Elmar en Cees zijn nog naar Andorra gereden om daarna via Parijs naar huis te rijden. Wij Sikke, Stef Markjan en Highway John zijn naar huis gevlogen. De rest Nutkees, Frank, Thommy en Mr. Chou zijn in Barcelona gebleven om met hun vriendinnen nog wat te sightseeing te doen.
Even een opsomming van de rit.
Bergen Bergen Bergen en Col na Col na Col.
Dit bord hebben we heel veel gezien, met daaronder 10km. En dan 4x achterelkaar.
Ik kan je melden dat het echt gaaf is op de brommer die bergafwaards 105km/u doet.
Het vertrouwen moet eerst komen want je wilt niet dat het meteen kapot gaat.
Maar na de zoveelste col dan is het gas met dat ding!
Dag 1: 360km rijden.
Op de brommer gestapt rond 9 uur en het saaiste stuk gereden van de rit.
We moesten naar de heuvels van de ardennen.
Na 30 km de 1e uitvaller, Mj van blokland zijn net gereviceerde motorblokje gaat kapot.
Inladen in de bezemwagen en dat heeft tot dinsdag ochtend geduurd eer hij weer op zijn yamaha kon rijden.
Eenmaal 100km gereden kwamen we bij de eerste bulten. Met een gangetje van 60 in de 3e versnelling omhoog. Janken dat dat motortje doet! Oow houd ie dit wel vol denk je dan. Nu na alles gereden te hebben kan ik zeggen "geen probleem!"
Eenmaal in de daling dan gaat alles prachtig. Snel doorschakelen naar de 5e versnelling en naar de top van zijn kunnen.
Dan word ook al snel bepaald wie er snel zijn en wie langzaam.
Iedereen vind dan ook snel zijn groepje en dat bevalt beter dan met zijn allen achter elkaar rijden.
Highway John is met zijn honda 4takt dan ook de langzaamste maar wel de contstanste rijder.
Hij gaat vroeg weg en stop niet vaak en is dan ook meerdere keren als 1e aangekomen.
Deze dag zijn er dan ook geen problemen meer en komt iedereen aan bij het hotel.
Niemand loopt scheef omdat ie een kapotte arie heeft of zijn stuitje een paar cm korter is geworden
Hotel is prima en het eten wat minder die avond dankzij een paar heerlijke onvriendelijke serveersters.
Dag 2: 380km rijden
Het is de vorige avond nogal laat geworden. ivm het gesleutel van de yamaha. Dus 6 uur slapen en weer gaan!
Markjan zijn brommer doet het weer dankzij de cdi die ik nog lastminute mee had genomen.
Vol vertrouwen weer op de brommer de route national op. 2 baansweg waar je gewoon mag brommeren of fietsen.
Na 5km komen we een tankstation tegen om het zaakje af te tanken. Mj Nutkees, Thommy rijden weg, 2 minuten later komt MJ weer terug lopend. Versnellingsbak zit vast in de 6e. KUT.
Afvoeren in de bezemwagen en weer lekker bij Jan en Rien(gvd konden die gasten geen nieuwe brommer kopen!

) zitten met de Viaanse humor.
Deze dag was echt top! Mooi weer en veel bergen waar het vertrouwen in de brommer echt goed was.
Het knietje gaat al wat naar buiten en je gaat al wat verzitten.
Onderweg nog wel wat koelproblemen opgelost met de redrose van Stef. Deze had een gereedschaps tasje aan de voorpoten hangen en die hield de rijwind tegen van de radiateur.
Tasje weg en het was goed gelukkig.
Laat aangekomen vanwege de vele rookstops en fotomomentjes.
Bij het hotel werd alweer hardcore gesleuteld aan de yamaha.
De motor word open gehaald en deze miste diverse tandjes van de versnellingen. Er word van alles geprobeerd om aan de onderdelen te komen maar het mocht niet meer baten. Het word voor MJ dag 3 bij Jan en Rien in de service truck
Onderweg hebben ze geluk op dag 3 en vinden een bak.
Nog lekker bij de mac gegeten met Pony en Cees en de rest bij het hotel.
Deze dag een gebroken gaskabel bij Mr.Chou en een bijna ontmoeting met een vangrail als gevolg.
Dag 3: 380km
Weer een paar uur slaap gehad want er moest nu echt even een paar biertjes meer gedronken worden in deze warme omstandigheden
Na wat koffie weer op de brommer gestapt en meteen weer de bergen in.
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=R9QmtebU ... e=youtu.be[/youtube]
Een heelijke rit en het word alleen maar mooier en hoger. De kont heeft totaal geen last en de brommer loopt als een zonnetje ondanks een paar gierende krukas lagers en de 50cc snel.
Onderweg valt de tomtom van een paar runners uit maar we rijden in groepjes dus dan maar achter een ander aan rijden.
Deze dag staat een harde zuidelijke wind en het is hangen en wurgen bij de bergen op. In de 2e versnelling met een gangetje van 45km omhoog. Rond een uur of 3 komen we Elmar Cees Nutkees en Thommy tegen bij een restaurantje. De jongens hebben net gegeten en raden ons de plat du jour aan. Lekker aardappeltjes en vlees word er gezegt. Dus wij stappen hongerig naar binnen om gelijk te horen dat het allemaal op is. Wat is er dan nog wel? Pizza zegt de dame tegen ons. Wij niet moeilijk en hoppa doe maar!
Krijgen we daar in de magnetron opgewarmde pizza voor geschoteld met daarin niet te defineren groene stukjes. De dames zitten ondertussen heerlijk in de keuken een fles wijn te verorberen. Na 1 stuk te hebben gegeten waren we wel klaar met die meuk. Maar de dames komen nog met ronde 2. Deze worden door ons netjes in de servetjes gevouwen om deze na der hand over de heg te gooien
Aangekomen bij het hotel werd er al druk geslleuteld door MJ want die was het nu wel zat om met Jan en Rien rond te rijden.
Elmar en Cees helpen hem dan ook en laat in de avond zit het spul weer in elkaar.
Deze werd nu ter plaatse gereviceerd met een nieuwe bak. Pas de volgende dag rond half 11 was deze lopende nadat Frank die er al 4 had gereviceerd zich er mee bemoeide.
Mj blij want nu kon hij tenminste de laatste 2 dagen nog rijden.
Deze avond heerlijk gegeten bij de bowlingbaan aan de overkant met een lekkere milf in de bediening!
Weer heel wat afgelachen deze avond en dat is de hele rit ook zo geweest.
Ik heb mijn blok gewisseld met mijn reserve blok omdat de lagers nu wel heel erg gierden. Uurtje sleutelen en dat was weer klaar.
Dag 4: 300km
Redelijk vroeg stonden we klaar maar het wachten was op de brommer van MJ.
Uiteindelijk zijn wij (stef en Ik) rond 10.15 weg gegaan.
Na een uurtje sturen begon mijn brommer te horten en te stoten. Carburateur zat vol met zooi.
Dit gefixed en we konden weer gaan.
Na een half uur zie ik Stef niet meer in de spiegels. Ik stop en wacht hem op. Na een paar minuten zie ik hem lopend aan komen. Hij vertelde dat hij een warmloper had met zijn cilinder.
Ach 5 min wachten en dan weer aanduwen dachten wij.
Het bleek veel erger, big end was er uit gelopen. Dus wij de telefoon in de hand om de servicetruck te bellen. Wat een toeval, op dat moment rijden ze net voorbij! Echt een mazzeltje. Dus Stef zijn reserve blok omgezet en we kunnen weer. Mr. Chou zat ook in de truck want deze was gevallen met zijn brommer en hij had een lelijke schaafwond op zijn knie. Hij heeft een classic met verlengde voorvork en die gaan toch niet zo lekker door de bocht zo bleek.
Na deze verplichte stop weer doorgaan want de tijd ging nu al richting de 2 uur en we moeten nog wel 200km.
Na de nodige colletjes staan we aan de voet van een berg waar zo de lord of the rings opgenomen had kunnen worden. Het begint te regenen en de pakken moeten aan.
50 km alleen maar bochten en neem van mij aan dan zakt je de moet na\ 30 km wel in de schoenen. Er valt zoveel water dat er zelfs een zo grote plas ontstaat waar mijn luchtfilter een bak water naar binnen slurpt.
