Acceleratie kanonnen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door Robin » 06 jun 2013, 08:21

De oeroude connectie fam. Porsche met fam Piech(Audi en Volkswagen) als neven etc is hier wel bekend toch?

Audi moest onder de marketing aandacht gebracht worden, vooran in de USA toendertijd, het waren toen kleine iets luxere VWtjes, klein merk op dat moment. Ze moesten BMW en vooral Mercedes naar de kroon gaan steken, dat lukte pas 10 en de rest jaar later.

TLRS schreef:Met zulke vermogens.. quattro? de bestuurder zit niet in het midden dus dat zou een aandrijfas iig niet uitsluiten.
Nee is gewoon middenmotor rwd. Opvolger van Le Mans winnaars als 917K en Langheck . Quattro is er bij Audi pas sinds 1980(?)

http://www.ultimatecarpage.com/spec/422 ... 17-30.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De 1100pk versie had al 1100Nm via 'n 4 bak...

40 jaar terug.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jun 2013, 09:52

wat een cijfers, helemaal destijds :D

Roy RS

Bericht door Roy RS » 06 jun 2013, 10:10

GT30 schreef:
Roy RS schreef:Hoewel ik t hele leuke filmpjes vind, zijn deze kanonnen niet écht straatlegaal natuurlijk en daarmee evolueert dit topic richting dragracers topic
Vampir Golf = straatauto.... :beer:

zullen we een wedje leggen dat als we het kenteken invoeren dat er niet 1000+ pk aan kilowatjes op het kenteken staat?

Je kunt alles opvoeren, tunen, verbouwen en ga zo maar door, zo lang je het niet naar de RDW brengt om om te keuren dan lijkt het straatlegaal, maar is het dat gewoon niet. Rijdt maar eens iemand invalide met een 1000+pk golf, geloof maar dat de onderste steen boven komt en de verzekeraar zegt "he maar dat hadden wij niet verzekerd, bij ons was 150pk bekend"

Je vermogen mag maar een X aantal procent omhoog zonder test op Lelystad en je mag niet meer dan 1 van de drie delen veranderen, aandrijflijn, motor en carrosserie of frame. Bij die Golf is het vermogen alleen al reden om opnieuw te moeten keuren, daarnaast is het geen originele motor óf aandrijflijn en ik vermoed dat de carrosserie/frame ook te ver veranderd is om door een keuring te komen.

Neemt niet weg dat als je dat hok gewoon naar de RDW brengt en importeert dat je er wel een kenteken op krijgt met wat geluk. Maar als je met een NL auto naar de keuring gaat en zegt "joh, deze heeft nu 1000 pk, zet je dat ff op de papieren, zodat het klopt" dan komt dat 100% zeker niet goed. Je moet dan een rijtest op Lelystad en ze gaan de auto zien als eigenbouw in veel gevallen, dat komt echt niet goed.

Flink opgevoerde auto's zijn in feite niet straatlegaal (want meer dan x % meer vermogen dan op de papieren), dit al helemaal niet.

Luco

Bericht door Luco » 06 jun 2013, 10:30

Originele motor hoeft allang niet meer, gaat tegenmwoordig naar aantal cilinders, lag er een 4 cilinder in met 50 pk en je legt er een 4 cilinder in met 1200 pk dan mag dat tegenwoordig (mits je aan een aantal voorwaarden voldoet), keuringen zijn makkelijker geworden dan vroeger.

Rupie

Bericht door Rupie » 06 jun 2013, 10:32

Hoe had jij dat geregeld qua verzekering met de Mini Roy?

Verder denk ik dat je wel het een en ander op papier kunt krijgen in Engeland. Kan me zomaar voorstellen dat als de auto verder aan de apk voldoet, de rdw de auto dan gewoon moet goedkeuren.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 06 jun 2013, 11:30

De mini was een classic en die is omgekeurd, voordeel daarbij was dat de auto op papier alleen maar 4 wielen heeft, geen motorinhoud of vermogen geregistreerd. Maar omdat ik bang was dat de verzekering lastig zou doen in geval van stront aan het knikkertje, heb ik een taxatie laten doen waarin uitvoerig beschreven stond dat het een spaceframe, RWD HAyabusa mini betrof. Ik heb ze schriftelijk laten bevestigen dat ze ervan op de hoogte zijn dat het een speciaal project is wat ze verzekeren en geen standaard mini.

