Acceleratie kanonnen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Roy RS

Re: Acceleratie kanonnen

Bericht door Roy RS » 11 mei 2013, 22:59

Ik tel er maar 0 in dat lijstje...

Ik moet (ruim) onder de 8 of 7,5 seconden zitten. Test met een licht getweakte atom met 310 pk deed 7,02 naar de 200 en zou daar een Veyron supersport mee bij kunnen benen.
Met zo'n klein verschil vergt het voor de motorrijder gewoon veel kunde om alles goed te hebben.

Mijn voorwielen blijven keurig op de grond trouwens :coffee:
Koppeling slippen is niet aan de orde, vleugje wielspin en dan grip ohne ende

Luco

Bericht door Luco » 11 mei 2013, 23:28

Met alle respect roy, maar heeft die van jouw ook 310 pk?
En ook jij zal alles goed op orde moeten hebben wil je onder die 8 naar de 200 willen, net als die motorfiets.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 11 mei 2013, 23:46

Nee ik zit tegen de 300 aan en daarom zeg ik ook niet dat ik 7 sec haal, maar het zal met 3% pk meer vast geen 10% langer duren, toch reken ik daar voor t gemak mee. Verder haal ik ook dat sowieso zomaar niet, want ik start in 1 en niet in 2, dat alleen al kost wellicht een seconde. Dus zeg dat ik 8,5-9 sec nodig heb als de start goed is en schakelen op t juiste moment is en goed gaat...dat blijft best vlot en is makkelijker te herhalen dan op een motor.
Nou zie ik op t filmpje dat die dude bovengemiddeld fanatiek is :df: en ik ga er dan ook vanuit dat ik t af ga leggen, neemt niet weg dat ik t wel leuk vind om eens te sprinten met wat tegenstand, want laten we eerlijk wezen, uit die lijst komt ik zelden of nooit iets tegen en al helemaal niet dat ze ook nog leuk meedoen!
Motoren onderschatten de Atom vaak en denken met rustig aan wegkachelen en dan wat gas wel te winnen en de Atom laat zich verrassend makkelijk afschieten als je hem eenmaal kent!

Luco

Bericht door Luco » 11 mei 2013, 23:50

Roy RS schreef: Dus zeg dat ik 8,5-9 sec nodig heb als de start goed is en schakelen op t juiste moment is en goed gaat...dat blijft best vlot en is makkelijker te herhalen dan op een motor.
Die redenatie snap ik niet helemaal, als je een paar keer met een motor sprint is dat net zo makkelijker dan met een auto en dus ook net zo makkelijk te herhalen.
Een beetje motorfiets met een beetje fatsoenlijke rijder wint het gewoon tot de 200.

Knot

Bericht door Knot » 12 mei 2013, 07:22

Roy, laten we het een keer testen tegen die antieke (2003) fireblade van mij met 150pk..... beiden goprotje erop en gaan met die beelden ;)

Omgeving gouda te doen?

Roy RS

Bericht door Roy RS » 12 mei 2013, 09:24

Luco schreef:
Roy RS schreef: Dus zeg dat ik 8,5-9 sec nodig heb als de start goed is en schakelen op t juiste moment is en goed gaat...dat blijft best vlot en is makkelijker te herhalen dan op een motor.
Die redenatie snap ik niet helemaal, als je een paar keer met een motor sprint is dat net zo makkelijker dan met een auto en dus ook net zo makkelijk te herhalen.
Een beetje motorfiets met een beetje fatsoenlijke rijder wint het gewoon tot de 200.
Ik weet niet hoeveel motor jij gereden hebt maar ik vind t op n motor een stuk lastiger, in de Atom is het gewoon pedal to the ...glasfiber en niks geen wielen die los komen ofzo, daarnaast schrijf ik dus ook dat ik tegen een fatsoenlijke rijder die me niet onderschat niet al te veel kans zou moeten hebben.
Knot schreef:Roy, laten we het een keer testen tegen die antieke (2003) fireblade van mij met 150pk..... beiden goprotje erop en gaan met die beelden ;)

Omgeving gouda te doen?
Ik vind t leuk, maar ik ga er dus niet voor naar Gouda kachelen...

Luco

Bericht door Luco » 12 mei 2013, 09:38

ik rij al 30 jaar motor.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 12 mei 2013, 09:48

Luco schreef:ik rij al 30 jaar motor.

Dan heb jij er een beter idee over dan ik en neem ik het gewoon van je aan, al mijn ervaring is zonder rijbewijs...