Dit kan hij dan ook niet waarderen en stop meteen. Carb. schoonmaken en weer gaan.
Nog 10 km en dan zijn we uit deze hel! Yeah right! niet dus he!
We moeten nog 80km rijden en we zijn nu zo hoog dat het echt koud word en er sneeuw op de toppen ligt.
Nu begint mijn brommer het echt niet meer leuk te vinden en begint te stotteren. Ik kan nog 20 km doorrijden maar dan is het echt op. Stef moet mij slepen de berg op. Dit gaat eigenlijk nog best goed want hij heeft maar 3 versnellingen. Inde 2 trekt zijn stalen ros ons beide omhoog.
Onderweg nog een weg op breking waar we net tussen door konden.
Zodra we aan de top zijn los maken en een vrijeval naar beneden.
Het word al donker en mijn licht doet het niet als de brommer niet loopt. Het lukt mij uiteindelijk om hem weer aan de praat te krijgen zodra we wat lager zijn ivm de ijle lucht denk ik.
10.30 komen we aan bij een soort groeps accomedatie.
De rest is er al lang maar jan, rien en Mr Chou met de bbq, vlees en drinken laten nog een uur op zich wachten. Eenmaal daar word er snel door Cees Keuken gebakt en de magen gevuld.
Wat een dag was dit zeg! Bijltjes dag.
Dag 5: nog 200km
Lekker geslapen en het is prachtig mooi weer. De regen is weg getrokken en de zon schijnt vol op!
Ik heb mijn carb. weer gefixed en voor de zekerheid de ontsteken gesteld.
Kan niet meer mis gaan zou je zeggen.
Vol goede moed gaan we weer op pad. Met zijn allen dit keer in 1 lange sliert achter elkaar aan.
Na 4 km houd mijn brommer er weer mee op. De carb er weer onder vandaan gehaald en een andere sproeier erin gedaan. Hij start weer op om er vervolgens weer snel mee op te houden. Ondertussen gaat de servicetruck aan ons voorbij. Deze wilde stoppen maar wij hadden het wel in de macht dachten we.
Niet dus want de onsteking had het begeven.
En we konden ze niet bereiken via de telefoon omdat we al aan de grens van Spanje zaten en het zakje aan het omzetten was naar een Spaanse provider. Na een kwartier hadden we ze dan. Maar ze zaten midden op een col en konden niet keren. Mooi klote, pas na een 1,5 uur kwamen ze scheldend weer terug de mannen. Na excuus van onze kant snel de onsteking gewisseld om er rap weer vandoor te gaan.
De problemen waren voorbij en niks stond ons meer in de weg om naar Lloret te rijden. Mr.chou was ook weer van de partij, want die wilde zelf Lloret binnen rijden. Stef zijn brommer had een kapotte achterwiellager en hij wilde zo snel mogelijk doorrijden om de truck maar voor te blijven voor het geval dat!
In de haast die hij had raakten we hem kwijt en hij had geen satnav!

lekker dan! Gelukkig was ie zo slim om de kortste weg naar Lloret te vragen en hij was er dan ook veel sneller dan ons. Wij hadden nog een col voor ons liggen van een uur rijden. Dit was zo mooi dat je zo om zou willen keren om het nog eens te doen. Prachtig!
Wij zijn met zijn 3en samen met de truck vol gas in de 1 dan ook de boulevard van Lloret binnen gereden.
Wat een voldaan gevoel was dit zeg! Gewoon met een brommer naar hier rijden. Wat moet je gek zijn om dit te doen! Volgend jaar doe ik het zeker weten weer. Voor mijn part 10 dagen achter elkaar. Das beter dan 2 dagen Lloret del mar.....
Nog wat fototjes van mijn telefoon. Nutkees heeft nog wel wat gopro beelden. Die zijn helaas bij mij niet veel omdat deze verkeerd op mijn helm zat geplakt
Nu nog even uitleggen wie MR.Chou is
Klikken voor het scheve fimpje
Je leest in dit verhaal niet echt hoevel we gelachen hebben maar schrijf je maar in voor volgend jaar kom je er wel achter........
