[16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

[16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Peter Tunissen » 13 mar 2013, 18:16

Afbeelding

Op donderdag 16 mei organiseert Driving Fun voor de 6e keer een circuitdag op het TT circuit van Assen.
Circuitdagen zijn bij uitstek de manier om op een veilige, rijbewijsveilige en vooral hele leuke manier je eigen grenzen en de grenzen van je auto beter te leren kennen.

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
12:00 - 13:00 - Inschrijven
13:00 - 17:00 - Open pitlane rijden

Prijs
Deelname aan de hele dag kost €250 per auto.
Een auto delen met meerdere rijders is mogelijk; tweede rijders betalen €10 extra.
Passagiers betalen eveneens €10 per persoon.

Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.

DF circuitdagen
Driving Fun circuitdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen racedagen en zaken als elkaar op het scherp van de snede uitremmen en deurklink aan deurklinkt door bochten gaan zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren racer tot absolute beginner in zijn straatauto en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De snellere rijder dient rekening te houden met de langzamere rijders en van de langzamere rijders wordt verwacht dat ze zich bewust zijn van mogelijke snelheidsverschillen en hun spiegels goed in de gaten houden.

Circuit
De eerste motorraces werden al in 1925 in de omgeving van Assen georganiseerd, maar het zou nog tot 1955 duren vooraleer er een permanent circuit kwam. Dit circuit is in de loop der jaren meerdere malen aangepast en ingekort. Het huidige parcours dateert van 2006.
Het circuit is vooral bekend van de vele motorraces die er georganiseerd worden en is ieder jaar het toneel van een MotoGP raceweekend.
Het ronderecord bij de tweewielers staat op naam van Valentino Rossi die in 2009 zijn Yamaha in een tijd van 1.36.025 op pole position zette. Het absolute ronderecord staat op naam van Sebastian Bourdais die in 2007 in zijn Newman-Haas Champ Car een tijd van 1.18.765 op de klokken zette.

Rondje Assen
Assen is vooral bekend als motorcircuit, waardoor de uitloopzones erg ruim zijn en het asfalt in topconditie verkeert en erg veel grip heeft. Na start-finish volgt de Haarbocht, een vrij simpele haakse rechterbocht. Belangrijk is om hier de complete breedte van het circuit inclusief de curbstones te gebruiken. De volgende bocht, Madijk, is eigenlijk nauwelijks een bocht. Gebruik de curbstones aan de binnenkant van het circuit helemaal. Wat volgt is de meest lastige combinatie van het circuit, de Ossebroeken en Strubbe. Deze rem je relatief laat aan en je kunt hier remmend de bocht insturen. Het gedeelte naar rechts heeft een dubbele apex. Dit houdt in dat je de bocht heel erg vroeg instuurt, binnen komt, de auto vervolgens weer naar buiten laat lopen en tegen het einde van de bocht weer naar binnen komt. Bij het uitkomen van de Ossenbroeken laat je de auto niet verder naar links lopen dan tot het midden van het circuit om de Strubbe nog goed in te kunnen sturen. Deze bocht knijpt enorm, dus laat insturen en lang wachten met gas geven is hier het devies. De exit-snelheid is wel enorm belangrijk, omdat er een lang recht stuk naar de Ruskenhoek volgt. Dit is weer een echte bocht. De curbstones aan de binnenkant kunnen zowel rechts als links meegenomen worden. Voor een goede rondetijd is het belangrijk om niet teveel snelheid eruit te remmen en de auto veel te laten rollen. De Stekkenwal die volgt is weer een redelijk simpele haakse bocht, waarin vooral tijd te winnen is door de curbstones in zijn geheel mee te nemen. Dit geldt eveneens voor de haakse linker bocht, de Bult, die daar weer op volgt. Meteen daarna komen twee rechter bochten, Mandeveen en Duikersloot. Als je de goede lijn te pakken hebt, kun je deze twee bochten met een vrijwel gelijkblijvende stuuruitslag nemen en ook voor deze bochten geldt weer dat je (op droog) de curbstones in zijn geheel mee dient te nemen. Volgas via de Meeuwenmeer (wederom de curbstones meenemen) en de Hoge Heide komen we vervolgens op de Ramshoek af, een bocht waar de mannen van de jongens gescheiden worden. Voor beginners is het aan te raden om voor deze bocht even te remmen om zo eerst hun lijn te perfectioneren. Indien dit goed gaat, kan er langzaam toegewerkt worden naar niet meer remmen, maar alleen maar even gas liften voor het insturen. Voor de echt ervaren rijders is het mogelijk om deze bocht volgas te nemen. De curbstones aan de buitenkant van het circuit kunnen meegenomen worden. Meteen na de Ramshoek moet er hard geremd worden voor de Geert Timmer bocht. Probeer de auto door het eerste gedeelte naar rechts veel te laten rollen en in het tweede gedeelte het stuur zo vroeg mogelijk weer recht te zetten en zo vroeg mogelijk weer gas te geven. Dit is een bocht waarbij je achteraf bijna steeds denkt: dat had harder gekund, Op het rechte stuk laat je de auto vervolgens rustig naar links lopen, op naar de volgende ronde op het TT circuit!



