Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Bericht door GTRene » 01 mei 2013, 10:04

Ik vond het wel leuk en moet zeggen dat het op 1 of andere manier veel beter voelt dan met trix.
Wel heel stijf op bepaalde momenten, je zag dat ze echt zo 'moesten' doen tijdens die 'belangrijke' momenten, dat leek me vreselijk als je bijna je nek ofzo niet mag draaien :ongeveer als:

daarna mocht het gelukkig wat losser en werd het steeds leuker moet ik zeggen, fantastisch ook dat met Andre Rieu en die DJ die muziek e.d. daar en al die mensen, dat was ook leuk vond ik.

sommige verslaggevers (gasten) op Ned1 echt tenenkrommend hoe 1 van die (heb niet alles gezien) zo met de mond scheef praatte en met een hete aardappel in de mond echt zum :kotsen: en ook weer grappig om te zien :TV kijken:
en ja hoor zelfs die dame pakte op een (dacht zij) onopvallend moment) haar telefoon en maakte ene korte video/foto's waar ze zelf ook bij op kwam en de mensen e.d. als een soort 'jacht-bewijs' zeg maar :mrgreen:

maar even later lieten ze dat ook zien en zij zag zichzelf toen en dus rode wangen e.d. :lollerdelol:

status is belangrijk voor sommige. :ongeveer als:

dvh

Bericht door dvh » 01 mei 2013, 10:09

Ik heb (onbewust overigens) totaal niks met het koningshuis.
De tv stond aan want de oudste wou Beatrix zien op tv. Vind ie leuk. Daar hebben ze op school over gesproken enzo. Prima.

Dus ik loop voorbij de tv. Zie ik mensen in het publiek huilen.
En het eerste wat dan in mij opkomt is een gedachte als: "waarom huilen jullie? Omfg.. Om deze poppenkast?"
Naja.. Zal mijn gebrekkige opvoeding zijn of mijn gemis aan inlevingsvermogen.
Mijn vriendin vraagt nog iets over de kinderen van Willum.
Alsof ik dat weet ? Geen idee. Ik weet de achternaam van m'n buren niet eens... Prima zo.

Anyway... :D
Druk in de Efteling.. Daar was ook geen crisis te bekennen.
Zelfs de overflowparkeerplaats was overflowd.
Blijkbaar waren dat anti-willums die liever naar 't land van laaf gingen dan de stampotkop van W te begluren.
Maakt niet uit zou je zeggen. Ziet er hetzelfde uit.

Anyway
:coffee: :D

Is er nog crisis ergens?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 mei 2013, 10:20

Leuk feestje, heb verder niets met het koningshuis maar Maxima is een cool (en mooi) vrouwtje. Mijn dochter moest een koningslied op de kleuterschool leren (ja, de oranje-indoctrinatie begint daar al :)) met daarin de tekst 'bewegen is gezond'. Tja, dan zie je WA... zou ook iets meer mogen bewegen denk ik dan. Misschien was dat lied ook wel bedoeld als hint richting hem.

Wat ik wel grappig vind zijn die koningshuiswatchers... van die omhooggevallen types met uitstraling van een provinciale huisvrouw op de huishoudbeurs die daar op de bank zaten bij de NOS. Die komen bij alles wat WA of Maxima zeggen of bij elke knipoog die ze doen al gierend klaar. Elk woordje of elke zin wordt langs de meetlat gelegd en diepgaand geanalyseerd. Wat een treurig leven heb je dan imo.

Verder heb ik zoals gezegd niets met het koningshuis maar heb er tegelijkertijd ook niet zo'n moeite mee. Een republiek is ook niet alles. Alsof je meer aan een politicus hebt dan aan een koning.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2013, 10:38

Wouter81 schreef: Wat ik wel grappig vind zijn die koningshuiswatchers... van die omhooggevallen types met uitstraling van een provinciale huisvrouw op de huishoudbeurs die daar op de bank zaten bij de NOS. Die komen bij alles wat WA of Maxima zeggen of bij elke knipoog die ze doen al gierend klaar. Elk woordje of elke zin wordt langs de meetlat gelegd en diepgaand geanalyseerd. Wat een treurig leven heb je dan imo.

