Tom zijn Brabus Spruistuk staal vraag P46
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn S2000.
Dat moet wel lukken. Deze week nog even afwachten en dan moet hij ook wel klaar zijn.

- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Tom zijn S2000.
Petrolhead Tom schreef:Hou op man! Ik loop hier zowat tegen de muren op. Ik kan echt niet wachten.
Goh....
Je zou het toch echt niet verwachten....
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn S2000.
Echt donders mooi werk die Honda. Ik mis het cabrio rijden echt ontzettend. Eigenlijk al op het moment dat ik de MX5 verkocht had. Wat een heerlijk gevoel dat open rijden.
Binnenkort even sprinten tegen een 993 cabrio. Ben benieuwd.
Binnenkort even sprinten tegen een 993 cabrio. Ben benieuwd.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn S2000.
Ruben!!! Ik heb weer een GoPro!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Tom zijn S2000.
ook mooi om te zien hoe de uitlaat in de rubbers beweegt en ook hoeveel flex de motorrubbers geven bij het gas intrappen 
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn S2000.
Inlaat video:
- Paskal
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Tom zijn S2000.
Prachtig spul Tom! Herken jouw liefde voor open rijden. Zodra het boven de 15 grd is, staat de X5 er maar wat doelloos bij en gaan alle kilometers dakloos met de MX-5 
- 053
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09 jun 2012, 18:17
Re: Tom zijn S2000.
Man wat klinkt dat ding lekker met die Cosworth inlaat... heerlijk. Grommen onderin en snerpen bovenin het toerengebied.
Die eigenschap doet me een klein beetje aan het geluid van mijn 306 (GTi) met een iets ander inlaattraject klinken, al overtreft je die met dit geluid vrij makkelijk
Je mag me wel even vertellen waar die weggetjes in het laatste filmpje zijn, leuke weggetjes met zo weinig drempels lijken hier in de buurt steeds zeldzamer te worden
Die eigenschap doet me een klein beetje aan het geluid van mijn 306 (GTi) met een iets ander inlaattraject klinken, al overtreft je die met dit geluid vrij makkelijk
Je mag me wel even vertellen waar die weggetjes in het laatste filmpje zijn, leuke weggetjes met zo weinig drempels lijken hier in de buurt steeds zeldzamer te worden
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Tom zijn S2000.
Nice Tom. Altijd mooie filmpjes. Kijk uit naar die van de S2000 
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn S2000.
Uitlaat is gisteren gebracht. Ik heb ook een paar filmpjes gehoord. Die gaat dus direct Ebay op.

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Tom zijn S2000.
Hoe moet ik dat zien Tom? Categorie miskoop?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn S2000.
Categorie: zo belachelijk goedkoop dat ik hem niet kon laten liggen.SteV6 schreef:Hoe moet ik dat zien Tom? Categorie miskoop?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn S2000.
Het "probleem" met de superlap is het volgende: De uitlaat is in eerste instantie ontwikkelt om zo licht mogelijk te zijn en om het koppel in het middengebied te versterken. De uitlaat is eigenlijk bedoelt voor straat en "autocross". Wat de dames en heren van 5Zigen blijkbaar een goed idee vonden was: geen middendemper en een einddemper die amper een einddemper te noemen is.
Als je op onderstaande foto kijkt zie je dat er tot een flink eind in de einddemper een buis loopt dus dat het eerste deel met dempingsmateriaal amper gebruikt wordt. Daarnaast zit er een gat in de demper naar de zijkant waar ook uitlaatgassen doorheen kunnen en dat zorgt voor het gave geluid als je volgas rijdt. Als je het plaatje bekijkt kun je dus stellen dat je praktisch met een rechte pijp naar achteren te maken hebt. Dat is ook direct de reden voor de enorme hoeveelheid herrie.

Ik zie het dus niet zitten om met een uitlaat te gaan rijden die me dagelijks tot waanzin drijft.
Wat dus een optie zou kunnen zijn is de "einddemper" vervangen door een conventionele demper zoals het plaatje hieronder. Dan ben ik nog steeds voor een prikkie klaar en heb ik een hele lichte uitlaat. Daarbij vind ik een "single" gewoon helemaal te gek staan onder een S2000. Het nadeel is wel dat ze wat luider zijn dan een dubbele uitlaat. En ik weet niet of het monteren van een andere einddemper voldoende is om het geluid naar een acceptabel niveau te brengen.
Wat ik nu dus heb bedacht is het volgende: Ik wacht even tot ik mijn S2000 heb. Ik bestel zo'n ronde einddemper. Ik monteer de uitlaat en hou de nieuw aangekochte einddemper er tegenaan om te kijken of de geluidsproductie dan zover naar beneden gaat dat ik het acceptabel vind. Gebeurt dat niet stuur ik de demper terug en verkoop ik de 5Zigen onaangeroerd alsnog op Ebay. Bevalt het wel, gaat de slijptol erin en de demper erop. Zo'n demper zou ik dan dus kunnen gebruiken:

En tot slot nog een paar plaatjes van de 5Zigen.