Belangrijk op Assen
* Voor het neerzetten van een goede ronde is het op Assen belangrijk om op veel plaatsen de curbstones te gebruiken. In de regen kunnen deze echter spekglad worden. Aan de binnenkant van het circuit kunnen ze dan soms wel nog gebruikt worden, maar aan de buitenkant is dit ten zeerste af te raden. Hou dus rekening met wisselende weersomstandigheden en pas je lijnen hier op aan!

* Assen is ontworpen als motorcircuit, waardoor de uitloopzones enorm groot zijn. Deze zijn echter ook veelal van gras. De te bereiken snelheden liggen op sommige plaatsen hoog en met name in de regen kan het gras spekglad zijn en een auto nauwelijks afremmen, waardoor het toch nog mogelijk is om schade te rijden. Waak dus voor een vals gevoel van onschendbaarheid, met name in de regen.

* Op Assen geldt een strenge geluidslimiet van 97dB. Wie hier te vaak of te ver overheen gaat, kan een zwarte vlag krijgen en door het circuit uitgesloten worden van verdere deelname aan het dagprogramma.

Deelnemers
1. Peter Tunissen - BMW E36 325i - betaald
2. Daniel van der Wal - Mazda MX-5 - betaald
3. Erminio - Seat Leon FR TDI
4. ProfZB - BMW E36 M3
5. Jan van den Hoek - Suzuki Swift GTi - betaald
6. Remco Schuller - Suzuki Swift GTi - betaald
7. Hans Wolters - Porsche 935K3
8. Hielke - Mazda MX-5
9. Misha / Inessa - Subaru Impreza GL ;)
10. Eric Hesp - Porsche 944 - betaald
11. Lukas Moesgen - BMW E46 M3 - betaald
12. Michael Hermans - Porsche 944
13. Dirk Freimuth - Porsche 997 GT3 - betaald
14. Theo van de Pol - BMW 325i
15. HSR - BMW M5
16.
17.
18.
19.
20.

Coureur voor een uur:
E36 325i
13:00 - 14:00 : Riceaux
14:00 - 15:00 : Wouter81
15:00 - 16:00 : Aston Martine
16:00 - 17:00 : Riceaux

E46 M3 Cup
1.
2.
3.
4.

Wouter81
Berichten: 9435
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Wouter81 » 10 apr 2013, 09:55

Hoi Peter,

Coureur voor een uur, met zo'n Caspers 325i. Dat moet ik ook maar eens proberen. Is dat mogelijk dan op 16 mei? Gezien de inschrijving van Riceaux wel...

Hoor 't wel!
Wouter

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Riceaux » 10 apr 2013, 16:29

Wouter81 schreef:Hoi Peter,

Coureur voor een uur, met zo'n Caspers 325i. Dat moet ik ook maar eens proberen. Is dat mogelijk dan op 16 mei? Gezien de inschrijving van Riceaux wel...

Hoor 't wel!
Wouter
Is mogelijk! Gewoon even reserveren door een mailtje/pb'tje naar Peter te sturen! Tot 16 mei dan. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Robin Hartog » 10 apr 2013, 19:24

He Rico, mag ik ook een rondje sturen in zo'n 325i? :tooth:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Riceaux » 10 apr 2013, 19:26

Robin Hartog schreef:He Rico, mag ik ook een rondje sturen in zo'n 325i? :tooth:
Ja, zelfs een heel uur. :mrgreen:

@Peter: Zijn het weer Casperstrack auto's of van een andere verhuurder? En zitten er ook verstelbare stoelen in?

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Robin Hartog » 10 apr 2013, 19:29

Riceaux schreef:
Robin Hartog schreef:He Rico, mag ik ook een rondje sturen in zo'n 325i? :tooth:
Ja, zelfs een heel uur. :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Erminio
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
Locatie: W-Town

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Erminio » 29 apr 2013, 16:16

Deelnemers
1. Peter Tunissen - BMW E36 325i
2. Erminio - Seat Leon FR TDI
3. ProfZB - BMW E36 M3
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

Coureur voor een uur:
E36 325i
1. Riceaux
2. Riceaux
3. Wouter81
4.
E46 M3 Cup
1.
2.
3.
4.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Petrolhead Tom » 29 apr 2013, 19:40

Peter, vraagje komen er dit jaar nog streetcar sessies op Assen?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Peter Tunissen » 29 apr 2013, 19:41

Nee, alleen op Zandvoort; op Assen blijft (voorlopig) gewoon open pitlane voor iedereen.
Maar dat is op Assen lang niet zo spannend als op Zandvoort, omdat het circuit veel overzichtelijker is...