.
:mrgreen: ja die en dat soort figuren, best triest en waarom praten ze dan ineens zo omhooggevallen e.d. verschrikkelijk...toch leuk/grappig om te zien, echter als bv die vrouw te lang aan het woord was dan zapte ik ff naar euronews want anders ergerde ik me te veel :mrgreen:
en wat later zapte ik dan weer terug.

wat wel scheelt (denk ik) dat WA wat meer in de huidige tijden is opgegroeid net als Maxima, dus wel een iets beter gevoel nu bij het Koningshuis ;-)

owja, wat me opviel nu jullie het over bewegen hebben gehad, die oudste dochter...
Amalia? op een gegeven moment zwaaide ze (na de ceremonie ergens) en ik dacht :shock:
haar arm...leek wel een arm van een ouder persoon met hangarmen, je weet wel als die zwaaien zwaait het vet onderaan de bovenarm in tegenbeweging mee :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2013, 10:44

moest het ff opzoeken en gevonden, deze dame dus :mrgreen: >>
Danielle Hooghiemstra

Afbeelding
Elders was het een groot hengelen naar emotie, in een zee van weemoed die het land overspoelde - weemoed over het verglijden van de tijd, verbeeld in een troonswisseling. In de Nieuwe Kerk een minutenlange close-up van Beatrix, om de waterstand in haar ogen te peilen. Elke trillende neusvleugel zou worden geduid. Het pakken van een hand, een knipoog - alles had betekenis, en anders werd die er wel bij bedacht. Alles voor de sentiment-index. De zwart met witte jurk van Mabel: 'Het is niet gezegd dat het symbolisch is, maar het valt toch op.'

Historica Maria Grever en - met majesteitelijke dictie - Danielle Hooghiemstra konden er ook wat van. Maar de kroon spande emeritus hoogleraar Herman Pleij, tijdens de rondvaart. 'Die koeien op het water leken me een verwijzing naar Bertha 38', aldus de geleerde. Dat het koningspaar dj Armin van Buuren de hand schudde, was 'duidelijk een vorm van modern koningschap'. Ging de koning een hapje eten, dan plaatste de prof dat feilloos in historisch perspectief: 'Dineren doen wij graag, in Nederland. Omdat het hier altijd zo koud en nat is.'

Royalty-tv-watchers vragen zich licht bezorgd af wat de volgende stap zal zijn van de herauten van Hilversum. Even wuiven misschien?
:tooth:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tec ... chap.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 mei 2013, 12:12

Nu hoor ik net op het 12 uur nieuws:

"Koning Willem Alexander heeft na de inhuldiging een paar dagen om bij te komen(...) Hij treed pas op 4 mei weer in 't openbaar op."

Ik moest grinniken, dat zeg je toch niet zo? Wat 'n lullo, ben je een halve dag koning , heb je 'n paar dagen nodig om bij te komen.....ROFL. :lollerdelol:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2013, 12:22

wel raar...
hier hoorde ik dat ie meteen aan de slag ging en geen rust wilde nemen...
die 4 mei komt ie alleen weer in het openbaar oid.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 mei 2013, 12:22

Ach, media, die zijn gelukkig nogal niet beeldbepalend in een land :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 mei 2013, 12:28

GTRene schreef:wel raar...
hier hoorde ik dat ie meteen aan de slag ging en geen rust wilde nemen...
die 4 mei komt ie alleen weer in het openbaar oid.

Deze flikkert ie in de kliko.
Afbeelding

Want in 2013 knippen we zó:
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2013, 12:31

:tooth: zul je raar staan te kijken als ie met zoiets lintjes zou knippen :TV kijken:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 01 mei 2013, 16:35

Hoe zou Maxima haar Willem hebben wakker gemaakt vanmorgen?

