Graag wil ik me hierbij voorstellen. Ik ben Arjen, 36 jaar, getrouwd en vader van drie prachtige kinderen.
Ik ben mijn hele leven al een petrolhead met aanvankelijk een voorliefde voor Italiaanse auto's. Vanaf 10 jarige leeftijd bestond er voor mij maar 1 (bereikbaar) merk: Alfa Romeo. Overbodig te melden dat Ferrari voor mij het summum was.
Onder druk van mijn omgeving niet begonnen met de door mij begeerde Alfa 33 maar voor het enige alternatief gekozen: een BMW 316i. Binnen een jaar kwam mijn eerste Alfa (155) en een half jaar daarna de tweede (145). Een hoop kosten en desillusies verder toen de mogelijkheid zich voordeed gekozen voor een degelijke auto van de zaak. Dit gaf wel weer ruimte om naast de kosten om een bestaan als gezin op te bouwen te sparen voor leuk speelgoed. Diverse buikschuivers, twee Lotussen, MR2 en zelfs een kortstondige motorrace carrière (KNMV Cup en ONK) hebben mij door de jaren het nodige vertier gebracht.
Hoewel ik nimmer een (voor)liefde voor Porsche had, heb ik naar ik schat 6 jaar geleden thuis gelobbyd om naast de degelijke leaser de tweede gezinsauto in te ruilen voor een vierzits sportauto. Na veel wikken en wegen durfde ik niet voor een 3200GTA te kiezen en gingen we op 'veilig': een 996C2 MKII tiptronic. Hoewel de sportiviteit in mijn ogen nog beperkt was, werd ik wel fan van de Duitse degelijkheid (ook mijn leasers waren inmiddels louter van Duitse makelij). Na bijna twee jaar mijn droomzet gedaan door de C2 in te ruilen voor een 996GT3 en hiernaast een derde autootje voor het gezin te kiezen.
Drie jaar geleden een hernieuwde kennismaking met het circuit met voor het eerst een vierwieler in plaats van een tweewieler onder mijn kont. Geweldig!

Om het goed te leren ook maar direct voor mijn racelicentie gegaan en tijdens deze dagen verliefd geworden op de 964RSjes van de klantenkring van Paul Geeris. De GT3 was ultiem maar gaf ook continu het gevoel naar meer, want er was immers ook een 996GT3RS of een 997GT3/RS of daar weer de MKII van. Een eindeloze kermis waarmee ik stel dat Porsche haar marketing goed voor elkaar heeft. Mijn hang om terug te gaan naar de basis werd hierdoor steeds groter waarop ik besloot om mijn eigen 964 RS Cup replica te laten bouwen bij Paul Geeris.
Opdracht was een zoektocht naar de slechtste 964C2 handgeschakeld en zonder schuifdak en van daaruit mijn eigen keuzes te maken. Dit alles is gedocumenteerd in twee online fotoalbums met samen meer dan 1.000 foto's. Hierbij de linkjes:
Album 1: http://www.mijnalbum.nl/Album=J8VCAVJO" onclick="window.open(this.href);return false;
Album 2: http://www.mijnalbum.nl/Album=AOAKM7JY" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb heel veel specifieke keuzes gemaakt zoals het behoud van kenteken voor die mooie zondagmorgen ommetjes en hier en daar een meeting. Verder juist alles track gericht met focus op gewichtsreductie (van de auto dan

Op 6 april heeft de auto de vuurdoop gehad op Assen tijdens een trackday van Driving Fun waarop ik langzaam alles een beetje heb uitgeprobeerd. Maandag 8 april was een plotselinge tweede trackday ingelast en heb ik weer deelgenomen en warempel het tempo wat kunnen opvoeren. Conclusie voor nu is dat ik helemaal verliefd ben op MIJN auto en al uitkijk naar meer trackdays. Ik heb als voornemen om er jaarlijks een tiental in te plannen (er moet immers ook gewerkt worden) en hoop dit jaar ook nog op Spa en de Nordschleife te mogen tuffen.
Naast Porsche heb ik meer en meer mijn hart verpand aan BMW en rij dagelijks in een 535D of af en toe in de nieuwe Cooper S cabrio Highgate van mijn vrouw. Met mooi weer verplaats ik mij graag met een Harley bobber door de stad en mag ik stellen dat ik de buikschuivers (voor op de openbare weg) volledig heb afgezworen.