Joopies Volvo V40 1.9D Europa Nordic - Suzuki GSX650F
- Martijn_bmw
Re: Joopies Volvo V40 1.9D Europa Nordic - Suzuki GSX650F
Zo'n ding heb ik ook! Werkt inderdaad leuk met torque
- InjectTheVenom
Erg handig uitleesdingetje heb er ook naar zitten kijken voornamelijk vanwege de locatie van de uitleespoort maar men zegt dat zelfs met een verloopstekker het Opel OBD 1 systeem er niet mee kan communiceren 

- Joopieboy
Werkt idd erg goed, maar is zover ik weet alleen geschikt voor OBDII...
- Joopieboy
De km's gaan hard!

Een goeie 5 maanden gereden, en toen mocht ie weer voor de volgende beurt, ditmaal een kleine beurt. Oliewissel, wat dingen invetten en smeren, controleren maar met name een lekkage bij de EGR oplossen...
Maar ook was er een mistlamp kapot gegaan onderweg naar Anschau vorige week:

Hier zie je trouwens ook duidelijk de grote hoeveelheid steenslag die ik heb, en iemand die zo vriendelijk was om langs mijn sierstrip te rijden met parkeren oid... Nieuwe strip ligt als het goed is bij een spuiter dus die komt binnenkort.
Nieuwe mistlamp erin:

Oliewissel was zo gedaan (wel gigantisch zwart de oude olie :O ), en toen begonnen aan de EGR, pakking vervangen en boel weer schoongemaakt, ook achter het blok en boel weer terug. Wel even mee bezig geweest. Nu maar hopen dat hij ook niet meer lekt!

Binnenkort nog een nieuw klemmetje bestellen, er zat iets te trillen en dat bleek een airco leiding te zijn die uit zijn beugeltje was geschoten, terug geklikt maar na het starten schoot die weer eruit. Maar even vastgezet met een ty-rap voordat ie kapot schuurt of loopt te jutteren.

Verder is het best saai, ding is gewoon goed.
Inmiddels bijna 70dkm ermee gereden in nog geen 2 jaar tijd, dus dat gaat wel hard.
Hij is dus goed bevonden voor de APK binnenkort, maar ook voor de tuning! Doel is om van de 115pk/265Nm naar een betrouwbare 140pk en een begrensde 330Nm koppel te gaan zodat de boel nog een beetje heel blijft.
Nog wat foto's van de LED's in de achterlichten, ik had eerst gewoon witte erin zitten, maar met dat rode glas was het ietwat oranje en ik had lichtlekkage, zie je hier wel op de foto:

Links de rode LED, en rechts de witte die er eerst in zat.Rood is veel mooier.
En dan twee foto's van de achterkant met de verlichte kentekenplaat:

Toch wel dik hoor, LED's van de kentekenplaat zijn wel echt fel (zie je op de bovenkant van de bumper).
Een goeie 5 maanden gereden, en toen mocht ie weer voor de volgende beurt, ditmaal een kleine beurt. Oliewissel, wat dingen invetten en smeren, controleren maar met name een lekkage bij de EGR oplossen...
Maar ook was er een mistlamp kapot gegaan onderweg naar Anschau vorige week:
Hier zie je trouwens ook duidelijk de grote hoeveelheid steenslag die ik heb, en iemand die zo vriendelijk was om langs mijn sierstrip te rijden met parkeren oid... Nieuwe strip ligt als het goed is bij een spuiter dus die komt binnenkort.
Nieuwe mistlamp erin:
Oliewissel was zo gedaan (wel gigantisch zwart de oude olie :O ), en toen begonnen aan de EGR, pakking vervangen en boel weer schoongemaakt, ook achter het blok en boel weer terug. Wel even mee bezig geweest. Nu maar hopen dat hij ook niet meer lekt!
Binnenkort nog een nieuw klemmetje bestellen, er zat iets te trillen en dat bleek een airco leiding te zijn die uit zijn beugeltje was geschoten, terug geklikt maar na het starten schoot die weer eruit. Maar even vastgezet met een ty-rap voordat ie kapot schuurt of loopt te jutteren.
Verder is het best saai, ding is gewoon goed.

Nog wat foto's van de LED's in de achterlichten, ik had eerst gewoon witte erin zitten, maar met dat rode glas was het ietwat oranje en ik had lichtlekkage, zie je hier wel op de foto:
Links de rode LED, en rechts de witte die er eerst in zat.Rood is veel mooier.

En dan twee foto's van de achterkant met de verlichte kentekenplaat:
Toch wel dik hoor, LED's van de kentekenplaat zijn wel echt fel (zie je op de bovenkant van de bumper).

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Welke leds heb je voor de kentekenplaatverlichting gebruikt?
Ben van plan om er bij de S60 ook ledjes in te plaatsen
Ben van plan om er bij de S60 ook ledjes in te plaatsen
- Joopieboy
Deze heb ik gekocht:
http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem ... 0774279481" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar in jouw geval heb je leds nodig die geschikt zijn voor canbus vanwege het lichtcontrole systeem.
http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem ... 0774279481" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar in jouw geval heb je leds nodig die geschikt zijn voor canbus vanwege het lichtcontrole systeem.

- Ferdi
Ah ging er vanuit dat de V40 daar ook al mee uit was gerust 

- Joopieboy
Ook maar gek genoeg krijg ik alleen op de remlichten een foutmelding. 

- Ferdi
In de basis hetzelfde systeem als ik ken van de oude 440 van mijn ouders dus 
Op zich wel makkelijk met dit soort dingen, de Ibiza het het ook niet en eens in de zoveel tijd de lampen nalopen was voldoende om niet te lang met een kapotte rond te rijden

Op zich wel makkelijk met dit soort dingen, de Ibiza het het ook niet en eens in de zoveel tijd de lampen nalopen was voldoende om niet te lang met een kapotte rond te rijden
- Joopieboy
Mja daar had deze eigenlijk weinig last van, alleen de achterlichten gingen snel kapot of branden niet. Vaak een klap op het achterlicht en hij werkte weer. Alle contacten al eens schoongemaakt gemaakt enzo. Maar nu totaal geen problemen meer. Maar dit is idd een bekend systeem ja. 

- Joopieboy
Ook maar weer eens bijwerken hier, sommigen zullen het al weten maar ik heb een appartementje in Brabant kunnen krijgen, daar ben ik nu druk mee met schilderen en doen.

Woonkamer is bijna zover, nu nog het wandje van de badkamer maar daar zat schimmel in door het vocht. Maar al met al erg leuk.
Vandaag wel weer een formaliteit gehad, letterlijk 6 min voor de pauze even binnengereden voor de APK en klaar.
Wel nog even een airco beurt laten doen, zat nog meer dan de helft dus gezien ik het nog nooit had laten bijvullen en de jaren ervoor ook niet duidelijk was wanneer het was gedaan, valt dat wel erg goed mee.

En een mooie pic hier thuis onder de bomen.

Woonkamer is bijna zover, nu nog het wandje van de badkamer maar daar zat schimmel in door het vocht. Maar al met al erg leuk.

Vandaag wel weer een formaliteit gehad, letterlijk 6 min voor de pauze even binnengereden voor de APK en klaar.

En een mooie pic hier thuis onder de bomen.