Wakker worden, koning en om vervolgens de koninklijke ........ een paar keer door de (h)(m)(o)(a)nd te laten gaan :bag:

WJ

Bericht door WJ » 01 mei 2013, 19:56

http://www.nu.nl/buitenland/3412336/vij ... eweer.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"My First Rifle"

:gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek: :gek:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2013, 20:02

De producent van het wapen maakt reclame met een krekel met een geweer en de tekst 'kwaliteitswapen voor Amerika's jeugd'.
holy shit... :bag:

Luco

Bericht door Luco » 01 mei 2013, 20:37

En geloof me, er gaan hier ook gekke dingen gebeuren, tot voor kort was het in Nederland verboden om ook maar een plastic wapen te hebben wat enigszins op een echt wapen leek.
Maar Brussel heeft anders besloten, er worden nu wapens geproduceerd die op co2 patronen werken, maar compleet hetzelfde zijn als het originele wapen, loop, mechanisme, slede, alles is hetzelfde, behalve dan dat in de slede het co2 patroon gaat.
Ze zijn dus niet van echt te onderscheiden en al te koop vanaf zon 150 euro.
Ze zijn dus ook heel simpel om te bouwen naar echte wapens, originele slede en slagmechanisme bestellen en in 10 minuten is die omgebouwd.

Ook al worden ze niet omgebouwd, de co2 druk is zover op te schroeven dat je er gewoon iemand mee dood kan schieten, en dan te bedenken dat er gewoon replicas zijn van gatlings, zon 10.000 stalen kogeltjes kunnen daarin.

dvh

Bericht door dvh » 01 mei 2013, 20:49

Zo'n C02 ding heb ik heel lang gehad. Gekocht in België toen ik 16 was ofzo.. Want dan vind je dat soort dingen leuk zeg maar. Leek ook gewoon echt. En daarom verboden in Nederland.
Maar dat wil natuurlijk niks zeggen over de populariteit ervan.

Bij een zekere dumbwinkel in Den Bosch werden ze ook gewoon onder de toonbank verkocht destijds.

Rupie

Bericht door Rupie » 01 mei 2013, 21:34

Ik haak een beetje laat aan en eigenlijk moet je het er niet meer over hebben, maar wat ben ik blij dat dat gezeik van het koningshuis afgelopen is. Wat mij betreft trappen we ze ook zo snel mogelijk naar de bijstand en pak je ze grotendeels het vermogen af. Kansloze vertoning waar ik (dus) helemaal niks mee heb. Wat een ongelofelijke bal die Willem Alexander. Bah.

Luco

Bericht door Luco » 01 mei 2013, 21:36

Niks over de populariteit ervan?
Ze gaan als warme broodjes.

Zon ding wat jij had toen je 16 was schoot je net mee door een kartonnen kaart :tooth:
Deze zijn exacte replicas en binnen 10 minuten om te bouwen naar een echt vuurwapen.

Ik voorzie een toename van allerlei gewapende incidenten.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 mei 2013, 00:00

ik vind het maar niks dat soort wapens en of Co2 wapens, moeten ze gewoon niet aan beginnen...

dvh

Bericht door dvh » 02 mei 2013, 00:04

Luco schreef:Niks over de populariteit ervan?
Ze gaan als warme broodjes.

Zon ding wat jij had toen je 16 was schoot je net mee door een kartonnen kaart :tooth:
Deze zijn exacte replicas en binnen 10 minuten om te bouwen naar een echt vuurwapen.

Ik voorzie een toename van allerlei gewapende incidenten.
Ik had netjes kaartjes gekocht om op zolder op te schieten.
Dus dat kaartje op een dartbord gehangen.
Ding schoot door het dartbord heen :duh:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 02 mei 2013, 05:19

Heb wel eens zo'n ding in handen gehad ja en er wat mee geschoten.

Die dingen die je destijds uit Spanje etc mee kon nemen dat waren gewoon plastic replica's, voor het oog wel echt maar in je handen gewoon een stuk speelgoed.

