M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door PD power » 03 jun 2013, 22:57

Dat geld dan toch voor alle x modellen, en alles boven een M3, dus blijft alleen de 1M en de M3 over, tenminste ik hoop dat de nieuwe M3 ook lichter wordt dan de vorige.

Dickh.
Berichten: 1716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Locatie: Hekelingen

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door Dickh. » 04 jun 2013, 04:58

Individual schreef:
Stationair hoor je nog wel dat het om een diesel gaat, maar wanneer je stevig op het gas gaat hoor je (via de speakers?) dat de soundengineers van BMW hun werk goed verstaan. Het acceleratievermogen is
Performance? Ja. Motorsport? Nee.
Nou, ik vond de X5 met deze motor een echter teleurstelling. Het geluidsniveau is een auto van deze prijs werkelijk onwaardig. Als je in een auto van dit niveau bij 140km/h al met stemverheffing moet gaan praten ben je mij kwijt. Acceleratie is prima maar dat de bak bij een teentje gas gelijk moet terug schakelen begrijp ik niet. Waarom dit gedrag met zo veel koppel?

Afgelopen zaterdag reed ik nog met een nieuwe 730D X-drive op de Auitobahn toen er een X6 M50d voor mij invoegde. Heb zeker 20 kilometer met hem opgereden. Ja, hij was sneller, maar niet indrukwekkend.

Hopenlijk zeer binnenkort de mogelijkheid een 750D te proberen. Als deze auto net zoveel herrie maakt begrijp ik gelijk waarom er al zoveel te koop staan in D.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door Snipe » 04 jun 2013, 07:36

Dickh. schreef:Acceleratie is prima maar dat de bak bij een teentje gas gelijk moet terug schakelen begrijp ik niet. Waarom dit gedrag met zo veel koppel?
Dat vond ik ook bij de X1 met 28i-motor - da's de 2,0 liter turbo met 245 pk. Die schakelde ook om de haverklap op en terug op een licht glooiend stukje Autobahn terwijl ik gewoon op de cruise control reed. Ik denk dat dat eerder met die bak met ál die versnellingen te maken heeft dan met de motor; optimaal verbruik of koppel of zoiets. Het irriteerde mij al vrij snel in elk geval.

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door Robin » 04 jun 2013, 08:16

PD power schreef:Dat geld dan toch voor alle x modellen, en alles boven een M3, dus blijft alleen de 1M en de M3 over, tenminste ik hoop dat de nieuwe M3 ook lichter wordt dan de vorige.
Er wordt geneuzeld over 1495 kg, maar ik weet niet of ie dat gaat redden adhv wat 'n F30 335i weegt...


Ik heb met 'n M550d touring gereden. Er waren imo 3 dingen 'leuk' aan die kar: De vormgeving, de HUD in de voorruit en de remmerij van 180-0 voor 2000kg .

De rest maakte mij de pis niet lauw. Dieselbrom blijft, vertraging bij 't gasgeven en of je nou bij 2000 rpm kickdowned, of bij 3500 datzelfde doet zonder kickdown, de versnelling is even lineair en saai.Wel of geen kickdown maakt niks uit. Dus geen beleving.... En ook niet zo vreselijk snel als waar iedereen 't over heeft gehad.

Wat Dick ook zei, je maakt mij niet wijs dat een 530d totaal wordt zoekgereden door 'n M550d.
En volgens mij is dat de bedoeling van de M550d wel 'n beetje, de dieselversie van de M5 zijn.

550i (Xdrive) doen als 't qua veel tanken kan. Klinkt goed en in mijn ogen wel sneller dan de M550d.

330d/530d 335/535d lijken mij meer dan genoeg en rwd.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door MartijnGizmo » 04 jun 2013, 08:46

Eens met Robin. Zowel de M550d als de X6 M50d mogen ervaren, zou in beide gevallen een 35d verkiezen.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door Petrolhead Tom » 04 jun 2013, 10:53

Ik vind sowieso de nieuwere bmw's minder stil dan de voorgangers.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door GTRene » 04 jun 2013, 13:01

ik dacht huh? toen ik dat las...
maakt zo'n ding als je er goed mee gaat rijden zoveel kabaal?

dacht M50d zal een dikke v8 diesel zijn dat moet toch leuk klinken voor een diesel (ala porsche cayenne oid)

dus ff opgezocht, blijkt een 3.0L R6 motor te zijn...wel knap dat ze er 380pk uit halen maar nu begrijp ik ook beter waarom die motor dan zoveel kabaal zou kunnen maken met die hoge druk her en der om aan dat vermogen te komen...

waarom gebruikten ze niet een afgeleide van die fraaie (althans denk ik) 745d ofzo?
die had toch zo'n 4.4 diesel V8 (ff weer opgezocht) met iets van 330pk standaard http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M67#M67D44" onclick="window.open(this.href);return false;

schijnbaar de M67D44, zo'n diesel klinkt lijkt me niet zo gek


Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door MartijnGizmo » 04 jun 2013, 14:00

GTRene schreef:waarom gebruikten ze niet een afgeleide van die fraaie (althans denk ik) 745d ofzo?

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door GTRene » 04 jun 2013, 14:04

:mrgreen: duidelijk

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door Macboy » 04 jun 2013, 15:28

Snipe schreef:
Dickh. schreef:Acceleratie is prima maar dat de bak bij een teentje gas gelijk moet terug schakelen begrijp ik niet. Waarom dit gedrag met zo veel koppel?
Dat vond ik ook bij de X1 met 28i-motor - da's de 2,0 liter turbo met 245 pk. Die schakelde ook om de haverklap op en terug op een licht glooiend stukje Autobahn terwijl ik gewoon op de cruise control reed. Ik denk dat dat eerder met die bak met ál die versnellingen te maken heeft dan met de motor; optimaal verbruik of koppel of zoiets. Het irriteerde mij al vrij snel in elk geval.
Dat is nu de belangrijkste reden waarom ik geen automaat heb genomen. Op de snelweg compleet onzinnig en daarom veel in EcoPro modus gereden.

Weet je ook meteen waarom de automaat ook veel onzuiniger is in de praktijk. Op papier niet. Maar als je gas geeft schakelt hij altijd terug. Volkomen onzinnig met zoveel koppel in een M135i laat staan deze dieselkanonnen.

Martijn: leuk een 35d maar kenners weten al lang dat dat ook gewoon een slechte keuze is. De enige juiste keuze is de 30d. Veel goedkoper, veel zuiniger, betere gasrespons en net zo snel.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28531
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door Martijn_bmw » 04 jun 2013, 15:37

Macboy schreef:Martijn: leuk een 35d maar kenners weten al lang dat dat ook gewoon een slechte keuze
is. De enige juiste keuze is de 30d. Veel goedkoper, veel zuiniger, betere gasrespons en net zo snel.
Is dit serieus zo? :shock: ik denk er namelijk wel eens over om over een tijdje een E91 335d te kopen lijkt me een heerlijke auto en dubbele pijp links+rechts staat stoer :D

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door PD power » 04 jun 2013, 21:29

Gewoon zelf ervaren, zegt meer dan 1000 woorden hier.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door Petrolhead Tom » 04 jun 2013, 22:03

Martijn_bmw schreef:
Macboy schreef:Martijn: leuk een 35d maar kenners weten al lang dat dat ook gewoon een slechte keuze
is. De enige juiste keuze is de 30d. Veel goedkoper, veel zuiniger, betere gasrespons en net zo snel.
Is dit serieus zo? :shock: ik denk er namelijk wel eens over om over een tijdje een E91 335d te kopen lijkt me een heerlijke auto en dubbele pijp links+rechts staat stoer :D
Ik heb wel eens met een 335d gereden en dat is serieus een stuk sneller dan een E90 330d en ik vond hem ook beter klinken, voor een diesel.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door PD power » 04 jun 2013, 22:33

Wil je een handbak, dan een 330D pakken en ff een pretpakket erop, vraag eens bij Johan VVT
http://www.vvt-motorsport.nl/pages/cata ... 1&number=0

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28531
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door Martijn_bmw » 05 jun 2013, 09:15

ik ga het tzt zelf wel ervaren inderdaad ;-)

de buurman van mijn ouders heeft een 335d destijds nieuw gekocht en die rijdt als het wel bekende "oude vrouwtje" :kikker:

als die te koop komt heb ik eventueel wel interesse heb ik hem al aangegeven dus dan ga ik het wel meemaken.

