Against cancer

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
PD power

Re: Against cancer

Bericht door PD power » 07 mei 2013, 15:22

smiley schreef:
Joël D. schreef:Wij wilden vorig jaar meerijden met de maarten memorial. Ook hetzelfde principe. Alleen dan moest je nog 250 Euro meenemen, beetje jammer.
Ik kan mij niet herrineren dat het verplicht was. Wel pushen ze wat meer dan vorige jaren op sponsering.
Deze against cancer dag is wel 125 euri inschrijfgeld.
Goede zaak, puur om ook al te voorkomen, dat mensen diet zien als een goedkope trackday, goed initiatief :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 mei 2013, 15:25

Ook mijn eerste gedachte.

JP

Bericht door JP » 07 mei 2013, 15:29

Hoeveel mensen met een.......
Alle autoliefhebbers met een:
Aston Martin, BMW M-serie, Bentley, Bugatti, Audi RS-serie/R8,
Corvette, Donkervoort, Ferrari, Jaguar, Lamborghini, Maserati,
Mercedes AMG/SLS/SLR, Nissan GT-R en Porsche
zie je op een trackday, en zeker bij voorhand wetende dat je gaat rijden met kinderen/zieken. Als je zo'n evenement dan nog ziet als goedkope trackday, heb je als deelnemer een kronkel in je hoofd.

Trouwens leuk die dure auto's, vraag me alleen of ze dat doen voor de zieken, of dat het (zoals al eerder gezegd) doen voor de publiciteit. Hier in Limburg is elk jaar een toertocht voor zieken, en daar mag je met alles meedoen. Van Ferrari's tot een gewone Kever, max. 200 auto's. Verder doen hier ook auto's van brandweer en politie mee.
Het gaat erom om de mensen een uitje te geven, ongeacht in welk voertuig. Dat zal ze weinig uitmaken !

daNpy

Bericht door daNpy » 07 mei 2013, 16:16

Inderdaad. Ik vind het erg leuk om daar eens aan mee te doen, maar om dan nog te moeten betalen om mee te mogen doen is wat té.

Als je het ziet als goedkope trackday heb je inderdaad je calculator niet goed staan. Want de inschrijfkosten van een trackday zijn vaak niet hoofdkostenpost.
Zoals al gezegd, een vrije dag opnemen, daar zien te komen, dan nog wat rondboenderen en weer naar huis is ook niet gratis. Allemaal niet erg, maar het moet wel leuk blijven.

Maar ik begrijp het ook wel. Al die eigenaren met dure exoten vinden het natuurlijk niet tof om op een paar rondjes te worden gezet door wat ouwe tracktools uit de jaren 90 :tooth:
Slecht voor het imago en zulks :hot:

WJ

Bericht door WJ » 07 mei 2013, 19:01

daNpy schreef: Maar ik begrijp het ook wel. Al die eigenaren met dure exoten vinden het natuurlijk niet tof om op een paar rondjes te worden gezet door wat ouwe tracktools uit de jaren 90 :tooth:
Slecht voor het imago en zulks :hot:
Of misschien zitten die kids wel liever in een exoot, ipv die ouwe meuk. :P

daNpy

Bericht door daNpy » 07 mei 2013, 19:37

Tuurlijk.
"Ik heb in een Ferrari gezeten" klinkt beter dan "Ik heb in een Golf gezeten" :P

PD power

Bericht door PD power » 07 mei 2013, 23:33

Vind het heel normaal, als ze voor het goede doel 125 euro vragen, als je dan daarnaast nog je hobby mag uit oefenen en zieke kinderen een mooie dag kan bezorgen, wat wil je dan nog meer, sorry maar volgens mij heb je de boodschap niet begrepen, als je over dat geld en een vrije dag zit te miepen, dat doe je bij een trackday ook niet, kijk eens naar die kinderen, die leveren een groot deel van hun leven, of zelfs hun hele leven in, sorry, hier kan ik me pissig over maken, want het gaat een keer niet om de bestuurder, maar om de bijrijder.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 mei 2013, 11:37

