Tom zijn Brabus Spruistuk staal vraag P46

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
ErikS
Berichten: 18936
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door ErikS » 17 jun 2013, 09:06

Ik heb er niet echt een geweldig gevoel bij kwa 'schadevrijheid'....
Straps lopen ook over m'n kenteken heen, en je kan mij niet vertellen dat die banden geen lak wegschuren als je met 120+ lekker loopt de cruisen over de snelweg richting het zuiden. Bij klapperen moet zo'n spanband toch een schurende werking krijgen?!

Wél is het een ideaal ding wat bij mij precies het verschil maakt dat ik met de cabrio op vakantie kan of niet......
Dus ik denk dat ik hem toch maar bestel. Als je hem heb ff meeten? Wil het eigenlijk graag eens van dichtbij bekijken.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Petrolhead Tom » 17 jun 2013, 09:10

Prima! Koffie staat hier altijd klaar! :thumbup:

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Jussi » 17 jun 2013, 11:38

Wij hebben een gelijkaardig systeem gebruikt op wintervakantie met een C2 maar dan met snowboardzakken.

Het laat inderdaad sporen na dus misschien even kijken naar doorzichtige folie. Ook hadden we last van waterinsijpeling na een goede regenbui. Ik zou je aanraden om een pot vaseline mee te nemen om de boel af te dichten. Ons systeem liep wel over het dak met de banden door de deuropeningen. In ons geval bezorgde het ook aardig wat turbulentie maar 2 snowboardzakken met 4 snowboards is natuurlijk wel wat anders dan een zak van 75L.
Laatst gewijzigd door Jussi op 17 jun 2013, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikS
Berichten: 18936
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door ErikS » 17 jun 2013, 12:19

Inderdaad, ffkes de kofferklep wrappen in folie de randen, dat lijkt mij een prima oplossing!

Echt hard rijden doe ik toch niet in de vakantie, maar ik kan me voorstellen dat het voor behoorlijke turbulentie zorgt. De amper 1:10 zal ik dan ook niet meer halen ben ik bang van maar ach, het is maar 1 keer vakantie ehh!

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Petrolhead Tom » 17 jun 2013, 15:19

De tas is al onderweg. Die verwacht ik tegen het einde van de week wel binnen te hebben.

Vanavond testpipe! :tooth:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Petrolhead Tom » 17 jun 2013, 22:17

Vanavond de test pipe laten monteren. Zulke relatief simpele klussen blijken toch altijd meer werk dan je denkt. De schroef waarvan je denkt dat hij nooit los zal gaan is geen probleem en de ogenschijnlijke simpele schroefjes zijn een hel! Na een klein uur zat hij er toch onder. :df:

Hij klinkt erg lekker! Er zit nu een snerpje in die boven de 5.000 toeren merkbaar wordt.


Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door frank de jonge » 17 jun 2013, 22:39

Klinkt lekker Tom!

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Robin Hartog » 17 jun 2013, 23:11

Leuk verhaal Tom! Klinkt goed allemaal. :D

Willie
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 apr 2012, 21:47

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Willie » 17 jun 2013, 23:41

Nice! Uitlaat klinkt goed :df:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Petrolhead Tom » 17 jun 2013, 23:49

Thanks!

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door WJ » 18 jun 2013, 09:30

Meer leven in de brouwerij is altijd goed, maar sorry, geen fan van de/een snerp. :)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Petrolhead Tom » 18 jun 2013, 09:55

Ik vind het wel passen bij het hoogtoerige karakter van de auto.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Petrolhead Tom » 18 jun 2013, 15:27

Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Jurrian
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Jurrian » 18 jun 2013, 16:35

Vervelend dat je zo last hebt van binnendringende lucht van buiten. Ik had er met mijn S2000 geen last van, terwijl ik er toch wel wat angst voor had in vergelijking tot de MX5 die ik ooit eens een weekendje had. Misschien is je dak aan vervanging toe, ze schijnen nogal uit te drogen, vooral de achterraampjes willen wel eens het vele buigen niet plezierig vinden.

