e36 325i uitlaat vraag
-
e36 325i uitlaat vraag
Hoi,
Ik heb dit weekend een Eisenmann N demper gemonteerd onder mijn 325i coupe.
Nu vind ik echter dat het geluid nog wat bescheiden is.
Wat voor andere modificaties zou ik kunnen doen om het herrie gehalte wat omhoog te krijgen?.
Zelf zat ik te denken aan een catvervanger oid. Wettelijk gezien moet mijn auto wel een cat hebben dus houd ik deze optie liever als laatst.
Misschien een M3 e36 uitlaatspruitstuk? of middendemper vervangen? en hoe ik dat zou kunnen doen?.
Alvast bedankt.
Gr Rick
Ik heb dit weekend een Eisenmann N demper gemonteerd onder mijn 325i coupe.
Nu vind ik echter dat het geluid nog wat bescheiden is.
Wat voor andere modificaties zou ik kunnen doen om het herrie gehalte wat omhoog te krijgen?.
Zelf zat ik te denken aan een catvervanger oid. Wettelijk gezien moet mijn auto wel een cat hebben dus houd ik deze optie liever als laatst.
Misschien een M3 e36 uitlaatspruitstuk? of middendemper vervangen? en hoe ik dat zou kunnen doen?.
Alvast bedankt.
Gr Rick
- Knot
Re: e36 325i uitlaat vraag
Ik heb een leeggeklopte M3 (geen binnenwerk meer) demper op mijn e36 gehad, dat was grappig maar na een week weer eraf.
Een Eisenmann N vind ik juist de perfect demper, net wat luider dan origineel maar je kunt er alle kanten mee op. Bij een E36 zitten de kat en de middendemper in een, dus je moet even klooien om alleen een X-pipe (ipv middendemper) te maken, of je moet het hele stuk meepakken, een racekat met x-pipe van supersprint. Alleen een spruitstuk brengt je een stuk vermogen en een fellere motor, maar niet zozeer geluid, althans niet zoveel als een X-pipe.
Een Eisenmann N vind ik juist de perfect demper, net wat luider dan origineel maar je kunt er alle kanten mee op. Bij een E36 zitten de kat en de middendemper in een, dus je moet even klooien om alleen een X-pipe (ipv middendemper) te maken, of je moet het hele stuk meepakken, een racekat met x-pipe van supersprint. Alleen een spruitstuk brengt je een stuk vermogen en een fellere motor, maar niet zozeer geluid, althans niet zoveel als een X-pipe.
-
Bedoel je dit ding ?:http://www.supersprint.com/en/IT/prod-c ... haust.aspx
Naar zo iets zat ik al te kijken. Maarja dan krijg je dat gekloot met de APK weer. katalysator verplicht..
Naar zo iets zat ik al te kijken. Maarja dan krijg je dat gekloot met de APK weer. katalysator verplicht..
-
Waar ik zelf aan dacht is om de originele middendempers te vervangen voor een stuk buis ?

Middendempers er uit slijpen en stuk buis er terug in lassen ofzo?
Middendempers er uit slijpen en stuk buis er terug in lassen ofzo?
- Knot
Dan blijft de CO waarde bij de apk wel goed lijkt me... alleen een X-pipe kruist natuurlijk dus dat is nog net wat ander/voller geluid maar 2 pijpjes ertussen lassen is het proberen waard.... als het werkt ga ik dat misschien ook wel proberen.
Maar wel even goede video's van voor en na de mod!
Maar wel even goede video's van voor en na de mod!
-
Ik denk dat ik daar binnenkort maar eens naar ga kijken. Ik zal foto's en filmpjes posten.
- Reind
Een andere luchtfilter helpt ook een hoop.
-
Klopt. Er zit een K&N vervangingsfilter in. Meer ga ik aan mijn inlaat niet doen. hoef er geen kermis filters op ofzoReind schreef:Een andere luchtfilter helpt ook een hoop.
- Knot
Ik heb ook een K&N inlegmat in het originele luchtfilterhuis, wel die baffle uit het huis gehaald, tussenstukje naar de voorbumper laten zitten, dat helpt m niet.
-
Klopt dat buisje die naar je nieren loopt zou voor de "koudelucht'' toevoer zijn.. dus meer ''vermogen''Knot schreef:Ik heb ook een K&N inlegmat in het originele luchtfilterhuis, wel die baffle uit het huis gehaald, tussenstukje naar de voorbumper laten zitten, dat helpt m niet.
Zit nu een beetje te twijfelen.. of M3 spruitstuk proberen of middendempers er tussenuit slijpen. Wat zeggen jullie er van ??
- Knot
Als je het geld hebt altijd een spruitstuk.. let wel, je moet flenzen en bedrading aanpassen, het is niet 1 op 1.
-
M3 flenzen er op ?? wat bedoel je met bedrading ? en qua geluid ook het M3 spruitstuk ?? het gaat mij meer om het geluid namelijk.Knot schreef:Als je het geld hebt altijd een spruitstuk.. let wel, je moet flenzen en bedrading aanpassen, het is niet 1 op 1.
- Knot
De diameter is anders en de lengte ook volgens mij dus je moet gaan verlassen. Sensoren zitten ook anders dus bekabeling verlengen etc, best even gedoe.
Als je geluid wilt en vermogen niet perse boeit dan de middendemper eruit!
-
Hmm op dit moment niet zon zin in gedoe! morgen gaat die middendemper er waarschijnlijk uit! zal foto's postenKnot schreef:De diameter is anders en de lengte ook volgens mij dus je moet gaan verlassen. Sensoren zitten ook anders dus bekabeling verlengen etc, best even gedoe.

- frank de jonge
Gaf ik in je voorstel topic ook al aan dat de diameter van een M groter is
-
Ok....frank de jonge schreef:Gaf ik in je voorstel topic ook al aan dat de diameter van een M groter is

- Knot
Advies is goed bedoeld hoor, moet je zuunig op zijn 

-
Daar ben ik het zeer zeker mee eens!! Ik ben namelijk ook nog een ''groentje'' in de Bmw wereld. overbodige berichten die niet veel toevoegen heb ik overigens niet zo veel aan..Knot schreef:Advies is goed bedoeld hoor, moet je zuunig op zijn
- frank de jonge
Maar voor wat meer geluid zou je idd de tussendempers leeg kunnen halen. Bij EPS kunnen ze dat ook vrij goed.
-
Vanavond haal ik ze er tussenuit en vervang ik ze voor stuk pijp. Kijk wel even hoe het klinkt. Als het niets is zet ik m'n tussendempers er gewoon weer op.frank de jonge schreef:Maar voor wat meer geluid zou je idd de tussendempers leeg kunnen halen. Bij EPS kunnen ze dat ook vrij goed.
-
uitlaatje er onder uit...
De rvs pijp die er tussen moet komen
Middendempers zijn er tussenuit. Morgen worden ze aan elkaar gelast.
Zal binnenkort ´n filmpje maken over hoe het klinkt.
- Knot
Ben erg benieuwd hoor!
-
Anders ik welKnot schreef:Ben erg benieuwd hoor!

-
Pijp ligt er weer onder. Het klinkt wel n stuk beter moet ik zeggen. Het verschil is wel hoorbaar maar niet erg denderend.. Hij klinkt iets feller en ploft wat meer met gas los. Persoonlijk vind ik hem op dit moment perfect klinken! niet té hard maar wel gewoon erg mooi en zuiver geluid. Zeker een aanrader voor mensen die net dat kleine beetje extra willen!!
Zal binnenkort ff een filmpje uploaden..
Zal binnenkort ff een filmpje uploaden..
-
http://www.youtube.com/watch?v=gCgzqpM5 ... tube_gdata" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier is het filmpje. Geeft een goede impressie van het geluid. Moet wel zeggen dat het in het echt net wat mooier klinkt
Hier is het filmpje. Geeft een goede impressie van het geluid. Moet wel zeggen dat het in het echt net wat mooier klinkt