Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen van tussenliggende periode. Zitten wel wat aardige tussen.
Wat ik zeg, een hobbie kost tijd... vooral tijd maar als je er plezier in hebt dan maakt dat niet uit. De uitdaging was mijn drijfveer. Overigens is het echt alleen maar hobbie, heeft niet met mijn dagelijkse werk te maken. En een fun auto bouwen kost sowieso geld. Terugrekenend denk ik dat de ombouw zelf een fractie daarvan is.
Het is mij niet bekend dat omgebouwde auto's slechter sturen. Wellicht is er daar dan toch iets niet helemaal juist gedaan of zijn er "verkeerde" onderdelen gebruikt als in onderdelen van andere E46 modellen of onderdelen die eigenlijk dienen te worden vervangen maar die "aangepast" worden om zo toch te kunnen gebruiken. En met alleen mechanisch ombouwen ben je er niet, alle computers in de auto gaan uit van een RHD auto dus deze dien je ook allemaal te vertellen dat het nu een LHD auto betreft. Ik kan me voorstellen dat bepaalde settings (bijv. DSC) hier toch invloed op het rij- en stuur- en remgedrag uitoefenen.
Deze stuurt in ieder geval bijzonder scherp en goed. Originele onderdelen, ja deels. Stuurhuis ja natuurlijk (ook daadwerkelijk M3), draagarmrubbers nee, onderstel nee, remmerij ja (CSL set met PFC blokken). Omdat ik de 1e M3 destijds volledig heb gesloopt heb ik veel geleerd en achter gekomen welke onderdelen allemaal gewijzigd moesten worden. Overigens kun je dat ook wel van de bmwfans site halen.
Van motorkapsluitingen en handrem tot kabelboom en zekeringkast.... en nog een aantal zaken

Enige wat ik niet heb gedaan is het slot overgezet in de portier van de bestuurder. De auto is nu slotloos, ik heb m wel verwijderd uit de bestuurders... ehm passagiers deur.
Het onderstel is trouwens van TEIN. Misschien niet het allerbeste merk maar gezien de prijstelling toen (in UK) en de aanbieding kon ik het niet laten om dit eens te proberen. Met EDFC trouwens, leuke gadget om van binnenuit de demping force in te stellen. Rolkooi is van Wiechers, stoelen zijn Recaro SPG profi en de gordels zijn 5 punts van TRS.