BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Robin » 22 mei 2013, 19:48

@Romo, als Frank's auto adhv Frank's eigen verhaal de sterkste en snelste ooit gemeten is(hulde daarvoor!), maar na die betreffende ene run toch in de noodloop gaat(spijtig genoeg!) , klopte er inderdaad iets net niet en kwam 't allemaal een beetje vreemd over zo plat geschreven op 't internet imo. Kortom wat Hans, Arthur, Hielke en Andre etc ook al min of meer zeiden. Nu niet mij of Hielke alleen gaan aanvallen aub! Topauto!

'Ces't le ton qui fait la musique.'

Dat is bij mijzelf vaak zo, bij andere prominente, ook vaak geen blad voor de mond nemende, DFers, maar ook bij Frank zelf (neem me niet kwalijk...)

Nogmaals prachtauto, enthousiast geschreven door 'n liefhebber en mooi project, maar Frank(in z'n schrijfwijze mede ) legde de lat wel erg hoog voor zichzelf en naar DF toe en dan komt dit voorval in Zweden des te wranger en knulliger over natuurlijk.

Het wordt allemaal goed opgelost, dat weet ik ook en hij heeft 'n punt dat slecht nieuws meer volk trekt dan goed nieuws vaak. Tja. Tell me about it:)

M-bitious

Bericht door M-bitious » 22 mei 2013, 19:50

Dat weet ik niet, die is momenteel zijn woning aan het verbouwen :lol:

Luco

Bericht door Luco » 22 mei 2013, 19:51

M-bitious schreef:Dat weet ik niet, die is momenteel zijn woning aan het verbouwen :lol:
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 mei 2013, 20:06

Robin schreef:@Romo, als Frank's auto adhv Frank's eigen verhaal de sterkste en snelste ooit gemeten is(hulde daarvoor!), maar na die betreffende ene run toch in de noodloop gaat(spijtig genoeg!) , klopte er inderdaad iets net niet en kwam 't allemaal een beetje vreemd over zo plat geschreven op 't internet imo. Kortom wat Hans, Arthur, Hielke en Andre etc ook al min of meer zeiden. Nu niet mij of Hielke alleen gaan aanvallen aub! Topauto!

'Ces't le ton qui fait la musique.'

Dat is bij mijzelf vaak zo, bij andere prominente, ook vaak geen blad voor de mond nemende, DFers, maar ook bij Frank zelf (neem me niet kwalijk...)

Nogmaals prachtauto, enthousiast geschreven door 'n liefhebber en mooi project, maar Frank(in z'n schrijfwijze mede ) legde de lat wel erg hoog voor zichzelf en naar DF toe en dan komt dit voorval in Zweden des te wranger en knulliger over natuurlijk.

Het wordt allemaal goed opgelost, dat weet ik ook en hij heeft 'n punt dat slecht nieuws meer volk trekt dan goed nieuws vaak. Tja. Tell me about it:)

Ik van niemand persoonlijk aan.

Je kan tegenwoordig nergens een product kopen waar niet wat aan mankeert, en heb je wel zo`n product dan is het waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid.................

We moeten er mee leren leven het is niet anders, wat dan vervolgens telt; hoe lost men het op.........

Daar is reeds voldoende over gepost.

Robin

Bericht door Robin » 22 mei 2013, 20:13

@ Romo, inderdaad, met dat aanvallen doelde ik zeker niet op jou, maar 't komt hier wel eens voor.

Selectieve verontwaardiging zegmaar....

M-bitious

Bericht door M-bitious » 22 mei 2013, 20:13

Ik heb echt het idee dat ik hier al meer dan 5x alles heb uitgelegd en bijna niemand het goed leest :zwijntje:
Mannen, de auto heeft van de meer dan 100 lange runs tijdens de afgelopen maand, slechts een keer of vier het noodprogramma opgeleverd. Dat maakt het nog lastiger op te lossen. Maar elke keer zit er dan wel meer gewicht in de auto dan alleen ikzelf. Bovendien heb ik de enige Stage 4 met het probleempje. Ik ga ze het lekker laten uitzoeken en dan weer fijn knallen. Iedereen wordt hier persoonlijk aangevallen maar ondertussen is mijn auto de pispaal. Daar klopt iets niet.
Kunnen we niet gewoon genieten van de voor en tegenspoed. (wedding bells).

Robin

Bericht door Robin » 22 mei 2013, 20:16

ok.

Freude am Fliegen:)

:df:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 mei 2013, 20:18

romo schreef:Er wordt meer een probleem van gemaakt dan wat het is, lijkt wel de pers hierzo...................nieuwsmaken heet dat.

Hoeveel standaard karren worden niet terug geroepen/gebracht omdat er iets loos is? Denk aan de 335i van Robin, denk aan een Corvette :tooth: Out of the box karren waar het al fout gaat, laat staan bij een extra ordinair Manhart Project.................het was pas raar als er geen issues waren.........

Moet je het dan niet doen omdat het fout kan gaan? Tja stop dan maar met alles wat je wil ondernemen.

Stop met het gelul, geef gas.............
Precies Romo, klets niet zoveel en geef eens gas............... :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 mei 2013, 20:26

Downforce Hans schreef:
romo schreef:Er wordt meer een probleem van gemaakt dan wat het is, lijkt wel de pers hierzo...................nieuwsmaken heet dat.

Hoeveel standaard karren worden niet terug geroepen/gebracht omdat er iets loos is? Denk aan de 335i van Robin, denk aan een Corvette :tooth: Out of the box karren waar het al fout gaat, laat staan bij een extra ordinair Manhart Project.................het was pas raar als er geen issues waren.........

Moet je het dan niet doen omdat het fout kan gaan? Tja stop dan maar met alles wat je wil ondernemen.

