M135i //Macboy
- matthyssie
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
Volgens mij is de ambianceverlichting ook helemaal niet zo fel en vrijwel alleen in het donker zichtbaar.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
Klopt ook.matthyssie schreef:Volgens mij is de ambianceverlichting ook helemaal niet zo fel en vrijwel alleen in het donker zichtbaar.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
Dit.Tristan schreef:Klopt ook.matthyssie schreef:Volgens mij is de ambianceverlichting ook helemaal niet zo fel en vrijwel alleen in het donker zichtbaar.
Allemaal leuk en aardig, maar wel flessentrekkerij wat je er voor terugkrijgt imo.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
Mwow nee, als je 's avonds naar je auto loopt en je klikt hem open op afstand dan wordt de vloer toch aardig goed verlicht, moet natuurlijk ook niet te fel zijn he. Tuurlijk de opties zijn niet goedkoop, maar flessentrekkerij?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
In menu 2 soorten verlichting (sport en comfort) en helderheid instelbaar. Maar wat ik ook doe, geen verschil.
En ambiance verlichting lijkt het al helemaal niet ... eerder tandarts licht ... even boekje lezen dus
En ambiance verlichting lijkt het al helemaal niet ... eerder tandarts licht ... even boekje lezen dus
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
Dat eerste mee eens, maar in de auto/het interieur vond ik 't geld in m'n ex F10 en F30 helemaal niet waard. Onzinnig dus imho.Joopieboy schreef:Mwow nee, als je 's avonds naar je auto loopt en je klikt hem open op afstand dan wordt de vloer toch aardig goed verlicht, moet natuurlijk ook niet te fel zijn he. Tuurlijk de opties zijn niet goedkoop, maar flessentrekkerij?
@ ilija, ik zag ook amper verschil, ja van blauwwit naar rozewit, maar ik ben kleurenblind.
Vergeet 't en fixeer je op belangrijker dingen van die auto: De inhoud in cm3 van 't asbakje'in de (niet)rokersuitvoering bijvoorbeeld:)
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
Maar waarom heb je voor ambiance verlichting gekozen als je toch 99,1% van de tijd alleen in die auto met twee deuren te veel zit?



-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
Nou ik vond 't wel HELDhaftig:)
Ilija geniet ervan kerel. Dat ga ik zo ook doen. Jammer dat 't droog is:)
Ilija geniet ervan kerel. Dat ga ik zo ook doen. Jammer dat 't droog is:)
- matthyssie
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
Jij doelt op de verlichting aan de buitenkant onder de deurgrepen? Dat is inderdaad behoorlijk fel en verlicht de grond prima. Ilja heeft het over de interieur sfeerverlichting.Joopieboy schreef:Mwow nee, als je 's avonds naar je auto loopt en je klikt hem open op afstand dan wordt de vloer toch aardig goed verlicht, moet natuurlijk ook niet te fel zijn he. Tuurlijk de opties zijn niet goedkoop, maar flessentrekkerij?
Ik kwam op het 3seriesforum nog wat foto's tegen bij een F30:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
Ja zoiets hoopte ik op maar niet dus ...
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
heb je wel gekeken of je uberhaupt iets van verlichting hebt zitten daar?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
-
OnlineFedmas
- Berichten: 1380
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
Knapt er niet bepaald van op eerlijk gezegd.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
Die verlichting in de deuren ken ik dan wat minder (of niet opgevallen in de 1 serie laatst), maar idd die onder de handgrepen zijn goed fel ja. Sowieso vind ik het wel erg mooi en plezierig ogen van binnen, lichtkleur is ook prettig als dat groenige in mijn Volvo...matthyssie schreef:Jij doelt op de verlichting aan de buitenkant onder de deurgrepen? Dat is inderdaad behoorlijk fel en verlicht de grond prima. Ilja heeft het over de interieur sfeerverlichting.Joopieboy schreef:Mwow nee, als je 's avonds naar je auto loopt en je klikt hem open op afstand dan wordt de vloer toch aardig goed verlicht, moet natuurlijk ook niet te fel zijn he. Tuurlijk de opties zijn niet goedkoop, maar flessentrekkerij?
