Nadat ik aardig wat bekenden via via tegen ben gekomen leek het me leuk om mij, na een tijdje de kat uit de boom te hebben gekeken, toch maar te registreren.
Misschien dat sommigen mij kennen van het tweakers.net forum of van BMWclub2003.
Ik ben Hugo Bos (whats in a name..), studeer aan de IVA in Driebergen maar woon in Amsterdam.
Altijd al een groot BMW liefhebber geweest. Mijn eerste kilometers die ik alleen heb gereden waren in de E46 M3 van een kennis nadat ik een weddenschap had gewonnen.
Tot ik naar de IVA ging had ik nog geen auto, omdat ik in het centrum van Amsterdam woon en er voor een parkeervergunning een wachtlijst is van ongeveer 7 jaar...
Maarja, studeren aan de IVA zonder auto is natuurlijk een no-go; je gaat ook geen ICT studeren als je geen computer hebt toch?

Toen mijn eerste auto gekocht van een zeer vriendelijke man in Goor, ergens in het Oosten van het land. Het werd een fijne, goed onderhouden, geliefde E34 525i Executive. Van alle gemakken voorzien.
Maarja, aan alle moois komt een eind, zo ook mijn eerste liefde.
Een niet zo pientere Golf zat niet op te letten terwijl ik stil stond om af te slaan, met dit als resultaat:
Gelukkig betaalde de verzekering en kreeg ik ruimschoots het door mij betaalde bedrag terug betaald. Hier moest natuurlijk een nieuwe auto voor in de plaats komen!
Opzich beviel de 525i mij ontzettend, maar eigenlijk wilde ik toch iets snellers of specialers. Om het toch een beetje betaalbaar te houden kwam ik terecht bij een Benz 500 SEL van <82 op gas.
Helaas kon ik met mijn budget op zo'n korte termijn geen geschikte vinden en ben ik maar van het hele Mercedes verhaal afgestapt.
Inmiddels 2 maanden auto-loos, wat gaat de bus snel irriteren zeg!
Ik wilde echter geen kat in de zak kopen, dus bleef geduldig het land doorrijden opzoek naar een mooie BMW E34. Wezen kijken bij 525's en 540's.
De eerste keer dat ik in een 540i reed was ik gelijk verkocht. Wát een brute kracht tov een 525! Netzoveel vermogen als een E36 M3, maar dan met luxe! Wederom naar het Oosten van het land om deze geheel originele 540i te bekijken:
Hij reed fantastisch dus ik besloot hem te kopen. Aardig wat van de prijs af kunnen praten. Ik kon me de eigenaar van een V8 noemen! Niet slecht voor een pikkie van slechts 19 jaar

Helaas met deze auto ook weinig geluk.
Ik was opzoek naar een bepaald adres en zag dat ik er net voorbij reed. Snel gestopt en de automaat in de achteruit gezet. Iets te fanatiek/snel gedaan met wat rokende banden tot gevolg. Op dit moment nog niets aan het handje, tot ik hem een tijdje later achteruit een parkeervak wilde rijden. Hij pakte de Reverse niet meer

Uit laten lezen bij Ekris Zeist, maar ze konden geen storing vinden.
Nog een weekje door gereden zonder achteruit, waarna ik besloot de auto gewoon te houden en hem te laten reviseren bij Transmissie Service Holland in Veenendaal. De rekening hiervan was bijna net zo hoog als het aankoopbedrag, dus het werd tijd voor om wat extra te werken. De auto ging natuurlijk niet weg!

Sindsdien heeft hij me niet meer in de steek gelaten en geniet ik dagelijk van de kleine 300 paarden die onder mn kap liggen 8)
Op het moment ziet hij er zo uit:
Sorry voor dit veel te lange verhaal, was niet mn bedoeling