Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Wat duidelijk is: het apparaat is pure porno !
- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Volgens mij begrijpt Ruben het niet helemaal, maar je hebt wel een punt met je verhaal, Macboy......... 

- Robin
- Berichten: 55638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Als de Paus gaat uitleggen hoe je moet neuken, moet je maken dat je wegkomt:)
Inderdaad Ilija, en/maar:
Je laatste zin in de wedloop om steeds weer sneller te zijn snap ik dan weer wél. En jij ook.
Maar er had keuze moeten zijn: Handbak of PDK, 4ws of niet etc.
De met alle hightech flipperflapperelectro 4wd/4ws toestanden technologiedrager hebben ze wel/al met 'n 991 Turbo S.
Wat zou 'n GT2 straks doen. Nog steeds rwd aub.
Nu ik dit nog eens nalees begin ik wel 'n beetje qua stijl op GTRené te lijken:)
Koffie.
Inderdaad Ilija, en/maar:
Je laatste zin in de wedloop om steeds weer sneller te zijn snap ik dan weer wél. En jij ook.
Maar er had keuze moeten zijn: Handbak of PDK, 4ws of niet etc.
De met alle hightech flipperflapperelectro 4wd/4ws toestanden technologiedrager hebben ze wel/al met 'n 991 Turbo S.
Wat zou 'n GT2 straks doen. Nog steeds rwd aub.

Nu ik dit nog eens nalees begin ik wel 'n beetje qua stijl op GTRené te lijken:)
Koffie.

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
En weer die puntjes he. Maak je verhaal eens af!Downforce Hans schreef:Volgens mij begrijpt Ruben het niet helemaal, maar je hebt wel een punt met je verhaal, Macboy.........
- Robin
- Berichten: 55638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Dat zijn die puntjes op de i Ruben, ik dacht dat jij dat wel zou begrijpen.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Ruben schreef:En weer die puntjes he. Maak je verhaal eens af!Downforce Hans schreef:Volgens mij begrijpt Ruben het niet helemaal, maar je hebt wel een punt met je verhaal, Macboy.........

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Duidelijk Hans, net zoiets als die pdk op een GT3 dus 

- Tristan
- Berichten: 13434
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
M.b.t. waarom men geen handbak en geen Mezger kunnen geeft Andreas duidelijk antwoord:
Aantal punten:
- er is geen plek op de productielijn voor een Mezger blok
- hij zegt dat ze meer koppel uit de DFI blok kunnen halen dan de Mezger
- het zou te duur worden om naast de PDK een handbak te leveren. Dit omdat de aantal gebouwde GT3's laag is, dus de productiekosten en onderdelen veel te duur zou worden voor een handbak. Ze pakken geen PDK van de Carrera. PDK is speciaal voor de GT3 ontworpen.
Kijk het hele filmpje af, dan heb je al de antwoorden op je vragen, Mac.
Aantal punten:
- er is geen plek op de productielijn voor een Mezger blok
- hij zegt dat ze meer koppel uit de DFI blok kunnen halen dan de Mezger
- het zou te duur worden om naast de PDK een handbak te leveren. Dit omdat de aantal gebouwde GT3's laag is, dus de productiekosten en onderdelen veel te duur zou worden voor een handbak. Ze pakken geen PDK van de Carrera. PDK is speciaal voor de GT3 ontworpen.
Kijk het hele filmpje af, dan heb je al de antwoorden op je vragen, Mac.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
filmpje hierboven, interessant ook die discussie over het electrieke sturen. In deze GT3 merk je echt geen verschil met hydraulisch (vorige versie), aldus de Porsiemeneer, net zo scherp, net zo veel feedback. Maw (concludeer ik dan) in een gewone 911/991 is het elektrieke sturen toch niet helemaal ideaal.
Maar die velgen. Die zijn zo ontzettend goed. Echt geweldig, Het zijn een soort van razorblades. De auto an-sich vind ik niet zo mooi eigenlijk. Lelijke taartschep.
Maar die velgen. Die zijn zo ontzettend goed. Echt geweldig, Het zijn een soort van razorblades. De auto an-sich vind ik niet zo mooi eigenlijk. Lelijke taartschep.
-
OnlineBram
- Berichten: 16652
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Eens met de taartschep ja, die was bij vorige edities veel gaver. Wielen porno, geluid porno 

-
- Berichten: 22353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
GT3 = porno

-
OnlineBram
- Berichten: 16652
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Tristan
- Berichten: 13434
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
-
- Berichten: 4223
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Als Lotus rijder zeg ik dan, doe maar een GT3 zonder 4 wiel sturing en pdk en allerlei onzin. Rijden ipv playstation 

-
- Berichten: 11414
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
20 inch wielen met semi slicks.
Volgens mij kost een setje semi slicks ongeveer net zoveel als 2 weken hawaii:)
Volgens mij kost een setje semi slicks ongeveer net zoveel als 2 weken hawaii:)
- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Als Lotusrijder zou je dan moeten zeggen: dat ding is veel te groot, waardoor er allerlei trucs nodig zijn om hem 'leuk' te krijgen...Emiel schreef:Als Lotus rijder zeg ik dan, doe maar een GT3 zonder 4 wiel sturing en pdk en allerlei onzin. Rijden ipv playstation
Als je de 991 als gegeven neemt is het bewonderenswaardig wat ze met de GT3 voor elkaar hebben gekregen!
Je kan het met Preuninger eens zijn of niet, maar zijn argumenten snijden hout. Zeker met betrekking tot de PDK, DFI-motor en 4-wielbesturing

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Da's nooit helemaal zeker met een Lotus ...Emiel schreef:Als Lotus rijder zeg ik dan, doe maar een GT3 zonder 4 wiel sturing en pdk en allerlei onzin. Rijden ipv playstation

-
- Berichten: 11414
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
En voor 195.000 een trackday auto valt reuze mee joh. 