Ik kwam op het 3seriesforum nog wat foto's tegen bij een F30:
http://www.f30post.com/forums/attachmen ... 1334684160" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.f30post.com/forums/attachmen ... 1334684126" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.f30post.com/forums/attachmen ... 1334684160" onclick="window.open(this.href);return false;[
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
Houdt die ambianceverlichting in de 1 Serie niet in dat je kunt kiezen tussen witte en oranje verlichting?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
Inmiddels even een korte update. Ik gebruik de auto als daily, dus zo moet je dit verslag ook zien.
Heb nu ongeveer 3100km al gereden. Vandaag precies twee weken in bezit dus de auto is aardig ingereden. Heb nog niet heel veel geks gedaan. Uiteraard op de Autobahn paar keer de begrenzer in gejankt: dat gaat heel makkelijk en abrupt, dus ik vermoed dat hij makkelijk 275 zal halen zonder begrenzer.
Op gebied van wegligging nog weinig geëxperimenteerd en al helemaal geen grenzen opgezocht. Die liggen namelijk ook erg hoog en ik heb die behoefte nog niet echt gehad. Wat ik wel merk is dat het aandrijfconcept briljant is: voor mij natuurlijk nog relatief onbekend terrein. De voorwielen sturen en de achterwielen drijven aan. Een ideaal concept. Dat voel je in de scherpte, in de rust voorin. Maar daarover de komende weken meer.
De auto maakt namelijk nog bijzonder veel indruk op mij. Elke keer als ik instap is dat een feest. Dus als ik ergens heenga, dan stap ik in de auto, maar als ik dan weer wegga ook. Het is nog niet helemaal te bevatten voor me. Maar begin wel aardig aan de auto te wennen. Dus vanaf nu langzaam alles gaan opbouwen op het gebied van de wegligging. Maar de grip is echt sensationeel. Die Michelin Pilot Super Sport kleven aan het asfalt. Nu ook redelijk wat regenachtig weer gehad en ook in de regen voelt alles gewoon prima aan. Gas geven in de bocht resulteert in een kont die komt, dus driften zal niet heel lastig zijn. Binnenkort ook op dat vlak langzaam wat uitproberen.
Wat betreft het sturen merk ik op dat ik vanaf het begin het variabele en elektronisch sturen niet als hinder heb ervaren. Dat was bij de eerste proefrit wel heel anders. Misschien heeft het met de actieve dempers te maken ? Dat die auto in zijn geheel gewoon anders aanvoelde ? Ik weet het niet. Zou ook kwestie van wennen kunnen zijn, maar het stuur is mega direct voor mijn gevoel. Dus geen enkel punt van kritiek (meer) op dat vlak.
Het navigatiesysteem is echt briljant. Wat ben ik blij dat ik alsnog de NAV PRO heb genomen. Zeker met mijn kilometers op de weg voegt dat gewoon heel erg veel toe. Ben ook erg gecharmeerd van het feit dat je op je scherm altijd de benzinestations kunt zien. Ideaal voor een auto als dit met mijn kilometrage. Die kleine dingen maken het gebruiksgemak gewoon heel erg hoog.
Het bedieningsgemak van iDrive is ook ideaal: toch knap dat het gewoon nog veel en veel beter en intuïtiever is dan een touchscreen. Erg knap van BMW moet ik zeggen. De schermen zijn fenomenaal en meestal heb ik hem links op navigatie staan in rijrichting en rechts de pijlweergave:

Wat me ook heel erg bevalt is rechts de boordcomputer.