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Als je op onderstaande foto kijkt zie je dat er tot een flink eind in de einddemper een buis loopt dus dat het eerste deel met dempingsmateriaal amper gebruikt wordt. Daarnaast zit er een gat in de demper naar de zijkant waar ook uitlaatgassen doorheen kunnen en dat zorgt voor het gave geluid als je volgas rijdt. Als je het plaatje bekijkt kun je dus stellen dat je praktisch met een rechte pijp naar achteren te maken hebt. Dat is ook direct de reden voor de enorme hoeveelheid herrie.
Ik zie het dus niet zitten om met een uitlaat te gaan rijden die me dagelijks tot waanzin drijft.
Wat dus een optie zou kunnen zijn is de "einddemper" vervangen door een conventionele demper zoals het plaatje hieronder. Dan ben ik nog steeds voor een prikkie klaar en heb ik een hele lichte uitlaat. Daarbij vind ik een "single" gewoon helemaal te gek staan onder een S2000. Het nadeel is wel dat ze wat luider zijn dan een dubbele uitlaat. En ik weet niet of het monteren van een andere einddemper voldoende is om het geluid naar een acceptabel niveau te brengen.
Wat ik nu dus heb bedacht is het volgende: Ik wacht even tot ik mijn S2000 heb. Ik bestel zo'n ronde einddemper. Ik monteer de uitlaat en hou de nieuw aangekochte einddemper er tegenaan om te kijken of de geluidsproductie dan zover naar beneden gaat dat ik het acceptabel vind. Gebeurt dat niet stuur ik de demper terug en verkoop ik de 5Zigen onaangeroerd alsnog op Ebay. Bevalt het wel, gaat de slijptol erin en de demper erop. Zo'n demper zou ik dan dus kunnen gebruiken:
En tot slot nog een paar plaatjes van de 5Zigen.
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Tom zijn S2000.
Ik zeg altijd maar, hoe meer geluid hoe beter
gewoon die 5zigen erop knallen dus!
-
Richardt.
- Berichten: 6818
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Tom zijn S2000.
Als ik dat ding toch al in de schuur had liggen ging ik het minstens een weekje proberen hoor 
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn S2000.
Ik heb filmpjes gehoord. Even voor jullie beeldvorming: het is niet luid, maar gehoorbeschadiging luid.
Het is een beetje als dit filmpje: (even skippen naar 0:45)
Het is een beetje als dit filmpje: (even skippen naar 0:45)
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Tom zijn S2000.
Zohw, wat een takke herrie, zullen je buren ook blij mee zijn........ 
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn S2000.
Mwoah de buren zijn wel relaxed maar ik wil het zelf niet. Ik wil niet met oordoppen naar het werk moeten rijden en dat de baas me van 2 kilometer afstand aan hoort komen.
Daarbij: als ik naar een klant wil dan ga ik niet twee straten verderop parkeren omdat mijn uitlaat zo'n takke herrie produceert. 
-
Jeroen K.
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: Tom zijn S2000.
ik zou het gewoon minimaal een week uitproberen. Daarbij klinkt hij onderin best tam. Je hoef niet volgas aan te komen rijden bij een klant...
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn S2000.
Wat snap je nou niet? Het is praktisch een straight pipe, die zijn bij een stationair toerental al belachelijk luid en bij het minste of geringste toefje gas is de hele straat wakker. Dat is geen optie.Jeroen K. schreef:ik zou het gewoon minimaal een week uitproberen. Daarbij klinkt hij onderin best tam. Je hoef niet volgas aan te komen rijden bij een klant...
- Joop
- Berichten: 9086
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Tom zijn S2000.
Helemaal gemist Tom...
...maar gefeliciteerd met je nieuwe sportwagen. Ook even het Fiësta topic uitgelezen over het hoe en waarom. Maar hier krijg je best schik van.
Vwb die uitlaat; lekker weer op Ebay knallen dat ding. Dat is twee keer de straat door knallen leuk, maar daarna wordt je er zelf knettergek van, nog niet de buren die je met de hooivork achterna komen...
...maar gefeliciteerd met je nieuwe sportwagen. Ook even het Fiësta topic uitgelezen over het hoe en waarom. Maar hier krijg je best schik van.
Vwb die uitlaat; lekker weer op Ebay knallen dat ding. Dat is twee keer de straat door knallen leuk, maar daarna wordt je er zelf knettergek van, nog niet de buren die je met de hooivork achterna komen...
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Tom zijn S2000.
De uitlaat heeft ook een hoog "sjonnie en Anita" gehalte...
Eerlijk is eerlijk, die topics van jou zijn lekker levendig, mag dat wel, lekker doen wat je wilt.
Eerlijk is eerlijk, die topics van jou zijn lekker levendig, mag dat wel, lekker doen wat je wilt.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Tom zijn S2000.
Haha..
Klinkt goed dat ding

Klinkt goed dat ding

- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Tom zijn S2000.
Dat wordt hem dus ook niet. Ik merk net dat ik eerst tien keer positieve feedback op Ebay moet hebben voordat ik spullen internationaal mag verzenden.
Je kunt je zo voorstellen dat er in het buitenland net iets meer animo voor zo'n uitlaat is dan hier.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten
