BMW komt met M1
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
BMW komt met M1
Goed nieuws voor de mensen die treuren over het verdwijnen van de M3 met zescilinder lijnmotor. De auto krijgt een indirecte opvolger in de vorm van een BMW M1.
Dit melden onze collega’s van AutoBild. De BMW M1 krijgt de 1-serie Coupé als basis. Deze beleeft op de IAA in Frankfurt (11 tot en met 23 september) zijn debuut. Op de M1 is het iets langer wachten, wij rekenen op een introductie op de IAA in 2008.
De motor is dezelfde als die van de vorige M3 en is nog steeds in de Z4 M te vinden. De zescilinder lijnmotor heeft een maximum vermogen van 343 pk. Volgens onze Duitse collega’s sprint de M1 van 0 tot 100 kilometer per uur in 5,2 seconden. De topsnelheid zou op 280 kilometer per uur liggen, als niet een begrenzer bij 250 kilometer per uur resoluut een einde aan de feestvreugde zou maken.
Momenteel heeft de sterkste 1-serie, de 130i, flink last van de concurrentie van de Audi S3 (ook met 265 pk) en de Volkswagen Golf R32 (250 pk). Met een eventuele 135i (of 130Ti, zoals sommige bronnen beweren) en deze M1 kan BMW de concurrentie weer voor een tijdje van zich afschudden.
[Autoweek]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/f16 ... 9ad650.jpg[/img]
Dit melden onze collega’s van AutoBild. De BMW M1 krijgt de 1-serie Coupé als basis. Deze beleeft op de IAA in Frankfurt (11 tot en met 23 september) zijn debuut. Op de M1 is het iets langer wachten, wij rekenen op een introductie op de IAA in 2008.
De motor is dezelfde als die van de vorige M3 en is nog steeds in de Z4 M te vinden. De zescilinder lijnmotor heeft een maximum vermogen van 343 pk. Volgens onze Duitse collega’s sprint de M1 van 0 tot 100 kilometer per uur in 5,2 seconden. De topsnelheid zou op 280 kilometer per uur liggen, als niet een begrenzer bij 250 kilometer per uur resoluut een einde aan de feestvreugde zou maken.
Momenteel heeft de sterkste 1-serie, de 130i, flink last van de concurrentie van de Audi S3 (ook met 265 pk) en de Volkswagen Golf R32 (250 pk). Met een eventuele 135i (of 130Ti, zoals sommige bronnen beweren) en deze M1 kan BMW de concurrentie weer voor een tijdje van zich afschudden.
[Autoweek]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/f16 ... 9ad650.jpg[/img]
-
- Berichten: 9408
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Vind het eigenlijk moeilijk voor te stellen dat ze de oude M3 motor gebruiken. Ik meen begrepen te hebben dat die qua emissie-eisen niet meer voldeed aan de huidige standaarden dus om dan dat ding in een M1 te stoppen?
Juist in Amerika zijn ze streng qua emissie en dat is nou ook net de belangrijkste afzetmarkt...
Juist in Amerika zijn ze streng qua emissie en dat is nou ook net de belangrijkste afzetmarkt...
-
- Berichten: 1934
- Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27
Dit vind ik ook raar. De Z4 M gaat toch ook uit productie eind dit jaar? Omdat hij voor volgend jaar niet meer aan de emissie eisen voldoet.Wouter81 schreef:Vind het eigenlijk moeilijk voor te stellen dat ze de oude M3 motor gebruiken. Ik meen begrepen te hebben dat die qua emissie-eisen niet meer voldeed aan de huidige standaarden dus om dan dat ding in een M1 te stoppen?
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Ja, zouden ze 't durven?Rene / Hazze schreef:Dit is toch de M1? 8)
[img:450:319]http://www.modele.sklep.pl/images/bmw%2 ... zeduzy.jpg[/img]
Audi heeft 't in ieder geval al geflikt. Want dit is toch de R8?
[img:1024:684]http://www.7extrememotorsports.com/lema ... -r8-07.jpg[/img]

- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Nee absoluut ook niet de bedoeling Roman, daarom schreef ik ook dat het goed is om dit soort berichten te plaatsen.Roman schreef:Don't shoot the messengerRico v Velzen schreef:Dit soort berichten kun je zelf ook wel bedenken daar hebben we autobild niet voor nodig, een en al speculatie.
Begrijp me niet verkeerd Roman, met de plaatsing van jou post is niks mis hoor, altijd goed om dit soort berichten te plaatsen.

