2 auto's, talk me out of it! ;-) (leuke auto voor 7,5k...)
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Re: 2 auto's, talk me out of it! ;-) (leuke auto voor 7,5k..
Fiat Panda 100 HP:
http://link.marktplaats.nl/686961507" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze zijn er wel goedkoper.
http://link.marktplaats.nl/686961507" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze zijn er wel goedkoper.
- Petrolhead Tom
Aanrader inderdaad! Ik heb er ook één gehad. 

- PD power
Idd, verbaas me d'r ook over, misschien eerst je rationele eisen op een rijtje gaan zetten en dan pas gaan dromen., bv,Luco schreef:In je startpost zeg je dat je meer mensen moet kunnen vervoeren, dan lijken een s2000 en een rx-8 nou niet echt auto's voor?
- Aantal zitplaatsen
- Aantal af te leggen km's
- Evt , trekgewicht
- Budget
- JasperM
Het is allemaal heel eenvoudig hoor. 
1 auto optie: (daarvoor heb ik dit topic geopend!)
- Minimaal 4 zitplaatsen (en liever iets groter als de allerkleinste hatchbacks à la twingo, 106, panda, etc)
- niet teveel KM's.
- budget tot 7,5k, maar liever minder
2 auto optie, en dat betekend puur de MX-5 want andere auto's vallen dan af!
- MX-5 uit 90-93
- Cuore uit 2003+
- budget 8,5k (omdat cuore+mx-5 maandelijks goedkoper zijn dan menig 1 auto oplossing)
Voor beide opties geldt dat ik maximaal 20k km per jaar rijd. Op dit moment rijd ik echter 15k per jaar en dat zal niet heel snel omhoog gaan.
Driving Fun staat op een hoge plaats (Anders had ik wel een S60 T5 genomen) , evenals looks... Een mooi uitlaatgeluid helpt zeker!
De twee auto optie is voor mij al 100% uitgeschreven en duidelijk. S2000's en RX8-en gaan dus helemaal NIET op, omdat die maandelijks als tweede auto te duur uitvallen en als enkele auto dus niet praktisch genoeg zijn.

Dit topic opende ik dus meer met een zoektocht naar leuke auto's die voldoen aan de 'dan heb ik maar 1 auto' oplossing.
Hopelijk is het nu wat duidelijker, hihi.

- Minimaal 4 zitplaatsen (en liever iets groter als de allerkleinste hatchbacks à la twingo, 106, panda, etc)
- niet teveel KM's.
2 auto optie, en dat betekend puur de MX-5 want andere auto's vallen dan af!
- MX-5 uit 90-93
- Cuore uit 2003+
- budget 8,5k (omdat cuore+mx-5 maandelijks goedkoper zijn dan menig 1 auto oplossing)
Voor beide opties geldt dat ik maximaal 20k km per jaar rijd. Op dit moment rijd ik echter 15k per jaar en dat zal niet heel snel omhoog gaan.
Driving Fun staat op een hoge plaats (Anders had ik wel een S60 T5 genomen) , evenals looks... Een mooi uitlaatgeluid helpt zeker!
De twee auto optie is voor mij al 100% uitgeschreven en duidelijk. S2000's en RX8-en gaan dus helemaal NIET op, omdat die maandelijks als tweede auto te duur uitvallen en als enkele auto dus niet praktisch genoeg zijn.

Dit topic opende ik dus meer met een zoektocht naar leuke auto's die voldoen aan de 'dan heb ik maar 1 auto' oplossing.

Hopelijk is het nu wat duidelijker, hihi.
- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Cooper (S)?JasperM schreef:Het is allemaal heel eenvoudig hoor.
- niet teveel KM's.
.
- JasperM
Voor dat geld mag je hem eigenlijk niet laten staan... Zal wel niet kloppen, haha.Oof schreef: Cooper (S)?
http://link.marktplaats.nl/688065308" onclick="window.open(this.href);return false;
De mini rijdt super (ik heb alleen een 'gewone' gereden) maar ik heb toch een beetje moeite met de buitenkant. Zelfde verhaal met een oude MX-5 (maar als 2e auto geen moeite mee) of een 206 o.i.d.
De cooper S blijft wel nog even op de lijst staan, alsook toch de Fiesta ST.
- Joy
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|fs" onclick="window.open(this.href);return false;
Duurder, minder km's.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|fs" onclick="window.open(this.href);return false;
Duurder, minder km's.
- JasperM
Oe! De type-R, helemaal nog niet aan gedacht!
Maar, omdat die auto mijn enige auto zou zijn, zou ik iets doorsparen en zoiets pakken:
Mij kennende wissel ik volgend jaar alweer naar een andere auto, (
) en dan is een lagere KM stand makkelijker te verkopen denk ik.
#Edit: je was me net voor!
Maar, omdat die auto mijn enige auto zou zijn, zou ik iets doorsparen en zoiets pakken:
Mij kennende wissel ik volgend jaar alweer naar een andere auto, (

#Edit: je was me net voor!
- Joy
Haha inderdaad. Ik zou dan ook die met minder kilometers pakken voor dat prijsverschil. Verkoopt makkelijker.
Ontzettend leuke auto's om te rijden.
Ontzettend leuke auto's om te rijden.
- JasperM
Poeh, en dit dan: http://www.type-r.nl/showthread.php?154 ... S-VERLAAGD" onclick="window.open(this.href);return false;!
Nee, nee, nee, het mag niet, kan niet, moet zoiets niet doen...

Maar de Type-R civic gaat zeker op de lijst!
Nee, nee, nee, het mag niet, kan niet, moet zoiets niet doen...

- Reind
Je geeft in je openingspost aan dat je denkt aan een cuore. En daarna heeft iedereen het alleen nog maar over dikke hatchbacks. Niet helemaal waar je naar zoekt toch? Of heb ik een afslag gemist
Wat vind je van een Audi A2. Eigenzinnig, leuk gestyled (mijn mening), praktisch en lage running costs. Ook schrijven ze weinig af. Zeker geen strepentrekker, maar voldoet wel aan je wensen. Als diesel rijd het trouwens best vlot aangezien het koppel en lage gewicht.
Zomaar een suggestie

Wat vind je van een Audi A2. Eigenzinnig, leuk gestyled (mijn mening), praktisch en lage running costs. Ook schrijven ze weinig af. Zeker geen strepentrekker, maar voldoet wel aan je wensen. Als diesel rijd het trouwens best vlot aangezien het koppel en lage gewicht.
Zomaar een suggestie
- JasperM
@Reind:
Je haalt het even door elkaar.
Mijn plan was 2 auto's: Een goedkope en zuinige Cuore + een oude MX-5 erbij voor het circuit. (8,5k samen)
Maar graag kijk ik dus naar alternatieven voor 1 auto, in plaats van 2.... (1 auto voor max. 7,5k)
Dus daarom komen er leuke verschijningen voorbij!
De A2 valt dan ook af, hihi. A3's vind ik leuk, maar ook die worden het niet omdat ze niet genoeg DF geven. Een 2.0tfsi is leuk, maar is weer flink te duur.
Je haalt het even door elkaar.

Mijn plan was 2 auto's: Een goedkope en zuinige Cuore + een oude MX-5 erbij voor het circuit. (8,5k samen)
Maar graag kijk ik dus naar alternatieven voor 1 auto, in plaats van 2.... (1 auto voor max. 7,5k)
Dus daarom komen er leuke verschijningen voorbij!

De A2 valt dan ook af, hihi. A3's vind ik leuk, maar ook die worden het niet omdat ze niet genoeg DF geven. Een 2.0tfsi is leuk, maar is weer flink te duur.
- Reind
Helder
118d een optie. 1series hebben een bizar lekkere balans. Een 118d lijkt niet snel maar met een chip heb je een vlotte kar. Of een 320d coupe uit 2002/3 ofzo. Ik heb een 320d touring gehad en dat rijd gechipt bijzonder goed. Ik had ook een 325i voor erbij en die auto's ontliepen elkaar niet veel.
Wegenbelasting is wel wat hoger maar met 20.000 km per jaar of meer word het snel veeeeel aantrekkelijker.

