Currywursten toer 2013

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Mathieu

Currywursten toer 2013

Bericht door Mathieu » 23 mei 2013, 11:00

Een aantal maanden geleden hadden we besloten met de Porsche Boxster Spyders een toerrit te gaan organiseren naar de Alpen. Door drukke werkzaamheden van Ron is dit plan niet doorgegaan maar de Apolo2 en ondergetekende hadden er toch de zinnen op gezet om een drietal dagen te gaan rijden door de Eifel. Dit zou dan de Currywurstentour 2013 moeten gaan worden.

Afgelopen maandag omstreeks half negen vertrokken vanuit Zuid-Limburg om binnendoor te rijden naar Adenau waar de 24 stunden rennen van de Nurburgring plaats vond. Helaas werkte het weer niet mee zodat het kapje ons moest beschermen tegen de plaatselijke regen buien. Rond het middaguur kwamen we aan in Adenau waar we het motorgeronk tussen de heuvels weerkaatste en er nog volop werd geracet voor een mooie klassering. Nadat onze hongerige magen werden gevuld mit Pommes zijn we langs het circuit gaan lopen op zoek naar wat mooie punten om te kijken. Gezien het redelijke late tijdstip hoefden we geen entree meer te betalen maar mochten we gewoon doorlopen. Gelukkig waren we beide voorzien van het juiste schoeisel want door de veelvuldig gevallen regen was de term ‘door de modder banjeren’ ter plaatse van toepassing. Nadat we waren doorgelopen tot voorbij Metzgesfeld had Apolo2 het vermoeden dat ietwat verderop wel een tunnel of duiker te vinden moest zijn zodat we onder de baan door konden lopen en daardoor dus een heel stuk konden afsteken naar de auto. Gelukkig kijk ik graag op Discovery Channel naar de escapades van Bear Grylls in zijn programma Ultimate Survival en deze kennis heeft ons er doorheen gesleept in het wilde bos tijdens woeste afdalingen en grillige beklimmingen. Nadat we de Varens en bladeren hadden afgeschut zat er niets anders op om rechtsomkeert te maken en weer door de modderstroom terug te lopen. Rond de klok van vijf uur kwamen we weer bij de auto en was ook de race ten einde. Op naar de Weinstrasse, op naar Deidesheim waar we twee dagen zouden gaan logeren in een hotel. Na nog wat te hebben gegeten bij een Grieks restaurant nog een afzakkertje in de bar van het hotel. Wat smaakt er dan beter dan een halve liter Weizenbier?

De andere dag werd er koers gezet naar de geboorteplaats van de Boxster Spyder en was het mijn beurt achter het stuur nadat we eerst een aantal uren door de Weinstrasse hadden getoerd hebben we Zuffenhausen in de navigatie ingevoerd. Nadat ik in Karlsruhe bij 80km/u en misschien twee of drie kilometer per uur meer nog even vriendelijk in de tegemoet fotograferende camera heb geposeerd kwamen we eindelijk in Zuffenhausen aan. Daarna de parkeergarage onder het Porsche Museum ingestuurd en twee kaartjes gekocht voor het museum. Eerst nog een even een kopje Espresso drinken en genieten van het schoons achter de bar wat ons zo mooi had geholpen. Man, wat gaaf, een autodroom in vervulling. In een Porsche naar het Porsche museum.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat een mooie historie heeft dit merk toch, echt prachtig. Daarna nog even bij de dealer naar binnen waar mijn oog viel op een Porsche 997 GT3 RS MKII in het wit met Weissgold en oranje spiegelkappen.
Afbeelding

Wat ons nog opviel bij deze dealer dat er gewoon drie Carrera GT’s stonden. Ongekend!