Tja mee eens hoor PD, maar :

het gaat sec om 'n Aventador, 458 en dat soort spul.
Als dié niet komen opdagen valt 't hele gebeuren in 't water natuurlijk. :mrgreen:

Fabian

Bericht door Fabian » 08 mei 2013, 11:42

PD power schreef:Vind het heel normaal, als ze voor het goede doel 125 euro vragen, als je dan daarnaast nog je hobby mag uit oefenen en zieke kinderen een mooie dag kan bezorgen, wat wil je dan nog meer, sorry maar volgens mij heb je de boodschap niet begrepen, als je over dat geld en een vrije dag zit te miepen, dat doe je bij een trackday ook niet, kijk eens naar die kinderen, die leveren een groot deel van hun leven, of zelfs hun hele leven in, sorry, hier kan ik me pissig over maken, want het gaat een keer niet om de bestuurder, maar om de bijrijder.
+ heel veel!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 08 mei 2013, 12:01

Wat Fabian zegt ^^

PD power

Bericht door PD power » 08 mei 2013, 18:40

Robin, als je met een fatsoenlijke auto komt, waar beleving in zit, ben je denk ik van Harte welkom, heb hier ook een Porker staan, maar ga denk ik met de seat ibiza, omdat ie veel sneller is, en ook veel meer beleving levert.

daNpy

Bericht door daNpy » 08 mei 2013, 22:31

PD power schreef:Vind het heel normaal, als ze voor het goede doel 125 euro vragen, als je dan daarnaast nog je hobby mag uit oefenen en zieke kinderen een mooie dag kan bezorgen, wat wil je dan nog meer, sorry maar volgens mij heb je de boodschap niet begrepen, als je over dat geld en een vrije dag zit te miepen, dat doe je bij een trackday ook niet, kijk eens naar die kinderen, die leveren een groot deel van hun leven, of zelfs hun hele leven in, sorry, hier kan ik me pissig over maken, want het gaat een keer niet om de bestuurder, maar om de bijrijder.
Mjah ik zie dat toch wat anders. Uiteraard is dat allemaal voor het goede doel en zet men belangeloos zijn spullen en tijd in om die kinderen een leuke dag te bezorgen. Helemaal prima.
Maar zo'n dag wordt (begrijp ik) ook nog gesponsord. Dan zou ik zeggen laat die sponsors maar wat muntjes overmaken en de kinderen in die auto's zitten. Dan kan de directeur van het goede doel een nieuwe S-klasse gaan uitzoeken en hebben die kinderen inderdaad lol gehad.
Maar ook nog gaan betalen om mee te mogen doen, ik vind het wat ver gezocht. Iedereen die vrijwillig wil bijdragen, dikke :thumbup: :thumbup: :thumbup: natuurlijk.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 mei 2013, 23:23

daNpy schreef:
Mjah ik zie dat toch wat anders. Uiteraard is dat allemaal voor het goede doel en zet men belangeloos zijn spullen en tijd in om die kinderen een leuke dag te bezorgen. Helemaal prima.
Maar zo'n dag wordt (begrijp ik) ook nog gesponsord. Dan zou ik zeggen laat die sponsors maar wat muntjes overmaken en de kinderen in die auto's zitten. Dan kan de directeur van het goede doel een nieuwe S-klasse gaan uitzoeken en hebben die kinderen inderdaad lol gehad.
Maar ook nog gaan betalen om mee te mogen doen, ik vind het wat ver gezocht. Iedereen die vrijwillig wil bijdragen, dikke :thumbup: :thumbup: :thumbup: natuurlijk.
Sorry hoor, maar dit soort dagen hebben meestal 2 doelen, EN die patienten een werelddag bezorgen EN geld inzamelen voor goed doel. Denk dat degenen die hier naar toe gaan geen enkel probleem hebben om dat neer te leggen, sterker nog, vaak zamelen ze bij vrienden of kenissen geld in hiervoor. Misschien even volgende linkje lezen ofzo.

http://www.maartenmemorial.com/over_mm/ ... d_over_mm/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie