Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd -

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Kasteel

Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN

Bericht door Kasteel » 10 mei 2013, 13:23

MX5T schreef:
Zeker weten dat dit het filmpje van je 7.42 lap is of loopt de videotijd niet synchroon met de rondetijd.

Als ik het filmpje bekijk zie ik

BtG van 0.16 tot 7.52 = 7.36 (daadwerkelijke BtG +1,5 tot 2 sek voor de lagere snelheid waarmee je onder de bridge doorgaat ca 180 - 190 kmu ipv 256 als er over DH wordt gereden)

DH (Döttinger Höhe) 26 sek (GtB)

Punt DH begin filmpje = 0.0 tot zelfde punt DH = 8.02
Verschil 20 sek met 7.42

Wat mis ik in het eerste filmpje ?
Je hebt gelijk, heb het even vlug nogmaals geknipt en geupload. Zufahrt is bij 0.10 en 7.52; dat lijkt dan al weer een stukje beter :).

PD power

Bericht door PD power » 10 mei 2013, 13:29

Gerwin Ring schreef:even gekeken in het originele hele filmpje (3 ronden), daar is de hele ronde geoon keurig 7.42 (gemeten zufahrt - zufahrt)

gaat dus iets mis in de videoconversie denk ik, vaag!
Maakt niet uit, gaat iig lekker hard :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 20 mei 2013, 16:43

Is het jullie uiteindelijke doel om met die prachtige SLS te gaan rijden?

Snipe

Bericht door Snipe » 20 mei 2013, 18:26

Ach, zo'n SLS... Als BMW-rijder stap je natuurlijk niet over op een Mercedes ;-)

daNpy

Bericht door daNpy » 20 mei 2013, 23:35

BF heeft een hele rits auto's dus dat moet geen probleem zijn.

Jammer dat de rcn is afgelast afgelopen donderdag. 29 juni staat wel weer op de kalender hier :)

Tristan

Bericht door Tristan » 21 mei 2013, 09:36

Snipe schreef:Ach, zo'n SLS... Als BMW-rijder stap je natuurlijk niet over op een Mercedes ;-)
Dat dacht ik ook. :tooth:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 mei 2013, 09:41

Tristan schreef:
Snipe schreef:Ach, zo'n SLS... Als BMW-rijder stap je natuurlijk niet over op een Mercedes ;-)
Er zijn maar heel weinig bmw's die ik boven zo'n sls verkies. ;)

Luco

Bericht door Luco » 21 mei 2013, 11:35

Petrolhead Tom schreef:
Tristan schreef:
Er zijn maar heel weinig bmw's die ik boven zo'n sls verkies. ;)
Jij hebt dan ook geen speciale roze bmw bril :lol:

Ik moet wel eerlijk zeggen dat de keuze tussen een z4 gt auto of een sls nog lastig is.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 mei 2013, 13:49

Z4 op looks. Qua rijden haal ik uit beide niet het maximale.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 21 mei 2013, 13:53

Vond de Z4 gisteren erg goed klinken en brute looks hebben, maar de SLS wint het toch echt op geluid, blijft een bizar apparaat :duh:

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 21 mei 2013, 21:54

Petrolhead Tom schreef:Is het jullie uiteindelijke doel om met die prachtige SLS te gaan rijden?
Ja wat een apparaat is dat! prachtig ge-engineered en bizar snel die GT3 auto's.

Geen concreet doel, ook niet qua bmw / mercedes / porsche

Wat in ieder geval geldt: we hebben NU lol en we doen het stapje voor stapje. Eerst maar eens (allebei) wat RCN races rijden (winnen?), dan vln, dan 24u (uitrijden) en dan, pas dan van serieus snelle dingen gaan dromen ;-) (famous last words).

Was erg mooi om (er als gast) bij Black Falcon bij te zijn. Zeker op dit voor het team historische moment. Ze zijn pas 6-7 jaar bezig en ze konden het eigenlijk zelf ook nog niet helemaal geloven. De 24 uur in dubai was supermooi voor ze, maar deze mensen leven vanaf hun geboorte de ring en de 24 uur winnen was altijd een bijna mythisch einddoel. Was erg mooi, jammer dat ik er geen enkele bijdrage aan heb kunnen leveren :TV kijken:

Ook zeer leerzaam als toekomstige rijder. Logistiek van zo'n team met 5 auto's, 65 teammembers en 250 gasten is een klein bedrijfje op zich. Voor de SLS kon men dit weekend kiezen uit 12 verschillende banden/compounds... en van alles dus een setje of 10 (per auto!) op voorraad in het bandendorp van dunlop...

