Z3 Coupé S54 swap/6 bak + e91 320d

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Re: Floris op zoek naar een Z3 Coupé

Bericht door EvdP » 01 mei 2013, 13:34

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2013, 13:43

lijkt mij wel...
al vanaf 2004 eigenaar, wellicht zelf ingevoerd destijds?
lijkt zo te zien een nette auto...
als ie verder klopt moet je dus snel zijn :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 mei 2013, 14:18

Lijkt niet gek idd :D

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 01 mei 2013, 14:20

Alleen een rot eind rijden voor mij :(

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2013, 14:36

das idd soms balen de afstand, maar als het wat is zo het lijkt dan kan het zeker de moeite waard zijn.
heb je meteen een mooie rit om de auto aan te voelen :D
lijkt me zo geen verkeerde auto, zelfs de rood/oranje achterlichten zitten er nog op.

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 01 mei 2013, 21:56

Niet zo veel foto's maar ziet er wel origineel uit voor een aantrekkelijke prijs. Toch vind ik die blauwe 2.8i die te koop staat ook erg mooi, mooie kleur en velgen (naar mijn smaak). Misschien even een bezoekje brengen deze week.

groetjes

///Joost

Bericht door ///Joost » 02 mei 2013, 12:05

Als dit ECHT je semi-droomwagen moet zijn zou ik enigszins je grenzen verleggen en toch iets verder kijken dan de gemeentegrenzen (bij wijze van). Deze auto's zijn nu immers dun gezaaid, de goede althans. Dus iets verder reizen dan gewenst vergroot wel je kans om er een te vinden op korte termijn.
En hoe meer je er bekijkt, hoe meer je weet waar je op moet letten.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 02 mei 2013, 20:55

e30touring1990 schreef:Sorry voor het even niet meer reageren in dit topic, even druk geweest met wat vervelende zaken in mijn privé situatie. Hierdoor is mijn hoofd ook even weggeweest van het hele onderdeel "Z3 coupe":(

Eerder is die blauwe 2.8i even aan bod gekomen en deze spreekt mij erg aan (kleur, kanteldak etc). Leuk om te horen dat Ar die zwarte 2.8i heeft gekocht, bevalt de auto? Hij leek mij persoonlijk te mooi om waar te zijn voor dat geld, echter heb ik de auto niet in het echt gezien en kan het dus niet beoordelen. Maar jij bent blij met de auto en geen opvallende gebreken? Het was in ieder gaval een mooi prijsje!

Groetjes
Nee geen verborgen gebreken tot nu toe. Even rijden :df: en daarna kan die de verkoop wel in. Het zijn leuke auto's heb ik al gemerkt en een M zou nou nog niet zo gek zijn.

Inmiddels gedaan:
Auto verlaagd met andere veren. Origineel staan ze toch nog wel erg hoog.
Goede poetsbeurt aan de buitenzijde.
Interieur opgefrist. Stoelen er uit gehaald om het goed te doen.

e30touring1990

Bericht door e30touring1990 » 17 jun 2013, 22:21

Goedenavond allemaal,

Het is weer even geleden maar heb eindelijk weer eens wat leuks gespot waar ik morgenavond ga kijken, het is namelijk de volgende:
http://link.marktplaats.nl/686397180" onclick="window.open(this.href);return false;

De kleur is helemaal naar mijn zin (thuis hebben we nog een e39 523i in exact dezelfde kleur).
Auto ziet er op de foto's netjes uit naar mijn idee, alleen staat de pook scheef op de interieurfoto en is de km-stand natuurlijk wat aan de hoge kant maar daar is de prijs dan ook naar denk ik maar zo.

Wat vinden jullie van deze coupé en is het misschien een bekende van iemand geweest hier op het forum.

Ik hoor graag jullie mening!

Groetjes Floris

GTRene

Bericht door GTRene » 17 jun 2013, 22:48

wel een mooi prijsje, ziet er redelijk origineel uit, kun je wel wat leuks van maken en of zo al fun mee hebben.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 jun 2013, 22:55

Wat leuks van maken?