Dat is ook meteen wat ik bedoel, deze RDW meester heeft hem goedgekeurd en geroepen "vermogen, huh, maakt nie uit, staat niet op de kaart!" maar voor hetzelfde geldt heb je er 1 die hem gewoon afkeurt, ik ken er talloze voorbeelden van, dus ik weet best wel wat ik zeg.
Luco schreef:Originele motor hoeft allang niet meer, gaat tegenmwoordig naar aantal cilinders, lag er een 4 cilinder in met 50 pk en je legt er een 4 cilinder in met 1200 pk dan mag dat tegenwoordig (mits je aan een aantal voorwaarden voldoet), keuringen zijn makkelijker geworden dan vroeger.
Het addertje zit hem in die voorwaarden, geloof me maar dat je dat niet voor elkaar krijgt, als je garandeert dat jou dat wel lukt, weet ik nog wel een paar projecten die jij mag om laten keuren, tegen een leuke vergoeding ook nog. Lukt niet, period. (niet met vermogen vermeld op de papieren)

Er lopen projecten met 800pk golfjes 2 met 4 motion, die jongens brengen hem met een standaard blok naar de keuring en de 4 motion erop, dan gaan ze beginnen aan het eigenlijke project. 100% dat zijn niet 800pk op hun kentekenbewijs krijgen.
Ik kan zo 4 projecten noemen met mini's waar andere motoren in gekomen zijn, die minder verbouwd zijn als mijn mini, die gewoon onkentekenbaar zijn in NL, ook niet via een SVA in UK, dat accepteren ze niet zonder meer meer. Die jongens moeten ook met een omweg een "soort van" legaal kenteken erop fixen.

Luco

Bericht door Luco » 06 jun 2013, 11:48

Ik zou me er nog eens in verdiepen, regels zijn een stuk soepeler geworden.
Waarom lukt het dan wel met een auto die van 55 naar +/-200 pk gaat?
Dat is ook meer vermogenswinst dan die 40%, zeg maar ongeveer 350%

GT30

Bericht door GT30 » 06 jun 2013, 12:57

Voldoet je auto aan de eisen en zit het deugdelijk in elkaar, en doorstaat hij de rij/remtest op lelystad dan moet dat echt geen probleem zijn.

Kennis van me zijn 610 pk Corrado Vr6T staat ook gewoon op kenteken, en dat was een 1800 standaard met iets van 150 pk.

Ga je motorfietsmotoren in een Lupo donderen en dat soort projectjen dan wordt het een ander verhaal.

En idd net zoals Luco zegt , de regels zijn behooooorlijk versoepeld, van 4 naar 6 pitter kost je tegenwoordig nog geen 100 euro meer om dat te regelen.

Overigens weet ik niet wat voor lul jij zou treffen dan bij de RDW in Lelystad waar ze de rijtesten doen, maar kom je daar met een netjes ding, wat gewoon goed en degelijk in elkaar zit, dan krijg je daar A: lof over en B: gaan ze hem echt niet afkeuren hoor.

Zaakjes gewoon goed voorelkaar hebben.
Laatst gewijzigd door GT30 op 06 jun 2013, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 06 jun 2013, 12:59

GT30 schreef:Voldoet je auto aan de eisen en zit het deugdelijk in elkaar, en doorstaat hij de rij/remtest op lelystad dan moet dat echt geen probleem zijn.

Kennis van me zijn 610 pk Corrado Vr6T staat ook gewoon op kenteken, en dat was een 1800 standaard met iets van 150 pk.

Ga je motorfietsmotoren in een Lupo donderen en dat soort projectjen dan wordt het een ander verhaal.

En idd net zoals Luco zegt , de regels zijn behooooorlijk versoepeld, van 4 naar 6 pitter kost je tegen nog geen 100 euro meer om dat te regelen.

wat heeft ie op kenteken, vr6 of 610pk?

