BMW E46 M3 Carbonschwarz (Nieuw sper, nieuwe velgen:)
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
Prachtwagen. Ik vind die 19inch helemaal niet zo verkeerd staan.
Veel plezier ermee.
Veel plezier ermee.
- matthyssie
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
HPFP? Of de overhevel pomp van de ene tank naar de andere?Jurrian schreef:Rij inderdaad een stuk liever in de M3. Maar voor het filewerk en stadsverkeer heeft het geen meerwaarde. Hij voelt het meest prettig als je een klein beetje toeren kan maken. Dit is ook de 1e auto waar ik mee rijd die eigenlijk de hele tijd vraagt om gewoon zelf het gaspedaal te hanteren in plaats van cruise control. Hoe prettig CC ook is. Ik word langzamer hand al erg benieuwd hoe hij het doet op het circuit. Maar daarvoor eerst het sper fixen en ik heb een probleempje met de benzine aanvoer. Als ik op ongeveer een kwart tank zit begint de auto te stotteren, alsof er even geen benzine aanvoer is. Op tempo blijven ging wel op de snelweg, maar bij acceleratie ging het mis. Iemand een idee wat dat is?
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 21:04
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
Mooie M3. Volledig volle knoppenbalk?
Evo velgen zijn juist super. Nog mooier als ze antraciet gespoten zijn. Maar dat is een smaak kwestie.
Betreft je brandstof probleem zou het misschien lonen om het brandstoffilter te vervangen. De brandstofdrukregelaar zit hierin namelijk verwerkt. Deze wordt bij een onderhoudsbeurt ongeacht of deze groot of klein is naar mij weten niet vervangen. Deze bevind zich onder de auto, achter het linker voorwiel. Kosten van het onderdeel iets van 90 euro.
Veel rijplezier.
Evo velgen zijn juist super. Nog mooier als ze antraciet gespoten zijn. Maar dat is een smaak kwestie.
Betreft je brandstof probleem zou het misschien lonen om het brandstoffilter te vervangen. De brandstofdrukregelaar zit hierin namelijk verwerkt. Deze wordt bij een onderhoudsbeurt ongeacht of deze groot of klein is naar mij weten niet vervangen. Deze bevind zich onder de auto, achter het linker voorwiel. Kosten van het onderdeel iets van 90 euro.
Veel rijplezier.
-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
huuuh? ik heb uren gespendeerd te zoeken daarnaar. kwam nergens op dus heb uiteindelijk de bijna 400 euro per bracket betaald!GTRene schreef:Heb je set idd te koop zien staan maar geen losse brackets, daarbij die complete prijsJeroen K. schreef:Heb ik wel liggen hoor...GTRene schreef: (was namelijk op zoek naar CSL E46 brackets (remmen)![]()
in de UK kan ik een complete set (remschijven en calipers voor en achter en leidingen e.d.) in goede staat voor 350,-gbp kopen![]()
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
das jammer, daar heb je nu nog steeds voor die 350,-gbp (nog te koop)
de remschijven en voor en achter klauwen incl bijna nwe blokjes en brackets en slangen
had hem nog wel ff gemaild van't weekend, maar denk dat ie niet interesse heeft om zo'n zwaar pakket? naar NL te sturen.
maar wel een leuk prijsje idd.
en ow, ik speur al een week of 4 de laatste weken
heb al aardig wat in huis...maar wilde ook nog losse brackets van de csl maar los nog niet gevonden voor een leuk prijsje.
de remschijven en voor en achter klauwen incl bijna nwe blokjes en brackets en slangen

had hem nog wel ff gemaild van't weekend, maar denk dat ie niet interesse heeft om zo'n zwaar pakket? naar NL te sturen.
maar wel een leuk prijsje idd.
en ow, ik speur al een week of 4 de laatste weken

