Camberplates Impromaxx / Promaxx (is het wat?)

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
328Ti

Camberplates Impromaxx / Promaxx (is het wat?)

Bericht door 328Ti » 26 mei 2013, 20:40

Tja,

Wellicht vragen naar de bekende weg, toch zie ik geen recensies/ervaringen op het net. Heeft iemand ervaring met deze camberplates. Mij gaat het om vervanging van de toplagers die lopen te klapperen op een schroefset (ik weet het , niet optimaal). Kortom huis, tuin en keukenwerk. Geen racegebeuren.

Ik moet snel wat hebben (geklapper = geen vervoer) en wil geen kat in de zak kopen. Vragen die bij mij spelen:

1. Duurzaamheid
- uniballs
- mate van gevoeligheid bij meerdere keren verstellen
2. Kwaliteit
- invreten aluminium
- stelboutjes

Verneem het graag.

P.s. En als iemand nog z.g.a.n. A merk camberplates voorzijde E36 heeft voor een faire prijs, hoor ik het ook graag.

Afbeelding

http://www.racewareshop.nl/

328Ti

Re: Camberplates Impromaxx / Promaxx (is het wat?)

Bericht door 328Ti » 27 mei 2013, 08:19

Niemand?

:TV kijken:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 mei 2013, 12:04

Zal je waarschijnlijk weinig reacties op krijgen.

Uniballs zijn niet echt handig voor straat gebruik. Ze hebben namelijk maar een beperkte levensduur en gaan dan vaak tikken.

Voor de racerij is dit nogal een net niet product, te weinig verstelling. Range is qua camber heel minimaal. En verder kopen mensen die platen vaak gelijk met hun schroefset.

Je moet ook even in de gaten houden dat deze platen een stuk dunner zijn, je voorkant komt dus een stuk lager te staan als je standaard topmounts uitwisseld voor deze. Dit kan je opvangen met omhoog schroeven maar eea is afhankelijk van je demperlengte. Als je hem omhoog schroeft houd je meestal minder uitgaande veerweg over. Bij sommige schroefsets is dit weer een voordeel omdat je juist snel op de bumpstops zit, hiermee heb je daar weer minder last mee.

328Ti

Bericht door 328Ti » 27 mei 2013, 14:44

Bert ///M3 schreef:Zal je waarschijnlijk weinig reacties op krijgen.

Uniballs zijn niet echt handig voor straat gebruik. Ze hebben namelijk maar een beperkte levensduur en gaan dan vaak tikken.

Voor de racerij is dit nogal een net niet product, te weinig verstelling. Range is qua camber heel minimaal. En verder kopen mensen die platen vaak gelijk met hun schroefset.

Je moet ook even in de gaten houden dat deze platen een stuk dunner zijn, je voorkant komt dus een stuk lager te staan als je standaard topmounts uitwisseld voor deze. Dit kan je opvangen met omhoog schroeven maar eea is afhankelijk van je demperlengte. Als je hem omhoog schroeft houd je meestal minder uitgaande veerweg over. Bij sommige schroefsets is dit weer een voordeel omdat je juist snel op de bumpstops zit, hiermee heb je daar weer minder last mee.
Bert,

Bedankt voor je ervaring.

Ik heb het koni setje nu omhoog geschroefd en dat rijdt een stuk beter. Optisch is het wat minder, dus zou bovenstaande optekening ideaal zijn qua effect. Ik ga het gewoon maar eens proberen. Ik heb de huidige toplagers/torens een smeerbeurtje gegeven en het "kapsel" ter bescherming van het lager vervangen. Boeltje doet het weer voor even.

Over een aantal maanden zal ik wel mijn gebruikerservaring schrijven in dit topic.

Groet Jans

WieDrDerJonge

Bericht door WieDrDerJonge » 30 mei 2013, 12:16

Er zitten geen rubbers in deze platen dus het comfort gaat wel achteruit.

Plaats reactie