Vetgedrukt sloeg op laatste zin uit het artikel.Hielke schreef:Dennis Cavallino schreef:Terug naar de orde van de dag:
http://www.telegraph.co.uk/finance/fina ... epens.html" onclick="window.open(this.href);return false;
We moeten het er mee doen.
Maar wil je het er ook mee blijven doen?
Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- Dennis Cavallino
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Half DF gaat deze zomer naar zonnige/mooie/luxe oorden , lees ik in 't vakantie 2013 draadje.
Maar heel Nederland gaat binnenkort naar de Fillistijnen.

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Vraag me af waar dat ergens ligt, de Fillistijnen. Moet daar vast prachtig zijn, gaan zoveel Nederlanders naartoe. Ook veel zuid-Europeanen geloof ik. Misschien in de buurt van Buiten Dienst? Zie daar ook vaak bussen naartoe rijden.Robin schreef:Half DF gaat deze zomer naar zonnige/mooie/luxe oorden , lees ik in 't vakantie 2013 draadje.

- Robin
Jij snapt 'm 
Enkele reis overigens.

Enkele reis overigens.
-
Na het zuur komt het zoet!!!!!!!!111
- dvh
En wat stinkt dat smaakt goed!
Edit:
Volgende week ook op vakantie.....
Crisis.
Edit:
Volgende week ook op vakantie.....
Crisis.
-
Afgelopen weekend ook even een korte vakantie en bij thuiskomt gelijk wat vliegtickets geboekt voor Goodwood.
Ik zeg altijd maar zo: toch iemand die die economie weer op gang moet helpen. Dan wij maar.
Ik zeg altijd maar zo: toch iemand die die economie weer op gang moet helpen. Dan wij maar.

- dvh
http://www.nu.nl/internet/3482688/apple ... tores.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Echt bizar wat Apple omzet met hun (eigen) winkels..
- GTRene
een aardig Aple(tje) voor de dorst 

-
dvh schreef:http://www.nu.nl/internet/3482688/apple ... tores.html

Tijd voor Apple brillen misschien.

- Peric
dvh heeft meer met Google-brillen.. 

- dvh
Jaloers?
Sommige dingen zijn zo buiten mega buiten bereik dat ik niet eens kan omvatten hoe ik daarop jaloers zou moeten zijn.
Met andere woorden.
Nee.
Sommige dingen zijn zo buiten mega buiten bereik dat ik niet eens kan omvatten hoe ik daarop jaloers zou moeten zijn.
Met andere woorden.
Nee.
- GTRene
banken...
lees/hoor en huiver>>
http://www.niburu.nl/financieel/4895-ba ... arij-video" onclick="window.open(this.href);return false;
en bv wat deze dame te vertellen heeft, eigenlijk net zoiets>>
http://www.niburu.nl/financieel/4927-ou ... -corruptie" onclick="window.open(this.href);return false;
of hier>
http://www.niburu.nl/financieel/4756-he ... -een-tumor" onclick="window.open(this.href);return false;
lees/hoor en huiver>>
http://www.niburu.nl/financieel/4895-ba ... arij-video" onclick="window.open(this.href);return false;
en bv wat deze dame te vertellen heeft, eigenlijk net zoiets>>
http://www.niburu.nl/financieel/4927-ou ... -corruptie" onclick="window.open(this.href);return false;
of hier>
http://www.niburu.nl/financieel/4756-he ... -een-tumor" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bert ///M3
Die eerste. Het is te belachelijk voor woorden dat we zoveel belastiggeld betalen om zo'n clown in het Europees parlement te laten zitten. Die man heeft er zelf weinig van begrepen.
Rentestanden manipuleren en de hoeveelheid geld in circulatie manipuleren zijn juist taken van een centrale bank.
Rentestanden manipuleren en de hoeveelheid geld in circulatie manipuleren zijn juist taken van een centrale bank.
-
http://www.destentor.nl/2.2545/economie ... -1.3845529
Dat is mooi, als de Nederlanders de markt niet op gang helpen doen die duitsers het wel voor ons.....
Dat is mooi, als de Nederlanders de markt niet op gang helpen doen die duitsers het wel voor ons.....

