March M1 ziet na 30 jaar weer een circuit
- Luco
March M1 ziet na 30 jaar weer een circuit
Speciaal voor de BMW Fappers
Verhaal erachter is ook leuk, maar 5 van gebouwd.
Verhaal erachter is ook leuk, maar 5 van gebouwd.
- Petrolhead Tom
Re: March M1 ziet na 30 jaar weer een circuit
Leuk ook dat Nederlandse Engels erdoorheen. 

- Gert.
Ik heb dat hok zien rijden op Hockenheim bij de YTCC. Gaat echt heel snel.
- Luco
Ja met 700pk mag er ook wel een beetje gang in zitten 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
700pk in 'n BMW, waar heb ik dat eerder gehoord:)
Mooi Luco.
Vliegt die band van die Sierra af of van welke kar?
Mooi Luco.

Vliegt die band van die Sierra af of van welke kar?
- Luco
Maar wel een chevy V8 erin.
BMW motor had te weinig vermogen destijds, dat is juist een mooi gedeelte van het verhaal, de ontwikkeling van de bnw motor die niet werd ontwikkeld.
BMW motor had te weinig vermogen destijds, dat is juist een mooi gedeelte van het verhaal, de ontwikkeling van de bnw motor die niet werd ontwikkeld.
- Dennis Cavallino
Toen ik het M1 artikel voor Octane schreef kwam ik deze auto tegen op autogespot.com e.d.. Hilarische reacties aldaar, bijna moordneigingen ivm "verkrachting", maar het is the real deal. En ze hebben ook nog gewoon een M88 op 't schap liggen. Erg gaaf dat ze hiermee racen. En het YTCC past ze goed, vooral met die Duitse M1's die ook meededen een streling voor het oog en een gaaf schouwspel. Dit soort auto's horen niet thuis in een stoffig museum.
- Luco
Ja erg gaaf, voor de originaliteit jammer dat er geen bmw motor in ligt, maar ja die had destijds te weinig vermogen om mee te komen, het hele le mans verhaal is wel gaaf, ze wilden meedoen in groep 5 maar omdat er geen 500 verkocht waren moesten ze starten in de prototypes, kansloos natuurlijk.
- GTRene
mooi ding, nouja...bruut in elk geval, alleen die versnellingsbak schijnt niet zo makkelijk te gaan met die verbinding rechts in de dorpel denk...
wat een kracht dat oude ding
wat een kracht dat oude ding

-
Ja ik versta ook Du-english Luco. 
Wat Dennis zegt ook. Het is 'n uniek stuk, door de reglementen zo 'geboren' tegen wil en dank.
Mooi is anders(tov de normale M1 Procars, maar die hadden 470pk atmo max toch? Iemand MEER info?)
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M1_Procar_Championship" onclick="window.open(this.href);return false;
Als kind herinner ik me de races voorafgaande aan 't F1 spektakel nog, met alle rijders in die M1's door Monaco te rossen . Lauda 1, Regazonni 2 en Fitti 3. Tiff Needell deed ook mee, want F1 toen.
Maar was niet zo'n M1 freak toendertijd, 512bb was king.
Jan Bot houdt 'n leuk verhaal. Later op 't ereschavot krijgt een ouder heerschap een scheut champagne in de ogen. op de achtergrond met z'n bril op. Ik grinnikte beetje maar vond het wel wat sneu voor de beste man.
En we zien hier wel vaker leuke onboard filmpjes vandaan komen, waarbij eerlijk gezegd WRC onboard me meer 'doet' qua adrenaline(voor zover je dat kan hebben achter je PC) dan de zoveelste 12/24h GT Race in any nieuwerwetse super proto/GT3.
Maar DIT. onboard. Allemachtig wat 'n beleving, de bak, het moeizamere schakelen, de herrie, het terugschakelen, het 'bekende' Hockenheim, de overstuuracties. Skitterend. Je VOELT de power van dat ding. Super.

Wat Dennis zegt ook. Het is 'n uniek stuk, door de reglementen zo 'geboren' tegen wil en dank.
Mooi is anders(tov de normale M1 Procars, maar die hadden 470pk atmo max toch? Iemand MEER info?)
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M1_Procar_Championship" onclick="window.open(this.href);return false;
Als kind herinner ik me de races voorafgaande aan 't F1 spektakel nog, met alle rijders in die M1's door Monaco te rossen . Lauda 1, Regazonni 2 en Fitti 3. Tiff Needell deed ook mee, want F1 toen.
Maar was niet zo'n M1 freak toendertijd, 512bb was king.
Jan Bot houdt 'n leuk verhaal. Later op 't ereschavot krijgt een ouder heerschap een scheut champagne in de ogen. op de achtergrond met z'n bril op. Ik grinnikte beetje maar vond het wel wat sneu voor de beste man.

En we zien hier wel vaker leuke onboard filmpjes vandaan komen, waarbij eerlijk gezegd WRC onboard me meer 'doet' qua adrenaline(voor zover je dat kan hebben achter je PC) dan de zoveelste 12/24h GT Race in any nieuwerwetse super proto/GT3.
Maar DIT. onboard. Allemachtig wat 'n beleving, de bak, het moeizamere schakelen, de herrie, het terugschakelen, het 'bekende' Hockenheim, de overstuuracties. Skitterend. Je VOELT de power van dat ding. Super.

- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
ik heb die wagen dus gewoon op een trailer op de A1 gezien, zag al dat het een 1M was, maar nooit bij stilgestaan (ook levensgevaarlijk op de snelweg natuurlijk)
Auto had wel een beetje een bouwpakket gevoel, maar blijkt dus een bijzondere wagen te zijn.....
Auto had wel een beetje een bouwpakket gevoel, maar blijkt dus een bijzondere wagen te zijn.....
- Luco
Eigenlijk is het ook een bouwpakket
Wel een heel apart bouwpakket, dat dan weer wel.

Wel een heel apart bouwpakket, dat dan weer wel.
-
Ik was dus meer into de 512bb (LM) toendertijd.
Ik kreeg later 'n videoband met Ferraris en dit filmpje. Ik hem 'm hier en daar al 'n paar keer getoond, maar blijft leuk, vooral sound aan vanaf 1:23 ongeveer. Phil Hill in de LM op Laguna Seca.
En ja 't schakelen in die ouwe troep(...) is niet eenvoudig het commentaar van Phil bij 1:28 ongeveer spreekt boekdelen
Ik kreeg later 'n videoband met Ferraris en dit filmpje. Ik hem 'm hier en daar al 'n paar keer getoond, maar blijft leuk, vooral sound aan vanaf 1:23 ongeveer. Phil Hill in de LM op Laguna Seca.
En ja 't schakelen in die ouwe troep(...) is niet eenvoudig het commentaar van Phil bij 1:28 ongeveer spreekt boekdelen

-
Nutkees schreef:ik heb die wagen dus gewoon op een trailer op de A1 gezien, zag al dat het een 1M was, maar nooit bij stilgestaan (ook levensgevaarlijk op de snelweg natuurlijk)