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Voor de mensen die dat kunnen en willen betalen voor een trackday auto waarschijnlijk wel ja.Andre schreef:En voor 195.000 een trackday auto valt reuze mee joh.
Btw; wat een porno hok.
-
- Berichten: 6782
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Wat een onvoorstelbaar lekker apparaat en dan te bedenken dat er vroeg of laat ook nog een RS versie gaat komen 

-
- Berichten: 4223
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Het is een prachtige bak, dat zonder twijfel, maar het word mij allemaal te modern. Het echte rijden gevoel word op deze manier steeds minder.jaydee schreef:Als Lotusrijder zou je dan moeten zeggen: dat ding is veel te groot, waardoor er allerlei trucs nodig zijn om hem 'leuk' te krijgen...Emiel schreef:Als Lotus rijder zeg ik dan, doe maar een GT3 zonder 4 wiel sturing en pdk en allerlei onzin. Rijden ipv playstation
Als je de 991 als gegeven neemt is het bewonderenswaardig wat ze met de GT3 voor elkaar hebben gekregen!
Je kan het met Preuninger eens zijn of niet, maar zijn argumenten snijden hout. Zeker met betrekking tot de PDK, DFI-motor en 4-wielbesturing
Met een VAG ook niet dus ach , je vind wat, je laat watSperdy schreef:Da's nooit helemaal zeker met een Lotus ...Emiel schreef:Als Lotus rijder zeg ik dan, doe maar een GT3 zonder 4 wiel sturing en pdk en allerlei onzin. Rijden ipv playstation

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
ik denk dat je dan lang niet alle power en eigenschappen goed zou kunnen benutten (over het algemeen)Emiel schreef:Als Lotus rijder zeg ik dan, doe maar een GT3 zonder 4 wiel sturing en pdk en allerlei onzin. Rijden ipv playstation
als je zo'n oude 250pk porsche met die toeters en bellen zou versieren zou het een heel andere inslag hebben

- Tristan
- Berichten: 13434
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
@Emiel: Denk dat je erin moet rijden.
Chris was ook erg sceptisch, maar van bv. de 4-wiel besturing merk je niks. Ja, hij wordt agieler op lage snelheid en stabieler op hoge snelheid, zei hij. In het geval er niks ingeleverd wordt op de rij-ervaring is er niks mis mee, toch?
Andreas zei het ook: Waarom zouden we moeten stoppen met technologie en ontwikkeling? De techniek is ervoor immers...
Chris was ook erg sceptisch, maar van bv. de 4-wiel besturing merk je niks. Ja, hij wordt agieler op lage snelheid en stabieler op hoge snelheid, zei hij. In het geval er niks ingeleverd wordt op de rij-ervaring is er niks mis mee, toch?
Andreas zei het ook: Waarom zouden we moeten stoppen met technologie en ontwikkeling? De techniek is ervoor immers...
- Robin
- Berichten: 55638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Klopt ook, maar waarom zouden 'we'moeten stoppen met óók 'n handbak. Ja, blijkbaar uit kostenoverweging.Tristan schreef:@Emiel: Denk dat je erin moet rijden.
Chris was ook erg sceptisch, maar van bv. de 4-wiel besturing merk je niks. Ja, hij wordt agieler op lage snelheid en stabieler op hoge snelheid, zei hij. In het geval er niks ingeleverd wordt op de rij-ervaring is er niks mis mee, toch?
Andreas zei het ook: Waarom zouden we moeten stoppen met technologie en ontwikkeling? De techniek is ervoor immers...
Bij Porsche AG notabene pfff. Kostenoverweging.


Anyway 195k in NL en 137k in D.
Ja leuk om dan bijna 60k meer af te tikken voor die wonderschone gele platen:)
En als 'je 't al kunt/wilt betalen zou ik 'n trackdayauto niet op NL platen zetten. Verschil is MIJ te groot. Maar er zullen(hier) vast wel wat mensen zijn die daar natuurlijk anders over denken.
Een huis kost in NL 197k
Vergelijkbaar over de grens 137k datzelfde huis.
Wie koopt mijn Porsj:)))
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Voor de duidelijkheid: met een PS3 en stuurtje vind ik het ook heerlijk om te flipperen en in de racerij doen ze het al jaren. Flipperen en handen aan het stuur is ook porno. Dus zo bezien begrijp ik wel dat ze PDK aanbieden. Maar het neemt wel heel veel emotie weg.
LOL zit jij nou een PS3 met plastic made in Taiwan flipperstuurtje te vergelijken met een 991 GT3?
Je kunt het ook omdraaien, die flippers/PDK zorgen voor EXTRA emotie. De ervaringen die ik had met de M3 en M5 SMG bakken vond ik zodanig dat ik het een kers op de taart vond. Laat ik het zo zeggen ik had achteraf geen M3 en M5 willen hebben zonder SMG/Flippers. Maar goed de klant een keuze geven zou een goede overweging zijn geweest. De rekenmeesters bij Porsche zullen wel bepaald hebben.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], MJW en 6 gasten