Luco

Bericht door Luco » 06 jun 2013, 13:27

Roy, je kan dingen blijven verzinnen, maar als die goedgekeurd is boeit het toch niet wat er op het kenteken staat, je kan er beter geen vermogen op hebben staan, kunnen ze niet zeuren ook als ze je aanhouden, wel netjes vermelden bij de verzekering, dan is het geen enkel probleem, zeker niet als tweede of derde auto.

En als je de boel inderdaad netjes voor elkaar hebt en netjes contact zoekt tijdens je project krijg je bij de juiste persoon zelfs extra info over hoe ze het graag zien.

TLRS

Bericht door TLRS » 06 jun 2013, 13:33

Robin schreef:Nee is gewoon middenmotor rwd. Opvolger van Le Mans winnaars als 917K en Langheck . Quattro is er bij Audi pas sinds 1980(?)
Ja dat dacht ik eigenlijk ook, was een wild guess. Ongekend zulke vermogens op de achterwielen.. banden waren toen toch ook nog niet bepaald bijna uitontwikkeld :shock:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 07 jun 2013, 07:10

De Nissan is ook snel op tussen acceleraties:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SBodziARlsc&featur[/youtube]

:mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 jun 2013, 07:30

Luco schreef:Roy, je kan dingen blijven verzinnen, maar als die goedgekeurd is boeit het toch niet wat er op het kenteken staat, je kan er beter geen vermogen op hebben staan, kunnen ze niet zeuren ook als ze je aanhouden, wel netjes vermelden bij de verzekering, dan is het geen enkel probleem, zeker niet als tweede of derde auto.

En als je de boel inderdaad netjes voor elkaar hebt en netjes contact zoekt tijdens je project krijg je bij de juiste persoon zelfs extra info over hoe ze het graag zien.
Precies, de juiste persoon.........zijn de juiste drie woorden.
Een vriend van me heeft wekelijks met de rdw te maken en 80% van de tijd is het gezeik.
Die auto`s zijn altijd tip top voor elkaar en is vrij weinig tot niks op aan te merken,
Mooi verhaal van die gt30 maar kennelijk heeft hij weinig ervaring met de rwd.
De dingen waar Roy mee komt zijn erg herkenbaar en is niks verzonnen aan.......

Rupie

Bericht door Rupie » 07 jun 2013, 07:33

Lol @ zelfspot Gustav.

Sophie :love:

GT-R :headbang:

458 :wheelchair: :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 jun 2013, 08:20

Lache. Wat 'n vreselijk verschil nog. Sophie moet d'r 2 tv's even afzetten graag. :tooth:

Ben 'n totale GTR 'freak' en dat Alpha 12 plus ding(ik weet niet hoe 't met die tuners daarvan zit?) is weergaloos.

Maar neem me niet kwalijk als ze me vroegen welke ik mee naar huis mocht nemen. De 458 gewoon.Ook zonder Sophie:)

Luco

Bericht door Luco » 07 jun 2013, 08:57

Downforce Hans schreef:
Luco schreef:Roy, je kan dingen blijven verzinnen, maar als die goedgekeurd is boeit het toch niet wat er op het kenteken staat, je kan er beter geen vermogen op hebben staan, kunnen ze niet zeuren ook als ze je aanhouden, wel netjes vermelden bij de verzekering, dan is het geen enkel probleem, zeker niet als tweede of derde auto.

Precies, de juiste persoon.........zijn de juiste drie woorden.
Een vriend van me heeft wekelijks met de rdw te maken en 80% van de tijd is het gezeik.
Die auto`s zijn altijd tip top voor elkaar en is vrij weinig tot niks op aan te merken,
Mooi verhaal van die gt30 maar kennelijk heeft hij weinig ervaring met de rwd.
De dingen waar Roy mee komt zijn erg herkenbaar en is niks verzonnen aan.......
Dat is natuurlijk altijd Hans, wat wel zo is dat het ene rdw station anders reageert dan het ander, maar in Lelystad is er heel veel mogelijk als je vantevoren contact opneemt en je project uitlegt.
Verder zie je dat de toyota van Aram nu ook gewoon op kenteken staat met het juiste vermogen, het kan dus wel, kost je alleen tijd en energie.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 jun 2013, 09:05

In schiedam (hoe kan het ook anders) doen ze veel moeilijker.
Maar zoals ook al gezegd is, je moet wel de juiste keurmeester hebben.
Er zijn er met de intensie om zoveel mogelijk af te keuren en er zijn er die daar heel anders in staan.