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Petrolhead Tom » 29 apr 2013, 19:43

:thumbup: Thanks!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door GTRene » 29 apr 2013, 19:51

kom je ook Tom?
ik probeer er bij te zijn, moet nog wel remmen e.d. regelen, helft heb ik wel binnen wat ik nodig heb :D

Assen kan heel goed gemixt normaal gesproken.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Petrolhead Tom » 29 apr 2013, 19:58

Weet ik ik ben wel eens wezen kijken. 16e is voor mij nog even onzeker ik geloof dat ik dan net uit het vliegtuig uit New York terug stap dus ik denk dat het niets gaat worden voor mij.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door GTRene » 29 apr 2013, 20:04

toe maar :attentie:
dan krijg je ook een aantal uren verschil voor je kiezen dacht ik.
das dan allemaal wel kort na elkaar.

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Salto » 30 apr 2013, 03:59

Wij zijn er ook weer met 2 swiftjes! Jan van den Hoek en Remco Schuller

Salto
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 jan 2012, 01:04

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Salto » 09 mei 2013, 11:37

Is er nou zo weinig animo? Of zie ik dat verkeerd?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door GTRene » 09 mei 2013, 11:56

Ik zal het denk niet redden om men remmen gereed te krijgen...
zal wel een week of 2 langer duren denk, de setjes klauwen en schijven die ik heb ingekocht gaan of net niet, en of moet je net te veel wijzigen of bv een iets ander type velgen nemen.
De set die in theorie wel zou gaan is in bestelling,
heb de helft binnen (CSL 345mm remschijven) maar de performance klauwen moeten nog komen en dan nog wat kleine onderdelen denk...en belangrijkste de speciale brackets nog :bag:

dus dat red ik nooit want 2 zaken daarvan die in bestelling zijn duren al langer dan dat...
wil dit jaar nog wel een keer Assen, magoed, maybe next time dan maar. :D

heb nog wel een set nwe standaard Z3M rem-delen e.d. in de doos maar die blijven daar omdat ik die weer verkoop ivm een grotere rem-set op men verlanglijstje.
de remschijven voor die er nu opzitten zijn euh te dun geworden het remt nog wel goed maar als je bv 4x kort achter elkaar sterk moet afremmen zoals tijdens een track-day kan de hitte op die punten in de schijf niet snel genoeg weg, gaat je stuur tijdens die momenten lekker van schudden :tong uitsteken:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Riceaux » 09 mei 2013, 12:35

De lijst is inderdaad wel erg kort. :(

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Peter Tunissen » 09 mei 2013, 12:37

Nou, die wordt nog wel iets langer hoor... ;)
Alleen is het hier even redelijk hectisch, maar ik hoop eind deze week toch bijgewerkt te zijn...

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Peter Tunissen » 09 mei 2013, 12:52

Dit is toch al iets beter of niet dan... :df: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Misha
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:56
Locatie: Tilburg

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Misha » 09 mei 2013, 16:55

Zet je mij en Inessa er ook even tussen? :)

Gebruikersavatar
L@urens
Berichten: 799
Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
Locatie: Enschede, NL

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door L@urens » 09 mei 2013, 18:27

Hielke komt, dan kan ik eigenlijk niet ontbreken.
Mits dinsdag alles heel blijft op de Ring natuurlijk :)

vdw
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jan 2012, 14:00

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door vdw » 09 mei 2013, 21:26

Ik ben er bij! 2e op de lijst :crazy:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door GTRene » 09 mei 2013, 21:43

Ik heb nog snel ff een setje Brembo E31 remklauwen besteld incl remblokjes en veren/klemmen e.d.
als alles op tijd komt en op voorraad is en werkt op de Z3M met bv de E46 M3 (325mm) schijven e.d....
dan heel misschien...
Moet het wel dinsdag binnen komen...dan kan ik in elk geval 1 set gereed maken voor men knor.

De 345mm kit gaat toch een tijdje duren en er zijn wat moeilijke zaken bij, dan maar de 325 kit/set er op,
bewaar ik de grotere set wel voor later als ik groot ben :tooth:

Wellicht heb ik dan ook de bestelde veerpootbrug, maar die is niet belangrijk, de kar is stijf zat, maar is meer een extraatje :ongeveer als:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door Hielke » 10 mei 2013, 10:40

L@urens schreef:Hielke komt, dan kan ik eigenlijk niet ontbreken.
Mits dinsdag alles heel blijft op de Ring natuurlijk :)
En jij en Ton kunnen er dan van verzekerd zijn dat ik jullie met mijn 115 pk Nippon power voor me uit ga jagen!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: [16-05-2013] DF @ Assen deel VI

Bericht door GTRene » 10 mei 2013, 10:52

damn...kleine tegenvaller, wordt net gebeld dat ze alleen de linker alu brembo E31 remklauw op voorraad hebben...
de rechter gaat dan ongeveer 8 weken duren, had net 2 nwe remklauwen besteld incl montage materiaal en sport remblokjes om toch nog voor de 16d gereed te kunnen zijn, maar nu dus alles maar gecanceld en centen terug gevraagd.
Immers die 325mm (M3 E46) set met de Brembo's zou meer een leuke tussenweg oplossing worden.

Wordt dus een ander keertje Assen helaas, het jaar is nog lang :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten