij meer dan zat? iemand hier ervaring met deze combi of zal ik enkel andere veren monteren?
Groetjes Floris
@ Jussi: De houtinleg (plastic) is inderdaad niet super maar ik stoor me er eerlijk gezegd ook niet aan.
Verlagen in inderdaad als eerste aan de beurt met natuurlijk een grote beurt. Ik zat te denken om eventueel bilstein/eibach B12 te monteren, dit is 30mm verlaging. Lijkt mij meer dan zat? iemand hier ervaring met deze combi of zal ik enkel andere veren monteren?
Groetjes Floris
- GTRene
vind dat houtinleg wel wat hebben, alhoewel die handremgreep wat overdone lijkt op de foto, wellicht daar ooit een zwart leder handremgreep op plaatsen?
bv zoiets>>

bv zoiets>>
- e30touring1990
Dat lijkt me inderdaad nog wel een goed idee, dan is het wat minder aanwezig. Zal er eens naar kijken;)GTRene schreef:vind dat houtinleg wel wat hebben, alhoewel die handremgreep wat overdone lijkt op de foto, wellicht daar ooit een zwart leder handremgreep op plaatsen?
bv zoiets>>