Een niet nader te noemen persoon, ook DF lid en eigenaar van een Spyder, had geregeld dat we even bij Porsche Exclusive mochten gaan kijken en we hadden om half vier een afspraak met de heer Stephan Nadj, spreek uit Nadi en niet Najib. Ron had niet verteld dat Porsche Exclusive zich op het terrein in Zuffenhausen zou bevinden. Maar wij dachten dat dit onderdeel van de dealer was hebben we ons daar bij de balie gemeld. Daar werden we netjes door de broer van Mike de Boer te woord gestaan en deze man ging voor ons door de interne telefoonlijst heen bladeren opzoek naar Herr Nadj. ‘Ah, Porsche Exclusive, antwoordde het broertje van Mike en wees naar de overkant van de weg bij de ingang van de fabriek. Herr Nadj wacht u daarop.
Vijf minuten later komt daar een oudere heer aangelopen met uitgestrekte hand en verwelkomde ons alleraardigst en nodigde ons uit om met hem mee te lopen het terrein op.
Deze meneer werkt sinds 1973 bij Porsche AG. Na een aantal minuten lopen en zo’n honderd nieuwe Porsche's voorbij te hebben zien rijden kwamen we bij een gebouw aan waar we naar binnen mochten. Het Porsche Exclusive gebouw. Niet normaal wat daar voor wagens staan! In een apart ruimte onder een doek stond de Porsche 918 Spyder klaar voor bezichtiging voor eventuele potentiële klanten. Maar wij bleven even staan bij een nieuwe Porsche Boxster in het Riviera blauw met zwarte accenten. Waaronder de spoiler en kofferklep. De wielen waren zwart hoogglans lackiert met een blauw randje en de sportschalensitze hadden een blauw lederen middenstuk naast het zwarte leder. Verder nog wat blauwe accenten in het interieur en je bent vele tienduizenden euro-tjes verder.

Een Kermit groene 991 met zijdeglans antraciet kleurige velgen, een 991 in een soort Porsche classic grijs met dezelfde kleur velgen. Zowat alle exterieur en interieur kleuren kunnen. We hebben zelfs een lade gezien waar alle kleuren waren gesampled van alle Porsche ooit gespoten. Mochten we ook nog even de werkplaats in waar de de monteurs Exclusive delen werden gemonteerd in de Porsche’s. En toen nog even naar de loodsen waar de auto’s stonden te wachten tot dat de eigenaren ze kwamen ophalen of totdat de Porsche’s worden verscheept naar de dealer. Veel van deze Exclusive auto’s worden verscheept naar China. Ik moet er wel bij zeggen dat niet iedereen zo’n mooie smaak heeft IMHO.

Maar al met al een zeer gave ervaring. Nadat we afscheid hadden genomen zijn we nog even bij de afdeling Werkswagen geweest. Daar kun je dus een nieuwe tweedehands Porsche kopen. Niet normaal hoeveel van die Porsche’s daar op het terrein stonden!

Nadat we nog een uur in de stadsfile in Karlsruhe hebben gestaan omdat Apolo2 geen zin had in het opvolgen van de charmante aanwijzingen van het navigatiesysteem was het tijd voor de inwendige mens. Nu was het die avond wijnfeest in het centrum van Deidesheim dus dat kwam ons goed uit. De sekt smaakte meer dan goed en het plaatselijke eten ook. Nog een paar grote afzakkers aan de bar van het hotel en het was tijd voor het bedienen van de Wurlitzer. Ik weet niet exact de volgorde meer maar de volgende sterren kwamen voorbij. Trio met Dadada. Harold Gronemeyer, Mathias Reim, Marianne Rosenberg, Julianne Werding en Beate Ushe.

Gisteren was de rit der ritten, de etappe van de 123.789 bochten. De rit die ging van Duitsland naar Luxemburg en België. Na zowat tien uur rijden met een gemiddelde van 53 km/u zagen we de eerste snelweg naar 512 km rijden. Gisteren ongeveer zo’n 750 km in de auto gezeten. Thuis gekomen en de kleine meid een kus te geven. Ik hoopte nog dat ze wakker werd maar ze sliep helaas door.

Apolo2 en Ron, want zo'n bezoek via Pon regelen lijkt me onmogelijk, bedankt. Dit was een onvergetelijke leuke rit.
Laatst gewijzigd door Mathieu op 23 mei 2013, 22:55, 8 keer totaal gewijzigd.

Roy RS

Re: Currywursten toer 2013

Bericht door Roy RS » 23 mei 2013, 11:07

klinkt goed!!!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 mei 2013, 11:09

Mooi verhaal!

Metchu

Bericht door Metchu » 23 mei 2013, 11:09

heel verhaal en geen foto's... *teleurgesteld is :please:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 23 mei 2013, 11:11

Foto's komen eraan :swinging:

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 23 mei 2013, 11:13

Dankjewel voor de uitnodiging voor dit leuke toertje nog Ron & Mathieu ...

:( ;)

Tom

Bericht door Tom » 23 mei 2013, 11:48

Cool, klinkt als een leuke rit :thumbup:

Rupie

Bericht door Rupie » 23 mei 2013, 11:52

Een kermitgroene 991, die had ik graag op de foto gezien. Leuk verhaal :thumbup:

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 23 mei 2013, 11:54

Mathieu schreef:Wat smaakt er dan beter dan een halve liter Weizenbier?
Zwei halve liter Weizenbier :beer:
Mathieu schreef:Nadat we nog een uur in de stadsfile in Karlsruhe hebben gestaan omdat Apolo2 geen zin had in het opvolgen van de charmante aanwijzingen van het navigatiesysteem was het tijd voor de inwendige mens.
Mathieu Mathieu Mathieu..... je weet best dat die juffrouw me al de hele weg chagrijnig toesprak, op een gegeven moment ben je klaar met dat toontje uit de hoogte :devil: , ook op jou had ze het niet, eerst een halve minuut op een kruising laten twijfelen en dan met een beledigend toontje zeggend...nu links...

Mathieu, leuk verhaal man :thumbup: . Ik heb genoten van al het moois, de rit en het vele lachen :roflol:

Emiel

Bericht door Emiel » 23 mei 2013, 11:56

Mooi gedaan mannen!

Mathieu

Bericht door Mathieu » 23 mei 2013, 12:36

Nog even vloeken in kerk. Het is natuurlijk een BMW forum :D en geen 911 en geen handbak maar met PDK
Maar wat een formidabele auto is de Boxster Spyder.
Deze auto is gemaakt voor zulke ritten.
De klanken van de sportauspuff tegen de rotswanden, de soepele motor die maar door blijft gaan tot de rode lijn en de mooie balans in de auto.
Dit is toch wel driving fun. Echt wel.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 23 mei 2013, 13:48

Afbeelding
Het uitzicht in Cochem.

Afbeelding
Het Weintor in Schweigen-Rechtenbach, aan de grens bij Frankrijk.

Afbeelding
Als je dan toch bij Frankrijk bent dan wil je er ook naar toe.

Afbeelding
Kasteeltje in Luxemburg in het dorpje 'Vlees'.

Afbeelding
Als je niet meer naar de dame van de navigatie wilt luisteren dan maar even zelf op het bordje kijken, dat bleek geen succes aangezien we alle wegen in Luxemburg minstens drie keer hebben gereden :tooth:

Afbeelding
"Wacht u daar maar even op herr Nadj"

Afbeelding
Wat plempen er even subtiel twee turbootjes op.

Afbeelding
Een nummer voor in een race laten we er wel even opschilderen door Bob Ross.

Afbeelding
"Waar zijn de tennisballen gebleven?"

Afbeelding
Breed :hosanna:

Afbeelding
Helaas geen F1 meer voor Porsche.

Afbeelding
De 961

Afbeelding
Een van de eerste :love:
Laatst gewijzigd door Mathieu op 23 mei 2013, 15:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 23 mei 2013, 14:35

Mathieu schreef:Nog even vloeken in kerk. Het is natuurlijk een BMW forum :D en geen 911 en geen handbak maar met PDK
Maar wat een formidabele auto is de Boxster Spyder.
Deze auto is gemaakt voor zulke ritten.
De klanken van de sportauspuff tegen de rotswanden, de soepele motor die maar door blijft gaan tot de rode lijn en de mooie balans in de auto.
Dit is toch wel driving fun. Echt wel.

2 juni ga ik naar de ring met 2 andere auto's, moet je dan maar weer meegaan als je auto dat zo goed kan....