Kom ik meteen bij een nadeel: je ziet dat bij de boordcomputer er nog prima wat info bij had gekund. Zo mis ik wel het actueel verbruik in dit scherm. Ik weet dat je dat ook in het dash kan zien, maar ik vind die meter niet zo handig. En die kleine meter onder de klok vind ik ook niet ideaal. Terwijl er wel gewoon plek voor was. Beetje jammer eigenlijk.
De uitbreiding van het instrumentencluster is wel erg fraai ook. Daarop heb je gewoon wel heel erg gave info te zien. Zoals bijvoorbeeld bij een file een melding met een verkeersbord, brandstofmeter etc. Het scherm is grafisch ook erg mooi. En overdag is alles wit en in de avond is alles oranje gemaakt. Erg fraai detail.


Over de audio ben ik ook erg onder de indruk. Dit komt vooral omdat ik me veel ingelezen heb en veel kritiek heb gehoord dus dan kan het alleen meevallen. Heb bewust geen Harman Kardon genomen en het huidige systeem heeft een goede bastoon waar ik erg tevreden over ben. Daar waar ik van plan was te investeren in audio denk ik dat ik het gewoon zo laat. Daarbij luister ik met name naar USB en MP3 en die kwaliteit is al niet top. Dus met een CD zal het nog veel beter zijn.
Niet alleen dat: gister voor het eerst mijn iPhone aangesloten via USB. En dat klinkt nog veel beter. Echt geweldig geïntegreerd. Je kunt via iDrive dan je iPhone sturen net zoals je dat ook op je iPhone zelf doet. Dus zoeken op albums, op artiesten, op nummers, maar ook een A-Z functie die bijzonder handig is. En het fraaie is dat je gewoon ook de foto van de album in je scherm kunt zien ! Let op: ik heb hier alle onzin extra's bewust niet besteld, dus dit wat ik nu omschrijf is gewoon standaard. Grote complimenten aan BMW op dit vlak. Muziek is voor mij namelijk erg belangrijk, want ik luister muziek nooit thuis, alleen in de auto.
Heb een iPod shuffle gekocht: maar die krijg ik niet aan de praat zoals ik elders al melde. Kan een specialist mij niet even een PB sturen en mij daar doorheen loodsen ?
Wat wel onhandig is op dit vlak, is dat ik op mijn stuur niet het volgende nummer kan selecteren. Ik kan dat alleen bij de radio zelf doen. Op het stuur zit wel een scroller: die moet je dan eerst scrollen en daarna moet je hem indrukken. Maar de lijst met nummers zie je onderin de tellerunit. Niet erg handig voor mij. Kijken of ik hiermee iets kan veranderen. Uiteraard kan je wel met je iDrive zoeken en scrollen. Maar soms is het gewoon handig als je beide handen op je scherm hebt. Klein punt van kritiek. Ook het geluid harder zachter zetten is niet handig gepositioneerd, dat had ik eerder al gemeld, had dit veel liever links gezien omdat je rechterhand vaak aan het schakelen is of op de iDrive zit.
Nog twee punten die ik wilde noemen: de regensensor werkt heel erg goed. Dat zit op een knopje (vast bij elke BMW) en niet op een stand in de hendel. Het grote voordeel daarbij is dat als je de regensensor aan hebt staan, dat je dan toch waar nodig zelf een tikje kan geven om de ruiten te wissen. Bij VAG was dit niet mogelijk, omdat je hem dan uit de regensensor stand haalt zeg maar. Ideaal voor mij.
Wat verder jammer is dat de start/stop modus bij comfort modus (als je de auto start) standaard aan is. Dus je moet hem dan handmatig uitzetten. Bij de Eco pro modus begrijp ik dat wel, maar bij comfort niet. Weet iemand of je dit ergens kan instellen ?
