Wel of geen PP pakket op de GTI 7? Echt een meerwaarde??

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
GTRene

Re: Wel of geen PP pakket op de GTI 7? Echt een meerwaarde??

Bericht door GTRene » 25 apr 2013, 10:50

voor alleen een grotere rem-set ben je zo al 1.500,-euro kwijt dus ik zou het doen :df:

Luca

Bericht door Luca » 25 apr 2013, 13:05

Buiten de optische (zichtbare) meerwaarde ben ik nog niet overtuigd.

Het zal het best het geld waard zijn en voor de meeste leden hier echt een must zijn maar als de 7 net zo rijdt als de 6 ben ik super tevreden en hou die 1500 euro wel in de zak.

PP is hetzelfde als het cup pakket op mijn RS. Leuk maar voor mij niet echt een meerwaarde. Het ziet er leuk uit. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet in een gewone RS heb gereden.

Maaaaaar toch nog even gebeld met mijn dealer of een evt aanpassing nog kon.

Nope. Bestelling is definitief en in week 20 wordt de gti geproduceerd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 apr 2013, 13:07

Tja, voor 1500,- dan maar 'n V8 erin nadien.:)

Luca

Bericht door Luca » 25 apr 2013, 13:10

Ik zou nog wel Het volgende op de gti willen:

- andere uitlaat
- 19 inch OZ wielen

Maar ga ik het doen, denk het niet.

Vroeger deed ik het nog wel maar tegenwoordig neem ik genoegen met de "standaard" uitvoering.

Daarnaast aan het kijken voor een x1 voor mijn vrouw ipv haar countryman.

dvh

Bericht door dvh » 25 apr 2013, 13:27

Nu staat me bij Luca dat je de 6 al snel beu was om z'n kwaliteit. Veel windruis dacht ik tov de Passat.
Werk je dit soort toestanden juist niet naar de hand door een panoramadak te kiezen ? Hoe minder vlak het dak is hoe meer windruis er kan ontstaan?
Of zie ik dat verkeerd.

JP

Bericht door JP » 25 apr 2013, 13:29

Misschien tegen die tijd heeft akrapovic een oeuk dempertje. Kostte voor de GTI 6 nèt iets meer dan die €1500,-........

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 25 apr 2013, 13:33

1500eu voor een sper, 10pk en een sticker pakket. Ik vind het nogal wat.

Sper klinkt misschien leuk, maar het standaard sper zal vast geen bagger zijn.
10pk is leuk maar merk je niks van op dat vermogen, als het nou een volwaardige chip was geweest....
En die stickers, kom op zeg...

Luca

Bericht door Luca » 25 apr 2013, 14:31

dvh schreef:Nu staat me bij Luca dat je de 6 al snel beu was om z'n kwaliteit. Veel windruis dacht ik tov de Passat.
Werk je dit soort toestanden juist niet naar de hand door een panoramadak te kiezen ? Hoe minder vlak het dak is hoe meer windruis er kan ontstaan?
Of zie ik dat verkeerd.
Het klopt dat ik de GTI 6 uit irritatie heb weggedaan icm een mooi aanbod van Thijs (BMW)

Nu blijkt dat er aan de gti een heel verhaal zat (bleek achteraf). De nieuwe eigenaar is er achtergekomen.

Ik wist dat de velgen waren gestolen bij de dealer voor de aflevering waarbij een bumper was beschadigd en uiteindelijk geheel was vervangen.

Uiteindelijk bleek dat er veel meer was beschadigd en was hersteld. :devil:

Het windgeruis plus problemen met de waste gate (wat Na 5 mnd wel opgelost kon worden) zijn de redenen waarom ik de gti heb weggedaan. Niks negatiefs over de rijeigenschapppen remmen of sper

Ps heb geen panoramadak besteld. :thumbup:

Macboy

Bericht door Macboy » 25 apr 2013, 16:24

Met alle respect mensen maar je kunt een elektronische sper (Golf 6) in geen honderd jaar vergelijken met de mechanische sper op de nieuwe GTI.

Als ik zo die filmpjes zie dan zijn de journalisten er lyrisch over. En terecht. Want het onderstuur is vrijwel volledig verdwenen. Hoe bijzonder is dat ?? Hebben mensen wel door hoe uniek dit is ? FWD met een mechanische sper ontwikkelen en dan vrijwel geen last meer van onderstuur. Elke bocht waarin je gas geeft zal je dit merken. Daarnaast is de stuuruitslag veel geringer (2 draaien ipv 3) en voelt de auto daardoor ook veel directer. Vervolgens krijg je er nog meer pk bij en grotere remmen voor maar €1500.

