jgpeggeman schreef:Het gaat om een Mini 1000e Special.
We hebben in augustus 2010 de mini van forumlid "Thijsdejonge" overgenomen. Deze zijn we op ons gemak aan het restaureren. We hopen dit jaar de mini op de weg te krijgen.
Ik heb de quote functionaliteit gebruikt om de verschillende posts te scheiden.
jgpeggeman schreef:We zijn begonnen met een nieuw project. Is geen e34 maar wel heel leuk om te doen!
Gisteren opgehaal met een aanhanger voor een mobiele kraan. Past er precies op!
Moet nog wel wat plaatwerk vervangen worden.
jgpeggeman schreef:Zijn inmiddels een stukje verder met de Mini:
Eerst maar eens begonnen met het strippen van de mini
Voorscherm er deels uitgeslepen. Anders kon ik niet goed bij de puntlassen komen.
Roestplekken kaal gemaakt. Zinkspray erop. Daarna met plamuur aan de slag. Dat is mijn vrouw wel toevertrouwd!
Voorscherm er helemaal af. Puntlassen zijn uitgeboord met speciale boren. Alles in de zinkspray gezet. Druk aan het schuren geweest om de plamuur weer glad te krijgen! Maar begint langzaam weer glad te worden
Hij is nu ons lieve kleine vlekje!
Wanneeer ik weer wat fotos heb dan zal ik die weer posten!jgpeggeman schreef:is weer het een en ander aan de mini gebeurd:
Bodem in de Tectyl gezet:
wieltjes gedemonteerd:
De kleine gaten opvullen met polyester:
En weer schuren. schuren. schuren
En een nieuw voorscherm gemonteerd.
jgpeggeman schreef:even weer een update van het Mini project,
Paar stukken ingelast en roest weggewerkt:
en de motorkap in de grondverf gezet
jgpeggeman schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanavond weer eens wat liefde en aandacht gegeven aan de mini, de laatste stukken erin gelast, en het nodige kitwerk gedaan.
Nu kunnen we beginnen met het plamuren / schuren van de auto! Binnenkort maar eens een lading schuurpapier halen en Jenny aan het werk zetten![]()
Al wat bezig geweest met spuitplamuur! Rond de wielkast is al een hoop tijd in gaan zitten. Maar heb hem nu glad genoeg om te schuren!
jgpeggeman schreef:Mini is inmiddels geschuurd. Moet her en der nog een klein beetje met plamuur wat gladder maken.
Maar het einde (wat betreft de carrosserie) is in zicht!
hebben inmiddels de definitieve kleur ook al bepaald: Ral 4003
Nog een paar fotos:
Schuren schuren schuren... :
En de zijkanten reeds in de primer gespoten:
jgpeggeman schreef: Devorige eigenaar had nog een verrassing voor me verstopt
Dit is wat er in het stuur verstopt zat
Ter vergelijk een €0,50 muntstuk ernaast:
jgpeggeman schreef:Gisteren weer eens met de Mini bezig geweest. Hebben de auto spuitklaar gemaakt. De laatste plekjes nog even extra glad maken en de onneffenheden wegwerken!
Verder de losse delen die niet gespoten moeten worden afgeplakt. (let niet op be slechte fotos, zijn met mobiel gemaakt)
Ook moesten we de ruimte waar we gingen spuiten nog opbouwen.
Daarna de Mini erin en de ramen en deuren openingen dichtmaken, auto grondig afnemen met ammoniak en daarna nog een keer met kleefdoekjes voor de stof!
Toen kon het spuiten beginnen!
En zie hier het voorlopig resultaat:
Vanwege de niet optimale lichtomstandigheden, en apparatuur die in het begin niet meewerkte, hebben we besloten om de Mini nog een keer licht te schuren en van nog een extra laag te voorzien. (heb gelukkig nog 4 liter verf over)
jgpeggeman schreef:Vanavond de mini van een extra roze laagje voorzien!
Deze keer hebben we de auto niet gespoten, maar gerold. En eerlijk gezegd is het resultaat met deze verf een stuk beter! (Nelfamar Multigloss)jgpeggeman schreef:Vanavond weer eens tijd gehad om weer met de mini bezig te gaan. De mini is inmiddels verhuist naar een andere locatie voor de afbouw.
Hebben de auto weer deels in elkaar gezet:
De deuren terugplaatsen an afhangen. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan omdat de bouten van de scharnieren afbraken. Dus moesten er maar nieuwe bouten in
Naar mini maatstaven hangt het redelijk strak!
Motorkapje er weer op. Ook hier moesten nieuwe bouten in gemaakt worden, omdat die gaar waren!
Nog even een foto voordat ie weer onder zeil gaat!
Mini 1000 City E
- jgpeggeman
Mini 1000 City E
Sinds juni 2010 hebben we een Mini 1000 in ons bezit. Dit is een langlopend project, waar we vorig jaar op het punt zijn gekomen dat er weer een APK op is gekomen. Onderstaand het verzameltopic van andere website, waar ik heea heb bijgehouden.
- jgpeggeman
Re: Mini 1000 City E
En dit is hoe de Mini er nu bij staat:
Wanneer er meer gewenst is kan ik de tussenliggende posts ook wel plaatsen....jgpeggeman schreef:Even een paar fototjes gemaakt
- Petrolhead Tom
Ik vond de originele kleur wat mooier. Knap project! Geen half werk!
- jgpeggeman
De originele kleur was idd "mooier"... Maar een Mini moet iets extra speciaals hebben in mijn ogen.Petrolhead Tom schreef:Ik vond de originele kleur wat mooier. Knap project! Geen half werk!
Op dit moment is de Mini nog wel half werk, want het project is nog lang niet klaar. Het complete interieur moet nog opgebouwd worden. Maar om weer goed in de 'mood' te komen, wilde ik eerst weer kunnen sturen in de mini.
- Niels
- Auto: Prius+
Blijft leuk spul en respect voor het werk wat je er in hebt gestoken!
-
Heel leuk project!
Is het niet mooi om ook het dakje wit te spuiten? Dan is ie helemaal af.
Is het niet mooi om ook het dakje wit te spuiten? Dan is ie helemaal af.
- jgpeggeman
Wit dakje staat wel op de planning... Maar ik heb er lang over getwijfeld, omdat het dan veel minder roze word... (en omdat een wit dakje eigenlijk alleen op een cooper hoort)
-
Dan moet je er wat meer moeite insteken met afplakken en zorgen dat je een wit patroon spuit zodat er een roze Britse vlag overblijft. Zeg maar wat normaal rood en blauw is volledig roze houden.
- jgpeggeman
@Slowco
Mooi ontwerp! In het beginstadium had ik ook al een vergelijkbaar ontwerp gemaakt.