Neemt niet weg dat ik nog alles gered heb (om andere redenen dan dus) tegen motoren en dat ik t graag probeer. Een motor gaat ook niet heel ver onder de 3 sec (toch?) dus zal t bij beide goed moeten zijn om n echte voorsprong te krijgen en ook als ik dan verlies is dat leuker en spannender dan sprinten tegen een gemiddelde 911 en dan vervolgens na 2x schakelen in neverland te zijn in mijn uppie.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 mei 2013, 10:58

En ik drink al bijna 30 jaar de koffie zwart en heb soms nog maagzuur:)

Jongens vraagje: Wat is de naam van die Franstalige comparison site auto vs auto. Waarbij je dat scherm hebt met van die balkjes , acc tijden, circuit tijden, verbruik etc.

?

Bvd

Edit: Zeperfs, thanks Macboy:)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mei 2013, 11:11

Deze bedoel je:

http://www.zeperfs.com/duel4358-3711.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 mei 2013, 11:14

Ik ben te onervaren met de motor, maar de mijne laat het voorwiel nagenoeg niet stijgen.

Verder is het een beetje mazzel hebben voor beide partijen, goede grip, goed schakelen, het moet allemaal op het juiste moment passen...........

Voor de rest geloof ik het wel...........er is altijd iemand sneller; amen.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 12 mei 2013, 11:42

Ach, of het nou 7 of 8 seconden is. Het is allebei bizar snel.

Rupie

Bericht door Rupie » 12 mei 2013, 13:05

Robin schreef:En ik drink al bijna 30 jaar de koffie zwart en heb soms nog maagzuur:)

Jongens vraagje: Wat is de naam van die Franstalige comparison site auto vs auto. Waarbij je dat scherm hebt met van die balkjes , acc tijden, circuit tijden, verbruik etc.

?

Bvd

Edit: Zeperfs, thanks Macboy:)
En Macboy heeft 'm toevallig (vandaag) weer van mij :)

Overigens saai filmpje in openingspost.

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 12 mei 2013, 17:56

Roy RS schreef:Nee ik zit tegen de 300 aan en daarom zeg ik ook niet dat ik 7 sec haal, maar het zal met 3% pk meer vast geen 10% langer duren, toch reken ik daar voor t gemak mee. Verder haal ik ook dat sowieso zomaar niet, want ik start in 1 en niet in 2, dat alleen al kost wellicht een seconde. Dus zeg dat ik 8,5-9 sec nodig heb als de start goed is en schakelen op t juiste moment is en goed gaat...dat blijft best vlot en is makkelijker te herhalen dan op een motor.
Nou zie ik op t filmpje dat die dude bovengemiddeld fanatiek is :df: en ik ga er dan ook vanuit dat ik t af ga leggen, neemt niet weg dat ik t wel leuk vind om eens te sprinten met wat tegenstand, want laten we eerlijk wezen, uit die lijst komt ik zelden of nooit iets tegen en al helemaal niet dat ze ook nog leuk meedoen!
Motoren onderschatten de Atom vaak en denken met rustig aan wegkachelen en dan wat gas wel te winnen en de Atom laat zich verrassend makkelijk afschieten als je hem eenmaal kent!
De beste knul weet het te presteren om 1 op 7 gemiddeld te rijden met een 1000cc... Hij kan denk ik ver bovengemiddeld goed overweg met zijn motor, maar rijdt wel alsof iedere dag zijn laatste is.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 12 mei 2013, 17:59

Dat werd ook al wel duidelijk uit t filmpje...dat laatste is ook niet ondenkbaar...ik rijd ietsje behoudener!

Roy RS

Bericht door Roy RS » 12 mei 2013, 19:49

http://www.autoblog.nl/nieuws/video-ned ... etje-59002" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... m_dij.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ohoh

Luco

Bericht door Luco » 12 mei 2013, 20:06

:lol: :lol:

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 12 mei 2013, 22:13

Downforce Hans schreef:Een beetje dikke GTR moet dat ook wel halen denk ik......
Moet wel een hele dikke GTR worden (Alpha 10+), 7.0 s naar 200 is dan ook wel heel erg rap, geloof niet dat de Atom dat redt (met 300 pk), seconde of 10 is realistischer lijkt mij, VBox of PerformanceBox moet dat prima kunnen meten ...

Ben

Roy RS

Bericht door Roy RS » 13 mei 2013, 08:53

Booooh schreef:
Downforce Hans schreef:Een beetje dikke GTR moet dat ook wel halen denk ik......
Moet wel een hele dikke GTR worden (Alpha 10+), 7.0 s naar 200 is dan ook wel heel erg rap, geloof niet dat de Atom dat redt (met 300 pk), seconde of 10 is realistischer lijkt mij, VBox of PerformanceBox moet dat prima kunnen meten ...