-
Wel een goede zaak dat die Duitse banken hier ook los willen. Die hele hypotheekmarkt hier is 1 groot kartel.
70% financieren voor 2,6 - 2,8% klinkt niet gek!
- GTRene
idd een stuk beter,
zo houd je wat meer over om te besteden en zo kan het geld wat beter over de maatschappij verdeeld worden ipv van hoofdzakelijk bij de banken alleen terecht te komen terwijl zij geld van bv de staat oid (ook wij dus) kunnen lenen voor 1% en dat terwijl de staat ook nog eens garant staat enz...
het mag dus ook wel, al zal het moeilijk zijn dat soort te beteugelen.
zo houd je wat meer over om te besteden en zo kan het geld wat beter over de maatschappij verdeeld worden ipv van hoofdzakelijk bij de banken alleen terecht te komen terwijl zij geld van bv de staat oid (ook wij dus) kunnen lenen voor 1% en dat terwijl de staat ook nog eens garant staat enz...
het mag dus ook wel, al zal het moeilijk zijn dat soort te beteugelen.
-
If so, dan gaat ik nu wel doorgroeien naar iets met een garage iig.Wouter81 schreef:Wel een goede zaak dat die Duitse banken hier ook los willen. Die hele hypotheekmarkt hier is 1 groot kartel.
Markt ligt op z'n gat, zeker in de klasse waarnaar je dan zou doorgroeien.
En mijn huis heeft geen cent afgeschreven. Das pas mooi. (gekocht VON en met 28000 korting 2 jaar geleden......... Die 28000 korting was maar goed ook; had ik dat moeten betalen had ik in 2 jaar een leuk bedrag ingeleverd.....

- GTRene

- dvh
Zou een goede boost zijn voor de huizenmarkt.
Ik zou voor 70% tegen 2.6% gelijk gaan verhuizen...
( mits m'n rente over de overige 30% geen 12% wordt..)
Ik zou voor 70% tegen 2.6% gelijk gaan verhuizen...
( mits m'n rente over de overige 30% geen 12% wordt..)
- Robin
70%?Wouter81 schreef:Wel een goede zaak dat die Duitse banken hier ook los willen. Die hele hypotheekmarkt hier is 1 groot kartel.
Is dat niet wat veel?

- Bert ///M3
Vraag me af of er geen addertje onder het gras zit.
Die rentes zijn hier niet voor niks hoger. Dat hebben we aan onze eigen staat met HRA te danken en de bank moet simpelweg wel.
Denk je even het volgende in:
Je hebt een leuke baan, 52% IB schaal zeg maar.
1. je hebt 200.000 euro vermogen op de bank tegen een rente 2%
2. Je kan een hypotheek afsluiten voor 200.000 euro tegen 4%
Je zou het huis dus gewoon cash kunnen dokken, cash is king.
Als je in dit geval de hypotheek afsluit dan krijg je de helft van de rente terug via de belastingdienst en betaal je ook maar effectief 2%. Dat is hetzelfde wat je op je vermogen krijgt en feitelijk maak je nog iets winst doordat je op je vermogen rente over rente genereerd.
Klopt niet helemaal doordat je nog een 1,2% vermogensheffing aan je broek krijgt dat ter zijde. Maar je kan dat vermogen ook vast zetten op een depositorekening voor zeg 3,5% en dan hou je effectief 2,3% over.
Op die manier hou je dus je vermogen en vlak je je hypotheekrente uit.
Als een bank geld uit zou lenen tegen 2% dan werd het helemaal leuk.
1. Jij zet je 2 ton tegen die 3,5%, effectief 2,3% weg op een rekening bij Bank X (liefst 2 banken ivm deposito garantie)
2. Jij sluit een hypotheek af bij Bank X tegen 2%
3. Trekt 1% af dmv HRA.
Qua vermogen zit je effectief op nul, maar je hebt wel het huis. En je vangt 1,3% rente per jaar over 200.000, euro risk free, slordige 2600 euro, dit loopt op doordat je rente over rente krijgt op je vermogen. Kan je voor onderhoud van je huis gebruiken
Enige risicofactor is de waarde van je huis kan dalen maar dat kan je 30 jaar uitzitten. Plus als het om een banksparen constructie gaat, maak je dus ook nog gebruik van de tegenrekening welke 4% genereerd, dus betaal je uiteindelijk minder als die 200.000 euro om het af te lossen.
Andere zou kunnen zijn dat je je hypotheek afbetaald uit je vermogen (weet niet hoe het zit met de huidige hypotheekvormen, hoe het heet en of dat nog kan) Je vermogen gaat omlaag, en dus rente opbrengst, maar je rentelasten op de hypotheek gaan ook omlaag alleen blijf je zelf steeds die 1,3% voordeel houden.
Een bank is in business om rente van jou te vangen en niet andersom. Die rentes zijn zo hoog door bovenstaand verhaal. Anders zou je heel gemakkelijk profijt uit de bank kunnen trekken. Er zullen ook vast wel lieden geweest zijn die bovenstaand gedaan hebben, de bank verhoogd dus gewoon zijn rentes.
De enige reden dat het voor die duitse geldschieter waarschijnlijk interressant is, is dat ze ergens heen moeten met hun geld en bijvoorbeeld duitse obligaties leveren door de lage rentes echt niks op.
Die rentes zijn hier niet voor niks hoger. Dat hebben we aan onze eigen staat met HRA te danken en de bank moet simpelweg wel.
Denk je even het volgende in:
Je hebt een leuke baan, 52% IB schaal zeg maar.
1. je hebt 200.000 euro vermogen op de bank tegen een rente 2%
2. Je kan een hypotheek afsluiten voor 200.000 euro tegen 4%
Je zou het huis dus gewoon cash kunnen dokken, cash is king.
Als je in dit geval de hypotheek afsluit dan krijg je de helft van de rente terug via de belastingdienst en betaal je ook maar effectief 2%. Dat is hetzelfde wat je op je vermogen krijgt en feitelijk maak je nog iets winst doordat je op je vermogen rente over rente genereerd.
Klopt niet helemaal doordat je nog een 1,2% vermogensheffing aan je broek krijgt dat ter zijde. Maar je kan dat vermogen ook vast zetten op een depositorekening voor zeg 3,5% en dan hou je effectief 2,3% over.
Op die manier hou je dus je vermogen en vlak je je hypotheekrente uit.
Als een bank geld uit zou lenen tegen 2% dan werd het helemaal leuk.
1. Jij zet je 2 ton tegen die 3,5%, effectief 2,3% weg op een rekening bij Bank X (liefst 2 banken ivm deposito garantie)
2. Jij sluit een hypotheek af bij Bank X tegen 2%
3. Trekt 1% af dmv HRA.
Qua vermogen zit je effectief op nul, maar je hebt wel het huis. En je vangt 1,3% rente per jaar over 200.000, euro risk free, slordige 2600 euro, dit loopt op doordat je rente over rente krijgt op je vermogen. Kan je voor onderhoud van je huis gebruiken

Andere zou kunnen zijn dat je je hypotheek afbetaald uit je vermogen (weet niet hoe het zit met de huidige hypotheekvormen, hoe het heet en of dat nog kan) Je vermogen gaat omlaag, en dus rente opbrengst, maar je rentelasten op de hypotheek gaan ook omlaag alleen blijf je zelf steeds die 1,3% voordeel houden.
Een bank is in business om rente van jou te vangen en niet andersom. Die rentes zijn zo hoog door bovenstaand verhaal. Anders zou je heel gemakkelijk profijt uit de bank kunnen trekken. Er zullen ook vast wel lieden geweest zijn die bovenstaand gedaan hebben, de bank verhoogd dus gewoon zijn rentes.
De enige reden dat het voor die duitse geldschieter waarschijnlijk interressant is, is dat ze ergens heen moeten met hun geld en bijvoorbeeld duitse obligaties leveren door de lage rentes echt niks op.
-
Zo schets je een situatie die maar zelden voorkomt, als je het mij vraagt. Maar het klinkt volgens mij niet zo heel erg ver gezocht. Als je zo'n klein risico bent voor de bank krijg je een heel goeie rente om mee te beginnen. En met die 52% krijg je gewoon veel terug (voor zolang dat nog blijft). Daarnaast is het misschien leuk om eens uit te zoeken hoeveel een bank in NL mag uitlenen als ze 100 euro in kas hebben.
Maar zo'n situatie is voor wat zal ik zeggen.. 80% van de bevolking geen optie? Misschien meer?
Het is natuurlijk ook zo dat die Duitse banken iets andere regels hanteren, aflossen in 20 jaar las ik? En 30% eigen vermogen inbrengen is in NL zover ik weet heel fors. Zeker als je nog een paar centen over wilt houden voor verbouwing, onvoorziene gevallen of voor het DF potje
Hoewel in de UK de rente voor een hypotheek ook een stuk lager is dacht ik. Zal nog eens vragen hoe dat daar nu precies zit.
Maar zo'n situatie is voor wat zal ik zeggen.. 80% van de bevolking geen optie? Misschien meer?
Het is natuurlijk ook zo dat die Duitse banken iets andere regels hanteren, aflossen in 20 jaar las ik? En 30% eigen vermogen inbrengen is in NL zover ik weet heel fors. Zeker als je nog een paar centen over wilt houden voor verbouwing, onvoorziene gevallen of voor het DF potje

Hoewel in de UK de rente voor een hypotheek ook een stuk lager is dacht ik. Zal nog eens vragen hoe dat daar nu precies zit.
-
http://www.autoblog.nl/nieuws/jaarcijfe ... post-59551
Dit vind ik crisis.
Slechts 160 miljoen winst behalen op een omzet van 6,5 miljard........
Dit vind ik crisis.
- Petrolhead Tom
Doe niet zo naïef. Geniale boekhouder! Lekker weinig belasting.ErikS schreef:http://www.autoblog.nl/nieuws/jaarcijfe ... post-59551
Dit vind ik crisis.