Caterham Roadsport / Defender 130

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
allen

Re: Caterham Roadsport.... Defender 130

Bericht door allen » 26 mar 2013, 21:40

Geluidsniveau viel je mee omdat je niet over de 100 km/u bent geweest. Vanaf 110 denk je ineens dat je doof wordt. ;)

Nu al wat serieuzer de eerste aanpassing uitzoeken.
Wil een vloer van betonplex in de laadbak. Geen idee namelijk hoe heet de onbeklede vloer wordt in de zomer, maar in de winter is het in ieder geval veel te koud lijkt me. Heb even een stuk afvaltapijt uitgesneden waar ze op kunnen liggen. Tevens wordt over de inrichting van de laadbak nagedacht.
Misschien onder twee ladenkasten waar bagage in kan en dan de twee transportboxen van de honden daar weer bovenop. En alles moet natuurlijk op slot kunnen.
Loopplank waar de honden wat makkelijker de bak in kunnen lopen lijkt me ook wel handig. Geen trek om die beesten de bak op te tillen als ze door de modder hebben ravotten.

Er moet ook nog even een goede telefoonhouder gemonteerd worden. Al even gekeken bij Brodit maar die hebben volgens mij nog geen active holders voor een iphone 5. :roll:

///Joost

Bericht door ///Joost » 26 mar 2013, 22:31

In de VS zag ik vaak van die anti-slip coatings in de truck bedden. Wellicht ben je naar iets meer isolerend op zoek, maar ik vond dat altijd wel mooi spul. Ik weet niet hoe het heet.

allen

Bericht door allen » 26 mar 2013, 22:45

Ik denk dat je iets als dit bedoelt:
http://www.protectakote.co.uk/kits.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ik ben zelf inderdaad op zoek naar iets dat niet te koud wordt in de winter en niet te warm in de zomer. Een betonplex plaat met 2 verzonken flightrails leek me daarom ideaal.
Had ik die isolatie niet nodig had ik er waarschijnlijk gewoon traanplaat in laten leggen, zodat ik er wat minder voorzichtig mee hoefde te zijn.

Tommy

Bericht door Tommy » 27 mar 2013, 20:22

Gelukkig nu met garantie, brits karakter weet Allen alles van af. En ja, welke idioot heeft hem in een Defender getild.... Zal vast geen BMW liefhebber zijn :-P Dat wordt een lamme arm van het zwaaien naar al die defendertjes op de weg.

allen

Bericht door allen » 29 mar 2013, 11:18

Geweldig, moest gisteren even in Belgenland zijn. Ondanks dat de Garmin op het vermijden van onverharde paden stond stuurde dat apparaat me met de Defender een drietal bospaden in. Stond nergens verboden voor auto's, dus ik ben maar doorgereden. In de boswachter had ik die route denk 6 keer zo snel afgelegd vanwege het onderstel, maar nu hadden we alle tijd om te genieten van de natuur om ons heen.
Inmiddels heb ik het vermijden van onverharde paden uitgezet, dus wie weet krijg ik de volgende keer het echte werk. :mrgreen:

Ik heb tevens ontdekt dat een camera aan de achterzijde van de 130 geen overbodige luxe is. Een boodschappenwagen over het hoofd gezien toen ik in dat zelfde Belgenland achteruit moest om te keren. Zag net op tijd een soort van rood vlekje in de spiegel. Kon net op tijd stil komen te staan, maar de bestuurster was al een beetje bleek om de neus. :mrgreen:
Deed me wel beseffen dat ik toch wel graag weet of er een kind achter de auto staat of niet als ik ergens in de stad achteruit moet. Het wensen lijstje is bij deze aangevuld met een radio + camera.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 29 mar 2013, 11:29

Zo toe maar..........je hebt dus een serieus zandpad overwonnen met die tracktor :shocking: :roflol:

allen

Bericht door allen » 29 mar 2013, 11:33

:D
Nu had die ex slettenbak van Duifjes waar jij het voorlopig mee moet doen daar vast en zeker gestrand. :kikker:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 29 mar 2013, 13:12

allen schreef::D
Nu had die ex slettenbak van Duifjes waar jij het voorlopig mee moet doen daar vast en zeker gestrand. :kikker:
Mijn Navi stuurt me geen zandpad op............zeker Engels navigatie systeem zeker..............zal vandaag of morgen dan ook wel uitelkaar vallen................... :lol:

Tommy

Bericht door Tommy » 29 mar 2013, 19:21

Of het gewoon niet doen... Maar nee, de Garmin is niet van landrover dus die doet het wel :-)

allen

Bericht door allen » 27 apr 2013, 17:33

Zo, een kleine update. Hoe bevalt de auto me momenteel?

Niet al te lang na het ontvangen van de 130 twee weken weg geweest. Wat had ik dat ding gemist. Er staat inmiddels zo'n 3.000 kilometer op. Was de auto foutloos?
Nee, de vulmond van de brandstoftank zat er af fabriek niet goed op. Ondanks dat de auto gewoon kon blijven rijden is deze toch door de dealer netjes opgehaald, gefixt en teruggebracht.
Hopelijk blijft het bij dit schoonheidsfoutje. Vooralsnog geeft de wagen me veel meer vertrouwen om zonder pech terug te komen dan Lewinsky.