Zo'n dikke diesel mag van mijn wel automaat zijn, dat past wel bij het karakter van de motor!

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door DF-user-278 » 05 jun 2013, 09:39

F10 530d (245pk) tegen F10 535d (300pk) van 80 tot pak hem beet 200 is een vernedering (getest in de praktijk) voor de 530d en dat is natuurlijk ook logisch. Misschien dat de 258pk versie het marginaal beter zal doen. Maar zoals Macboy roept ''net zo snel'', no way.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door Kasteel » 05 jun 2013, 12:18

Macboy schreef:
Weet je ook meteen waarom de automaat ook veel onzuiniger is in de praktijk. Op papier niet. Maar als je gas geeft schakelt hij altijd terug. Volkomen onzinnig met zoveel koppel in een M135i laat staan deze dieselkanonnen.

Martijn: leuk een 35d maar kenners weten al lang dat dat ook gewoon een slechte keuze is. De enige juiste keuze is de 30d. Veel goedkoper, veel zuiniger, betere gasrespons en net zo snel.
Ik was bij de GTD ook al voor de handbak gegaan ;), maar roep het ook al tijdje, sommige motor/bak-combinaties zijn nog prima te sturen met gas, maar sommige blijven dwangmatig terugschakelen.

Tempowijs vind ik dat de 50d toch wel echt sneller is, ook beduidend ook. Ook had ik wat minder problemen met het geluid, vond m van buiten onder vollast beter klinken dan ik tot heden gewend was. Grootste issue van de X5 50d vond ik de bak, die wel terugschakelt bij iets input gas, maar bij helling vrije val 900rpm moddert...

Wat er 'M' aan is, buiten de afschuwelijke overvloed aan logo's ontgaat me, maar een prima BMW.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door Macboy » 05 jun 2013, 20:59

Mea Culpa !

Overigens is de 35d alleen als automaat verkrijgbaar. Maar lijkt me ideale combo.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door Sjoerd » 05 jun 2013, 21:54

Ik heb de laatste paar weken in een 530d (veel, tijdelijk leenlijk), 535d (testrit van één uur) en 550d (weekend) gereden om te kijken wat de opvolger van 535i gaat worden.

De 530d is heerlijk maar komt wat adem tekort. De 535d niet. De 550d is een beest; ik ben best benieuwd naar 100-200 sprintjes met de 535d. Mijn gevoel zegt dat het niet heel veel scheelt echter had ik met de 550d (en niet met de 30d/35d) hetzelfde als met de M5; je hebt simpelweg niet door hoe hard je rijdt. Vaak veels te hard dus. Geluid vind ik moet je bij diesels niet over praten. Ik vond de 550d iig niet overdreven luidruchtig. Wel een lekker inlaatgeluid vlak voor de turbo's gaan spoolen. Ik vond de 550d wel erg dorstig; ik heb een tank weggereden 1:9.

Het grootste manco van de 550d mijns inziens is de x-drive. Daarom ben ik er nu uit; het wordt een 535d voor mij. Het stuur gevoel is compleet weg. Dan vergelijk ik wel met een 5 serie RWD met AFS. AFS is echt super. Je kan met de 550d wel heel erg hard gaan om bochtige wegen; maar zonder gevoel.

Helaas is de prijslijst nog niet bekend dus kan hem nog niet samenstellen. Het goede is wel dat ik met de proef 5-en zo mogelijk alle opties heb kunnen proberen. Ik weet nu wel wat ik wel of juist persé niet wil. Ik heb nog nooit zo uitgebreid gedaan over het kopen van een nieuwe auto. Sterker nog, de 535i heb ik ongezien gekocht, de 2 A4-en en de Golf niet proef gereden.

Wat er niet op komt

Active Cruise Control (zo jammer dat je de radar niet kan uitzetten. Op de snelweg vind ik het bagger, in de stad of N wegen is het super)
X drive
Nieuwe LCD dash (in de sport stand een spuuglelijk rood dashboard wat je niet meer terug naar normaal kan zetten behoudens naar comfort of eco pro te gaan. Hier loopt BMW zo veel achter op MB en Audi.
Comfort Access
HUD
Leren dashboard (ze hadden de deurpanelen ook moeten doen...)

Wat komt er wel op

Adaptive Led
AFS
M Sport
Comfort stoelen
B&O geluid
Skoefdak
Alcantara dakhemel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door GTRene » 05 jun 2013, 23:40

wellicht wel verstandig immers die 535d lijkt me dezelfde basis motor hebben?
kijk als die 550d nu een dikke V8 diesel was zoals voorheen dan was wellicht anders.

die 535d kun je waarschijnlijk ook tunen en zo heb je wel de voordelen en niet wat nadelen wellicht?

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door Kasteel » 06 jun 2013, 08:15

Nice, nieuwe tellers had ik hoop negatiefs over gehoord, maar nog niet gezien :). Wat was de reden voor geen comfort acces btw?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door Snipe » 06 jun 2013, 08:32

Ganz geil!

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door Sperdy » 06 jun 2013, 13:36

Sjoerd, waarom kwam die 530d adem te kort? Lijkt me ook een beest van een diesel al, niet dus?

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door leonard » 06 jun 2013, 22:22

Het is volgens mij maar net wat je gewend bent qua diesels van BMW.

Ik zit ook in dillema. Heb nu een 335d met een VVT kuur (op bank 334pk 720nm) en wil wat nieuws. AWD is geen optie. dus de nieuwe 335D valt af... 330D vind ik niet sterk genoeg denk ik. Er valt zo ongeveer 320pk en 700nm uit te halen maar ik wil juist meer dan dat ik nu heb.......

Lastig luxe probleem.....

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: M135i, M350d, X1 M35i X3 M50d & Z4 M35iSdrive?

Bericht door Sjoerd » 06 jun 2013, 23:48

Heb vanochtend de nieuwe prijslijst binnen gekregen. Helaas is dat nieuwe digi dashboard standaard bij high executive :( dus moet ik maar omslachtig een executive bestellen en ben waarschijnlijk wat duurder uit...
Kasteel schreef:Nice, nieuwe tellers had ik hoop negatiefs over gehoord, maar nog niet gezien :). Wat was de reden voor geen comfort acces btw?
De digi tellers zit ook wat vertraging in. Echt bagger... Comfort access gebruikt ik nooit; doe de auto altijd van afstand open. Binnen heb je wel key less dus mijns inziens onnodig. De 550d kon ook met 'voet' keyless geopend worden. Dat doe je alleen en pleine public als je als clown Bassie verkleed bent.
Sperdy schreef:Sjoerd, waarom kwam die 530d adem te kort? Lijkt me ook een beest van een diesel al, niet dus?
Wat Leonard zegt; het is maar wat je gewend bent.
leonard schreef:Het is volgens mij maar net wat je gewend bent qua diesels van BMW.

Ik zit ook in dillema. Heb nu een 335d met een VVT kuur (op bank 334pk 720nm) en wil wat nieuws. AWD is geen optie. dus de nieuwe 335D valt af... 330D vind ik niet sterk genoeg denk ik. Er valt zo ongeveer 320pk en 700nm uit te halen maar ik wil juist meer dan dat ik nu heb.......

Lastig luxe probleem.....
Wordt de 335d alleen x-drive? Slecht beleid BMW... 5 serie te (gr)(b)oot voor je? Denk dat ik de 535d een ACS krachtkuurtje ga geven. Direct sper monteren dan.

Ze hebben ook nieuwe Individual kleuren. Amaro bruin (van de 5GT), Kashmir Beige (van de F30) en Muscat (nieuw).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Joost H. en 1 gast