Laatst alleen een beetje geschoten met een Colt 1911 replica, compleet van staal, slede, safety, grip safety etc werkte allemaal en ook gewoon te bedienen als een echt. Voelde qua gewicht ook gewoon 'echt' in je handen. Weet alleen niet of je ze in Nederland zo kopen kan, was in Thailand. Beetje risicovol om er 1 mee te nemen :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 mei 2013, 07:38

Wouter81 schreef:Leuk feestje, heb verder niets met het koningshuis maar Maxima is een cool (en mooi) vrouwtje. Mijn dochter moest een koningslied op de kleuterschool leren (ja, de oranje-indoctrinatie begint daar al :)) met daarin de tekst 'bewegen is gezond'. Tja, dan zie je WA... zou ook iets meer mogen bewegen denk ik dan. Misschien was dat lied ook wel bedoeld als hint richting hem.

Wat ik wel grappig vind zijn die koningshuiswatchers... van die omhooggevallen types met uitstraling van een provinciale huisvrouw op de huishoudbeurs die daar op de bank zaten bij de NOS. Die komen bij alles wat WA of Maxima zeggen of bij elke knipoog die ze doen al gierend klaar. Elk woordje of elke zin wordt langs de meetlat gelegd en diepgaand geanalyseerd. Wat een treurig leven heb je dan imo.

Verder heb ik zoals gezegd niets met het koningshuis maar heb er tegelijkertijd ook niet zo'n moeite mee. Een republiek is ook niet alles. Alsof je meer aan een politicus hebt dan aan een koning.

+1 zoals zo vaak

met dien verstande dat Maxima maar marginaal mooi is IMO..........neh, eigen vind ik d`r niets. En WA nog minder dan dat :lol:

Iemand wel eens de jongste dochter geobserveerd? Ik vind daar nog al wat verdachte kenmerken van Down in terug :hmmm:
Anyway, past wel in een eeuwen oude cultuur en traditie van inteelt :tooth:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 mei 2013, 14:47

Terug naar de orde van de dag:

http://www.telegraph.co.uk/finance/fina ... epens.html" onclick="window.open(this.href);return false;

We moeten het er mee doen.

Hielke

Bericht door Hielke » 02 mei 2013, 15:09

Dennis Cavallino schreef:Terug naar de orde van de dag:

http://www.telegraph.co.uk/finance/fina ... epens.html" onclick="window.open(this.href);return false;

We moeten het er mee doen.
Afbeelding

Maar wil je het er ook mee blijven doen? Een jaar terug bezwoer Rutte nog dat er aan de hypotheekrenteaftrek niks zou gebeuren. Nu zegt ie dat we maar auto's en andere goodies moeten gaan kopen. Of dat iedere werkende Nederlander 1000 euro uit de staatskas krijgt.

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2013, 15:12

Bert ///M3 schreef:Heb wel eens zo'n ding in handen gehad ja en er wat mee geschoten.

Die dingen die je destijds uit Spanje etc mee kon nemen dat waren gewoon plastic replica's, voor het oog wel echt maar in je handen gewoon een stuk speelgoed.

Laatst alleen een beetje geschoten met een Colt 1911 replica, compleet van staal, slede, safety, grip safety etc werkte allemaal en ook gewoon te bedienen als een echt. Voelde qua gewicht ook gewoon 'echt' in je handen. Weet alleen niet of je ze in Nederland zo kopen kan, was in Thailand. Beetje risicovol om er 1 mee te nemen :mrgreen:
Die zijn hier dus nu ook legaal, bevel uit Brussel.
Gewicht is exact zoals een echt wapen, en niet alleen het gewicht.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 mei 2013, 19:08

Nederland doet het dus geweldig goed.............................in de onderste regionen :lol:

We krijgen flink uit de zak, nee niet van Sinterklaas, en dat wijzende vingertje van Rutte wordt nu knetterhard tegen ons gebruikt, en terecht !

Plaats reactie