nadeeltje SMG
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
nadeeltje SMG
Momenteel staat er een BMW met SMG bij mij in de garage. Viel me op dat het manouvreren op de cm lastig is met SMG. Beetje gas geven resulteert al heel snel in een duidelijke versnelling hetgeen niet altijd de bedoeling is. Kruip neigingen zoals een echte automaat heeft kent de SMG niet. Hoe doet de gemiddelde eigenaar van een BMW met SMG dit?
-
OnlineFabian
- Sander S.
Dit wist ik niet.Fabian schreef:Met links bijremmen![]()
Maar geloof je meteen Dick. Jeremy Clarkson-flapdrol-himself klaagde daar ook altijd over als 1 van de grootste nadelen bij dagelijks gebruik van zo een versnellingsbak. Parkeren schijnt een ramp te zijn. Helemaal op een helling bijvoorbeeld...
DSG heeft dit ook, gas geven met je kleine teen resulteert gelijk in een versnelling waar je niet op zit te wachten.
- Bert ///M3
Tsja ik heb er geen last mee, het is meer een kwestie van wennen. Je moet er rekening mee houden dat het een bak met koppeling is, dus als je iets gas geeft dan moet de bak eerst nog aankoppelen. Als je dan wat ongeduldig bent en je geeft wat meer gas dan ben je al snel wat verder.
Ik denk er helemaal niet bij na en weet niet beter eigenlijk, geen last met parkeren enzo.
Hellingen moet je gewoon doen net als bij een normale handbak, of met links remmen.
Zo'n systeem moet je jezelf aanwennen, het duurt gewoon even voor je er op ingesteld bent
Ik denk er helemaal niet bij na en weet niet beter eigenlijk, geen last met parkeren enzo.
Hellingen moet je gewoon doen net als bij een normale handbak, of met links remmen.
Zo'n systeem moet je jezelf aanwennen, het duurt gewoon even voor je er op ingesteld bent

- RVV
- Pescatore
Wat je ook kunt doen is de handrem zeer lichtjes aantrekken; nu zal de wagen nog langzamer 'lopen'. Vooral op kleine heuveltjes (oprijwagens!) vind ik dit erg handig.Rico v Velzen schreef:Ik snap wat Dick bedoelt maar het is fluwelen voetenwerk, in het begin vond ik het ook lastig maar ondertussen is het op de centimeter manouvreren geen enkel probleem.
- Roel
maar een DSG kruipt nogSander Spoolder schreef:Dit wist ik niet.Fabian schreef:Met links bijremmen![]()
Maar geloof je meteen Dick. Jeremy Clarkson-flapdrol-himself klaagde daar ook altijd over als 1 van de grootste nadelen bij dagelijks gebruik van zo een versnellingsbak. Parkeren schijnt een ramp te zijn. Helemaal op een helling bijvoorbeeld...
DSG heeft dit ook, gas geven met je kleine teen resulteert gelijk in een versnelling waar je niet op zit te wachten.

-
Pescatore schreef:Wat je ook kunt doen is de handrem zeer lichtjes aantrekken; nu zal de wagen nog langzamer 'lopen'. Vooral op kleine heuveltjes (oprijwagens!) vind ik dit erg handig.Rico v Velzen schreef:Ik snap wat Dick bedoelt maar het is fluwelen voetenwerk, in het begin vond ik het ook lastig maar ondertussen is het op de centimeter manouvreren geen enkel probleem.
Ouwe truckdrivert ben jij ook

- MartijnGizmo
Pompiedom..... [img:28:18]http://www.prieteni.com/layout/images/e ... histle.gif[/img]
[img:600:834]http://www.eurocarmotorsport.com/Image/av_04.jpg[/img]
[img:600:834]http://www.eurocarmotorsport.com/Image/av_04.jpg[/img]
- Joy
[IMG:640:427]http://i19.photobucket.com/albums/b188/ ... _553lo.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Joy op 22 apr 2007, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter Tunissen
- GTRene
Ja misschien was het diezelfde camper die voor ons bij de pomp stond en wij komen eraan (cor en ik) en stoppen erachter, rijd dat oude mens ineens achteruitPeter Tunissen schreef:Nou ja, auto....![]()