Petrolhead Tom schreef:Is het jullie uiteindelijke doel om met die prachtige SLS te gaan rijden?
Ja wat een apparaat is dat! prachtig ge-engineered en bizar snel die GT3 auto's.
Geen concreet doel, ook niet qua bmw / mercedes / porsche
Wat in ieder geval geldt: we hebben NU lol en we doen het stapje voor stapje. Eerst maar eens (allebei) wat RCN races rijden (winnen?), dan vln, dan 24u (uitrijden) en dan, pas dan van serieus snelle dingen gaan dromen

(famous last words).
Was erg mooi om (er als gast) bij Black Falcon bij te zijn. Zeker op dit voor het team historische moment. Ze zijn pas 6-7 jaar bezig en ze konden het eigenlijk zelf ook nog niet helemaal geloven. De 24 uur in dubai was supermooi voor ze, maar deze mensen leven vanaf hun geboorte de ring en de 24 uur winnen was altijd een bijna mythisch einddoel. Was erg mooi, jammer dat ik er geen enkele bijdrage aan heb kunnen leveren
Ook zeer leerzaam als toekomstige rijder. Logistiek van zo'n team met 5 auto's, 65 teammembers en 250 gasten is een klein bedrijfje op zich. Voor de SLS kon men dit weekend kiezen uit 12 verschillende banden/compounds... en van alles dus een setje of 10 (per auto!) op voorraad in het bandendorp van dunlop...
Iedere band die van de auto komt wordt (door dunlop in de pitbox al) bekeken, temp en druk gemeten, slijtpatroon bekeken en gegevens in een applicatie ingevoerd. En dat met honderden banden. En in de pitbox staan dus constant 4-5 setjes "grijpklaar" per auto. Soms werd 30 seconden voordat de auto binnenkwam nog besloten toch op andere banden te gaan doordat het toch natter of droger werd. Dat was dan ook het enige moment dat je het idee had dat er iets mis kon gaan. Voor de rest is iedereen zo gefocussed bezig. 1 persoon doet niks anders dan comms. Hij heeft als taak dat de portofoons het doen en blijven doen, dus hij deed niks anders dan constant batterijen controleren en wisselen. Allemaal erg goed geregeld.
Rijderswissels liggen bijvoorbeeld ook tot ongeveer 15 minuten precies van te voren vast en daardoor kon Bleekemolen ook op tijd naar huis naar aanstaande bevalling
Verder erg impressive de performance van sommige rijders: Die Bernd Schneider was gedurende zijn stints in de regen gewoon 10-20 seconden sneller . Dan het hele veld. Behalve af en toe de Z4 die op het einde ook werkelijk vloog / alles of niets. Door zijn tempo moest er ook uiteindelijk nog een laatste ronde gereden worden (in plaats van dat er "ingehouden kon worden tot het 5 uur was). Ook mooi was zijn (Bernd Schneider's) inhaalmanouvre met 4 wielen door het gras (toen hij wel erg werd opgehouden door langzamer verkeer)
Maar bovenal voelde het een beetje nutteloos/ongeduldig/vijfde wiel aan de wagen om er volledig tussen/bij te zijn, maar niet te kunnen/mogen rijden. Dus volgend jaar zijn wij er bij! No matter what.