Overigens gebruik ik de Eco pro modus regelmatig. Vind dit echt een ideale stand op de snelweg als je niet aan het haasten bent of op B-wegen. De auto voelt gewoon zuinig aan, want je kunt het gaspedaal niet makkelijk beroeren. Je moet flink gasgeven wil je dan iets vooruit komen. Daarnaast wordt ook de airco op een zuinigheidsmodus gezet dus je kunt er echt zuinig mee zijn. Dat vind ik als dieselfreak toch best leuk om mee te experimenteren. Vooral ook omdat er een veel te kleine tank in zit van 51 liter.
Natuurlijk heb ik de auto nog veel te kort om een maximum kilometrage uit te proberen. Daarvoor is het gas geven toch gewoon veel te leuk. Het gemiddeld verbruik zit nu tussen 1:9,5 en 1:10,5 per tankbeurt. Dan heb ik het over het actuele verbruik (kilometers delen door liters). Volgens de boordcomputer zit ik vanaf de aankoop op 1:9,7 gemiddeld. Dus denk dat dit prima overeenkomt.
Gelet op het feit dat ik veel gas geef vind ik dit echt een briljante waarde. Heb nu een paar dagen ook beetje rustig aan gedaan en dan schrik ik toch wel van de capaciteit van deze motor. Die turbo motoren zijn gewoon briljant als je rustig aan doet: gisteren gewoon 1:14,5 gescoord over 80 kilometer ! Daarna had ik geen zin meer en ging ik gewoon weer gassen. Ik had een actieradius van 670km met 80km al gereden. Das bizar toch ? Heb overigens ook al een keer na 320km het lampje al brandend gehad. Maar toch. Insane wat mij betreft dat je met 320pk zo zuinig kan rijden.
En nu roepen mensen vast je moet geen M135i kopen als je zuinig wil rijden. Maar daar gaat het mij niet om. Ik vind het gewoon leuk om te experimenteren want ben diesels gewend. En ik zit veel op de weg. Daar waar iemand 15.000km loopt te knallen in zijn bak, rijd ik er per jaar tussen 45.000-55.000 dus daartussen zitten heel veel momenten waarop je NIET hoeft te knallen. En dan is het wel zo prettig dat je niet 1:8 rijdt vind ik. Het scheelt ook wel in de portemonnee, hoewel dat niet mijn reden is natuurlijk. Dan had ik immers wel een diesel gekozen. Feit is dat ik gewoon echt diep, maar dan ook diep onder de indruk ben van de potentie van deze motor.
En tot slot de olietemp meter:

Het geheim menu is relatief makkelijk te bereiken. Ik blijf natuurlijk kritiek hebben op BMW en vind het belachelijk dat het er niet standaard in zit, maar daar waar nodig (als je loopt te knallen) dan kun je het relatief eenvoudig instellen via het geheimmenü. Nadeel is wel dat je dan de overige info niet kunt gebruiken op die plek, maar als je gaat knallen heb je dat ook niet echt nodig. Het menu gaat namelijk pas weer weg als je de auto uit doet.
Naja dat was het dan wel even voor nu.
Heb nu ongeveer 3100km al gereden. Vandaag precies twee weken in bezit dus de auto is aardig ingereden. Heb nog niet heel veel geks gedaan. Uiteraard op de Autobahn paar keer de begrenzer in gejankt: dat gaat heel makkelijk en abrupt, dus ik vermoed dat hij makkelijk 275 zal halen zonder begrenzer.
Op gebied van wegligging nog weinig geëxperimenteerd en al helemaal geen grenzen opgezocht. Die liggen namelijk ook erg hoog en ik heb die behoefte nog niet echt gehad. Wat ik wel merk is dat het aandrijfconcept briljant is: voor mij natuurlijk nog relatief onbekend terrein. De voorwielen sturen en de achterwielen drijven aan. Een ideaal concept. Dat voel je in de scherpte, in de rust voorin. Maar daarover de komende weken meer.
