Kennissen van mij in vuurgevecht in Irak (video)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roman

Kennissen van mij in vuurgevecht in Irak (video)

Bericht door Roman » 23 apr 2007, 10:36

Al een tijdje op het net maar had hem nog nooit gepost hierzo dus dacht ach kom.
Twee kennissen van mij bij de USMC waren betrokken bij dit vuurgevecht. 1 Van de jongens heb ik zelfs in het echt een keer ontmoet toen ze op weg waren naar Irak maar een tussenstop maakten hier op de luchtmachtbasis. Ze hadden het filmpje gepost een tijdje terug op een ander forum waar ik ze al jaren van ken. Let op rond de 2e minuut... Luchtsteun :shock:

Ze zijn allebei nu voor de 2e keer in Irak. Na van de eerste keer teruggekomen te zijn hebben ze zich meteen weer aangemeld om terug te gaan.

http://youtube.com/watch?v=rLOiaxVu8ug

Je kan het wel of niet eens zijn met wat ze daar doen. Maar als ik verhalen hoor en lees zo van mensen die er midden in zitten is het maar beter dat ze blijven. Anders word het een NOG grotere puinhoop daarzo.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 apr 2007, 10:45

complete oorlog daar :lol: inderdaad wat een moment met die luchtsteun en wat een preciezie! gaaf...heel wat meer actie als een doordeweekse dag toen ik nog meer dan een half jaar in Libanon zat, maar waar ik van baal zijn die boobytraps en mijnen...die dingen zie je niet altijd en levensgevaarlijk of ernstig verwondend...
Scherpe video trouwens, wens ze maar succes daaro.

Niels
Auto: Prius+

Re: Kennissen van mij in vuurgevecht in Irak (video)

Bericht door Niels » 23 apr 2007, 12:17

Roman schreef: Anders word het een NOG grotere puinhoop daarzo.
Tja kun je natuurlijk weer bediscussiëren hoe de puinhoop tot stand is gekomen :wink: Persoonlijk ben ik van mening dat de U.S. op eigen houtje (en uit eigen belang) daar de puinhoop heeft veroorzaakt en het dus ook maar weer moeten oplossen (wat ze waarschijnlijk wel niet zullen doen..)

Neemt niet weg dat dit zeer serieuze beelden zijn en de nauwkeurigheid vanuit de lucht is gewoonweg scary :shock:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 23 apr 2007, 13:35

Serieuze beelden inderdaad.

Ik heb een maand in de USA samengewerkt met een amerikaan die in 1993 in Somalie zat, en meegedaan heeft aan die blackhawk down missie. Die is daar ook gevangen genomen en gemarteld, overgoten met accuzuur, hij heeft me die littekens op zijn rug eens laten zien en die verhalen verteld. Is bizar om uit eerste hand te horen, dat vertellen ze niet op TV.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 apr 2007, 14:24

Inderdaad er gebeurt zoveel wat ze niet zeggen of niet zeggen mogen, mijn tijd in Libanon was ook bizar soms...maarja gelukkig niet zo erg als in Afganisthan of Irak...

Paul

Bericht door Paul » 23 apr 2007, 19:00

Kan ook nog wel een boekje open doen.. Bosnie.. :(

Maar doen we maar niet...

GTRene

Bericht door GTRene » 23 apr 2007, 19:07

Paul schreef:Kan ook nog wel een boekje open doen.. Bosnie.. :(

Maar doen we maar niet...
Nu snap ik je Paul :lol: 8) oude Veteraan...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 23 apr 2007, 22:27

1995 heb ik 8 maanden in Bosnie gezeten......het hele land gezien was chauffeur ook de gevallen enclave's gezien en de mannen daar eruitgehaalt met de truck...
etc
etc

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 apr 2007, 22:31

'95/'96 Bosnië

'99/'00 Kosovo

2004 Irak

'05/'06 Bosnië

dale vito

Bericht door dale vito » 23 apr 2007, 22:43

Heavy... Hoe worden dit soort beelden gemaakt, en hoe kan dit zo naar buiten komen? Zijn deze beelden eigen initiatief van de betrokken militairen, of gaat dit van het leger uit?

RVV

Bericht door RVV » 23 apr 2007, 22:53

Heb vorige week de dvd box Over There gekocht, erg realisitsch, aanrader als je van het genre houd.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 apr 2007, 23:06

duifjes.com schreef:1995 heb ik 8 maanden in Bosnie gezeten......het hele land gezien was chauffeur ook de gevallen enclave's gezien en de mannen daar eruitgehaalt met de truck...
etc
etc
Ik was ook chauffeur :lol: maar dan van zo'n Franse 5 tonner Renault haha achja, zo zag je nog eens wat 8)
Straks met z'n alle naar Den Haag veteranen dag met de trein beschibaar gesteld door het leger, vorig jaar ook geweest was top :lol: I'm in :idea:

Hier mijn post in Libanon 1984 met eindelijk geen shijthok/gat meer maar echte wc en douche na 3 of 4 maand!
[IMG:979:688]http://img476.imageshack.us/img476/3267 ... uwdsb9.jpg[/img]

Hier een paar uur vrij, eindelijk werkte soms dag en nacht pfff ik ben jawel met haar en zorro snor, helemaal links :lol:
[IMG:978:688]http://img476.imageshack.us/img476/8662 ... imjdu7.jpg[/img]

en hier vorig jaat Veteranen dag Den Haag een fotograaf aldaar die ik nooit gezien heb verraste mij, zag pas later de foto bij Defensie 8)
[IMG:459:688]http://img476.imageshack.us/img476/8994 ... rwahn5.jpg[/img]

haah lol, heb een leuke tijd gehad :idea: tuurlijk ook wat scary momenten, maar dat helpt het bloed rond te pompen :roll: :wink:

Roman

Bericht door Roman » 24 apr 2007, 00:20

Rico v Velzen schreef:Heb vorige week de dvd box Over There gekocht, erg realisitsch, aanrader als je van het genre houd.
Ja is een goeie.

The Unit vind ik ook wel leuk 8)

Paul

Bericht door Paul » 24 apr 2007, 12:01

Check deze maar even.. .als je hier geen kippevel van krijgt dan weet ik het ook niet...

Kleine kerel met de teddybeer... :(

http://www.youtube.com/watch?search=&mo ... Nh7mbyWttA

Rebel

Bericht door Rebel » 24 apr 2007, 18:56

Rico v Velzen schreef:Heb vorige week de dvd box Over There gekocht, erg realisitsch, aanrader als je van het genre houd.

Ik heb de film "Jarhead" laats bekeken op "Film 1"
Een en ander is natuurlijk "opgefleurt" maar ik vond het een goede film.
"Luchtsteun" kwam er ook aan bod....

Sander S.

Bericht door Sander S. » 24 apr 2007, 18:58

Rebel schreef:

Ik heb de film "Jarhead" laats bekeken op "Film 1"
Een en ander is natuurlijk "opgefleurt" maar ik vond het een goede film.
"Luchtsteun" kwam er ook aan bod....
Rob,

Ik heb hem ook laatst gezien op film 1. Prima film, had het niet zozeer verwacht.

Niels

Bericht door Niels » 24 apr 2007, 23:12

Bert ///M3 schreef:Serieuze beelden inderdaad.

Ik heb een maand in de USA samengewerkt met een amerikaan die in 1993 in Somalie zat, en meegedaan heeft aan die blackhawk down missie. Die is daar ook gevangen genomen en gemarteld, overgoten met accuzuur, hij heeft me die littekens op zijn rug eens laten zien en die verhalen verteld. Is bizar om uit eerste hand te horen, dat vertellen ze niet op TV.
Ook een zeer indrukwekkende verfilming trouwens van regisseur Ridley Scott! Errug goeie film, als of je achter de soldaten aanloopt door het zand en stof heen :shock:

Tom

Bericht door Tom » 24 apr 2007, 23:25

Nav van dit topic die film Jarhead even van internet gehuurd (kreeg nog korting ook, gratis want was de 1000e downl..ehhh.huurder) ;) anyway wel een leuke film om te zien. Vond het niet speciaal maar is heel anders dan je verwacht.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 24 apr 2007, 23:27

Had van Jarhead een spectaculaire actiefilm was. Op dat vlak viel de film mij tegen, maar door de film met andere ogen te bekijken heeft hij mij zeker wel kunnen bekoren. Op zulke momenten aangrijpend zoals bij dat olieveld.

Paul

Bericht door Paul » 25 apr 2007, 13:23

Niemand dit dus even bekeken... ?

hier krijg je dus toch kippevel van...

dale vito

Bericht door dale vito » 25 apr 2007, 14:03

Paul schreef:Niemand dit dus even bekeken... ?

indrukwekkend ja. Net ff bekeken...

Roman

Bericht door Roman » 25 apr 2007, 14:09

Ja had em al eerder gezien. Zeker wel kippenvel.

:cry:

Niels

Bericht door Niels » 25 apr 2007, 14:20

En dan te bedenken hoe het merendeel van die jongens geronseld worden door de US overheid :? Echt te schandalig voor woorden :cry: Krijgen nog even een "eervolle" begrafenis, een medaille en bedankje en voor de rest wordt er niet meer naar omgekeken :cry:

Roman

Bericht door Roman » 25 apr 2007, 14:35

Niels schreef:

En dan te bedenken hoe het merendeel van die jongens geronseld worden door de US overheid :? Echt te schandalig voor woorden :cry: Krijgen nog even een "eervolle" begrafenis, een medaille en bedankje en voor de rest wordt er niet meer naar omgekeken :cry:
Het geld lonkt, zeker als je geen andere kant op kan. Ze verdienen daar ff wat beter als hier. Krijgen nette bonussen bij uitzending ergens naar toe. En vette kortingen overal. Ze hebben het niet slecht, voor daar ook weer niet super maar toch netjes. Maar ja, als je bedenkt dat als je net van de politie acadamie daar komt je ook al gemiddeld rond de 50.000 dollar verdient is dat ook niet slecht.

Verdienen ze hier echt niet...

Ken veel mensen die zich na een paar jaar uit het leger te zijn geweest maar weer aanmelden en zich klaar maken om naar Irak te gaan. Het leventje laat ze gewoon niet los.

Rein

Bericht door Rein » 25 apr 2007, 14:50

Je krijgt daar sowieso een hoger loon. Als je daar leraar bent verdien je al dik $75.000

Plaats reactie