Nederland gaat naar de haaien
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ik mag toch nondeju hopen dat de overheid/NS de allerbeste advocaten inzetten om die fabrikant, mits natuurlijk aantoonbaar nalatig, helemaal de nek om te draaien?
- Luco
PericPeric schreef:Zal er in de afspraken gestaan hebben dat ze treinstellen wilden waarvan de deuren wél blijven hangen? Of dat ze treinen wilden waarvan de afdekstrippen wél gewoon op hun plek blijven zitten?Luco schreef:Ja, rene, wij kennen geen van allen de eisen/bestek en de juridische consequenties daarvan, dus als de leverancier aan de gestelde eisen heeft voldaan dan kan je het inderdaad zien als imagoschade als de afnemer nu klaagt, want dan hadden ze beter moeten omschrijven wat ze precies wilden.
Voer voor goede advocaten en jaren durende touwtrekkerij.
![]()
Die plaatjes zeggen natuurlijk niks he, jij weet net zo goed dat er bij zulke megaprojecten altijd dingen mis gaan, net zoals in de bouw en autoindustrie, het gaat er dus om hoe die dingen opgelost worden, dat het er niet fraai uitziet op die plaatjes ben ik met je eens, maar zolang je de eisen/voorschriften en het aangebodene volgens de aanbesteding niet kent is het gewoon lullen in de ruimte.
Misschien 1 kapotte deur op hoeveel? slechte montage, iets afgebroken, weet jij het.
Afdekstrip misschien niet goed vastgezet, misschien iets tegenaangeslagen? dat zegt de foto namelijk niet.
Ik probeer het niet goed te praten, maar zo eenvoudig als jij het stelt ligt het niet.
Voorzover ik begrepen heb heeft Fyra aangegeven de problemen op te lossen, als je dan als afnemer weigert en je gaat ze zwart maken ben je natuurlijk niet handig bezig, maar nogmaals leuk voer voor een heel leger advocaten.
Maar even uitweiden over een deur, als bv een opdrachtgever in een bestek omschrijft dat die een schuifdeur wil hebben en je wilt als opdrachtgever ook zeker weten dat je een goede schuifdeur krijgt zal je of een merk/type voor moeten schrijven of je moet inderdaad omschrijven hoe de deur/rail/handvat en alle bijkomende zaken geleverd en gemonteerd dienen te worden en aan welke eisen deze materialen moeten voldoen.
Waarom denk je dat zulke bestekken complete boekwerken zijn.
En ik weet het, met je boerenverstand denk je, dat is toch allemaal logisch, ja, maar niet bij dit soort aanbestedingen.
Laatst gewijzigd door Luco op 06 jun 2013, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Van mijn broer (treindienstleider) heb ik begrepen dat alle treinen in NL worden gecontroleerd op zoveel duizenden punten. Er mogen per treinstel maximaal 10 punten van afkeur zijn. Bij de Fyra's waren dit soms tegen de 1000...
-
OnlineBram
Dat maakt de instemming met dit project alleen maar meer bizar 
-
TLRS
Ze zullen het wel mogen ja.. maar daarom vind ik het nog steeds niks.328Ti schreef:Kijk, dat is dus persvrijheid. Positief nieuws is geen nieuws, behalve als het om de € gaat. Ook alles ongegeneerd breed uitmeten, zie dat trieste gebeuren met de 2 broertjes en de een na de andere familietragedie. Dat hakt er gewoon in bij de burger.
Verder ook het fenomeen AmberAlert. Mijn baas vindt dat ik die smsjes op de telefoon moet krijgen. Resultante: midden in de nacht smsjes... Dus:
Is het wel heel erg realistisch dat het niet heel onrealistisch is....TLRS schreef:soms is het perspectief zoek en ontstaat er een onrealistisch beeld.
Zo'n melding is wel echt, daar gaat het niet om. Wat ik bedoel is dat zo'n bericht waarschijnlijk gestuurd wordt als er echt iets aan de hand is. Met andere woorden, de extreme en misschien meest onaangename gevallen. Een soort abonnement op slecht nieuws, terwijl goed nieuws en alles wat er tussenin zit onbelicht blijft. En als dat niet gerelativeerd wordt ontstaat er een scheef beeld van de wereld. En daar gaat een mens dan toch mogelijk weer naar handelen?
Bijvoorbeeld 300 miljoen klinkt als veel maar hoeveel is dat van het totaal? Niet om het goed te praten maar als het een relatief klein percentage is dan is het veel begrijpelijker dat het niet zo snel "on the radar" verschijnt.Luco schreef:Daar heb je wel een punt, maar politici die grove fouten maken of nalatig zijn heb ik nog steeds niet weg zien gaan.