De auto maakt namelijk nog bijzonder veel indruk op mij. Elke keer als ik instap is dat een feest. Dus als ik ergens heenga, dan stap ik in de auto, maar als ik dan weer wegga ook. Het is nog niet helemaal te bevatten voor me. Maar begin wel aardig aan de auto te wennen. Dus vanaf nu langzaam alles gaan opbouwen op het gebied van de wegligging. Maar de grip is echt sensationeel. Die Michelin Pilot Super Sport kleven aan het asfalt. Nu ook redelijk wat regenachtig weer gehad en ook in de regen voelt alles gewoon prima aan. Gas geven in de bocht resulteert in een kont die komt, dus driften zal niet heel lastig zijn. Binnenkort ook op dat vlak langzaam wat uitproberen.
Wat betreft het sturen merk ik op dat ik vanaf het begin het variabele en elektronisch sturen niet als hinder heb ervaren. Dat was bij de eerste proefrit wel heel anders. Misschien heeft het met de actieve dempers te maken ? Dat die auto in zijn geheel gewoon anders aanvoelde ? Ik weet het niet. Zou ook kwestie van wennen kunnen zijn, maar het stuur is mega direct voor mijn gevoel. Dus geen enkel punt van kritiek (meer) op dat vlak.
Het navigatiesysteem is echt briljant. Wat ben ik blij dat ik alsnog de NAV PRO heb genomen. Zeker met mijn kilometers op de weg voegt dat gewoon heel erg veel toe. Ben ook erg gecharmeerd van het feit dat je op je scherm altijd de benzinestations kunt zien. Ideaal voor een auto als dit met mijn kilometrage. Die kleine dingen maken het gebruiksgemak gewoon heel erg hoog.
Het bedieningsgemak van iDrive is ook ideaal: toch knap dat het gewoon nog veel en veel beter en intuïtiever is dan een touchscreen. Erg knap van BMW moet ik zeggen. De schermen zijn fenomenaal en meestal heb ik hem links op navigatie staan in rijrichting en rechts de pijlweergave:
Wat me ook heel erg bevalt is rechts de boordcomputer.
Kom ik meteen bij een nadeel: je ziet dat bij de boordcomputer er nog prima wat info bij had gekund. Zo mis ik wel het actueel verbruik in dit scherm. Ik weet dat je dat ook in het dash kan zien, maar ik vind die meter niet zo handig. En die kleine meter onder de klok vind ik ook niet ideaal. Terwijl er wel gewoon plek voor was. Beetje jammer eigenlijk.
De uitbreiding van het instrumentencluster is wel erg fraai ook. Daarop heb je gewoon wel heel erg gave info te zien. Zoals bijvoorbeeld bij een file een melding met een verkeersbord, brandstofmeter etc. Het scherm is grafisch ook erg mooi. En overdag is alles wit en in de avond is alles oranje gemaakt. Erg fraai detail.
Over de audio ben ik ook erg onder de indruk. Dit komt vooral omdat ik me veel ingelezen heb en veel kritiek heb gehoord dus dan kan het alleen meevallen. Heb bewust geen Harman Kardon genomen en het huidige systeem heeft een goede bastoon waar ik erg tevreden over ben. Daar waar ik van plan was te investeren in audio denk ik dat ik het gewoon zo laat. Daarbij luister ik met name naar USB en MP3 en die kwaliteit is al niet top. Dus met een CD zal het nog veel beter zijn.
Niet alleen dat: gister voor het eerst mijn iPhone aangesloten via USB. En dat klinkt nog veel beter. Echt geweldig geïntegreerd. Je kunt via iDrive dan je iPhone sturen net zoals je dat ook op je iPhone zelf doet. Dus zoeken op albums, op artiesten, op nummers, maar ook een A-Z functie die bijzonder handig is. En het fraaie is dat je gewoon ook de foto van de album in je scherm kunt zien ! Let op: ik heb hier alle onzin extra's bewust niet besteld, dus dit wat ik nu omschrijf is gewoon standaard. Grote complimenten aan BMW op dit vlak. Muziek is voor mij namelijk erg belangrijk, want ik luister muziek nooit thuis, alleen in de auto.