heb al aardig wat in huis...maar wilde ook nog losse brackets van de csl maar los nog niet gevonden voor een leuk prijsje.
-
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
Ja, daar zat ik ook aan te denken, maar toen ik de tank vrijwel leeg had, met het probleem en er 4 liter ingooide liep de auto ineens weer goed. En volgens de etk tekeningen komt benzine in de kant van de tank met de overhevelpomp.matthyssie schreef:HPFP? Of de overhevel pomp van de ene tank naar de andere?Jurrian schreef:Rij inderdaad een stuk liever in de M3. Maar voor het filewerk en stadsverkeer heeft het geen meerwaarde. Hij voelt het meest prettig als je een klein beetje toeren kan maken. Dit is ook de 1e auto waar ik mee rijd die eigenlijk de hele tijd vraagt om gewoon zelf het gaspedaal te hanteren in plaats van cruise control. Hoe prettig CC ook is. Ik word langzamer hand al erg benieuwd hoe hij het doet op het circuit. Maar daarvoor eerst het sper fixen en ik heb een probleempje met de benzine aanvoer. Als ik op ongeveer een kwart tank zit begint de auto te stotteren, alsof er even geen benzine aanvoer is. Op tempo blijven ging wel op de snelweg, maar bij acceleratie ging het mis. Iemand een idee wat dat is?
Een nieuw filter heb ik inderdaad al besteld. Die gaat er zaterdag onder.
CSL wielen zijn inderdaad schitterend. Zijn dat ook de magnesium wielen? Maar dan zou een setje Apex velgen me ook wel aanstaan:
Heb inderdaad de knoppenbalk vol. Al vind ik de memory seats en verwarming wat overdreven, had eigenlijk liever wat meer steun gehad in de zij, met dat leer glij je alle kanten op.
Dat is wel erg goedkoop hoor Rene, dat kost 1 zimmerman remschijf ongeveer voor de E46 M3.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
ja is een mooie prijs, but true
eneuh, je kan al CSL schijven (nieuw ) al voor heel wat minder kopen, ff beetje speuren
ik kan ook nog ergens 2 nwe csl schijven incl 2 porsche 6 pots kopen voor iets van 450,-euro, das ook niet duur, die klauwen zijn dan ofcorse 2de hands en zonder adapter voor bv naar M3
en ik heb nog 2 schijven in goede staat voor de M3-V8/1M van 360x30 want die passen niet qua diepte op de Z3M/M3-E36 zijn 63.3mm hoog (Z3M zijn bv 52.5mm hoog)

eneuh, je kan al CSL schijven (nieuw ) al voor heel wat minder kopen, ff beetje speuren

ik kan ook nog ergens 2 nwe csl schijven incl 2 porsche 6 pots kopen voor iets van 450,-euro, das ook niet duur, die klauwen zijn dan ofcorse 2de hands en zonder adapter voor bv naar M3
en ik heb nog 2 schijven in goede staat voor de M3-V8/1M van 360x30 want die passen niet qua diepte op de Z3M/M3-E36 zijn 63.3mm hoog (Z3M zijn bv 52.5mm hoog)
-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
Dat dacht ik ook al ja.... vind het wel erg bizar goedkoop....Jurrian schreef:Dat is wel erg goedkoop hoor Rene, dat kost 1 zimmerman remschijf ongeveer voor de E46 M3.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
ik vond/vind (want het is er nog) het gewoon scherp geprijst 

- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
markk schreef:Feli, blijven prachtige auto's.
18" schijnt beter te rijden. Moet de mijne nog eens een keer uitproberen. 19" CSL is m.i. toch wel de velg qua uiterlijk voor die auto.
Mark.
18" doen het idd beter, zowel in stuur als in acceleratie gedrag.
Robin schreef:Feli prachtklassieker in wording.![]()
Denk nog vaak terug aan m'n 2002 M3 die ik 10 jaar terug had. Eerste rwd >300pk beest die ik had. Heerlijke beleving en 'owner's pride' , vooral dat laatste, heb ik nooit meer gehad sindsdien tot aan wat ik nu heb:)
Oh ja ik had er toen 18 inch onder. 19 inch was me toen te joker...
CSL wiel is natuurlijk wel de bom, maar 't is geen CSL he:)
Veel plezier ermee en hou 'm haaks en heel:)
Dat herken ik als geen ander, in 2003 mijn eerste E46 M3 TiAg, een droom, onwerkelijk, ik kocht hem de dag voor kerst, heb moeders mee gesleurd naar de showroom.....................kijk Ma, dat is hem

Wild in de bol, onrustig in de kop...............niets heeft me meer gepakt dan de aanschaf van die kar, en ja, hij stond op 18" ..............
Owners Pride idd, beter woord kan ik niet bedenken............