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 23 mei 2013, 14:42

Mathieu schreef:Als je niet meer naar de dame van de navigatie wilt luisteren dan maar even zelf op het bordje kijken, dat bleek ik geen succes aangezien we alle wegen in Luxemburg minstens drie keer hebben gereden :tooth:
Te Koop aangeboden t.e.a.b.: navigator, z.g.a.n.! Heeft slechts weinig km kaart gelezen en is na elke rit goed gesmeerd. In bezit van de veelgezochte Brachiale Beschleunigung Update v2.0 en daarmee in staat routecommando's ook in het duits te geven. Moet onderweg wel regelmatig naar de kant vanwege vol overlooptankje!

Iets voor jou Roy?

:tong:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 23 mei 2013, 14:44

Tof verslag! :)
Ruben schreef:Een kermitgroene 991, die had ik graag op de foto gezien. Leuk verhaal :thumbup:
U vraagt, wij draaien.

Afbeelding

Z'n broer uit Bayern was er ook:

Afbeelding

Mathieu

Bericht door Mathieu » 23 mei 2013, 14:50

Nou, ik ken de buurt inmiddels von Hefen bis Weizen.
En ik moet nu éénmaal veel plassen van die vele topfdropf die ik kreeg.

Lexicon:
von Hefen bis Weizen = van haver tot gort
topfdropf = Topdrop

Nu moet ik inmiddels weer denken aan de spot van de dag.
Die hoogbejaarde vrouw met baard die uit het raam hing en zo vriendelijk met één tandje naar lachte :lollerdelol:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 23 mei 2013, 15:23

Apolo2 schreef:
Mathieu schreef:Als je niet meer naar de dame van de navigatie wilt luisteren dan maar even zelf op het bordje kijken, dat bleek ik geen succes aangezien we alle wegen in Luxemburg minstens drie keer hebben gereden :tooth:
Te Koop aangeboden t.e.a.b.: navigator, z.g.a.n.! Heeft slechts weinig km kaart gelezen en is na elke rit goed gesmeerd. In bezit van de veelgezochte Brachiale Beschleunigung Update v2.0 en daarmee in staat routecommando's ook in het duits te geven. Moet onderweg wel regelmatig naar de kant vanwege vol overlooptankje!

Iets voor jou Roy?

:tong:
dat houdt jij niet uit in zo'n echte mannen auto!

Apolo2

Bericht door Apolo2 » 23 mei 2013, 15:40

Roy RS schreef:dat houdt jij niet uit in zo'n echte mannen auto!
Ik bied mezelf dan ook niet aan maar die andere currywurst, leuk en aardig zo'n navigator meenemen aber alles hat ein ende!

Mathieu

Bericht door Mathieu » 23 mei 2013, 15:48

Apolo2 schreef:
Roy RS schreef:dat houdt jij niet uit in zo'n echte mannen auto!
Ik bied mezelf dan ook niet aan maar die andere currywurst, leuk en aardig zo'n navigator meenemen aber alles hat ein ende!
Nur die wurst hat zwei :blink:

Emiel

Bericht door Emiel » 23 mei 2013, 17:19

LOL.. leuk verloop.

Mathieu, Die spyder, wil je daar aub eens wat negatiefs over zeggen. Want zo kom ik nooit van de droom , om een spyder te kopen, af.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 23 mei 2013, 17:31

@Emiel

Ja zeker, op DF zijn er al drie Spyders en die van jouw ist ein einzelstuck.

Emiel

Bericht door Emiel » 23 mei 2013, 18:04

Hmmz, slechts 3 , de mijne 1, maar dat valt nog in het niet met al die BMW fappers hier :lol:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 23 mei 2013, 18:09

En het is natuurlijk geen 911.
Alhoewel de 991 echt super mooi is.
Indisch rood met antraciet kleurige wielen en zwart lederen interieur. Zo een stond er ook in Zuffenhausen.
Mama Mia, wat mooi :love:

Emiel

Bericht door Emiel » 23 mei 2013, 18:25

Ja ik vind de Spyder echt een prachtige wagen. Sowieso de meeste Porsches wel.

Financieel nog buiten bereik, en als zoiets binnen bereik komt, komen er ook andere dingen binnen bereik ( Replica GT40 ) Maar moet zo'n auto toch eens een paar uur besturen.

Tom

Bericht door Tom » 23 mei 2013, 19:31

Boxster Spyder is super.

Plaats reactie