Heb een iPod shuffle gekocht: maar die krijg ik niet aan de praat zoals ik elders al melde. Kan een specialist mij niet even een PB sturen en mij daar doorheen loodsen ?
Wat wel onhandig is op dit vlak, is dat ik op mijn stuur niet het volgende nummer kan selecteren. Ik kan dat alleen bij de radio zelf doen. Op het stuur zit wel een scroller: die moet je dan eerst scrollen en daarna moet je hem indrukken. Maar de lijst met nummers zie je onderin de tellerunit. Niet erg handig voor mij. Kijken of ik hiermee iets kan veranderen. Uiteraard kan je wel met je iDrive zoeken en scrollen. Maar soms is het gewoon handig als je beide handen op je scherm hebt. Klein punt van kritiek. Ook het geluid harder zachter zetten is niet handig gepositioneerd, dat had ik eerder al gemeld, had dit veel liever links gezien omdat je rechterhand vaak aan het schakelen is of op de iDrive zit.
Nog twee punten die ik wilde noemen: de regensensor werkt heel erg goed. Dat zit op een knopje (vast bij elke BMW) en niet op een stand in de hendel. Het grote voordeel daarbij is dat als je de regensensor aan hebt staan, dat je dan toch waar nodig zelf een tikje kan geven om de ruiten te wissen. Bij VAG was dit niet mogelijk, omdat je hem dan uit de regensensor stand haalt zeg maar. Ideaal voor mij.
Wat verder jammer is dat de start/stop modus bij comfort modus (als je de auto start) standaard aan is. Dus je moet hem dan handmatig uitzetten. Bij de Eco pro modus begrijp ik dat wel, maar bij comfort niet. Weet iemand of je dit ergens kan instellen ?
Overigens gebruik ik de Eco pro modus regelmatig. Vind dit echt een ideale stand op de snelweg als je niet aan het haasten bent of op B-wegen. De auto voelt gewoon zuinig aan, want je kunt het gaspedaal niet makkelijk beroeren. Je moet flink gasgeven wil je dan iets vooruit komen. Daarnaast wordt ook de airco op een zuinigheidsmodus gezet dus je kunt er echt zuinig mee zijn. Dat vind ik als dieselfreak toch best leuk om mee te experimenteren. Vooral ook omdat er een veel te kleine tank in zit van 51 liter.
Natuurlijk heb ik de auto nog veel te kort om een maximum kilometrage uit te proberen. Daarvoor is het gas geven toch gewoon veel te leuk. Het gemiddeld verbruik zit nu tussen 1:9,5 en 1:10,5 per tankbeurt. Dan heb ik het over het actuele verbruik (kilometers delen door liters). Volgens de boordcomputer zit ik vanaf de aankoop op 1:9,7 gemiddeld. Dus denk dat dit prima overeenkomt.
Gelet op het feit dat ik veel gas geef vind ik dit echt een briljante waarde. Heb nu een paar dagen ook beetje rustig aan gedaan en dan schrik ik toch wel van de capaciteit van deze motor. Die turbo motoren zijn gewoon briljant als je rustig aan doet: gisteren gewoon 1:14,5 gescoord over 80 kilometer ! Daarna had ik geen zin meer en ging ik gewoon weer gassen. Ik had een actieradius van 670km met 80km al gereden. Das bizar toch ? Heb overigens ook al een keer na 320km het lampje al brandend gehad. Maar toch. Insane wat mij betreft dat je met 320pk zo zuinig kan rijden.
