Rolkooi E36 SEDAN gezocht + tips en advies gevraagd

Ergens naar op zoek? Vraag het hier.
Plaats reactie
328Ti

Rolkooi E36 SEDAN gezocht + tips en advies gevraagd

Bericht door 328Ti » 08 jun 2013, 08:32

Wie kan en wil mij matsen met een, al dan niet gebruikte rolkooi? :df:

Ik ben nieuw met het fenomeen racen op een racebaan, sterker nog: ik heb nog nooit geracet: Met Hanske op Zandfoort gereden en dat heeft wel indruk op me gemaakt, al kwam de hamburger na 6 rondjes er bijna wel uit :duck: .Het lijkt me leuk om de sedan om te bouwen naar een tracktool met hobbybudget.

De auto wordt eigenlijk geprepareerd om "veilig" een 1e rit op de Nordschleife te rijden. Eerst wilde ik dat met de 328Ti doen maar ik durf dat niet aan met wat Rouke is overkomen en de talloze filmpjes met alle ongelukken. Daarbij is het mijn daily. Dat weerhoudt me er niet van om de ring op te gaan, maar dan wel veilig :tong:

Dus, als iemand een rolkooi nog heeft, eentje die geverfd moet worden of nog aandacht nodig heeft, laat maar weten. Verder graag advies over rolkooien de DO's en DONT,s.

Alvast super bedankt voor de tips, adviezen en aanbod!

Hartelijke groet,

Jans

daNpy

Re: Rolkooi E36 SEDAN gezocht + tips en advies gevraagd

Bericht door daNpy » 08 jun 2013, 09:51

Koop een lichte, langzamere beginners auto en prepareer die als tracktool.
Als je daar snel mee kan zijn kun je overstappen naar je 328i, welke je ondertussen gewoon risicoloos als fatsoenlijke daily kan gebruiken.

Een echte tracktool als daily auto schiet niet op, oncomfortabel, herrie, ivm rolkooi is een helm veiliger als zonder helm, instapmoeilijkheden en 5/6 puntsgordels zorgen ervoor dat je niet "gewoon" instapt en wegrijdt :)

Tot zover deze offtopic-tip :P

328Ti

Bericht door 328Ti » 08 jun 2013, 15:18

daNpy schreef:Koop een lichte, langzamere beginners auto en prepareer die als tracktool.
Als je daar snel mee kan zijn kun je overstappen naar je 328i, welke je ondertussen gewoon risicoloos als fatsoenlijke daily kan gebruiken.

Een echte tracktool als daily auto schiet niet op, oncomfortabel, herrie, ivm rolkooi is een helm veiliger als zonder helm, instapmoeilijkheden en 5/6 puntsgordels zorgen ervoor dat je niet "gewoon" instapt en wegrijdt :)

Tot zover deze offtopic-tip :P
danpy,

het betreft een 316i waar een m42 motortje inkomt. ik heb wel eenpaar dikke blokken liggen maar rdw aanpassingstechnisch heb ik daar geen zin in. en eens wbt je advies

328Ti

Bericht door 328Ti » 09 jun 2013, 09:43

Geen adviezen dus?

:please:

hanske

Bericht door hanske » 09 jun 2013, 16:50

328Ti schreef:Met Hanske op Zandfoort gereden en dat heeft wel indruk op me gemaakt, al kwam de hamburger na 6 rondjes er bijna wel uit :duck: .
328Ti schreef:Geen adviezen dus?

Euhhhhh, beter geen hamburgers meer eten voor je de baan op gaat.......................................... :thumbup:

Walter

Bericht door Walter » 09 jun 2013, 19:12

hanske schreef:Euhhhhh, beter geen hamburgers meer eten voor je de baan op gaat.......................................... :thumbup:
:lollerdelol:

328Ti

Bericht door 328Ti » 09 jun 2013, 19:12

hanske schreef:
328Ti schreef:Met Hanske op Zandfoort gereden en dat heeft wel indruk op me gemaakt, al kwam de hamburger na 6 rondjes er bijna wel uit :duck: .
328Ti schreef:Geen adviezen dus?

Euhhhhh, beter geen hamburgers meer eten voor je de baan op gaat.......................................... :thumbup:

Dat is waar.

Toch wel apart dat je topics beter via google krijgt uitgevuld dan op de zoekfunctie :tooth:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... f=7&t=8952

Ik ben al iets wijzer.

daNpy

Bericht door daNpy » 09 jun 2013, 20:52

328Ti schreef:
danpy,

het betreft een 316i waar een m42 motortje inkomt. ik heb wel eenpaar dikke blokken liggen maar rdw aanpassingstechnisch heb ik daar geen zin in. en eens wbt je advies
Ah oke, dat kon ik niet uit je OP halen :)

Plaats reactie