Wekers zit er nog (300 miljoen weggegeven aan bulgaren)
Opstelten (die schadevergoeding moet gaan betalen aan coffeeshops)
Die slimmerd die verantwoordelijk is voor de fyra
De te snelle wet die niet rechtsgeldig is waardoor er nog eens 300 miljoen uitgekeerd moet gaan worden en daar komt nog rente bij.
Onno Hoes die van maastricht een ghetto maakt
Bestuur Woonbron (heeft na een blunder van 240 miljoen nog 3 jaar op hun plek gezeten)
Erik staal van Vestia (heeft honderden miljoenen verkwanseld en kreeg een handdruk en zit nu in zijn luxueuse villa op Aruba)
De meeste figuren zitten er nog steeds
Moet jij eens een foutje maken van 300 miljoen bij je werkgever
En wat betreft dat gebeuren met de coffeeshops, ik heb er nog wat over gelezen maar is het al zover dat er betaald moet worden ja? De maatregel kan in elk geval niet als halfslachtig worden omschreven want de impact was behoorlijk. In welke zin het precies doeltreffend was valt over te praten.. maar zoiets valt van te voren natuurlijk ook moeilijk te zeggen.
Verder ben ik niet overal bekend mee.. zeker Onno hoes niet. Maar als dat 1 iemand is die van een grote stad een ghetto kan maken vind ik dat knap
- Luco
Die 300 miljoen is het bedrag wat die weggeeft aan bulgaren omdat de regeling betreft toeslagen niet deugt, al 6 jaar lang en er al 6 jaar lang aan de bel getrokken wordt.
Dan vind ik het onbegrijpelijk dat zon man mag blijven zitten.
Dan vind ik het onbegrijpelijk dat zon man mag blijven zitten.
-
TLRS
Waar achterhaal ik de informatie waarin staat dat er al 6 jaar over aan de bel getrokken wordt? Want daar ben ik dan wel benieuwd naar.. En naar het totaalbedrag over die 6 jaar ook..
- GTRene
In Belgie was het nog erger schijnbaar>>matthyssie schreef:Van mijn broer (treindienstleider) heb ik begrepen dat alle treinen in NL worden gecontroleerd op zoveel duizenden punten. Er mogen per treinstel maximaal 10 punten van afkeur zijn. Bij de Fyra's waren dit soms tegen de 1000...
De Fyra is niet meer. De Belgische spoorwegen zullen nooit meer gebruik maken van de Italiaanse treinen. NMBS-topman Marc Descheemaecker toonde vanmiddag op een persconferentie waarom.
De trein van de Italiaanse constructeur AnsaldoBreda scoorde na een grondige controle 2.019 strafpunten, terwijl een trein maximaal tien strafpunten mag scoren om te mogen rijden.
http://www.hln.be/hln/nl/16496/NMBS-dum ... nten.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;Zo blijkt het remsysteem van de Fyra essentieel niet bedoeld voor hst-treinen die aan 250 kilometer per uur rijden, maar voor treinen die 160 kilometer per uur rijden. Ook de hoofdrem is niet zoals het hoort. De batterijen raakten tijdens testen in Nederland oververhit, met als gevolg schroeivlekken in de wagons. De batterijen bevinden zich bovendien onder de plaatsen van de passagiers.
- Luco
Is uitgebreid op het nieuws geweest en er stond hier ook ergens een link naar de belasting en interne mails die van de belastingdienst uit naar het ministerie en de desbetreffende staatssecretarissen zijn gestuurd.TLRS schreef:Waar achterhaal ik de informatie waarin staat dat er al 6 jaar over aan de bel getrokken wordt? Want daar ben ik dan wel benieuwd naar.. En naar het totaalbedrag over die 6 jaar ook..
eerste waarschuwing dateerde 6 jaar terug.
Ik vind het totaalbedrag niet belangrijk, bij zulke grove nalatigheid en voorliegen kamer moet je gewoon opzouten.
- Luco
Als de fabrikant fout zit dan moeten ze die inderdaad aansprakelijk stellen, maar volgens mij (voorzover ik het in kan schatten) is de trein nog steeds niet officieel opgeleverd, en als de keuring zo streng is en er teveel punten zijn die niet kloppen, waarom ging de ns dan toch testrijden? of lieten iig het testrijden toe?GTRene schreef:In Belgie was het nog erger schijnbaar>>matthyssie schreef:Van mijn broer (treindienstleider) heb ik begrepen dat alle treinen in NL worden gecontroleerd op zoveel duizenden punten. Er mogen per treinstel maximaal 10 punten van afkeur zijn. Bij de Fyra's waren dit soms tegen de 1000...