Ik zeg FAIL 1 voor VW om dat niet standaard te monteren.
Ik zeg FAIL 2 voor Luca om dat niet te bestellen.

Kan het serieus niet begrijpen Luca. Waarschijnlijk was je gewoon in de war dat zoiets alleen op een circuit zou werken of zo ?

allen

Bericht door allen » 25 apr 2013, 17:41

Luca heeft de wagen hooguit een half jaar tot een jaar en rijdt, naar zeggen, als een 90 jarige blinde opa. Sper is derhalve helemaal niet nodig.

RVV

Bericht door RVV » 25 apr 2013, 17:54

Zoiets moet je van te voren gewoon echt proberen om er achter te komen.

Joost

Bericht door Joost » 25 apr 2013, 18:20

Misschien kan ik de vraag beter stellen: "heeft het echt een meerwaarde voor mij?"

Wat geeft het PP mij extra?
Enige manier om daar achter te komen was geweest om te gaan proefrijden. Liefst kort na elkaar, GTI 7 zonder PP, daarna eentje met het PP.

Heb je sowieso al gereden in een GTI 7?

Ik ben erg benieuwd hoe je de auto vindt sturen tov de Megane RS.

JP

Bericht door JP » 25 apr 2013, 18:22

Luca schreef:[
Nu blijkt dat er aan de gti een heel verhaal zat (bleek achteraf). De nieuwe eigenaar is er achtergekomen.

Ik wist dat de velgen waren gestolen bij de dealer voor de aflevering waarbij een bumper was beschadigd en uiteindelijk geheel was vervangen.

[nieuwsgier] heeft die nieuwe eigenaar bij jou aangeklopt, of bij Wealer waar jij destijds "nieuw" gekocht had?[/nieuwsgier]
Joost schreef:Enige manier om daar achter te komen is te gaan proefrijden. Liefst kort na elkaar, GTI 7 zonder PP, daarna eentje met het PP.
Volgens mij gaat het Luca ook een klein beetje daarom om als een van de eerste zo'n (overigens zeer fraaie) GTi te kunnen rijden in NL.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 apr 2013, 18:45

Richardt. schreef:1500eu voor een sper, 10pk en een sticker pakket. Ik vind het nogal wat.

Sper klinkt misschien leuk, maar het standaard sper zal vast geen bagger zijn.
10pk is leuk maar merk je niks van op dat vermogen, als het nou een volwaardige chip was geweest....
En die stickers, kom op zeg...
ook nog een grotere rem-set toch dacht ik? zoiets is vrij prijzig achteraf.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 25 apr 2013, 18:48

Macboy schreef:Met alle respect mensen maar je kunt een elektronische sper (Golf 6) in geen honderd jaar vergelijken met de mechanische sper op de nieuwe GTI.

Als ik zo die filmpjes zie dan zijn de journalisten er lyrisch over. En terecht. Want het onderstuur is vrijwel volledig verdwenen. Hoe bijzonder is dat ?? Hebben mensen wel door hoe uniek dit is ? FWD met een mechanische sper ontwikkelen en dan vrijwel geen last meer van onderstuur. Elke bocht waarin je gas geeft zal je dit merken. Daarnaast is de stuuruitslag veel geringer (2 draaien ipv 3) en voelt de auto daardoor ook veel directer. Vervolgens krijg je er nog meer pk bij en grotere remmen voor maar €1500.

Ik zeg FAIL 1 voor VW om dat niet standaard te monteren.
Ik zeg FAIL 2 voor Luca om dat niet te bestellen.

Kan het serieus niet begrijpen Luca. Waarschijnlijk was je gewoon in de war dat zoiets alleen op een circuit zou werken of zo ?
+ 100

Standaard electronisch xds 'sper' is echt rommel.

stefan740

Bericht door stefan740 » 25 apr 2013, 18:56

Richardt. schreef:1500eu voor een sper, 10pk en een sticker pakket betere remmen. Ik vind het nogal wat.
Sorry hoor wij zeiken, terecht, vaak op fabrikanten maar dit is echt een goede aanbieding. Punt.

Ik kan niet doorstrepen, dan maar onderstrepen :roll:

JP

Bericht door JP » 25 apr 2013, 19:30

GTRene schreef: ook nog een grotere rem-set toch dacht ik? zoiets is vrij prijzig achteraf.
VAG zal ze wel uit een ander rek trekken, maar dat zowel voor als achter bij PP groter zijn, da's ook in de prijs inbegrepen inderdaad......
Zusätzlich umfasst das Paket eine mechanische Vorderachs-Differenzialsperre und größere Bremsscheiben. Im Performance-GTI verzögern 340-Millimeter-Scheiben an der Vorderachse und innenbelüftete 310er-Scheiben hinten. Die Basisversion bremst vorne mit 312er- und hinten mit massiven 300er-Scheiben.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 25 apr 2013, 19:52

Dankzij het mechanische sper in mijn Megane RS kan ik geweldige bochtsnelheden halen en kan ik in een haakse bocht in 2e versnelling gewoon vol op het gas staan! In mijn vorige GTI met elektronisch sper kon ik dat echt shaken. Dus ja.......altijd een sper op een FWD vanaf nu!

Luca

Bericht door Luca » 25 apr 2013, 22:11

JP schreef:
Luca schreef:[

[nieuwsgier] heeft die nieuwe eigenaar bij jou aangeklopt, of bij Wealer waar jij destijds "nieuw" gekocht had?[/nieuwsgier]
Joost schreef:Enige manier om daar achter te komen is te gaan proefrijden. Liefst kort na elkaar, GTI 7 zonder PP, daarna eentje met het PP.
Volgens mij gaat het Luca ook een klein beetje daarom om als een van de eerste zo'n (overigens zeer fraaie) GTi te kunnen rijden in NL.
De nieuwe eigenaar heeft eerst zijn ervaringen met mij besproken waarna ik hem direct heb verwezen naar wealer. Zoiets had nooit mogen gebeuren. Uiteindelijk is het volgens opgelost maar ik was blij dat het mijn gti niet meer was (hoe lullig het ook klinkt)

Luca

Bericht door Luca » 25 apr 2013, 22:12

sitechris schreef:Dankzij het mechanische sper in mijn Megane RS kan ik geweldige bochtsnelheden halen en kan ik in een haakse bocht in 2e versnelling gewoon vol op het gas staan! In mijn vorige GTI met elektronisch sper kon ik dat echt shaken. Dus ja.......altijd een sper op een FWD vanaf nu!
Iets wat niet / nooit doe dus de meerwaarde nooit heb gemerkt.

Luca

Bericht door Luca » 25 apr 2013, 22:15

Joost schreef:
Misschien kan ik de vraag beter stellen: "heeft het echt een meerwaarde voor mij?"

Wat geeft het PP mij extra?
Enige manier om daar achter te komen was geweest om te gaan proefrijden. Liefst kort na elkaar, GTI 7 zonder PP, daarna eentje met het PP.

Heb je sowieso al gereden in een GTI 7?

Ik ben erg benieuwd hoe je de auto vindt sturen tov de Megane RS.
Hij staat nergens dus ook nergens beschikbaar voor een proefrit. Ik heb hem zelfs nog niet gezien. Bij mijn dealer komt de eerste pas binnen tegelijk met de mijne.

Macboy

Bericht door Macboy » 25 apr 2013, 22:29

Als je echt nooit gas geeft in een bocht begrijp ik het ook wel.

Wat betreft blind bestellen: heb ik ook bij mijn GTI gedaan. Geen problemen mee. Je weet gewoon dat die auto top is.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 26 apr 2013, 09:09

Eens, een GTI kun je idd wel blind bestellen. Je weet redelijk goed wat je krijgt. Ik heb dat overigens ook gedaan met mijn leasesloerie, een 2013 Seat Leon FR. Dan weet je ook wel redelijk goed wat je krijgt. Ook geen moment spijt van gehad. Ga je met de GTI ook geen last van krijgen :)

Shakes

Bericht door Shakes » 26 apr 2013, 09:42

Je weet gewoon dat die auto top is.

Is het niet zo dat die auto overal iets beter dan gemiddeld is en dus erg geliefd?

Luca

Bericht door Luca » 26 apr 2013, 10:14

De gti heeft voor mij luxe, sportiviteit, "status" (weet niet precies hoe ik het moet noemen), exclusiviteit, plezier.

Ook de geschiedenis achter de GTI vind ik top. Een voorbeeld is de bekleding.

Plaats reactie