Acceleratie kanonnen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29388
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door Luco » 03 jun 2013, 23:02

Ligt eraan, als je hem in een ander land om laat keuren (wat vaak makkelijker is dan hier) zijn ze gewoon verplicht om je een nederlands kenteken te geven.
In nederland is het trouwens ook al eenvoudiger dan een aantal jaren geleden.
Rallyauto's hebben ook een nederlands kenteken en zelfs apk.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9592
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door smiley » 03 jun 2013, 23:27

Is er iemand hier op DF die wel eens machine met meer dan 40% tuning naar de RDW heeft gebracht voor een officiele wijziging?
En hoe dat in de praktijk ging?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door GTRene » 03 jun 2013, 23:32

ik geloof van wel, en dacht dat het bij die heel vlot verliep...
maar weet niet meer van wie...afijn wellicht meld die zich weer :D

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29388
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door Luco » 03 jun 2013, 23:48

smiley schreef:Is er iemand hier op DF die wel eens machine met meer dan 40% tuning naar de RDW heeft gebracht voor een officiele wijziging?
En hoe dat in de praktijk ging?

Maatje van me heeft een renaultje 5 1.1met 55 pk om laten keuren naar een 2.0 met 182pk
Dat was nog in de moeilijkere tijd (lees: voor elke test dik betalen) zelfs toen snapten ze er niks van, alles goedgekeurd, behalve de remmen die waren van een 2.0 clio en dat mocht niet, remmen hoorden bij de carroserie zei de rdw :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:
Heeft die geprobeerd uit te leggen dat de remmetjes van een 1.1 niet toereikend waren voor 182 pk maar de rdw was niet te vermurwen, dus de remmetjes van de 1.1 erop gezet en goedgekeurd, heeft nu 2.0 op kenteken staan.

Thuis gelijk weer de grote remmen erop natuurlijk.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door Erik K. » 04 jun 2013, 06:57

Nieuw record voor de AMS GT-R:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UdL0-KthU_Q&feature[/youtube]

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door GTRene » 04 jun 2013, 12:38

video is al verwijderd schijnbaar...

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door Erik K. » 04 jun 2013, 12:50

Da's wel heel snel.. :(

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29388
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door Luco » 04 jun 2013, 12:52

Hij was te snel om te kunnen filmen :tooth:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door Erik K. » 04 jun 2013, 12:57

:mrgreen:

GT30

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door GT30 » 04 jun 2013, 19:09

Roy RS schreef:Hoewel ik t hele leuke filmpjes vind, zijn deze kanonnen niet écht straatlegaal natuurlijk en daarmee evolueert dit topic richting dragracers topic
Vampir Golf = straatauto.... :beer:

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door Jussi » 04 jun 2013, 19:36

Luco schreef:
smiley schreef:Is er iemand hier op DF die wel eens machine met meer dan 40% tuning naar de RDW heeft gebracht voor een officiele wijziging?
En hoe dat in de praktijk ging?

Maatje van me heeft een renaultje 5 1.1met 55 pk om laten keuren naar een 2.0 met 182pk
Dat was nog in de moeilijkere tijd (lees: voor elke test dik betalen) zelfs toen snapten ze er niks van, alles goedgekeurd, behalve de remmen die waren van een 2.0 clio en dat mocht niet, remmen hoorden bij de carroserie zei de rdw :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:
Heeft die geprobeerd uit te leggen dat de remmetjes van een 1.1 niet toereikend waren voor 182 pk maar de rdw was niet te vermurwen, dus de remmetjes van de 1.1 erop gezet en goedgekeurd, heeft nu 2.0 op kenteken staan.

Thuis gelijk weer de grote remmen erop natuurlijk.
Maar een BBK is bij de APK wel toegestaan? Wat een flutregel...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29388
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door Luco » 04 jun 2013, 21:15

apk kijken ze alleen of die goed remt, bij de rdw kijken ze verder :tooth:

Maar wel leuk hoor, voor 10k een truttenschudder die 250+ loopt.

Joost H.
Berichten: 1938
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door Joost H. » 04 jun 2013, 22:21

http://youtu.be/es6C9-Ms194" onclick="window.open(this.href);return false;

Zwaai zwaar Veyron.. Next time I will bring SuperSpurtzz :lollerdelol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door GTRene » 04 jun 2013, 22:36

wat maakt zo'n K'egg toch een gaaf hamerend geluid :df:

TLRS
Berichten: 3063
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door TLRS » 05 jun 2013, 00:23

In the UK kan zoiets kennelijk wel gewoon op kenteken..

Afbeelding

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door BrianV » 05 jun 2013, 15:48


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door GTRene » 05 jun 2013, 18:26

:shock: dat gaat vlot van z'n plek.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door Erik K. » 05 jun 2013, 19:33

GTRene schreef:video is al verwijderd schijnbaar...

Deze werkt!


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door GTRene » 05 jun 2013, 19:55

wat een vermogen in zo'n ding :shock:
dat zo'n motor dat uithoud, das al knap opzich.

0 naar 300 in 12 nog wat terwijl je al blij mag wezen dat je dat naar de 200 haalt.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29388
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door Luco » 05 jun 2013, 19:57

GTRene schreef:wat een vermogen in zo'n ding :shock:
dat zo'n motor dat uithoud, das al knap opzich.

