Davy's MINI

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
duifjes.com

Re: Davy's MINI

Bericht door duifjes.com » 09 mei 2013, 17:05

:df: gaaf!

SnakeMind

Bericht door SnakeMind » 09 mei 2013, 17:28

Awesome :D
Zelfs je Cam houdt het niet vol :P

davykoppen

Bericht door davykoppen » 13 mei 2013, 13:56

Zojuist weer gebeld met Engeland. Waarschijnlijk ga ik 17, 18 en 19 juni naar Cambridge voor de blokwissel. Ook is het met de standalone ECU niet meer nodig om 2 O2 sensoren te gebruiken, maar gaat enkel de wijdband lambda er nog in. Twee sensoren weg dus. Dat betekent dat ik gelukkig ook niet meer hoef te boren in mn nieuwe spruitstuk en uitlaat.

Zojuist stond de postbode aan de deur met de nieuwe koppelingsplaat en de wielmoeren. Nu de bouten nog, en dan kan ik zo;n beetje gaan beginnen aan de schroefset te vervangen, de draagarmen achter te vervangen en de voorste draagarmspacers te plaatsen. Ook gaat de 6-Pots Tarox set plaats maken voor een ultralichte AP-Racing 4 Pots setup met tweedelige schijven met John Cooper Motorsport branding erop. Mooie tijden weer!

Afbeelding

davykoppen

Bericht door davykoppen » 22 mei 2013, 00:26

Vandaag eindelijk weer opgehaald bij de spuiter

M7 Challenge C-Wing SPoiler, lichtjes ingekort - anders zou ie wel erg hoog boven de auto uit gaan komen..

Zwarte Pole positions ipv zilveren, en de rolkooi is in wagenkleur gespoten.
Tevreden weer!

Afspraak voor tuningtripje naar Engeland is weer gemaakt.. Het nieuwe onderblok wordt momenteel gebouwd, en de nieuwe ECU ligt op de plank klaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 22 mei 2013, 08:36

Gaaf!

328Ti

Bericht door 328Ti » 22 mei 2013, 10:02

Mooi project Davy 300Nm/Pk boeh..., toch maar eens serieus overwegen wat er na de 328Ti komt :df: Zal wel een M3 bijhouden of voorbij rijden. Die lederen stoelen, waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

Groet Jans

davykoppen

Bericht door davykoppen » 22 mei 2013, 15:16

Jans,

De stoelen heb ik bij een Belg opgehaald, samen met de kooi - ongeveer twee jaar geleden. Ze zijn denk ik bij elke dealer van Recaro te bestellen. ZIjn Nappa/Suede Pole Positions. Ik meen me te herinneren dat ze om en nabij de 800 per stuk nieuw zouden zijn. Maar ik kan er gruwelijk langs zitten..

Ja, het ding loopt nu behoorlijk ruk, aangezien er een boostlek is geweest en de ECU zich er blijkbaar op ingesteld heeft. Lust zn benzine ook meer dan normaal. Het is gelukkig bijna 17 juni, dus tijd voor een tripje Engeland :)

Vandaag ook de Bilsteins gemonteerd, allejezus wat stuurt dat scherp! Vele malen stugger dan de D2 set die er onder zat, maar dat was de verwachting. Het is geen auto meer om mee op vakantie te gaan, haha!
Behoorlijk wat camber op de voorwielen, maar ze zijn ook zo onder de race-MINI vandaan gekomen. Ik geloof dat ze op -3 staan beiden. Het scheurt lekker in elk geval!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 22 mei 2013, 15:20

Staat em ook goed op negatief camber. Destijds bij mn 328i had ik -3.4. Perfect voor bochtenwerk. Beetje toespoor om slijtage tegen te gaan.

davykoppen

Bericht door davykoppen » 22 mei 2013, 15:33

De hele zwik moet nog afgesteld worden op camber en toespoor..
Ik heb het er onder gezet en ben weer weggereden bij de garage. Staat nog wat ander spul op de planning qua ophanging, waar ik nog even tijd voor moet vinden om het te monteren, en daarna wil ik het beestje uitgewogen en uitgelijnd hebben. Dan wordt het eens tijd voor de Ring denk ik zo :)

Plaats reactie