Dan kan je er 1 met een glazen achterruit in zetten, dat is sterker en kan je beter door zien.

Ik leek trouwens echt altijd 1 op 10 te doen met dat ding. Niet gek met het bijbehorende sportieve weggebruik :P Zelfs naar, tijdens en terug van Le Mans.

Tank is wel echt leeg als het laatste lampje dooft. Zou er niet al te vrij mee omgaan.
Laatst gewijzigd door Jurrian op 18 jun 2013, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Petrolhead Tom » 18 jun 2013, 16:42

Jurrian schreef:Vervelend dat je zo last hebt van binnendringende lucht van buiten. Ik had er met mijn S2000 geen last van, terwijl ik er toch wel wat angst voor had in vergelijking tot de MX5 die ik ooit eens een weekendje had. Misschien is je dak aan vervanging toe, ze schijnen nogal uit te drogen, vooral de achterraampjes willen wel eens het vele buigen niet plezierig vinden.

Dan kan je er 1 met een glazen achterruit in zetten, dat is sterker en kan je beter door zien.

Ik leek trouwens echt altijd 1 op 10 te doen met dat ding. Niet gek met het bijbehorende sportieve weggebruik :P Zelfs naar tijdens en terug naar Le Mans.

Tank is trouwens echt leeg als het laatste lampje dooft. Zou er niet al te vrij mee omgaan.
Ik bedoel meer met het dak open. Met het dak dicht is alles goed. Het dak is ook vrij nieuw. Hoeveel liter kan er in de tank van een s2000 dan? 50 toch?

Jurrian
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Jurrian » 18 jun 2013, 17:02

Petrolhead Tom schreef:
Jurrian schreef:Vervelend dat je zo last hebt van binnendringende lucht van buiten. Ik had er met mijn S2000 geen last van, terwijl ik er toch wel wat angst voor had in vergelijking tot de MX5 die ik ooit eens een weekendje had. Misschien is je dak aan vervanging toe, ze schijnen nogal uit te drogen, vooral de achterraampjes willen wel eens het vele buigen niet plezierig vinden.

Dan kan je er 1 met een glazen achterruit in zetten, dat is sterker en kan je beter door zien.

Ik leek trouwens echt altijd 1 op 10 te doen met dat ding. Niet gek met het bijbehorende sportieve weggebruik :P Zelfs naar tijdens en terug naar Le Mans.

Tank is trouwens echt leeg als het laatste lampje dooft. Zou er niet al te vrij mee omgaan.
Ik bedoel meer met het dak open. Met het dak dicht is alles goed. Het dak is ook vrij nieuw. Hoeveel liter kan er in de tank van een s2000 dan? 50 toch?
Ah, open. Ik had zo'n klein klapraampje tussen de hoofdsteunen zitten. Echt een wereld van verschil, aanrader! Of heb je die al, kan het niet zo goed zien.

Goed, met 240 op de klok en het dak open, dan wapper nog steeds wel aardig weg hoor hehe ;)

50 dacht ik ook ja, maar mijn ervaring is dat het ook wel eens 49 kan zijn.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door VLA » 18 jun 2013, 17:58

Klinkt goed die testpipe. :thumbup:

Tank is 50 liter. Maar vreemd genoeg haal ik de 500 km nooit, rijd gemiddeld 1 op 10, en bij ongeveer 400 a 450 km zijn alle streepjes van de brandstoftank weg en brand het tanklampje al een tijdje. Durf dan niet meer door te rijden, euro98 is al zo lastig te vinden. :mrgreen:

Last van wind heb ik ook wel een beetje met het dak open, vooral mijn voorhoofd. Ik ben maar 1.80 maar heb het gevoel dat mijn hoofd een beetje uitsteekt want mijn voorhoofd zit vol in de wind. Mijn vrouw is iets van 1.65 en heeft nergens last van.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Petrolhead Tom » 18 jun 2013, 19:01

Ik wil de stoelframes nog wat modden. Ik denk dat dat ook wel helpt. :thumbup:

Het lampjes verhaal is bij mij hetzelfde.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Petrolhead Tom » 20 jun 2013, 09:50

Boot bag is al binnen! Mooi snel!