Alleen heb ik verder bijna geen zwart aan de auto zitten, dus het ontwerp is nooit verder uitgevoerd. Het idee is een beetje in de vergetelheid geraakt. Maar bovenstaande is zeker de moeite waard om dat eens nader te bekijken
(toevallig geen fotoshoppers hier die dit op de mini kunnen virtualiseren?)
Mooi ontwerp! In het beginstadium had ik ook al een vergelijkbaar ontwerp gemaakt.

Alleen heb ik verder bijna geen zwart aan de auto zitten, dus het ontwerp is nooit verder uitgevoerd. Het idee is een beetje in de vergetelheid geraakt. Maar bovenstaande is zeker de moeite waard om dat eens nader te bekijken
(toevallig geen fotoshoppers hier die dit op de mini kunnen virtualiseren?)
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- jgpeggeman
@joel
Hartelijk bedankt! wat zie dat er gaaf uit!!!!!!!!
Kun je die eerste 1 maken met wit (die met union jack en strepen op de motorkap)
Kun je die eerste 1 maken met wit (die met union jack en strepen op de motorkap)
-
Grappig Jgpeggeman! Idee van SlowCo is fantastisch.
- jgpeggeman
Ben ook erg enthousiast over die "engelse" vlag met strepenXave30 schreef:Grappig Jgpeggeman! Idee van SlowCo is fantastisch.
-
Geen dank, ik pm je wel even mijn rekeningnummer...jgpeggeman schreef:Ben ook erg enthousiast over die "engelse" vlag met strepenXave30 schreef:Grappig Jgpeggeman! Idee van SlowCo is fantastisch.

Succes met spuiten!
- Joël D.
Sorry, wat bedoel je precies?jgpeggeman schreef:@joel
- 2000USA
Is nu een lichte grijstint lijkt het, zie overgang met grille. Ik neem aan dat hij hel(der)wit bedoeld?Joël D. schreef:Sorry, wat bedoel je precies?jgpeggeman schreef:@joel
- jgpeggeman
De strepen helderwit..... (Zelfde als de gril)Joël D. schreef:Sorry, wat bedoel je precies?jgpeggeman schreef:@joel
- Joël D.
- WJ
Leuk project en wagentje, vreselijke kleur! 

- jgpeggeman
@joël, mijn dank is wederom zeer groot!
- Tim N
Probeer de verbreders eens in koetswerk kleur, staat vaak veel beter en maakt het minder "geplakt"
Zeker omdat de wielen toch ook al wit zijn, steken die ineens beter af en wordt het verder meer een geheel.
Zeker omdat de wielen toch ook al wit zijn, steken die ineens beter af en wordt het verder meer een geheel.
- jgpeggeman
ik weet het niet.... Dit geeft wel een goed contrast. En ik zie er tegenop op die randen om de spatborden er weer af te halen... Die krengen er op zetten is 1 van de allerlastigste klussen geweest. Verder zitten de group2 verbreders er op met popnagels. Wanneer je de verbreders ook in de carroserie kleur maakt, gaan de popnagels er denk ik uitspringen.Tim N schreef:Probeer de verbreders eens in koetswerk kleur, staat vaak veel beter en maakt het minder "geplakt"
Mischien dat Joël de wielkasten ook in het roze kan fotosjoppen?
- Joël D.
- Roy RS
leuk om te zien dat je zoveel tijd en liefde in dat karretje stopt...vele andere zouden dit als een sloper behandelt hebben, jij geeft het een tweede jeugd, mooi is dat.
Kleurcombo is niet mijn ding, maar dat zal zijn omdat ik een man ben.
Kleurcombo is niet mijn ding, maar dat zal zijn omdat ik een man ben.
-
Toch "leuker/meer speels" met witte verbreders hoor!