First world problems

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Snipe

First world problems

Bericht door Snipe » 22 mei 2013, 17:14

Verkeerde kleur en verkeerde stiksels op je Individual M3; aanstellerij of een serieus probleem? Atlantic-Atlantis klinkt een beetje als tomato tomato, maar de eigenaar vindt het probleem wat groter.
http://jalopnik.com/internet-unsympathe ... socialflow" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: First world problems

Bericht door Robin » 22 mei 2013, 17:20

Wacht maar tot ie 'n C63 tegenkomt:)

Tristan

Bericht door Tristan » 22 mei 2013, 17:25

Ik had gewoon de auto laten spuiten en interieur over laten zetten. Wordt toch allemaal in de fabriek gedaan. Grote kans dat ze aan deze auto extra de tijd nemen om het in orde te maken. Kortom, een 'cry baby' imho.

Fernando

Bericht door Fernando » 22 mei 2013, 17:27

Eens met Tristan...

Luco

Bericht door Luco » 22 mei 2013, 17:29

Tristan schreef:Ik had gewoon de auto laten spuiten en interieur over laten zetten. Wordt toch allemaal in de fabriek gedaan. Grote kans dat ze aan deze auto extra de tijd nemen om het in orde te maken. Kortom, een 'cry baby' imho.

Nou een nieuwe auto over laten spuiten omdat de fabriek een verkeerde kleur erop heeft gezet zou ik ook niet accepteren.

Interieur overzetten zou in "een" bodyshop gedaan worden en niet in de fabriek.

Misschien is het wel mierenneukerij, maar als je meer dan een ton uitgeeft voor een individual BMW, mag je toch wel wat verwachten?

Tristan

Bericht door Tristan » 22 mei 2013, 17:34

Iedereen gaat ervan uit dat je een mindere auto krijgt als hij gespoten is en een nieuw interieur krijgt. Mijn vorige 1-serie is ook leer achteraf gedaan maar in 170.000 km geen last gehad van kraakjes of andere problemen. BMW zal echt wel hun best doen om het op te lossen.

Hans

Bericht door Hans » 22 mei 2013, 17:34

BMW fucked up, en ze dienen het maar goed te maken door meneer een nieuwe auto te leveren zoals ie hem besteld heeft en betaald heeft. Ik zou het ook niet pikken.

Fernando

Bericht door Fernando » 22 mei 2013, 17:34

Meer dan een ton? $65k = €50k komt eerder Luco :) Kortom hij "mot ni jankuh"......

Luco

Bericht door Luco » 22 mei 2013, 17:43

Ik snap het niet helemaal meer, ik zie hier topics voorbijkomen over werkzaamheden die door DF-ers zijn uitgezet, van een paar duizend euro en ook nog eens handwerk en dan zie ik toch hele andere reacties als die DF-er niet helemaal tevreden is met het resultaat.

Nu besteld er iemand een gespecificeerde BMW, krijgt niet wat die besteld en betaald heeft, en dan moet die niet janken :duh:

Tristan

Bericht door Tristan » 22 mei 2013, 17:45

Hij mag wel janken. Zou ook boos en/of terleurgesteld zijn. Maar BMW komt met oplossingen maar als je deze niet wilt aannemen. Bedoel mensen maken fouten, dan moet je ook de kans geven om het op te lossen, indien het geen financiele gevolgen geeft.

dvh

Bericht door dvh » 22 mei 2013, 17:48

Bmw bash-topic

:beer: :popcorn:

Fernando

Bericht door Fernando » 22 mei 2013, 17:48

Ik chargeer natuurlijk met dat hij niet moet huilen want bij mij zou het huilen ook nader staan dan het lachen maar hij eindigt toch met een M3 in de juiste kleur?