De Fyra is niet meer. De Belgische spoorwegen zullen nooit meer gebruik maken van de Italiaanse treinen. NMBS-topman Marc Descheemaecker toonde vanmiddag op een persconferentie waarom.
De trein van de Italiaanse constructeur AnsaldoBreda scoorde na een grondige controle 2.019 strafpunten, terwijl een trein maximaal tien strafpunten mag scoren om te mogen rijden.
http://www.hln.be/hln/nl/16496/NMBS-dum ... nten.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;Zo blijkt het remsysteem van de Fyra essentieel niet bedoeld voor hst-treinen die aan 250 kilometer per uur rijden, maar voor treinen die 160 kilometer per uur rijden. Ook de hoofdrem is niet zoals het hoort. De batterijen raakten tijdens testen in Nederland oververhit, met als gevolg schroeivlekken in de wagons. De batterijen bevinden zich bovendien onder de plaatsen van de passagiers.
Vermoedelijk allemaal belangen van bepaalde mensen.
- GTRene
waarschijnlijk wel...
en de druk van de media en Forenzen wellicht, ze wilden het laten slagen, dat het allemaal zo gelopen is begrijp ik ook niet goed, of het moet ook te maken hebben gehad met de EU en 'vriendjes' e.d. ?
een wereld waar wij vaak geen kijk/weet van hebben.
en de druk van de media en Forenzen wellicht, ze wilden het laten slagen, dat het allemaal zo gelopen is begrijp ik ook niet goed, of het moet ook te maken hebben gehad met de EU en 'vriendjes' e.d. ?
een wereld waar wij vaak geen kijk/weet van hebben.
- Luco
Ik heb ook eens een leuk project gehad met een aannemer die op zijn zachtst gezegd er een puinhoop van maakte.
Het begon al met oude kromme tunnels en als je dan woningen neerzet van 15 meter diep dan is het niet fijn als de tunnels al oud en versleten (en dus niet meer binnen de normen vallen) zijn.
Dus bij de ruwbouw al regelmatig aan de bel getrokken bij mijn projectleider en in de werk- en bouwvergaderingen.
Ook tijdens de afbouw liet men teveel steken vallen en wederom diverse keren aan de bel getrokken dat de kwaliteit te wensen overliet en de opleverdatum in gevaar kwam.
Uiteindelijk bij de vooroplevering (mogen maximaal zon 20 mankementen zijn) kwam ik op 250 punten per woning en dan was ik niet eens al te kritisch, dus nogmaals aan de bel getrokken om de opleveringen aan de kopers/huurders uit te stellen.
Maar dan komt het, als de projectleider (jonge gast en wil hogerop) de oplevering uitstelt krijgt die een hoop gezeik over hem heen van de directie en van de kopers/huurders.
Laat die de opleveringen doorgaan dan is lekker de opzichter verantwoordelijk (ik dus) om die 250 punten op te lossen.
Zie je dat al gebeuren als de mensen de sleutels krijgen met een lijst met 250 punten, dat is ruim een jaar gezeik en ellende terwijl je dan ook al weer andere werken hebt.
Uiteindelijk heb ik dus geweigerd om op te leveren, dus conflict met de projectleider.
Dus heeft de directeur bedrijfsbureau besloten dat de projectleider dan maar moest opleveren en de klachten daarna moest verhelpen, maar ja de werkrelatie is dan behoorlijk verziekt, dus hoeveel mensen houden dan hun poot stijf?
Vermoedelijk niet teveel en die leveren dus gewoon op en proberen dan het gezeik zo goed mogelijk op te lossen, lukt dat niet heb je dus in het hele bedrijf stront aan de knikker.
Het begon al met oude kromme tunnels en als je dan woningen neerzet van 15 meter diep dan is het niet fijn als de tunnels al oud en versleten (en dus niet meer binnen de normen vallen) zijn.
Dus bij de ruwbouw al regelmatig aan de bel getrokken bij mijn projectleider en in de werk- en bouwvergaderingen.
Ook tijdens de afbouw liet men teveel steken vallen en wederom diverse keren aan de bel getrokken dat de kwaliteit te wensen overliet en de opleverdatum in gevaar kwam.