118d een optie. 1series hebben een bizar lekkere balans. Een 118d lijkt niet snel maar met een chip heb je een vlotte kar. Of een 320d coupe uit 2002/3 ofzo. Ik heb een 320d touring gehad en dat rijd gechipt bijzonder goed. Ik had ook een 325i voor erbij en die auto's ontliepen elkaar niet veel.
Wegenbelasting is wel wat hoger maar met 20.000 km per jaar of meer word het snel veeeeel aantrekkelijker.
- GTRene
zijn die dingen al zo goedkoop? lijkt me best een kanshebber.JasperM schreef:Voor dat geld mag je hem eigenlijk niet laten staan... Zal wel niet kloppen, haha.Oof schreef: Cooper (S)?
http://link.marktplaats.nl/688065308" onclick="window.open(this.href);return false;
De mini rijdt super (ik heb alleen een 'gewone' gereden) maar ik heb toch een beetje moeite met de buitenkant. Zelfde verhaal met een oude MX-5 (maar als 2e auto geen moeite mee) of een 206 o.i.d.
De cooper S blijft wel nog even op de lijst staan, alsook toch de Fiesta ST.
-
10k is een meer reële prijs voor die cooper s.
- Petrolhead Tom
Die heb ik ook nog overwogen toen ik mijn BMW weg wilde doen. Staat dus al bijna een jaar te koop. Lijkt me fantastisch maar tegelijk denk ik niet dat ik het aandurf.JasperM schreef:Poeh, en dit dan: http://www.type-r.nl/showthread.php?154 ... S-VERLAAGD" onclick="window.open(this.href);return false;!
Nee, nee, nee, het mag niet, kan niet, moet zoiets niet doen...![]()
- JasperM
Ja precies, ik denk er hetzelfde over.... net nog een leuk lijstje gemaakt met auto's die voor mij kanshebbers zijn/waren:
250pk Volvo S60 T5 - 6500 euro (snel, maar saai, niet echt voor het circuit en maandelijks duur)
225pk Megane RS sport - 7950 euro (te duur nog, meeste zijn rond de 10k)
220pk Subaru Impreza WRX AWD - 7850 euro (ook aan de dure kant, al zijn ze goedkoper te vinden)
220pk Subaru GTT AWD - 5950 euro (leuk! Maar lastig om een nette te vinden)
200pk Honda Civic Type-R - 8500 euro (gaaf, maar te duur nog)
180-220pk Seat Leon Topsport 1.8 20VT - 7500 euro (heel moeilijk om een nette met <130k op de teller te vinden die niet rood of geel is)
150-200pk Seat Ibiza FR 1.8 20VT - 7000 euro (met chip, best geinig)
166pk Alfa Romeo GT 2.0JTS - 7500 euro (niet snel, maar prachtig, niks voor circuit)
163pk BMW 320(c)i - 7000 euro (maandelijks relatief duur voor wat je krijgt)
163pk Cooper S - 7000 euro (leuk, maar uiterlijk/imago echt moeite mee)
150pk Fiesta ST - 5500-6950 euro (best geinig, meest verstandige optie)
Heb alle auto's toch maar even in excel gezet:
http://wikisend.com/download/372712/AutoLijst.xlsx" onclick="window.open(this.href);return false;
De Fiesta ST komt er erg goed uit.
250pk Volvo S60 T5 - 6500 euro (snel, maar saai, niet echt voor het circuit en maandelijks duur)
225pk Megane RS sport - 7950 euro (te duur nog, meeste zijn rond de 10k)
220pk Subaru Impreza WRX AWD - 7850 euro (ook aan de dure kant, al zijn ze goedkoper te vinden)
220pk Subaru GTT AWD - 5950 euro (leuk! Maar lastig om een nette te vinden)
200pk Honda Civic Type-R - 8500 euro (gaaf, maar te duur nog)
180-220pk Seat Leon Topsport 1.8 20VT - 7500 euro (heel moeilijk om een nette met <130k op de teller te vinden die niet rood of geel is)
150-200pk Seat Ibiza FR 1.8 20VT - 7000 euro (met chip, best geinig)
166pk Alfa Romeo GT 2.0JTS - 7500 euro (niet snel, maar prachtig, niks voor circuit)
163pk BMW 320(c)i - 7000 euro (maandelijks relatief duur voor wat je krijgt)
163pk Cooper S - 7000 euro (leuk, maar uiterlijk/imago echt moeite mee)
150pk Fiesta ST - 5500-6950 euro (best geinig, meest verstandige optie)
Heb alle auto's toch maar even in excel gezet:
http://wikisend.com/download/372712/AutoLijst.xlsx" onclick="window.open(this.href);return false;
De Fiesta ST komt er erg goed uit.