-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
Absoluut. Ding van mij is dan welliswaar aangord het is en blijft nogsteeds mijn big and only prideromo schreef:Owners Pride idd, beter woord kan ik niet bedenken............

-
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
De vraag is dan alleen of je dan Zimmerman schijven hebt, want zelfs inkoop zijn ze per 2 niet zo goedkoop.GTRene schreef:ja is een mooie prijs, but true![]()
eneuh, je kan al CSL schijven (nieuw ) al voor heel wat minder kopen, ff beetje speuren![]()
ik kan ook nog ergens 2 nwe csl schijven incl 2 porsche 6 pots kopen voor iets van 450,-euro, das ook niet duur, die klauwen zijn dan ofcorse 2de hands en zonder adapter voor bv naar M3
en ik heb nog 2 schijven in goede staat voor de M3-V8/1M van 360x30 want die passen niet qua diepte op de Z3M/M3-E36 zijn 63.3mm hoog (Z3M zijn bv 52.5mm hoog)
De CSL is eigenlijk de droom, maar ben inderdaad ook behoorlijk trots met de M3.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
nope, ATE gewoon dus van 'BMW' en dus gewoon 2-delig en geventileerd en geboort.
zimmerman is mooi spul zag ik wel...heb namelijk zimmerman achterschijven besteld en hier liggen, ziet er goed uit, mooier dan ATE met die coating e.d.
CSL is idd leuk, kwam tijdens mijn zoektocht naar remmen en setjes en calipers enz, ook nog een lijst tegen met het verschil tussen de M3 e46 en CSL...die lijst was langer dan ik dacht
ff opzoeken, ah>>

zimmerman is mooi spul zag ik wel...heb namelijk zimmerman achterschijven besteld en hier liggen, ziet er goed uit, mooier dan ATE met die coating e.d.
CSL is idd leuk, kwam tijdens mijn zoektocht naar remmen en setjes en calipers enz, ook nog een lijst tegen met het verschil tussen de M3 e46 en CSL...die lijst was langer dan ik dacht