Ben

Don't shoot the messenger. Ik baseer me puur op een stukje tekst op internet en de ervaring dat het bizar rap gaat, verschil tussen 7,8 of 10 seconden is me eigenlijk worst, want sneller als wat hij doet hoeft voor mij niet en er is er altijd 1 sneller.
Ik heb het stukje er even bij gezocht en het ging over een Wimmer RS tuning, die brengen de PK's naar 340 en het koppel stijgt bijna niet. 0-100 is niet veranderd en 0-200 zijn geen offieciele fabriekscijfers van, dus geen idee wat dat standaard doet. Ik weet ook niet hoe betrouwbaar Wimmer is en wat of hoe ze meten.

With a total weight of 469 kilos and a two-liter four-cylinder Honda engine with 300 ponies kicking under the hood, the Atom was bound to get some sort of power boost eventually. Winner RS has done that with an engine optimization software, a modified supercharger, fuel pump conversion, and sport exhaust system done together with Rennkat. These new tweaks allow the Atom to jump from 300hp to 340hp and 282 Nm of torque without even blinking an eye. The increase in power allows the Atom to obtain a sprint from 0-60mph in an incredible 2.8 seconds and from 0 to 124 mph in 7.1 seconds.

Goedemans

Bericht door Goedemans » 13 mei 2013, 09:35

Roy RS schreef:
Don't shoot the messenger. Ik baseer me puur op een stukje tekst op internet en de ervaring dat het bizar rap gaat, verschil tussen 7,8 of 10 seconden is me eigenlijk worst, want sneller als wat hij doet hoeft voor mij niet en er is er altijd 1 sneller.
Ik heb het stukje er even bij gezocht en het ging over een Wimmer RS tuning, die brengen de PK's naar 340 en het koppel stijgt bijna niet. 0-100 is niet veranderd en 0-200 zijn geen offieciele fabriekscijfers van, dus geen idee wat dat standaard doet. Ik weet ook niet hoe betrouwbaar Wimmer is en wat of hoe ze meten.

With a total weight of 469 kilos and a two-liter four-cylinder Honda engine with 300 ponies kicking under the hood, the Atom was bound to get some sort of power boost eventually. Winner RS has done that with an engine optimization software, a modified supercharger, fuel pump conversion, and sport exhaust system done together with Rennkat. These new tweaks allow the Atom to jump from 300hp to 340hp and 282 Nm of torque without even blinking an eye. The increase in power allows the Atom to obtain a sprint from 0-60mph in an incredible 2.8 seconds and from 0 to 124 mph in 7.1 seconds.
Sorry, maar ik geloof dit gewoon niet. Als jij de 1/4 mile onder de 10 sec weet te rijden dan zou ik al zeer verbaast zijn. Autocar kwam op 11,33 sec uit en met de HP4 deden ze er 10,76 sec over. Wikipedia geeft een tijd van 9,57 sec op de 1/4 mijl aan voor de HP4.
Ik ga ervanuit dat het bij ideale omstandigheden mogelijk is om net boven de 10 sec uit te komen met de Ariel. En dat is natuurlijk al een hele snelle tijd.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 13 mei 2013, 10:01

zoals ik al zei, het interesseert me verder niet, het ding is echt meer dan snel genoeg voor mij...het voelt alsof het bijna niet sneller kan, dat is meer dan voldoende voor mij.
Her en der een sprintje tegen andere snelle jongens vind ik leuk, ook als ik verlies.

Als ik me dat filmpje van die motorfiets die in 1 over de 140 gaat goed herinner, lijkt mij (zonder iets gemeten te hebben) dat ik dat niet bijhoud zoals ik al zei!

Anderzijds zou ik het slechte reclame van/voor een bedrijf vinden als ze foutieve cijfers naar buiten brengen.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 mei 2013, 10:05

maakt toch ook niet uit, veels te veel variabelen zeg maar, feit is gewoon dat het leuk is 2 snelle voertuigen tegen/naast elkaar te zien rijden onder vollast :D
gewoon omdat het kan (natuurlijk niet zigzaggend door het verkeer) en als het kan :df:

SteV6

Bericht door SteV6 » 13 mei 2013, 23:39

Zelfs 12x meer vermogen en toch de eerste meters een scooter niet bijhouden. En een Speedster SC kan je in de verste verte niet traag noemen ...

Roy RS

Bericht door Roy RS » 14 mei 2013, 07:42

LOL!

op 4,45 zie je dat precies mijn auto met precies dezelfde spec het in rechte lijn aflegt tegen een CBR600RR.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 14 mei 2013, 08:59

2-Eleven vs Ariel Atom? :wink:

Plaats reactie