-
Leon v6 is goedkoper en dikker dan de 1.8t.
- JasperM
Leuke motor, prachtig geluid ook. Maar, ook lastig om een nette te vinden met weinig KM's.
tsja, ik had het niet snel gedacht, maar die Fiesta ST is zo gek nog niet. Genoeg relatief eenvoudige aanpassingen om dat karretje naar een hoger niveau te brengen qua power. (180pk is goed te doen voor 2k ofzo) Dat is voor de toekomst wel leuk... Met wat tweaks/upgrades ook een erg leuk geluidje. (pops 'n bangs)
En dan stiekem vind ik hem zo wel leuk; (te koop op marktplaats met <76k op de teller voor 6950 euro, incl. schroefset van H&R. Erg tof ding, maar nu nog geen geld en ook eigenlijk iets meer dan ik voor een ST zou willen uitgeven. Dan liever iets meer KM's en een uiteindelijke prijs van 6200 o.i.d.)

Lekker opvallend dus natuurlijk reclame op de zijkant en mooi met de witte velgjes!
Teehee,
tsja, ik had het niet snel gedacht, maar die Fiesta ST is zo gek nog niet. Genoeg relatief eenvoudige aanpassingen om dat karretje naar een hoger niveau te brengen qua power. (180pk is goed te doen voor 2k ofzo) Dat is voor de toekomst wel leuk... Met wat tweaks/upgrades ook een erg leuk geluidje. (pops 'n bangs)
En dan stiekem vind ik hem zo wel leuk; (te koop op marktplaats met <76k op de teller voor 6950 euro, incl. schroefset van H&R. Erg tof ding, maar nu nog geen geld en ook eigenlijk iets meer dan ik voor een ST zou willen uitgeven. Dan liever iets meer KM's en een uiteindelijke prijs van 6200 o.i.d.)
Lekker opvallend dus natuurlijk reclame op de zijkant en mooi met de witte velgjes!
Teehee,
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Mijn zwarte Leon 20VT komt binnenkort te koop, aangezien ik per september een lease auto krijg.180-220pk Seat Leon Topsport 1.8 20VT - 7500 euro (heel moeilijk om een nette met <130k op de teller te vinden die niet rood of geel is)
Het is weliswaar geen Topsport, maar een gewone Sport. Dus wel het sportonderstel, maar niet de bumpers/skirts/witte tellers.
Wel is mijn auto voorzien van lederen bekleding (goede staat), een origineel dakraam, cruise control, climate control etc etc (alleen de navigatie en cd wisselaar ontbreekt).
De bedoeling is om de auto te verkopen met de 18" Sportec Monoblocs (incl. 4 goede banden) én de originele 16" Sportvelgen waar nog vier goede winterbanden om zitten.
De auto heeft inmiddels 142k gelopen (vijf jaar geleden gekocht met 68k), elk jaar netjes zijn beurtjes ed. gehad. En de distributieriem is ook al vervangen.
Voor 7500eu poets ik hem voor die tijd voor je, tank ik hem af en kom ik hem brengen

De mijne gaat voor een stuk minder weg, bij interesse moet je maar een PB sturen

Goedkoper als in? Aanschaf?ErikS schreef:Leon v6 is goedkoper en dikker dan de 1.8t.
De V6 is iets sneller, drinkt meer, is duurder in verzekering en belasting (weegt volgens mij bijna 1500kg). Onderhoud zal niet veel verschillen, aangezien zowel de V6 als de 20VT gewoon betrouwbaar zijn en de onderdelen vast niet veel voor elkaar onderdoen qua prijs.
Maar onderaan de streep is de V6 wel duurder gok ik.
-
Iets duurder zal hij wel zijn ja...Goedkoper als in? Aanschaf?
De V6 is iets sneller, drinkt meer, is duurder in verzekering en belasting (weegt volgens mij bijna 1500kg). Onderhoud zal niet veel verschillen, aangezien zowel de V6 als de 20VT gewoon betrouwbaar zijn en de onderdelen vast niet veel voor elkaar onderdoen qua prijs.
Maar onderaan de streep is de V6 wel duurder gok ik.
Maaarrr, de sound mag wat kosten.

Voordeel van de 1.8 is natuurlijk de tune-baarheid....
-
Ford mondeo 3.0 v6 sedan, lekker snel, veel ruimte en je kunt hem nog mooi een beetje "tweaken"
- Reind
- Reind
- JasperM
E36, waanzinnige klassieker eigenlijk. Super auto, lijkt me geweldig om te rijden maar niet als daily i.v.m. kosten. Als tweede auto niet betaalbaar, hehe