ff opzoeken, ah>>
M3 CSL exact part differences
List of differences between the M3 E46 and the M3 CSL E46
Compiled by NZ_N3 with help from cslregister
Confirmed differences :
- Engine block (supposedly picked from the least flawed cast) – The blocks have the same part numbers as M3, Z4, but the full short block is a different part number 11007833675
- Engine head (exhaust valve and intake/exhaust cams - longer duration, same lift) – intake cam shaft 11317835041 exhaust cam shaft 11317835043 Exhaust Valve 11347833676 (30,5/5,95mm) – the valve springs are exactly the same
- Intake plenum (carbon airbox as we like to call it) Air Collector 11617833496 filter 13727838625 The other half of the carbon box: 11617833497 and control unit 11617833498 all the other ducting 11617833646; 11617833645; 11617833648; 13717896774 intake grill 51117895883
- Extractors/Headers (same as post 2005 M3s and Z4) 11627833500; 11627833643
- Cat converter (200 cell) 18307833673
- X pipe, resonators (thinner material - slightly lighter) 18107833503
- Rear muffler - slightly lighter 18107833504
- Different ECU - 25% more capacity 12147837328; 12147834982
- Different SMG control unit program 23607837731
- Pseudo Alpha N engine management (delete of MAF, but still runs a MAP sensor, and air temp sensor 13621739510- debate as to whether this is just for idle control however) MAP sensor part number 13627833561
- Different traction control system with M track mode on steering wheel (much like the DCT mode in new E9X series)
-Different ABS control program
- Shorter steering ratio 14.5:1 (compared with 15.4:1 on M3) 32132282647 (same steering rack as the M3 CS)
- Front bumper (carbon fiber with incorporate bumper support) silver grey 51117896820 Sapphire Black 51117895950
- Roof (carbon fiber) 41007895382;
- Rear diffuser (carbon fiber) - the bumper is the same as M3 so is the carrier – silver grey 51127896832 Sapphire Black 51127895985
- Boot lid (Moulded sheet plastic - it's not fiberglass people, it's much harder and more rigid) 41007895884
- Rolled rear fenders to accommodate wider rear rims. Bare Full Body Skeleton for CSL 41007895934 (part numbers for the rear fenders are the same as M3, but the CSL comes from the factory with ROLLED rear fenders)
- Different wheels (NOT magnesium, cast aluminium) made by BBS 36112282650; 36112282999
- Suspension and spring (sachs, shorter spring and different damper and rebound rates) fronts 31312282505; 31312282506 front bump stop 31332282508 rear 33522282507, rear mount disc (CSL specific) 33532282503; bumper stop 33532282509
- different rear lower arm - aluminium with spherical joint 33322283074
- different front king pin (hub) for wider front track 31212282855; 31212282856
- larger front sway bar (hollow) 30.8mm 31352282655
- larger rear sway bar 22.5mm 33552282681
- larger front brakes (345mm) 34112282445; 34112282446 brake carrier 34112282619
- larger rear brake caliper piston 34212282857; 34212282858 (same as M3 CS)
- Pilot sport Cup Tyres 85452536738; 85452536740
- Lighter rear glass 51317895441
- Recaro SPG Type front seats 52100031830; 52100031831; rails 52107895957; 52107895958
- Lighter rear seats (4 seater rather than 5) 52207896809; 52207896800 rear console 52207896297
- Lightweight through load facility 52207896929; 52207896930; 52207896807; 52207896808
- Paper/Honey combe boot floor COVER (yes the infamous cardboard floor) 51477895990
- Carbon door cards and rear panel 51417895581; 51417895582; 51437895579; 51437895580 Door handles 51417896919; 51417896920
- Carbon centre console 51167896359
- Alcantara steering wheel 32342282502
- Alcantara hand brake lever 34412282662
- 4 rather than 6(or 8 if equiped) airbags
- NO INTERIOR SOUND DEADENING
- No bonnet heat shield (same aluminium bonnet as M3)
- Optional Radio and aircon
- Lighter battery (same as the Mini Cooper S battery) 61218377139
- Lighter microfilter housing (bottom part 64 31 7 895 937 1.050 kg, housing 64 31 7 895 939 1.630 kg)
Unconfirmed differences:
- less under carriage undercoating
- extra welding points to chassis

-
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
Foto's van het interieur beloofd:




Zo, ben geen fotograaf en in de tussentijd is mijn broertje alle knoppen aan het uitproberen. Maar dit moet toch een aardig beeld geven. Heb de onderdelen besteld om die gekke telefoon te vervangen voor een setje bekerhouders. Dat is toch wat praktischer.
Versnellingspook is trouwens niet standaard, maar heeft een alcantara "?" hoes, is dit toevallig de CSL versie?