0 naar 300 in 12 nog wat terwijl je al blij mag wezen dat je dat naar de 200 haalt.

De nieuwe hype (de 1.0 ecohokken) op df haalt de 0-100 nog niet in die tijd :lol:

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door PD power » 05 jun 2013, 20:36

Geweldig, wat is die GTR toch snel, heerlijk :love:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16612
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door Bram » 05 jun 2013, 21:24

Echt te bizar voor woorden Afbeelding

Robin
Berichten: 55248
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door Robin » 05 jun 2013, 21:25

Echt enorm dat ding.

Maar...ergens 40 jaar terug(1973) was er een racewagen die dat minstens zo goed en nog beter deed. Zichzelf verslagen door z'n te hoog vermogen en brandstofverbruik. Vaak over gehad, hier ook.

De Porsche 917, niet de Lang/Kurzheck ook snel zat, maar de Can Am. 917/30 gereden door Mark Donohue(RIP)

Achterwielaangedreven(what else?) en turbo. Oldskool:
Afbeelding


Afbeelding

1580pk in quali trim. 12 cyl twin turbo. 800kg!
0-100:1.9
0-160:3.9
0-320:10,9

OK, niet helemaal eerlijk een racer met zulke dikke raceslicks, maar we spreken 40 jaar terug.

I'm looking to get a little competition going ... I'll publish the 917-30 performance stats and if someone can come up with something faster and more powerful, great ... the only rules, performance testing must be done all at the same time with the same setup ... any setup as long as all tests were done using THAT setup. The Porsche 917-30 as raced in CanAm by Mark Donohue for Roger Penske is your competitor.

5.374 litre 12 cyl twin turbo producing 1580 hp in qualifying tune at an astonishing 39 psi of boost, though was usually raced with around 1100 hp at 7800 rpm to preserve the engine. Or another way to assess this beast ... 1967 bhp/ton to qualify and 1369 bhp/ton to race.

Here are the stats ... hold on to your hat ... if you've got anything faster, lets here about it. I've been reading HR and R&T for more than 50 years each, from cover to cover and have never seen any vehicle that performs as this does in every area of racing just in CanAm trim.
0-62 mph 1.9 sec
0-100 mph 3.9 sec
0-200 mph 10.9 sec
on up to a top speed of 260 mph

The staggering levels of performance in CanAm (they came to CanAm because LeMans regulations closed them out because of too much success). They came, destroyed the McClaren's and CanAm ... they had no competition. One other noteworthy accomplishment .. in 1975 the 917-30 with Donohue aboard, set a closed course FIA speed record, at Talledega,of 221.160 mph...a record which would stand until 1980.
When I see these performance figures, I see a vehicle which could win most if not all contests it entered, even today ... in most if not all venues.
Bonneville ... probably 300 mph as she sits ... one has gone 260 on the Mulsanne Str. with skinny tires and around 600 hp.
Drags ... will someone tell me just what the qtr. mile time would look like given 0-200 mph in 10.9 sec. I'm a mathmatical idiot but would that be a greater or lesser than 200 mph qtr. If lesser, what would the et. estimate look like.
0-60 1.9 sec ... I don't see any expensive super cars that can quite get there (surely not with the same set up it takes to go 260 mph)
What killed 917 was too much power and excessive fuel consumption ... in CanAm they had no equal.
I think they probably could win Indy ... someone would probably die during qualifying... think of 1580 hp qualifying at the BrickYard..Terrifying .. I also think they would win every NASCAR race just by showing up and most if not all road course races as well. Finally you Power Tour dudes ... there are reportedly two or more of these cars registered in the US for the street... check Georgia??? Does that qualify one for an invite to the Power Tour. I think they would win 95/100 drags they were in if the car had to be street legal. All this and they can keep these brutes on the road for 24 hours and more than 3000 miles. It should be noted, Ferrari showed up at the end of the 1970 LeMans season with cars more powerful than LeMans 917's who raced at 600-700 hp. Ferrari nor anyone ever got to 917-30 CanAm power levels ... the Shadow maybe ???. Maybe I can get a real search going for a faster all around race car. Have at it ... Please
PS ... if one of these went up for auction, how much? James Coburn's Ferrari California just set and all time record of $10.9 million. Would you drive one in the Power Tour if invited? Also, they are celebrating 917's at Brands Hatch this summer. I believe the 917 is a HOT ROD in the purest sense of the word ... the cars were built in a few months with major deadlines to meet (sounds like all those rodder's getting ready with their new projects at the last minute.


Read more: http://forums.hotrod.com/70/8046926/gen ... z2VN3zPxa7" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door GTRene » 05 jun 2013, 23:22

das idd ook knap al zo lang geleden :shock:
supersnel ding, maareuh wat is dat Porsche + Audi op het front, welke connectie was dat dan?

TLRS
Berichten: 3063
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door TLRS » 06 jun 2013, 00:27

Met zulke vermogens.. quattro? de bestuurder zit niet in het midden dus dat zou een aandrijfas iig niet uitsluiten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten