Velgenreparatie

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wiebe GT

Re: Velgenreparatie

Bericht door Wiebe GT » 28 jan 2012, 20:23

Als ik wist dat je een paar wielen gespoten moest hebben.....had ik het uiteraard gemeld. :blink:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 28 jan 2012, 20:25

Jammer dat jullie een heel eind uit de richting zitten anders had ik zeker een babbeltje komen maken!

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 28 jan 2012, 22:09

TLRS schreef:
Het lijkt me sowieso onverstandig de pasvlakken mee te laten coaten. Als de laagdikte ongelijk is krijg je het wiel niet goed gemonteerd. En als de boel met bijvoorbeeld remmen heel warm :df: wordt dan kan de coating zacht worden en dan kan de boel loslopen :gek:
Dat kan je niet voorkomen. Daarom moet je dat ook voor montage even netjes vrij van coating maken. Of iig de laag wat dunner maken.

TLRS

Bericht door TLRS » 28 jan 2012, 22:53

Ja juist, coating eraf.. Bij motor frames blinden ze zulke dingen af met hout, draadeindes en bouten bijvoorbeeld :thumbup:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 31 jan 2012, 00:39

Ook 8 velgen bij Renoblast in mijdracht laten doen, zandstralen en peodercoaten etc..
Zonder banden aangeleverd, voor 400 ex BTW.

Zag er erg goed uit, alleen als je er met de neus vlak op ging wat sinasappelschil effect.

Harrie

Bericht door Harrie » 31 jan 2012, 08:08

Luco schreef:
InjectTheVenom schreef:Ik heb het er met mijn restaurateur over gehad wat betreft spuiten of poedercoaten en hij geeft de voorkeur aan spuiten omdat het naar zijn mening een mooier resultaat geeft.
Mwah, ik heb hier al 4 sets gepoedercoat liggen, als je een goede poedercoater hebt is het zeker zo netjes als spuiten, maar het is wel veel sterker.
Verder plakt een goede coater de pasvlakken af zodat die gewoon onbehandeld blijven.
Plus dat de hele velg eerst in een zuurbad gaat om de oude lagen te verwijderen en om betere hechting te verkrijgen.
Precies. Maar je moet wel iemand hebben die er gevoel voor heeft. Een poedercoater die staalconstructie doet daar moet je ze niet naar toe brengen.

Een van de beste in Nederland. http://www.wheelcare.nl/ Hij heeft niet veel kleur keuzes, maar de standaard kleuren van bv OZ heeft ie wel. 230 euro voor een komplete set.

Trouwens, met de zoekfunctie was hier al allerlei informatie te vinden. :tong:

vanblokland

Bericht door vanblokland » 01 feb 2012, 12:07

Harrie schreef:
Luco schreef:
InjectTheVenom schreef:Ik heb het er met mijn restaurateur over gehad wat betreft spuiten of poedercoaten en hij geeft de voorkeur aan spuiten omdat het naar zijn mening een mooier resultaat geeft.
Mwah, ik heb hier al 4 sets gepoedercoat liggen, als je een goede poedercoater hebt is het zeker zo netjes als spuiten, maar het is wel veel sterker.
Verder plakt een goede coater de pasvlakken af zodat die gewoon onbehandeld blijven.
Plus dat de hele velg eerst in een zuurbad gaat om de oude lagen te verwijderen en om betere hechting te verkrijgen.
Precies. Maar je moet wel iemand hebben die er gevoel voor heeft. Een poedercoater die staalconstructie doet daar moet je ze niet naar toe brengen.

Een van de beste in Nederland. http://www.wheelcare.nl/ Hij heeft niet veel kleur keuzes, maar de standaard kleuren van bv OZ heeft ie wel. 230 euro voor een komplete set.

Trouwens, met de zoekfunctie was hier al allerlei informatie te vinden. :tong:
Heb mijn replica BBS ook bij wheelcare laten doen, kan niet anders zeggen dat hij mooi werk heeft afgeleverd.
+Velgen gericht
+Randen opgelast en afgedraaid
+Gestraald en gepoedercoat
+Komt zijn afspraken na

Veel beter dan de velgen doktor in Uden, waar ik tot twee keer toe slechte ervaringen mee heb gehad.

Marc R

Bericht door Marc R » 23 feb 2012, 12:24

Velgendokter is echt een prutser....

Marc R

Bericht door Marc R » 23 feb 2012, 12:30

Zaterdag maar ff langs Wiebe (topvelg) met een setje 20 inch....

SteV6

Bericht door SteV6 » 10 mei 2013, 00:06

GTRene schreef: http://www.velgenexpert.nl/prijzen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

mooi overzicht van prijzen allerlei voorkomende werkzaamheden.
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? Wil mijn nieuwe Motec's net als de ATSsen in Oystergold hebben en de 20"ers van de SRT zijn ook aan renovatie toe na 1 wintertje ...

Tim N

Bericht door Tim N » 10 mei 2013, 22:43

Stev8, in Eefde zit Brouwer autoschade. Zijn ook erg goed met dit soort klussen. (denk niet richten maar een belletje geeft zekerheid) Heb erg veel werk van hem gezien en ga er zelf altijd heen voor spuitwerk. Hij doet van veel klassiekers tot rally spul (vorig jaar nog een SWB Audi)

Heb geen aandelen of wat dan ook, enkel is Casper Brouwer een liefhebber en iemand die weet wat een autohart sneller doet kloppen.

SteV6

Bericht door SteV6 » 10 mei 2013, 23:03

Tim N schreef:Stev8, .....
Hahaha, ik heb overwogen om mijn nickname aan te passen, maar de Cupra is er ook nog steeds :wink:

Bedankt voor het adres! Ik zal binnenkort eens contact opnemen. Eefde is niet zo ver weg, en nog een leuk ritje binnendoor ook. De velgen waar het nu om gaat zijn spiksplinternieuw, dus hoeft niets gericht of opgelast te worden.

Tim N

Bericht door Tim N » 12 mei 2013, 19:06

Idd weet niet waar je precies woont maar er zijn naar Eefde toe leuke weggetjes idd, al zul je niet met de speedster gaan neem ik aan. (neemt zo lastig wielen mee als voorbeeld)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 15 mei 2013, 15:20

Kheb mn wielen van de MPS ook laten spuiten bij een local. Is iets duurder uitgevallen gezien ze aan de binnenkant aardig verweerd waren en dus compleet gestraald moesten worden.
Schade was 400 euro. Valt mee en is van goede kwaliteit :-)

Plaats reactie