Zo, ben geen fotograaf en in de tussentijd is mijn broertje alle knoppen aan het uitproberen. Maar dit moet toch een aardig beeld geven. Heb de onderdelen besteld om die gekke telefoon te vervangen voor een setje bekerhouders. Dat is toch wat praktischer.
Versnellingspook is trouwens niet standaard, maar heeft een alcantara "?" hoes, is dit toevallig de CSL versie?
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
Dat is een BMW performance pookje zo te zien.
-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
Performance pookje inderdaad, CSL kwam alleen als SMG!
-
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
Aha, thanks. Het is in ieder geval wel een prettig ding. Lekker kort.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 09:40
- Locatie: Breda
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
Gave bak, heb je nog een normale uitlaat, of al een met kleppen?
-
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
Standaard uitlaat. Een andere is niet echt prioriteit, maar als er een supersprint voorbij komt dan hou ik me aanbevolen.
- Sander-E46
- Berichten: 2425
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
Telefoon wel bewaren, kan veelwaard worden
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
Mooi combi zo. Ik vind die bruine kleur erg mooi.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
Robin schreef:Feli prachtklassieker in wording.![]()
Denk nog vaak terug aan m'n 2002 M3 die ik 10 jaar terug had. Eerste rwd >300pk beest die ik had. Heerlijke beleving en 'owner's pride' , vooral dat laatste, heb ik nooit meer gehad sindsdien tot aan wat ik nu heb:)
Oh ja ik had er toen 18 inch onder. 19 inch was me toen te joker...
CSL wiel is natuurlijk wel de bom, maar 't is geen CSL he:)
Veel plezier ermee en hou 'm haaks en heel:)
Rood +1000
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 21:04
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
Je hebt echt precies de goede kleuren. Carbonschwarz, icm dat interieur. Heerlijk! Volle knoppenbalk erbij, helemaal compleet. Dit is toch wel de uitvoering voor een BMW minded persoon.
Supersprint zou mooi zijn. Mijn persoonlijke keuze voor zo auto zou enkel en alleen Eisenmann zijn. Maar dat is ieder voor zich. Performance pook is heerlijk maar vind hem niet passen in het geheel. Misschien nog een alcantra handrem hoes erbij?
Brandstoffilter al vervangen? En is dat een oplossing van je probleempje geweest? Puur uit interesse.
Nogmaals, veel plezier met dit mooie exemplaar.
Supersprint zou mooi zijn. Mijn persoonlijke keuze voor zo auto zou enkel en alleen Eisenmann zijn. Maar dat is ieder voor zich. Performance pook is heerlijk maar vind hem niet passen in het geheel. Misschien nog een alcantra handrem hoes erbij?
Brandstoffilter al vervangen? En is dat een oplossing van je probleempje geweest? Puur uit interesse.
Nogmaals, veel plezier met dit mooie exemplaar.
-
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
Dat leer is erg mooi inderdaad, maar daarom vind ik het stuur en de armsteun een beetje jammer, die zijn dan weer in een beetje goedkoop overkomend zwart leer. Het lijkt me wel tof om het stuur in alcantara te laten bekleden en de armsteun in dezelfde kleur als de stoelen.
Brandstoffilter morgen even vervangen hoop ik. Maar ik denk dat het de overhevel pomp is, alleen is het zo lastig om uit te sluiten. En om even snel de tank open te maken en alles heb ik het eigenlijk net wat te druk. Maargoed, moet toch een keer aangepakt worden. Als mijn nieuwe sper binnen is en het diff er onderuit gaat dan lijkt het me een goed moment.
iemand is zo tof geweest de eisenmann en supersprint in 1 filmpje naast elkaar te zetten. Die eisenmann is tof, maar die supersprint doet het toch wel voor mij hoor±
Brandstoffilter morgen even vervangen hoop ik. Maar ik denk dat het de overhevel pomp is, alleen is het zo lastig om uit te sluiten. En om even snel de tank open te maken en alles heb ik het eigenlijk net wat te druk. Maargoed, moet toch een keer aangepakt worden. Als mijn nieuwe sper binnen is en het diff er onderuit gaat dan lijkt het me een goed moment.
iemand is zo tof geweest de eisenmann en supersprint in 1 filmpje naast elkaar te zetten. Die eisenmann is tof, maar die supersprint doet het toch wel voor mij hoor±
- Martijn_bmw
- Berichten: 28638
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E46 M3 Carbonschwarz
Ik heb precies hetzelfde interieur als jij hebt vind het juist super mooi het contrast van alles zwart inclusief hemel, sierlijsten, etc en dan alleen de stoelen bank en deels deurbekleding in cognac leer
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EricYellow, jos_br, KoenM, Martin*, vigilante en 10 gasten