Uiteindelijk bij de vooroplevering (mogen maximaal zon 20 mankementen zijn) kwam ik op 250 punten per woning en dan was ik niet eens al te kritisch, dus nogmaals aan de bel getrokken om de opleveringen aan de kopers/huurders uit te stellen.
Maar dan komt het, als de projectleider (jonge gast en wil hogerop) de oplevering uitstelt krijgt die een hoop gezeik over hem heen van de directie en van de kopers/huurders.
Laat die de opleveringen doorgaan dan is lekker de opzichter verantwoordelijk (ik dus) om die 250 punten op te lossen.
Zie je dat al gebeuren als de mensen de sleutels krijgen met een lijst met 250 punten, dat is ruim een jaar gezeik en ellende terwijl je dan ook al weer andere werken hebt.
Uiteindelijk heb ik dus geweigerd om op te leveren, dus conflict met de projectleider.
Dus heeft de directeur bedrijfsbureau besloten dat de projectleider dan maar moest opleveren en de klachten daarna moest verhelpen, maar ja de werkrelatie is dan behoorlijk verziekt, dus hoeveel mensen houden dan hun poot stijf?
Vermoedelijk niet teveel en die leveren dus gewoon op en proberen dan het gezeik zo goed mogelijk op te lossen, lukt dat niet heb je dus in het hele bedrijf stront aan de knikker.
- 328Ti
@tlrs
het punt wat ik wilmaken is dat die goed bedoelde prikkels een negatief effect hebben op de, zeg maar nationale psyche.. daar zie ik nog uitdagingen voor de regering. de mens is en blijft een gewoontedier
het punt wat ik wilmaken is dat die goed bedoelde prikkels een negatief effect hebben op de, zeg maar nationale psyche.. daar zie ik nog uitdagingen voor de regering. de mens is en blijft een gewoontedier
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... omaat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het einde van onze verzorgingsstaat?
Het einde van onze verzorgingsstaat?
-
OnlineBram
De verzorgingsstaat zoals we die nu kennen is natuurlijk wezenlijk anders dan zoals die in de 60er jaren snel vorm kreeg.
Echt bizar dat bericht.
Echt bizar dat bericht.
- Luco
Echt niet normaal en als zelfstandig ondernemer (nederlander) krijg je helemaal niks, dan kan je dood vallen of sterven van de geelhonger 
Misschien maar eens een slaapzaal maken in de loods en een paar polen hier naartoe halen en een uitkering aan laten vragen.
Want inkomsten uit huur is belastingvrij
Misschien maar eens een slaapzaal maken in de loods en een paar polen hier naartoe halen en een uitkering aan laten vragen.
Want inkomsten uit huur is belastingvrij
- dvh
Dat vind ik ook erg vreemd Luco!
Als ondernemer betaal je relatief veel meer sociale/zorgkosten aan de staat. Maar je hebt geen recht op het sociale vangnet waar je zelf notebene flink aan meebetaald.
Ik zou zeggen, betalen is meedoen.
Of niet betalen.
Is ook gewoon omzettend krom geregeld.
Wat misschien net zo krom is, is dat niemand zich er druk om maakt. Behalve dan de pechvogel zelf die voor gesloten deuren komt te staan.
Lijkt wel alsof je als ondernemer gelijk jezelf uitschrijft als Nederlands staatsburger.
Wel de lasten, niet de lusten.
Als ondernemer betaal je relatief veel meer sociale/zorgkosten aan de staat. Maar je hebt geen recht op het sociale vangnet waar je zelf notebene flink aan meebetaald.
Ik zou zeggen, betalen is meedoen.
Of niet betalen.
Is ook gewoon omzettend krom geregeld.
Wat misschien net zo krom is, is dat niemand zich er druk om maakt. Behalve dan de pechvogel zelf die voor gesloten deuren komt te staan.
Lijkt wel alsof je als ondernemer gelijk jezelf uitschrijft als Nederlands staatsburger.
Wel de lasten, niet de lusten.
Laatst gewijzigd door dvh op 08 jun 2013, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja en toch schrik ik er niet(meer) van. De overheid (overal denk ik?) meet altijd met twee maten en in jouw/mijn nadeel(even algemeen bekeken)
Ik ben zelf best 'n overheidsklager, want ondernemer(zie Luco en dvh etc) maar ik probeer met moeite de boel dan wat om te draaien. In die zin:Wat krijgen wij/jij/ik(algemeen) er voor terug. Toch niet altijd ellende? Hoe 'goed'is dit land nu echt(buiten statistieken en onderzoekjes dat we 't 'rijkst' en 'gelukkigst' zijn in de EU ofzo.