Grtz, Hanz06

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 jun 2013, 09:06

Wat kost dat AMS pakketje op die GT-R eigenlijk?

Tristan

Bericht door Tristan » 07 jun 2013, 09:09

Bram schreef:Wat kost dat AMS pakketje op die GT-R eigenlijk?
Meer dan 20k. :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jun 2013, 09:32

Robin schreef: als ze me vroegen welke ik mee naar huis mocht nemen. De 458 gewoon.Ook zonder Sophie:)
Indeed, ook al is ie langzamer, die Ferrari ging mee :D

Bram

Bericht door Bram » 07 jun 2013, 09:48

Tristan schreef:
:roflol:

Maar zonder dollen, puur uit nieuwsgierigheid? Kan me indenken dat zoiets wel richting de 50 tot 75K gaat, met alle aanpassingen? 1700 pk uit een 3.8 V6 trekken is vrij abnormaal, of zit er een opgeboord blok in?

Roy RS

Bericht door Roy RS » 07 jun 2013, 09:54

Bram schreef:
Tristan schreef:

Maar zonder dollen, puur uit nieuwsgierigheid? Kan me indenken dat zoiets wel richting de 50 tot 75K gaat, met alle aanpassingen? 1700 pk uit een 3.8 V6 trekken is vrij abnormaal, of zit er een opgeboord blok in?

ligt eraan, als je de rode tape op je motorkap erbij wilt, dan moet je écht flink in de buidel tasten...

Bram

Bericht door Bram » 07 jun 2013, 09:55

:hangloose:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 07 jun 2013, 09:58

Bram schreef:
Tristan schreef:

Zal wel stroker kit zijn, maar veel groter dan 4.0L wordt dan ook niet. Meen dat t zo'n ~100k kost.

AudiS2

Bericht door AudiS2 » 07 jun 2013, 21:53

Roy RS schreef:
GT30 schreef:
Roy RS schreef:Hoewel ik t hele leuke filmpjes vind, zijn deze kanonnen niet écht straatlegaal natuurlijk en daarmee evolueert dit topic richting dragracers topic
Vampir Golf = straatauto.... :beer:

zullen we een wedje leggen dat als we het kenteken invoeren dat er niet 1000+ pk aan kilowatjes op het kenteken staat?

Je kunt alles opvoeren, tunen, verbouwen en ga zo maar door, zo lang je het niet naar de RDW brengt om om te keuren dan lijkt het straatlegaal, maar is het dat gewoon niet. Rijdt maar eens iemand invalide met een 1000+pk golf, geloof maar dat de onderste steen boven komt en de verzekeraar zegt "he maar dat hadden wij niet verzekerd, bij ons was 150pk bekend"

Je vermogen mag maar een X aantal procent omhoog zonder test op Lelystad en je mag niet meer dan 1 van de drie delen veranderen, aandrijflijn, motor en carrosserie of frame. Bij die Golf is het vermogen alleen al reden om opnieuw te moeten keuren, daarnaast is het geen originele motor óf aandrijflijn en ik vermoed dat de carrosserie/frame ook te ver veranderd is om door een keuring te komen.

Neemt niet weg dat als je dat hok gewoon naar de RDW brengt en importeert dat je er wel een kenteken op krijgt met wat geluk. Maar als je met een NL auto naar de keuring gaat en zegt "joh, deze heeft nu 1000 pk, zet je dat ff op de papieren, zodat het klopt" dan komt dat 100% zeker niet goed. Je moet dan een rijtest op Lelystad en ze gaan de auto zien als eigenbouw in veel gevallen, dat komt echt niet goed.

Flink opgevoerde auto's zijn in feite niet straatlegaal (want meer dan x % meer vermogen dan op de papieren), dit al helemaal niet.
Bij auto's van voor 31-12-97 is dat allemaal niet waar. Ben in april dit jaar ook naar de RDW geweest en nu netjes 531pk op kenteken. :angel:

Plaats reactie