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
U vraagt en wij draaienNandor schreef:Lijkt me niet dat er een M1 komt omdat dat inderdaad DE M1 is.
Toch interessant:
E39 M5=E90 M3
E46 M3= M1, als hij komt
BMW moet met een stadsauto komen, 1000 kilo 265 pk, 30k zonder alle luxe. Dat wil ik hebben.
N.

[img:800:600]http://www.cwwcardesign.com/cars/pics/bmw05.jpg[/img]
-
- Berichten: 22223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Zelfs voor een kale FWD mini one met 95 pk op fietsbanden vragen ze al 20k...Hans Disco schreef:Tuurlijk wel Tom. 30k, geen enkele luxe en FWD. Propellor op de motorkap en verkopen maar. Alleen die 265 pk wordt lastig.

En geen luxe is onzin (anders zaten er wel wat meer Speedster-eigenaren, haal je ook voor 20k op, maar dat is dan weer teveel een kart...), iedereen hier wil metallic lak, sportstuur, sportstoelen, airco en aan dat 1 serie topic van Jelmer te zien ook xenon

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
- Bert ///M3
- Berichten: 9408
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Volgens mij hebben ze in de USA geen 1 serieWouter81 schreef:Vind het eigenlijk moeilijk voor te stellen dat ze de oude M3 motor gebruiken. Ik meen begrepen te hebben dat die qua emissie-eisen niet meer voldeed aan de huidige standaarden dus om dan dat ding in een M1 te stoppen?
Juist in Amerika zijn ze streng qua emissie en dat is nou ook net de belangrijkste afzetmarkt...

Andre heb je de Beier al gebeld?

- emiel307sw
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:52
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:10
- Locatie: Belgie
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Ja, maar dit is de 'wilde' Procar uitvoering.Rene / Hazze schreef:Dit is toch de M1? 8)
[img:450:319]http://www.modele.sklep.pl/images/bmw%2 ... zeduzy.jpg[/img]
De wegexemplaren zagen er wel wat tammer uit.

- Joop
- Berichten: 9056
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Die hebben we al... Weliswaar geen 265pk maar wel 200 in de vorm van de Mini.Tom schreef:Ja BMW vraagt voor een kale 130i met 265pk al 42k. Dus die 30k vergeet maarNandor schreef: BMW moet met een stadsauto komen, 1000 kilo 265 pk, 30k zonder alle luxe. Dat wil ik hebben.
BMW kan immers geen kleiner model meer maken omdat ze zelf de "1" al vergeven hebben, dus zullen ze dit onder de vlag van Mini moeten doen.
Dit bericht uit AutoBild had ik al doorgegeven toen volgens één van jullie het M3 /Z4M R6-blok zou gaan verdwijnen. Als de M1/2 echt serieus wordt wordt gewoon het M3-blok (S54) gewoon nog een keer afgestoft en hergebruikt, het blok is al helemaal uitontwikkeld; des te groter de marge voor BMW.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Ze kunnen toch de '0' of '-1' gebruiken?Joop schreef:BMW kan immers geen kleiner model meer maken omdat ze zelf de "1" al vergeven hebben, dus zullen ze dit onder de vlag van Mini moeten doen.

ff Serieus, de 3-, 5-, 6- etc. serie bestaan al een tijd, maar daarvoor was het 2002 etc. Nummering lijkt me geen bezwaar om met een kleiner model uit te komen, maar zoals al gezegd hebben ze dat al (Mini). Mini wordt ook meegeteld in de totale emissie van BMW. En als BMW een model onder de huidige 1-serie wil ontwikkelen, dan is er echt geen plaats meer voor achterwielaandrijving (in de normale vorm dan).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], bartje325i, Erik dB, Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Wimo en 57 gasten