Peric

Bericht door Peric » 22 mei 2013, 17:56

Zoals je in de reacties eronder kunt lezen is de kleur bij het VIN dan anders. Dus klopt de autokleur niet met de originele papieren. En als het interieur overgezet wordt hetzelfde probleem.
Als er dan een probleem is met het interieur is er aan de hand van het VINnr. slecht te vinden welk leer er inzit of zelfs welke kleur stiksel er inhoort, Macboy kan wel aangeven hoe erg dat is.. :P
Denk dat ik nadat ik 4 jaar bezig zou zijn geweest om de auto samen te stellen ook m'n poot stijf zou houden. Hij is 4 jaar bezig geweest om de auto te krijgen/bestellen zoals hij 'm in z'n hoofd heeft. Het interieur heeft ook aardig wat extra gekost.
Ik snap 'm wel.. Is zeker geen jankert.

Luco

Bericht door Luco » 22 mei 2013, 17:57

Tristan schreef:Hij mag wel janken. Zou ook boos en/of terleurgesteld zijn. Maar BMW komt met oplossingen maar als je deze niet wilt aannemen. Bedoel mensen maken fouten, dan moet je ook de kans geven om het op te lossen, indien het geen financiele gevolgen geeft.

Hij wil nieuw geleverd krijgen wat die besteld heeft, dat vind ik dan niet onredelijk, elke andere oplossing zou ik ook een lapmiddel vinden.
Uiteindelijk blijft het dan een overgespoten auto, of een auto met de juiste kleur maar een overgezet interieur.
Als je al jaren van zon ding droomt blijft dat altijd in je achterhoofd zitten lijkt me.

En dit heeft niks met het merk BMW te maken, het had net zo goed een ander merk kunnen zijn.

allen

Bericht door allen » 22 mei 2013, 18:03

Ach, je kunt ook overdrijven. De auto is nieuw, het interieur is nieuw. Nou goed, BMW biedt aan een nieuwe te leveren en het interieur over te zetten. Brief erbij bij aflevering zodat de volgende kopers weten waarom bepaalde zaken niet kloppen en klaar. Ik zou daarmee al dik tevreden zijn.
BMW fappers, wat een jankerds... :mrgreen:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 22 mei 2013, 18:06

Auto overspuiten zou ik niet mee akkoord gaan. Interieur overzetten wel.

Snipe

Bericht door Snipe » 22 mei 2013, 18:49

Op de een of andere manier moet ik sterk aan Macboy denken hierbij. Onverklaarbaar!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 mei 2013, 18:54

Liever dat blauw op de kar dan blauwe ballen..............

Misschien dat een schop er tussen hem weer op de wereld zet.........

Als je dr in zit zie je de kleur toch niet meer

Goed, doe maar een kanariegele Cayman dan................ :whistle: :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 22 mei 2013, 19:37

Peric schreef:Zoals je in de reacties eronder kunt lezen is de kleur bij het VIN dan anders. Dus klopt de autokleur niet met de originele papieren. En als het interieur overgezet wordt hetzelfde probleem.
Als er dan een probleem is met het interieur is er aan de hand van het VINnr. slecht te vinden welk leer er inzit of zelfs welke kleur stiksel er inhoort, Macboy kan wel aangeven hoe erg dat is.. :P
Denk dat ik nadat ik 4 jaar bezig zou zijn geweest om de auto samen te stellen ook m'n poot stijf zou houden. Hij is 4 jaar bezig geweest om de auto te krijgen/bestellen zoals hij 'm in z'n hoofd heeft. Het interieur heeft ook aardig wat extra gekost.
Ik snap 'm wel.. Is zeker geen jankert.
+1

Roy RS

Bericht door Roy RS » 22 mei 2013, 19:49

Als die dude een overgespoten bmw wil dan had hij wel een witte besteld en dan over laten spuiten!! Deze dude geeft een vermogen extra uit voor een oem aparte kleur, voorstel vanuit bmw om hem dan ff over te blazen raakt kant noch wal, die gast moet gewoon met voorrang ern nieuwe auto krijgen! Punt!