Iedere band die van de auto komt wordt (door dunlop in de pitbox al) bekeken, temp en druk gemeten, slijtpatroon bekeken en gegevens in een applicatie ingevoerd. En dat met honderden banden. En in de pitbox staan dus constant 4-5 setjes "grijpklaar" per auto. Soms werd 30 seconden voordat de auto binnenkwam nog besloten toch op andere banden te gaan doordat het toch natter of droger werd. Dat was dan ook het enige moment dat je het idee had dat er iets mis kon gaan. Voor de rest is iedereen zo gefocussed bezig. 1 persoon doet niks anders dan comms. Hij heeft als taak dat de portofoons het doen en blijven doen, dus hij deed niks anders dan constant batterijen controleren en wisselen. Allemaal erg goed geregeld.

Rijderswissels liggen bijvoorbeeld ook tot ongeveer 15 minuten precies van te voren vast en daardoor kon Bleekemolen ook op tijd naar huis naar aanstaande bevalling ;-)

Verder erg impressive de performance van sommige rijders: Die Bernd Schneider was gedurende zijn stints in de regen gewoon 10-20 seconden sneller . Dan het hele veld. Behalve af en toe de Z4 die op het einde ook werkelijk vloog / alles of niets. Door zijn tempo moest er ook uiteindelijk nog een laatste ronde gereden worden (in plaats van dat er "ingehouden kon worden tot het 5 uur was). Ook mooi was zijn (Bernd Schneider's) inhaalmanouvre met 4 wielen door het gras (toen hij wel erg werd opgehouden door langzamer verkeer) :duh:

Maar bovenal voelde het een beetje nutteloos/ongeduldig/vijfde wiel aan de wagen om er volledig tussen/bij te zijn, maar niet te kunnen/mogen rijden. Dus volgend jaar zijn wij er bij! No matter what.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 21 mei 2013, 21:58

:thumbup:
Mooi dat je er bij was.
Nog mooier dat je het blijft delen!
Top!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 21 mei 2013, 22:07

Gerwin Ring schreef: Maar bovenal voelde het een beetje nutteloos/ongeduldig/vijfde wiel aan de wagen om er volledig tussen/bij te zijn, maar niet te kunnen/mogen rijden. Dus volgend jaar zijn wij er bij! No matter what.
:thumbup:

DF uitje? Lijkt me ook super om eens mee te maken, deze 24u.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 21 mei 2013, 22:17

Prachtig verhaal Gerwin :thumbup: Onvoorstelbaar die hoeveelheden banden waar het bij z'n team om gaat. Kosten nog moeite worden gespaard voor een topresultaat. Volgens mij wil je niet weten wat zo'n 24u kost voor zo'n team :)

Ben volgend jaar uiteraard ook weer live van de partij.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 mei 2013, 22:18

Echt helemaal te gek! Dit is echt het topic van het jaar! :df: :thumbup: :hosanna:

Luco

Bericht door Luco » 21 mei 2013, 22:32

Supermooi die 24 uur.

Ook nog eens een droom om een 24 uur te rijden, alleen dan niet de ring, dat wordt niks :lol: :lol:
Verstandig dat alle rijders minimaal 3 wedstrijden op de ring moeten hebben gereden om dat jaar met de 24 uur mee te mogen doen.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 22 mei 2013, 10:45

Heel gaaf, hoop voor jullie dat het gaat lukken. Volgend jaar een 'bekende' aanmoedigen bij de 24h :)

Andre

Bericht door Andre » 22 mei 2013, 11:18

In dubai hadden we zo n beetje 20 sets.

Dus reken 20 x 1500 euro alleen banden.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 04 jun 2013, 10:46

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het succesverhaal van afgelopen zaterdag :)

Afbeelding

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 05 jun 2013, 12:46

Update: 28 Mei. DRDO

We hedden nog niet de nieuwe (stille) uitlaat, maar hadden wel wat aanpassingen aan de inlaat gedaan, dus wilden toch testen wat het verschil in geluid was. Bleek uiteindelijk ongeveer 2 dB te schelen: maar nog steeds 91 (en dus 3 teveel).

Vrije training gereden, quali gereden (pole) en paar rondjes eerste race tot we er (naar verwachting) met een zwarte vlag wegens geluid uit moesten.

Hier snelste rondje quali. We moeten ook nog eens een dageje testen met setup, auto is best nerveus. In tweede ronde in kumho gespind, klein beetje drifthoek komt ie behoorlijk vicious voorbij zeg maar.