Wat willen we en wat missen we?
Te filosofisch, weet ik. Maar stel ik kick op Canada/US wat moet ik daar doen en laten om op mijn manier van leven te komen blijven. Hoe zit 't met Duitsland, België.
Hebben ze daar ook klaagfora?:)
Ik ben zelf best 'n overheidsklager, want ondernemer(zie Luco en dvh etc) maar ik probeer met moeite de boel dan wat om te draaien. In die zin:Wat krijgen wij/jij/ik(algemeen) er voor terug. Toch niet altijd ellende? Hoe 'goed'is dit land nu echt(buiten statistieken en onderzoekjes dat we 't 'rijkst' en 'gelukkigst' zijn in de EU ofzo.
Wat willen we en wat missen we?
Te filosofisch, weet ik. Maar stel ik kick op Canada/US wat moet ik daar doen en laten om op mijn manier van leven te komen blijven. Hoe zit 't met Duitsland, België.
Hebben ze daar ook klaagfora?:)
- GTRene
wat een regel...
zo zetten ze de geldkraan/deur nog verder open, Sinterklaas woont in NL ipv Spanje.
zo zetten ze de geldkraan/deur nog verder open, Sinterklaas woont in NL ipv Spanje.
- Peric
Vond dit wel een leuk reactie op Geenstijl:
De gebalsemde lichamen van Lenin en Mao vertonen een erectie.
Kaas de Vies | 08-06-13 | 10:14
-
OnlineMartijn_bmw
Echt te gek voor woorden dat dit kan.... 
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Je zou er bijna je alu hoedje voor opzetten ivm volledig geplande herverdeling van geld in europa. 
edit: Ah, als zelfs de pvda er een filmpje van maakt, mag het hoedje in de kast.
Scenario 3
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _idee.html" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: Ah, als zelfs de pvda er een filmpje van maakt, mag het hoedje in de kast.
Scenario 3
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _idee.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- dvh
http://www.nu.nl/economie/3495472/winst ... oogte.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De kleding wassen ? Dat kunnen de kinderen ook. Pensioen ? AOW ? Weduweuitkering ? Komt u maar.. Gelijk in de spaarpot van zorgtehuis bv. Oudjes krijgen zakgeld. 120 euro ofzo. Wat hebben die mensen nou nog nodig?
Personeel ontslaan.. Ach.. die oudjes stinken toch al.. keer meer of minder wassen merken ze toch niet.
Kan meneer speknek volgend jaar weer een nieuwe Audi A8 kopen.
Wat ? Commerciële instelling toch.. Mogen ze lekker zelf weten.
Misschien de bejaarden nog wat minder wassen.. Volgend jaar nog meer winst ! Kassa !Het totale eigen vermogen van verpleeghuis- en thuiszorg bedraagt volgens de cijfers van Abvakabo 3,7 miljard.
De kleding wassen ? Dat kunnen de kinderen ook. Pensioen ? AOW ? Weduweuitkering ? Komt u maar.. Gelijk in de spaarpot van zorgtehuis bv. Oudjes krijgen zakgeld. 120 euro ofzo. Wat hebben die mensen nou nog nodig?
Personeel ontslaan.. Ach.. die oudjes stinken toch al.. keer meer of minder wassen merken ze toch niet.
Kan meneer speknek volgend jaar weer een nieuwe Audi A8 kopen.
Wat ? Commerciële instelling toch.. Mogen ze lekker zelf weten.
-
OnlineBram
Marktwerking in de zorg brengt niets goeds. Zorg is een product geworden en de mens die daar direct behoefte aan heeft dus ook.
Meer mensen eruit, maar de topsalarissen gaan omhoog. Ik vind het schandalig.
Vrije markt is prima, brengt over het algemeen een flink stuk welvaart. Maar in de zorg werkt dat dus niet, tenzij je accepteert dat er mensonterende situaties ontstaan in verzorgingstehuizen.
Meer mensen eruit, maar de topsalarissen gaan omhoog. Ik vind het schandalig.
Vrije markt is prima, brengt over het algemeen een flink stuk welvaart. Maar in de zorg werkt dat dus niet, tenzij je accepteert dat er mensonterende situaties ontstaan in verzorgingstehuizen.
- Luco
Die mensonterende situaties waren er ook toen het nog niet geprivatiseerd was, nu is het alleen nog duurder om mensonterend behandeld te worden.