Dat rijden in de Defender blijft keer op keer een ervaring op zich. Het blok komt al wat losser, maar het blijft een ruwe bolster. De bediening gaat voor moderne begrippen zwaar, maar persoonlijk houd ik daar van. De haast is compleet weg. Rond de 100 is een heerlijke snelheid om te cruisen. Op de N61 irriteer ik me voor het eerst niet meer aan ouderen die minder dan 80 menen te moeten rijden. Ik hobbel er relaxed achteraan en met de raampjes naar beneden geniet ik van het uitzicht. Wat dat betreft is het niet minder genieten als ik deed met de Caterham. Daar kon ik ook altijd rustig mee rijden als het moest.
De langere ritten zijn ook goed bevallen. Een ritje van 580 kilometer gaf geen vermoeide onderrug. De stoelen zitten perfect.
Het brandstofverbruik laat zich inmiddels vertalen in 1 op 9 tot 10. Binnenkort eens een paar keer v-power tanken om te zien of dat verschil laat zien. Zo niet, gaat er weer normale diesel in.

Momenteel overweeg ik of ik wel een achteruitrijcamera wil hebben. Aan de ene kant is het handig, maar een radio met klapscherm vind ik eigenlijk niet zo mooi staan. Dubbeldin is ok, maar dan moet ik het dashboard verbouwen. Daar heb ik absoluut geen zin in.
Parkeersensoren zijn geen optie. De laadbak hangt ver over het chassis.

dvh

Bericht door dvh » 27 apr 2013, 17:56

Gaaf Allen!

Mijn oom heeft ook een soortgelijk bakbeest.
Omdat hij een eigen zaak heeft en het grijs kenteken is (ofzoiets) betaald hij maar een paar tientjes wegenbelasting p/m.
Dat is goed te doen!

Verbruik van 1:10 valt ook niet tegen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 apr 2013, 18:55

mooi dat hij goed bevalt!

en wat je zegt dat lijkt me ergens ook wel wat een auto waarin je lekker onthaast en niet meer druk hoeft te maken over het trage Nederlandse verkeer...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 apr 2013, 20:06

Goede berichten!

Bejaarden opduwen kan ook goed in een Defender, maar dat onthaasten is een vorm van autorijden die ik erg kan waarderen.

allen

Bericht door allen » 28 apr 2013, 20:26

Ik ga m'n eigen soortgenoten niet opduwen Dennis... :coffee:

///Joost

Bericht door ///Joost » 28 apr 2013, 20:35

Dennis Cavallino schreef:
Bejaarden aanduwen kan ook goed in een Defender
Wut? :hmmm:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 29 apr 2013, 09:07

Maar net zo belangrijk: hoe gaat het met de Cat!?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 apr 2013, 09:12

Ik kan me helemaal voorstellen hoe het rijdt Allen, op een wolk van Britse charme door het andere verkeer zonder haast omdat je weet dat het toch geen enkel nut heeft om de auto zo hard mogelijk te pushen.

Blijf het een gaaf ding vinden! Ben benieuwd naar je plannen met de laadruimte.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 apr 2013, 09:16

Het is wel een stoer apparaat hoor :D Laatst nog eentje gespot in nagenoeg dezelfde kleur, echt een onderscheidende karakter bak :thumbup:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 29 apr 2013, 09:49

Ik lees dit nu pas....maar kerel wat een monsterlijk toffe auto! kan in mijn ogen geen modern ding tegenop!

:df:

Ik heb ooit ergens in 1998 op de Autorai in zo'n ding gezeten ik kon er inzitten alleen mn knieen zaten toen klem :mrgreen: ...

allen

Bericht door allen » 29 apr 2013, 09:56

Caterham begint de zin er echt te komen om haar even snel te fixen. Toch alweer een jaar of 3 terug dat ik haar voor het laatst heb kunnen rondsturen. :mrgreen:

Tom, feitelijk heeft het met geen enkele auto meer nut als je puur naar de tijdswinst kijkt in Nederland. Laadruim moet ik even goed over nadenken. Ladensysteem lijkt ergens wel makkelijk, alleen komen de honden dan weer een stukje hoger in de auto.

Niels, wie weet spot je mij ook nog weleens. Ben regelmatig rond Groningen. :tooth:

Jacco, tegenwoordig heb je stoelrailsverhogers zodat de stoel over het schotje heen kan. Nadeel is dat iemand van jouw postuur dan helemaal niet meer uit het zijraampje kijkt. :duck:

Emiel

Bericht door Emiel » 29 apr 2013, 10:19

Ik ben benieuwd naar het bakbeest !

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 apr 2013, 10:31

duifjes.com schreef:Ik lees dit nu pas....maar kerel wat een monsterlijk toffe auto! kan in mijn ogen geen modern ding tegenop!

:df:

Ik heb ooit ergens in 1998 op de Autorai in zo'n ding gezeten ik kon er inzitten alleen mn knieen zaten toen klem :mrgreen: ...
Dan had 'ie waarschijnlijk airco. Dat is echt ruk in een Defender.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 apr 2013, 10:33

allen schreef:Niels, wie weet spot je mij ook nog weleens. Ben regelmatig rond Groningen. :tooth:
Misschien was je het wel maar ik kon de bestuurder niet zien :mrgreen:

Tommy

Bericht door Tommy » 29 apr 2013, 11:24

Dan moet het Allen wel zijn geweest!

allen

Bericht door allen » 29 apr 2013, 12:08

Sluit het niet eens uit gezien ik er een paar dagen terug ook was. :zwijntje:

Plaats reactie