

Binnenkort in dit theater dusromo schreef:Ik heb het genoegen mogen beleven om een stukje in de spyder te sturen;
Ik kan maar een ding zeggen; WOW
Het was mijn eerste Porker ervaring, maar HMOG wat een ding is dit..........![]()
![]()
Direct, wendbaar en lichtvoetig, en dan die sound, TJEZUS NOG AAN TOE ...............
PDK gaat direct makkelijk en intuïtief, heeft wel even bedenk tijd nodig, als je dat weet kan je er goed op anticiperen ( ik begrijp dat de nieuwste PDK bakken veel directer zijn FWIW), up en down shiften is kinderspel, het is uiteraard een toerenmonster dus hoog in de RPM houden, maar dan gaat ie ook en duwt ie net zo, zo niet meer in de rug dan mijn eigen 1M, die motor laat direct weten uit welk hout ie gesneden is, kortom; die draai er niet omheen![]()
Gasrespons out of this world...........maakt direct duidelijk dat een turbo blok altijd astmatisch is t.o.v. een atmo blok, ik kan het niet anders en beter formuleren.
Ik dacht altijd dat een handbak het walhalla zou zijn, maar daar ben ik toch iets minder van overtuigd.
Ik moet idd ruiken aan een Cayman S, en rap ook.............
Ferdi, bedankt![]()
Hoi Stephan,SteV6 schreef:Ferdinant ook van mij oneindige dank om even te mogen genieten van jouw Spyder!
Ik raak er niet over uitgepraat. Over het rijden, de sensaties enz enz is alles al geschreven, dus daar ga ik me niet meer aan bezondigen.
Maar de sound? Die is verslavend! De rasp, de ploffen en hebbûh, hebbûh, hebbûh echoën continue door mijn hoofd.
De enige vraag waar ik mee zit: "Hoe verhoudt een Boxster S zich tot een Spyder? Komt een S kwa directheid, sensaties, wegligging in de buurt? Of verhoudt het zich als een Leon 1.8 20VT tot een Leon V6 of een 300C 5,7 tot een 300C SRT8?
Stephan
It`s a happy car..............waarom kijk je dan altijd zo chagrijnig?Sperdy schreef:Hoi Stephan,SteV6 schreef:Ferdinant ook van mij oneindige dank om even te mogen genieten van jouw Spyder!
Ik raak er niet over uitgepraat. Over het rijden, de sensaties enz enz is alles al geschreven, dus daar ga ik me niet meer aan bezondigen.
Maar de sound? Die is verslavend! De rasp, de ploffen en hebbûh, hebbûh, hebbûh echoën continue door mijn hoofd.
De enige vraag waar ik mee zit: "Hoe verhoudt een Boxster S zich tot een Spyder? Komt een S kwa directheid, sensaties, wegligging in de buurt? Of verhoudt het zich als een Leon 1.8 20VT tot een Leon V6 of een 300C 5,7 tot een 300C SRT8?
Stephan
Ja leuk hé die Spyder. "It's a happy car", zoals Topgear zeiGoeie samenvatting wel.
Dan je vraag. Ik adviseer je maar één ding, maak een proefrit in een S en maak dan zelf de balans op. Heus, dat werkt het beste. Ikzelf vind een 'gewone' Boxster (hoeft niet eens een S te zijn) al zeer overtuigend, maar de Spyder is de overtreffende trap. En ja, dat verschil (vind ik) is niet klein maar significant. Maar nogmaals, probeer zelf.
Succes!
Das dan mooi kut......................Sperdy schreef:Dat komt Hans, omdat mijn maîtresse op moment ongesteld is..
die had ik nog niet eens gezienArthur schreef:Die Fiësta en die 500?
Tim N schreef:Valt jou weer op, mij valt juist op dat SteV6 zijn paardentrailer quasi onopvallend achter een blauw busje gezet heeft.
Ron4S haalt zeer regelmatig 1 op 12 op de snelweg met de Spyder.Robin schreef:Tja de M135i is natuurlijk wel even wat praktischeren te horen aan romo's verhaal irl op 'n recht stuk eigenlijk net zo snel. Maar buiten dat 't beide 6pitters zijn houdt 't daar wel op.
Dit is nog hydraulische besturing en 'n handbak toch?
Adembenemend karretje wat ik al zei toen je 'm kreeg.. Wel jammer dat je 'm niet elk seizoen kan/gaat gebruiken. No offence, maar dat heb je met dit soort karren.
Mijn bottleneck:
Geluidsproductie op snelweg?
Hoeveel kofferruimte(kun je met 2 man 'n dag of 10 bepakt en bezakt door Europa met dat ding?)
Andere vraag, hoe is 't verbruik?
Is er 'n winterbanden/wielenset leverbaar en hij heet toch 'n lsd?
jaydee schreef:Oog voor detail Tim!
Jij ziet ook als eerste wat voor velgen deze auto heeft?![]()