En nu roepen mensen vast je moet geen M135i kopen als je zuinig wil rijden. Maar daar gaat het mij niet om. Ik vind het gewoon leuk om te experimenteren want ben diesels gewend. En ik zit veel op de weg. Daar waar iemand 15.000km loopt te knallen in zijn bak, rijd ik er per jaar tussen 45.000-55.000 dus daartussen zitten heel veel momenten waarop je NIET hoeft te knallen. En dan is het wel zo prettig dat je niet 1:8 rijdt vind ik. Het scheelt ook wel in de portemonnee, hoewel dat niet mijn reden is natuurlijk. Dan had ik immers wel een diesel gekozen. Feit is dat ik gewoon echt diep, maar dan ook diep onder de indruk ben van de potentie van deze motor.
En tot slot de olietemp meter:
Het geheim menu is relatief makkelijk te bereiken. Ik blijf natuurlijk kritiek hebben op BMW en vind het belachelijk dat het er niet standaard in zit, maar daar waar nodig (als je loopt te knallen) dan kun je het relatief eenvoudig instellen via het geheimmenü. Nadeel is wel dat je dan de overige info niet kunt gebruiken op die plek, maar als je gaat knallen heb je dat ook niet echt nodig. Het menu gaat namelijk pas weer weg als je de auto uit doet.
Naja dat was het dan wel even voor nu.
Laatst gewijzigd door Macboy op 17 mei 2013, 11:50, 2 keer totaal gewijzigd.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
Leuk om te lezen!


- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
@Joopieboy: dat hierboven is de F30 3-serie en dus niet de 1-serie.
@Snipe: ik zie geen effect wat ik ook kies. En het is in elk geval niet dat oranje in je dashboard. Want dat gaat in de avond vanzelf aan.
@Snipe: ik zie geen effect wat ik ook kies. En het is in elk geval niet dat oranje in je dashboard. Want dat gaat in de avond vanzelf aan.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
Mooi stukje tekst. Weer een bmw believer erbij..
- Knot
- Berichten: 40166
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
Mooi stukje ervaring zeg.
Navi is prachtig zo.
Wat ik alleen niet snap, als je muziek alleen in de auto luistert dan bestel je toch elke mogelijke extra op dat gebied?
Start/stop zal wel verplicht aan moeten omdat zo standaard die co2 waarde gehaald moet worden, maar zal via de dealer best uitgeprogrammeerd kunnen worden bij starten lijkt me.
Navi is prachtig zo.
Wat ik alleen niet snap, als je muziek alleen in de auto luistert dan bestel je toch elke mogelijke extra op dat gebied?
Start/stop zal wel verplicht aan moeten omdat zo standaard die co2 waarde gehaald moet worden, maar zal via de dealer best uitgeprogrammeerd kunnen worden bij starten lijkt me.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
mooie navigatie
das wel luxe, moet je wel alles kunnen begrijpen en onthouden overigens...

das wel luxe, moet je wel alles kunnen begrijpen en onthouden overigens...

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
Knot wat heb ik in hemelsnaam aan alle onzin extra's als de basis goed is ?
Heb nu mijn computer machtigingen ingetrokken en opnieuw ingesteld. Dat werkt nu goed. Nu naar App store en dan naar Aankopen en dan download alles. Dan gaf hij eerst aan computer niet gemachtigd. Dat heb ik inmiddels geregeld. Nu geeft hij Errorcode 5105 aan.
Word er gek van ... maar ja ben al 1 foutmelding verder gekomen ...
Heb nu mijn computer machtigingen ingetrokken en opnieuw ingesteld. Dat werkt nu goed. Nu naar App store en dan naar Aankopen en dan download alles. Dan gaf hij eerst aan computer niet gemachtigd. Dat heb ik inmiddels geregeld. Nu geeft hij Errorcode 5105 aan.
Word er gek van ... maar ja ben al 1 foutmelding verder gekomen ...
- Luco
- Berichten: 29353
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: M135i //Macboy [ UPDATE p.25 ]
http://www.pc-library.com/errors/error- ... 05-0x13F1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Godspeed en 11 gasten