Stop met het gelul, geef gas.............
Precies Romo, klets niet zoveel en geef eens gas............... :lol:

We zijn het opvallend vaak eens........................ :lol:

Walter

Bericht door Walter » 22 mei 2013, 21:26

M-bitious schreef:Kunnen we niet gewoon genieten van de voor en tegenspoed. (wedding bells).
Ik wel hoor. Wat het verhaal juist heel waardevol maakt is dat datgene wat (nog) niet goed gaat niet verzwegen wordt. Zo'n verhaal leert mij in ieder geval veel over welke tegenslagen je kunt tegenkomen als je voor zo'n aanpassing gaat, maar ook wat het oplevert. Eerlijk gezegd vallen de tegenslagen me nog mee. In mijn belevingswereld (correct me if I'm wrong) zou ik al behoorlijk risico lopen op allerlei problemen als ik mijn N54B30 laat kietelen, laat staan dat je je M5 de snelste ter wereld maakt. Wat je er voor terugkrijgt is zo te horen fenomenaal. Jammer dat je het gevoel niet in een filmpje kunt stoppen.

:thumbup:

Zo en na dat geslijm moet ik nog even een ritje zien te jatten ;-)

Richard430

Bericht door Richard430 » 22 mei 2013, 21:47

M-bitious schreef: Iedereen wordt hier persoonlijk aangevallen maar ondertussen is mijn auto de pispaal.
Wel 1 van de mooiste pispalen die ik ooit heb gezien dan :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 mei 2013, 22:09

+1 Walter, als je een auto zo laat tunen naar persoonlijke wens dan zou het mij ook verbazen als er niets achter weg zou komen. Eenzelfde verhaal als je een circuit tool opbouwt, dan moet je ook niet verwachten dat je vanaf circuit dag 1 probleemloos rond knalt. Niet dat Frank dat verwacht volgens mij, gezien het feit dat hij wel vaker afwijkt van de standaard als het om auto's gaat :wink:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 22 mei 2013, 22:22

M-bitious schreef:Ik heb echt het idee dat ik hier al meer dan 5x alles heb uitgelegd en bijna niemand het goed leest :zwijntje:
Mannen, de auto heeft van de meer dan 100 lange runs tijdens de afgelopen maand, slechts een keer of vier het noodprogramma opgeleverd. Dat maakt het nog lastiger op te lossen. Maar elke keer zit er dan wel meer gewicht in de auto dan alleen ikzelf. Bovendien heb ik de enige Stage 4 met het probleempje. Ik ga ze het lekker laten uitzoeken en dan weer fijn knallen. Iedereen wordt hier persoonlijk aangevallen maar ondertussen is mijn auto de pispaal. Daar klopt iets niet.
Kunnen we niet gewoon genieten van de voor en tegenspoed. (wedding bells).
Ik ben wel 'blij' dat het ook in Zweden gebeurde, dan lag het tenminste niet aan mij. :mrgreen:

Anyway, inderdaad lekker knallen en binnenkort die nieuwe pompen erin. :thumbup:

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 22 mei 2013, 22:31

M-bitious schreef:Mannen, de auto heeft van de meer dan 100 lange runs die ik in Duitsland heb gemaakt tijdens de afgelopen maand, slechts een keer of vier het noodprogramma opgeleverd.
Ik zal je even helpen Frank, want binnen 5 seconden zit je natuurlijk al op illegale snelheden en dat doe je hier in NL natuurlijk niet ;) ...

Ben

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 mei 2013, 22:34

Met mijn standaard superveilige JD chip in mijn GTI heb ik de pechdienst ook weleens moeten bellen. Slechte benzine plus veel toeren plus pingelsensor zei toen ook: doe het zelf maar. ECU gereset, geen problemen meer gehad daarna.

Als je tuned of chipt weet je gewoon dat de kans op storingen groter is. No big deal. :) Hopen dat de laatste puntjes op de i binnenkort ook zijn opgelost met deze M5, zal vast wel. Keep sharing.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 23 mei 2013, 20:49

De nieuwe tailormade Bosch pomp is binnen, dus volgende week gaat ie er in. Ik lees trouwens steeds vaker van andere eigenaren dat ze ook dit soort problemen hebben met standaard M5's.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 23 mei 2013, 21:00

:clap:

a90

Bericht door a90 » 23 mei 2013, 22:10

Ik heb er nog weinig klachten maar waarschijnlijk doet het zich alleen voor op hogere snelheden.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 23 mei 2013, 22:20

a90 schreef:Ik heb er nog weinig klachten maar waarschijnlijk doet het zich alleen voor op hogere snelheden.

Maar je hebt dus wel klachten? :hmmm:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 23 mei 2013, 23:00

Bij ons nog geen gevallen bekend. Krijg wel klachten dat de tank steeds zo snel leeg is, dus bij hen werkt de pomp inderdaad goed :mrgreen:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 23 mei 2013, 23:05

Dat is raar want de tank is veel groter dan de E60 en ik rij gemiddeld 30% zuiniger.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mei 2013, 00:27

straks staat ie te zuinig en loopt dan onder bepaalde omstandigheden iets te arm en gaat de ecu in storing/noodloop wellicht?

Robin

Bericht door Robin » 24 mei 2013, 08:09

Ik denk dat Erik K 't een beetje grappig /sarcastisch bedoelt.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 24 mei 2013, 08:39

:mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 mei 2013, 19:45

Frank, ik zou geen sportje doen met je 700.000 pk Manhart M5/M6 tegen een standaard 458 tot aan pakweg 250 kmh, sta je voor l**l :D :df:

http://youtu.be/yg4sHKj8O3Y

Gesloten