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 05 jun 2013, 13:09

Update 1 Juni: RCN 4.
Vandaag moest het gaan gebeuren, maar toen ik 's morgens uit de kamer van het hotel keek was het wel erg mistig. Nog geen honderd meter zicht. Dit loste maar heel langzaam op en rond 11 uur hoorden we dat de GLP al gecancelled was. start zou om 13.00 uur zijn, maar werd uiteindelijk gelukkig veschoven tot 14.00 waardoor er toch geracet kon worden.

Baan was toen nog vochtig maar alle weerappjes/buienradars gaven aan dat er geen regen meer ging vallen, dus toch gelijk op (gebruikte) slicks vertrokken. KLasse V6 startte als 1 na laatste klasse, in de blauwe groep (die vanuit T13 start). Dus in de setzzeitrunde al geprobeerd zoveel mogelijk verkeer in te halen, maar dat lukte maar matig. Eerste twee sprintrondes ongelooflijk veel verkeer, schoot niet op. Bestatigungsronde ging goed, volgende twee sprintronde's ook redlijk. Redelijk omdat echt snelle rondetijden niet lukte door de vele ongelukken en de bijbehorende code's geel (waarin je niet mag inhalen). Zeer frustrerend als je in 1 ronde tot 5(!) gele zone's hebt. de auto's vlogen als rijpe peren van de baan, ik begrijp niet zo goed waarom, was na 2 rondjes gewoon droog.

De inlap voor de pitstop heb ik ongeveer fulltime over de radio van de BF mannen moeten horen dat dit de inlap was, dat ik moest binnenkomen, het niet moest vergeten etc. Haha eigen schuld na mijn domme fout vorige keer. Ook besproken dat het beste wel van de banden was afgereden dus dat we nieuwe banden zouden monteren in de pit/tankstop.

in de pitstopronde lag ik inmiddels eerste in de klasse (de rest had natuurlijk dezelfde problemen gehad met code geel realiseerde ik me toen pas). Na de pitstop voorzichtig in de outlap de banden warmgereden, en het gladde laagje er afgerubd. In de volgende bestaetigungsronde ging er toch weer wat mis: ik was te snel bij de bilsteinbrug, remde dus richting T13 behoorlijk af, dacht opeens dat ik teveel had afgeremd, gaf dus weer gas en zag op het stukje voor T13 waar je niet langzamer mag dan 60 km/h (lasercontrole) dat ik toch te snel was (3 seconden). Shit, 3 maal 10 strafseconden. Shit Shit Shit. Stom.

Niets aan te doen. Of juist wel: gewoon hard gaan rijden in de volgende 5 sprintronden.Dus dat was ook wel lekker eigenlijk: gewoon voluit gaan, "alles of niets". Omdat je niet allemaal tegelijk start weet je ook niet zeker of je met bepaalde tijden voorop ligt of niet. Dus ondanks dat het nog steeds heel druk was en schades/code geel lukte het toch beter om inhaalacties nog net voor de gele vlag te doen waardoor het minder tijd kost. Tijden werden beter, snelste rondje 7:48 wat weer een beetje in de buurt komt van wat mogelijk is. Zal hem zo uploaden, eens kijken of er in dat rondje nog geel of verkeer zat. Ook de outlap had ik Christoph van BF steeds in mijn oor: dit is de outlap, binnenkomen, niet vergeten, als je de pitstraat mist "keine wertung", nicht schnell mehr fahren, ich hoere das auto nog, vom gas etc.. haha

Uiteindelijk bleek het ondanks tijdstraf voldoende voor de overwinning:

1e in klasse V6
1e in gruppe (Serienwagen)
3e gesamt (wat best leuk is als je kijkt hoeveel H en SP autos er rondrijden)

Was erg leuk en heerlijk om eindelijk eens een race te winnen! smaakt naar meer ha!

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 05 jun 2013, 13:12

Mathieu

Bericht door Mathieu » 05 jun 2013, 13:22

Gaaf hoor.

daNpy

Bericht door daNpy » 05 jun 2013, 13:22

Netjes!!!
Volgende race (29 juni) ben ik er weer bij :thumbup:

Jorrit

Bericht door Jorrit » 05 jun 2013, 13:24

Hoe zit dat nu eigenlijk precies met de RCN? Ik heb wel eens wat gehoord over ronde tijden die niet meer dan 10 seconde uit elkaar mogen liggen en andere rondjes die weer wel vol gas zijn e.d.
Niet een standaard " het licht gaat op groen, wie het eerst bij de zwart witte vlag is heeft gewonnen"

Plaats reactie