Wat zou je eraan willen doen dan? Een bumperpakketje erop plakken zodat die meer op The One and Only lijkt?

:tooth:

:mrgreen:

Jussi

Bericht door Jussi » 17 jun 2013, 23:02

Zie ik daar een roestplek bij het achterlicht? Even goed naar kijken.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 jun 2013, 23:08

@Bram, :mrgreen:

persoonlijk zou ik hem wel wat stoerder maken, de wielen bv mogen wat breder in de kasten, hij heeft al wel de rood/witte achterlichten zo te zien, het zou ook mooi zijn als ie voor dat nieuwere type lampen zou hebben, of je kan dat oranje knipperlicht achtergrond ook wijzigen dacht ik.

doelde ook wat in verhouding met de prijs, je hebt dan nog ruimte met zo'n vriendelijke prijs.

maar niks moet, schijnbaar is die redelijk onderhouden dat is mooi meegenomen,
al hoeft dat niet zo veel te zeggen, het blijft namelijk een stukje techniek.

de versnellingspook staat wel wat vreemd, in elk geval de pookknop, maar kan gewoon wat los zitten
of zo door de eigenaar gezet omdat ie een 'raar' handje heeft :mrgreen:

e30touring1990

Bericht door e30touring1990 » 17 jun 2013, 23:20

Jussi schreef:Zie ik daar een roestplek bij het achterlicht? Even goed naar kijken.
Dat is mij op de foto niet opgevallen en is ook moeilijk te zien aangezien er helemaal geen foto's van de achterkant zijn, maar ik zal er zeker op letten.
Ik heb trouwens van de eigenaar vernomen dat de linkerkant uitgedeukt en gespoten is ivm een andere auto die in het portier was gereden, hier wil ik wel even extra aandacht aan besteden aangezien dit gelijke dure geintjes zijn als het niet netjes is hersteld.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 jun 2013, 23:25

denk dat hij links achter bij de punt van het achterlicht bedoeld, daar zit zo lijkt een bultje wat bv roest opdrukken kan zijn onder de lak en bv een teken van bv een schade kan zijn, normaal roesten ze namelijk niet zo snel.

e30touring1990

Bericht door e30touring1990 » 17 jun 2013, 23:32

GTRene schreef:denk dat hij links achter bij de punt van het achterlicht bedoeld, daar zit zo lijkt een bultje wat bv roest opdrukken kan zijn onder de lak en bv een teken van bv een schade kan zijn, normaal roesten ze namelijk niet zo snel.
Zie inderdaad wat je bedoelt, misschien dat het een weerspiegeling is maar zal er zeker even in detail naar kijken!
Mocht het wat worden morgen laat ik het uiteraard weten!
Wat vinden jullie trouwens van de km-stand van 204.000? Volgens de eigenaar zit de originele koppeling er ook nog in en dit lijkt mij een puntje van aandacht die er de komende kilometers aan zal komen?

GTRene

Bericht door GTRene » 17 jun 2013, 23:47

14 a 15 duizend per jaar is vrij normaal, dan heb je al snel zo'n stand.
dat die originele koppeling er nog in zit verbaasd me, alhoewel als je ziet hoe zuinig hij rijd op de BC dan kan het wellicht :mrgreen:

Jussi

Bericht door Jussi » 17 jun 2013, 23:57

GTRene schreef:denk dat hij links achter bij de punt van het achterlicht bedoeld, daar zit zo lijkt een bultje wat bv roest opdrukken kan zijn onder de lak en bv een teken van bv een schade kan zijn, normaal roesten ze namelijk niet zo snel.
Niet zo snel? Ik heb op 4 plekken roest onder de originele lak. Een 5e grote plek op een deel dat al eens herspoten is. :cry:

Ik bedoel inderdaad de foto van het achterscherm links bij het achterlicht.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jun 2013, 00:09

ik heb op die oude van mij nergens geen spatje roest, magoed ding staat ook altijd binnen :mrgreen:
kan me het van die andere M coupe's die ik heb gehad ook niet herinneren, maja dat was ook al vele jaren terug en dus weer 'nieuwer'

Niels

Bericht door Niels » 18 jun 2013, 07:06

Ziet er netjes uit en staat van onderhoud is ook niet verkeerd (al vind ik 5K wel een hoop geld..). Op zich roesten ze idd niet erg hard gelukkig maar laat je vinger ook ff onder de raamrubbers langs gaan. Daar wil het nog wel eens beginnen namelijk. Als op dat punt bij het achterlicht roest zit dan heeft ie in elkaar gezeten en is het niet goed gerepareerd. 2 ton is geen probleem, over de koppeling kun je niets zeggen aangezien dat valt en staat met rijstijl en type ritten die je maakt. Prijs is zeker netjes imho.

e30touring1990

Bericht door e30touring1990 » 18 jun 2013, 07:41

Niels schreef:Ziet er netjes uit en staat van onderhoud is ook niet verkeerd (al vind ik 5K wel een hoop geld..). Op zich roesten ze idd niet erg hard gelukkig maar laat je vinger ook ff onder de raamrubbers langs gaan. Daar wil het nog wel eens beginnen namelijk. Als op dat punt bij het achterlicht roest zit dan heeft ie in elkaar gezeten en is het niet goed gerepareerd. 2 ton is geen probleem, over de koppeling kun je niets zeggen aangezien dat valt en staat met rijstijl en type ritten die je maakt. Prijs is zeker netjes imho.
Dankjewel voor je complete antwoord. 5K vond ik ook erg veel maar ik heb de eigenaar aan de telefoon gehad en daar zit dus ook het geld in wat het heeft gekost om de zijkant te laten spuiten (ik meen €2300). Dat is dus eigenlijk niet fair om dat bij onderhoudskosten op te tellen aangezien je natuurlijk liever hebt dat de auto helemaal niet in elkaar heeft gezeten!

ErikS

Bericht door ErikS » 18 jun 2013, 08:14

Ik vind het zo in ieder geval een prachtige uitvoering. :thumbup:

Jussi

Bericht door Jussi » 18 jun 2013, 08:51

Niels schreef:Ziet er netjes uit en staat van onderhoud is ook niet verkeerd (al vind ik 5K wel een hoop geld..). Op zich roesten ze idd niet erg hard gelukkig maar laat je vinger ook ff onder de raamrubbers langs gaan. Daar wil het nog wel eens beginnen namelijk. Als op dat punt bij het achterlicht roest zit dan heeft ie in elkaar gezeten en is het niet goed gerepareerd. 2 ton is geen probleem, over de koppeling kun je niets zeggen aangezien dat valt en staat met rijstijl en type ritten die je maakt. Prijs is zeker netjes imho.
Aan de raamrubbers heb ik inderdaad het meeste last. Dan nog een plekje aan de instaplijst en aan de binnenkant van de koffer.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jun 2013, 10:33

zal wellicht ook een groot verschil zijn of de auto altijd/veel buiten staat in weer en wind en bomenspul/mos e.d. zodat bepaalde plekken lang vochtig blijven e.d.

of dat die altijd binnen staat en maar weinig buiten komt, dus eigenlijk weet ik er persoonlijk met mijn auto's niet veel van, alleen van vroeger met die auto's uit de jaren 70 en 80 e.d. en de roest wat ze zeiden al op de folder zat bij het uitbrengen van :tooth:

Niels

Bericht door Niels » 18 jun 2013, 12:43

Zou je denken Rene maar de S54 heeft onder het raamrubber ook zo'n plekje. Dat ding heeft bij jou onder dak gestaan en twee jaar bij Braspenning in de opslag :wink: Het plan is dan ook om alle rubbers (en desnoods ramen) te demonteren met daarbij het interieur e.d.

Ontopic: 2300,- aan schade erbij optellen is idd niet realistisch maar wel een flink bedrag. Ben wel benieuwd wat de schade dan wel is geweest en of er een Focwa certificaat bij zit. Nevertheless blijft het een interessante auto voor 7K imho.

Plaats reactie