De mini was een classic en die is omgekeurd, voordeel daarbij was dat de auto op papier alleen maar 4 wielen heeft, geen motorinhoud of vermogen geregistreerd. Maar omdat ik bang was dat de verzekering lastig zou doen in geval van stront aan het knikkertje, heb ik een taxatie laten doen waarin uitvoerig beschreven stond dat het een spaceframe, RWD HAyabusa mini betrof. Ik heb ze schriftelijk laten bevestigen dat ze ervan op de hoogte zijn dat het een speciaal project is wat ze verzekeren en geen standaard mini.
Dat is ook meteen wat ik bedoel, deze RDW meester heeft hem goedgekeurd en geroepen "vermogen, huh, maakt nie uit, staat niet op de kaart!" maar voor hetzelfde geldt heb je er 1 die hem gewoon afkeurt, ik ken er talloze voorbeelden van, dus ik weet best wel wat ik zeg.
Luco schreef:Originele motor hoeft allang niet meer, gaat tegenmwoordig naar aantal cilinders, lag er een 4 cilinder in met 50 pk en je legt er een 4 cilinder in met 1200 pk dan mag dat tegenwoordig (mits je aan een aantal voorwaarden voldoet), keuringen zijn makkelijker geworden dan vroeger.
Het addertje zit hem in die voorwaarden, geloof me maar dat je dat niet voor elkaar krijgt, als je garandeert dat jou dat wel lukt, weet ik nog wel een paar projecten die jij mag om laten keuren, tegen een leuke vergoeding ook nog. Lukt niet, period. (niet met vermogen vermeld op de papieren)
Er lopen projecten met 800pk golfjes 2 met 4 motion, die jongens brengen hem met een standaard blok naar de keuring en de 4 motion erop, dan gaan ze beginnen aan het eigenlijke project. 100% dat zijn niet 800pk op hun kentekenbewijs krijgen.
Ik kan zo 4 projecten noemen met mini's waar andere motoren in gekomen zijn, die minder verbouwd zijn als mijn mini, die gewoon onkentekenbaar zijn in NL, ook niet via een SVA in UK, dat accepteren ze niet zonder meer meer. Die jongens moeten ook met een omweg een "soort van" legaal kenteken erop fixen.