Interieur swap zou nog kunnen, dikke kans dat ze dat anyway doen, weet wel dat ik ook nieuwe spullen zou eisen...

dvh

Bericht door dvh » 22 mei 2013, 19:53

Ik snap het ook goed.
Als je zo gek bent om een hoop geld extra betalen voor authenticiteit en wat kleurtjes en sticksels.. Dan is het meer een geloofsovertuiging van de persoon ( in dit geval de kopende klant )

BMW moet ook begrijpen dat een klant als dit niet rationeel een auto koopt.
Dit is een pure gevoelsaankoop..
Die gozer had een plan.. Zijn droomauto ophalen bij het BMW museum.. Rondje nurburgring .. Alle papieren , sticksels, ditjes en datjes op zijn plaats..

En het klopt niet.
De levering is verkeerd.. Kan die klant gewoon niks aan doen. Is ook niet de klant zijn probleem imho.
Beste oplossing is gewoon zijn geld teruggeven en daarna een passende coulance geven op een totaal nieuwe aankoop en hopelijk deze mislukking zo snel mogelijk vergeten.

Robin

Bericht door Robin » 22 mei 2013, 19:59

Op Bimmerpost loopt een draadje wat de meestgebruikte clichematige en vervelende reacties zijn op 'n onderwerp. Dit is er 1 van:
People who say "First world problems", in response to any poster who posts about a rattle, or other possibly minor issue (with their car), as if we are supposed to be discussing starvation and cholera outbreaks on a BMW forum. :rolleyes:
+1 dus!

http://www.f30post.com/forums/showthrea ... 849&page=8" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 mei 2013, 20:08

Dat zeg ik net in het andere draadje..................................overal gaat wel wat fout

Blijft over;

Hoe lost men het op................. :tooth:

I have some news for you....................there`s no perfect world.............live with it................

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 22 mei 2013, 20:11

Vind trouwens niet dat de aanschafprijs van de auto moet meewegen in de grootte van het probleem.

Iemand die met een beperkter budget een nieuwe panda besteld in een bewust gekozen configuratie, wil ook dat de auto geleverd wordt zoals besteld.

Bmw biedt een individual programma aan om zich te onderscheiden van andere merken.
Klanten die dus kiezen voor individual doen dit dus ook bewust, anders neem je wel een standaard lak kleurtje.

Wanneer je dan als BMW een fout maakt kun je op je vingers natellen dat de klant op z'n zachtst gezegt "not amused" zal zijn.
Dan is het voor BMW dus even op de blaren zitten en het probleem naar volle tevredenheid van de klant op te lossen.

Als dit inhoudt dat de klant wenst dat de auto, orgineel, in de door hem gewenste kleurcombnatie geleverd moet worden, dan lijkt het me dat je dit doet.
Geen kunstjes met overspuiten en/of overbouwen...

PD power

Bericht door PD power » 22 mei 2013, 20:51

Ik ben geen auto verkoper, maar die zitten hier wel op de df, volgens mij staan er over dit soort dingen ook wel iets in de kleine regeltjes, net als auto's met "transport schade", volgens mij kun je hem zelfs altijd niet eens weigeren, tis natuurlijk geen reclame, anderzijds is de oplossing niet geheel onredelijk.

Maar goed, net wat ik zeg, ik weet het fijne er ook niet van.

Zelf heb ik misschien iets "te veel" meegemaakt op deze aardkloot, waardoor ik me d'r niet druk om zou kunnen maken, maar kan me best voorstellen dat het een vervelende terleurstelling is voor iemand.

Je hoeft niet meteen de hele wereld problematiek erbij te halen, alleen sommige mensen mogen best een klein beetje relativeren, hoe leuk ook, het blijft een "ding" , maar misschien zeg ik dit wel op de verkeerde plek, kortom, op deze manier vind ik het een jankerd, maar dat vind ik zoals Luco ook al aangaf, wel vaker zo, misschien zegt dat wel meer over mij dan over de desbetreffende personen. :tooth:

Gelukkig is iedereen niet hetzelfde, stel je voor zou iedereen in een Renault 5 turbo rijden...... :mrgreen:

Plaats reactie