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Petrolhead Tom » 22 jun 2013, 18:11

Zo. Weer even een kleine update.

Ik heb vanmiddag de diff olie laten vervangen. Ik kon in de documentatie bij de auto niet direct terugvinden wanneer dat voor het laatst gebeurd was dus dat op voorhand maar laten uitvoeren. De olie was in totaal een kleine drie tientjes dus het risico van een kapot diff niet waard. Ik heb bekozen voor de 75W140 olie van Castrol. Honda monteert standaard een 75w90 olie maar deze schijnt te dun te worden. Bij zware belasting en veel circuit gebruik wordt er een 75W190 geadviseerd maar rekening houdend met mijn gebruik heb ik er voor gekozen om om de 75W140 in het differentieel te stoppen.

Ogenschijnlijk simpele klusjes worden toch al snel weer een grote opgave als het juiste gereedschap niet voorhanden is. Gelukkig is Roy Spenkelink een handige man en heeft hij doormiddel van een een stukje slang het voor elkaar weten te krijgen om de olie in het differentieel te stoppen.


Verder ben ik van plan om toch maar weer een ander stuur te gaan monteren. Arnold Naber van Trackdayparts heeft het vorige LTEC stuur in mijn Fiesta geleverd en dat is erg goed bevallen moet ik zeggen. Ik zat laatst in een een auto waar een OMP stuur inzat en ik moet zeggen dat ik het prijsverschil tussen een stuur van OMP en een LTEC stuur dermate hoog vind dat ik op dit moment sowieso voor een LTEC stuur ga. Het enige waar ik altijd spijt van heb gehad in de Fiesta was dat ik voor het leren stuur ben gegaan dus deze keer zal het sowieso een Suede stuur worden. Ik twijfel alleen nog over een deepdish stuur of een gewone.

Wat moet het dus worden?

Afbeelding

of:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Petrolhead Tom » 22 jun 2013, 18:17

Dus:

Afbeelding

Of meer ziets:

Afbeelding

Lastig hoor. Ik denk dat ik met een deepdish het stuur te dicht bij mijn lichaam krijg.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Jussi » 22 jun 2013, 19:19

Dat zou ik kiezen op basis van hoe dicht je het stuur wil hebben. Kan je niet naar een gespecialiseerde zaak rijden waar ze deze sturen op voorraad hebben en eens passen in de auto?

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Peric » 22 jun 2013, 19:23

Ik vind het gewone stuur mooier. Ik heb het bij mijn Compact dan ook zo opgelost om er een spacer tussen te zetten. Ik vind het nl. wel lekker om m'n stuur wat dichter bij te hebben.

En weet je dat wel zeker? Suède. Mijn ervaring is dat dat snel vies wordt hoor. Dan moet je er zeker van zijn dat je áltijd met schone handen instapt. En dat is in mijn geval niet altijd.. :)
En op den duur wordt het suède toch wel vettig hoor..

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door Petrolhead Tom » 22 jun 2013, 20:11

Ik stap vrijwel nooit in met smerige handen dus dat is het probleem niet. Ik denk dat het vooral een kwestie van meten wordt. Eens kijken of ik aan de hand van internet plaatjes vast kan stellen of de Naaf er al voor zorgt dat het stuur wat dichter bij de bestuurder komt te staan.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Tom zijn S2000.

Bericht door GTRene » 22 jun 2013, 20:54

beide stuurtjes gaaf, als je die deepish past en of een betere zit houding geeft dan doen :df:
anders natuurlijk die gewone.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chaert-RS, Cuprafan_123, Google [Bot], Mark 320iS, Redis, Reihen 6, SvB en 12 gasten